cutia de viteze. intra greu in marsarier

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 20-Iul-2007 07:56

Problema cu cuplatul marsarierului apare la toate cutiile de viteza mecanice, la toate marcile.

Marsarierul nu este sincronizat. Angrenajul marsarierului este cu roti dintate cu dinti drepti (celelalte trepte au dinti inclinati si sunt in cuplare permanenta)

Cuplarea marsarierului se realizeaza printr-o roata baladoare - adica o roata dintata care se misca pe un sector de ax.
Chestia este ca uneori in cuplare dintii tind sa se incalece si roata baladoare nu aluneca bine intre perechea de roti dintate care alcatuiesc marsarierul. De acolo apare caraitul si uneori cuplarea f dificila.

Prin aducerea la punctul mort, debreiere si ambreiere, se schimba pozitia rotilor dintate si se incearca din nou.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Dum 22-Iul-2007 08:07

salut !
si eu am problema asta la marsarier...dar nu ma impacientez, pentru ca este normal. Nu avem pinion sincron la marsarier, la nici o masina, nu ati observat ce zgomot face masina cand mergem in marsarier mai tare ?? de la acest sincron lipsa este...
Iar cand nu intra, apesi un pic ambreiajul ca sa se miste rotitele, si apoi incerci iar...
Iar la treapta I ? acolo nu-mi face probleme niciodata, oricum e cam anormal sa nu intre atat timp cat masina e pe loc, si trenul mobil al cutiei sta pe loc...
Cred ca sunt probleme la ambreiaj...nu decupleaza complet, placa deformata..etc..
O defectiune de acest gen la ambreiaj se simte cel mai bine tot la marsarier, s-ar auzi un carait discret de fiecare data ? Aveti simptomele astea ??

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 22-Iul-2007 18:28

B25BUY scrie:Nu avem pinion sincron la marsarier, la nici o masina, nu ati observat ce zgomot face masina cand mergem in marsarier mai tare ?? de la acest sincron lipsa este...

gresit!!! e de la faptul ca are dinti drepti si nu inclinati. sincronul e piesa care frineaza (ca de aia se si uzeaza in timp) un pinion pentru a-l aduce la o turatie egala cu arborele si sa poata fi cuplat fara zgomote, deci nu are influenta asupra zgomotului si functionarii cutiei dupa ce a fost cuplata o treapta de viteza oarecare
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Dum 22-Iul-2007 22:52

Eu stiu sigur ca marsarierul nu este sincronizat, adica ii lipseste sincronul.
Asta se vede in urmatoarea ipostaza: pe o panta lasam masina sa alunece cu spatele... la un moment dat cu ambreiajul apasat evident, cuplam marsarierul. Intotdeauna se va auzi "caraitul" pentru ca nu la trenul fix nu ai turatie, iar la trenul mobil ai turatia rotilor demultiplicata... Eu din ce am studiat, asa stiu ca marsarierul nu are sincron, pentru ca nu vii dintr-o viteza superioara sau inferioara , ca sincronul sa preia din diferentele de turatie dintre cei 2 arbori implicati.

croko_dilu
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Mar 24-Iul-2007 10:33
Localitate: bucuresti

Mesajde croko_dilu » Mar 24-Iul-2007 11:52

si eu patesc din cand in cand la fel cu marsarierul.am citit tot aici p forum o solutie:daca nu intra din prima o lasi in punctul mort ,ridici ambreiajul si apoi incerci din nou.ar trebui sa functioneze.la mine chiar functioneaza.

ionmang20
simpatizant
Mesaje: 36
Membru din: Vin 09-Iun-2006 14:44
Localitate: Constanta

Mesajde ionmang20 » Mie 26-Sep-2007 17:15

Si eu am o problema cu marsarier-ul. De multe ori mi se intampla in stationare sa cupelz marsarierul cu ambreiajul calcat, schimbatorul nu face cursa compelta, iar daca incerc sa apas pe acceleratiei si sa eliberez ambreiajul, sutia de viteze scoate un carait foarte puternic.

Am incercat diverse :
a) schimbator la punctul mort, eliberere si apoi calcare ambreiaj si iar in marsarier, si de multe ori nu reuseam decat dupa 3-4 manevre
b) schimbator la punctul mort, elibereare si apoi calcare ambreiaj, alta treapta de viteza si apoi marsarier, la fel nu reuseam decat dupa cateva manevre.

Ideea este ca acum nu mai face asa de des ca la inceput, am cam 8500 km, probabil s-au intamplat niste chestii acolo in cutia de viteze ... :-)))

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 26-Sep-2007 17:36

jgr1001 scrie:Problema cu cuplatul marsarierului apare la toate cutiile de viteza mecanice, la toate marcile.

Marsarierul nu este sincronizat. Angrenajul marsarierului este cu roti dintate cu dinti drepti (celelalte trepte au dinti inclinati si sunt in cuplare permanenta)

Cuplarea marsarierului se realizeaza printr-o roata baladoare - adica o roata dintata care se misca pe un sector de ax.
Chestia este ca uneori in cuplare dintii tind sa se incalece si roata baladoare nu aluneca bine intre perechea de roti dintate care alcatuiesc marsarierul. De acolo apare caraitul si uneori cuplarea f dificila.

Prin aducerea la punctul mort, debreiere si ambreiere, se schimba pozitia rotilor dintate si se incearca din nou.


si mie de ce nu mi s-a intamplat asta niciodata?
am toate masinile din semnatura si mai am un opel astra h 2005, si am avut o supernova si o dacie kioara si nu mi s-a intamplat niciodata....

asa o fi, cum spui tu, dar totusi kestia cu " asa face toate bre, ce sa le faci..." nu cred ca sta in picioare...

calcarea ambreajului ar trebui sa miste rotitele alea de asa maniera incat sa se intrecaleze dintii...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

marsarier

Mesajde sandor mihai » Mie 26-Sep-2007 17:55

concluzii:fiind vorba de masini relativ noi,ipoteza ambreajului cade( debreiere insuficienta) am retinut ca nu ciriie la incercarea de cuplare.ramin 2 cauze:timonerie,dar nu prea cred si cel mai probabil prelucrarea geometrica necorespunzatoare a partii de atac a danturii celor 2 pinioane sau (si) a baladorului.nu mai au atita timp inginerii pt. cercetare ca pe vremuri ,tre sa scoata masini noi. la bx imi intra perfect.la xm, exact problema de care vorbim dar stiind care-i baiu las ambr.,incerc din nou si nu ma crizez.
c'est la vie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

bubu_ruza
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 09-Ian-2009 23:30
Localitate: bucuresti

probleme marsalier

Mesajde bubu_ruza » Vin 09-Ian-2009 23:36

Am si eu un C3 din 2003 si am o problema ..nu mai vrea deloc sa intre in marsarier..restul vitezelor sunt ok..in a doua mai face probleme.Am fost la mecanic si mi-a zis ca e de la cablu schimbator viteze la cutie.Kitul de ambreiaj l-am schimbat acu cateva luni.Problema e ca nu gasesc cablu asta pe nicaieri.Poate cineva sa-mi recomande un magazin unde au strict piese citroen.Ms

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 10-Ian-2009 09:03

cred ca doar la reprezentanta il gasesti.la c5 cablurile is 7 milioane,deci si la c3 vor fi ceva bani.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Cutie Viteze

Mesajde toro » Sâm 10-Ian-2009 09:06

-Este o ,buba,, la mai toate auto Citroen & Peugeot. Problema cuplari in mers inapoi am avut-o de la bun inceput (de la O-km) cu Xsara. M-am obisnuit si nu mai dau importanta .
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 10-Ian-2009 09:52

recomand sa cumperi cablul original, nu ceva aftermarket. daca la alte piese e un avantaj sa le cumperi aftermarket, la cablul de ambreiaj cu autoreglare e de preferat sa fie original. am vazut atit de multe neoriginale stricate sau blocate dupa citeva apasari incit nu mai recomand. in plus, preturile lor sint f apropiate. un cablu de Xsara de ex e in jur de 150ron la repr. acuma o mai fi crescut odata cu euro, dar nu cred ca e o diferenta de nesuportat

bubu_ruza
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 09-Ian-2009 23:30
Localitate: bucuresti

multumesc

Mesajde bubu_ruza » Sâm 10-Ian-2009 20:26

cu siguranta o sa iau unul nou, toate piesele le-am luat noi si kitul de ambreiaj si cel de distributie da dupa ce schimb cablu de la schimbator o bag la vanzare ca nu mai sunt multumita de ea..dupa ce depaseste 100.000 km incep sa apara multe probleme chiar daca am avut grija de ea si am schimbat totul la timp.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 11-Ian-2009 12:29

aftermarket nu inseamna second hand ci alti producatori decit cei oficiali. si asa cum spuneam, daca la multe din piese e de preferat sa le iei aftermarket pentru ca au o calitate comparabila, asta nu se aplica si la cablurile de ambreiaj cu autoreglare

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 13:06

khan scrie:aftermarket nu inseamna second hand ci alti producatori decit cei oficiali. si asa cum spuneam, daca la multe din piese e de preferat sa le iei aftermarket pentru ca au o calitate comparabila, asta nu se aplica si la cablurile de ambreiaj cu autoreglare

cred ca buburuzei ii trebuia cablul de la schimbator nu cel de ambreaj.din pacate e mult mai scump.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu