Ma intereseaza mai multe:
1. Care sunt cele mai bune cauciucuri pentru aderenta maxima? (asfalt uscat)
2. dimensiunile jantelor / cauciucurilor influneteaza spatiul de franare?
3. Dilema ABS: este adevarat ca ABS-ul mareste spatiul de franare pe asfalt curat si uscat?
Cauciucuri
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Cauciucuri
"If in doubt, flat out!"
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
cauciucuri
1.cele sterse complet logic.suprafata de contact maxima,dar pe umed sunt dezastru.
2. da.cu cit cauc. e mai lat supraf.de frecare respectiv forta de fr. creste
3.cam da.am patit.
2. da.cu cit cauc. e mai lat supraf.de frecare respectiv forta de fr. creste
3.cam da.am patit.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
Michelin? Exceptand Pilot Exalto (atentie, nu Pilot Primacy) restul nu merita mentionate.
Michelin? Exceptand Pilot Exalto (atentie, nu Pilot Primacy) restul nu merita mentionate.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
1.- eu am pe fata Vredestein Hi-Trac si sint super-multumit. Mai multi taximetristi m-au obligat sa frinez de urgenta si cu toate astea i-am ratat.
De la Michelin meriata doar anvelopele de top, pentru restul platesti doar marca fara sa beneficiezi de vreun avantaj concret.
2.- da. Pe asfalt uscat, cu cit cauciucul e mai lat, cu atit ai aderenta mai buna si deci distanta de frinare mai scurta. Atentie insa ca situatia se schimba in situatii de aderenta proasta. Exact asta e motivul pentru care Oltcitul se descurca foarte bine iarna pe zapada
si tot din acelasi motiv, iarna se merge cu cauciucuri mai inguste.
3.- da. ABS-ul a fost conceput de fapt pentru a putea pastra directia la frinari violente in curbe. Cel mai mare dezavantaj al lipsei ABS-ului este ca la o frinare la maxim in curba, ai pierdut directia, cu posibile consecinte mult mai nasolae decit o tamponare cu cel din fata.
De la Michelin meriata doar anvelopele de top, pentru restul platesti doar marca fara sa beneficiezi de vreun avantaj concret.
2.- da. Pe asfalt uscat, cu cit cauciucul e mai lat, cu atit ai aderenta mai buna si deci distanta de frinare mai scurta. Atentie insa ca situatia se schimba in situatii de aderenta proasta. Exact asta e motivul pentru care Oltcitul se descurca foarte bine iarna pe zapada

3.- da. ABS-ul a fost conceput de fapt pentru a putea pastra directia la frinari violente in curbe. Cel mai mare dezavantaj al lipsei ABS-ului este ca la o frinare la maxim in curba, ai pierdut directia, cu posibile consecinte mult mai nasolae decit o tamponare cu cel din fata.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
WLD scrie:Mult! Crescand diametrul jantei cu 2.5cm iti scade talonul cauciucului cu 1.25cm pt acelasi diametru total. Rezulta niste flancuri mai tari, deci stabilitate mai mare. Daca nu vrei sa mai schimbi jantele, poti pune 185/60R14 pe ele si o sa fie OK.
Asa este. Reversul medaliei este ca scade comfortul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
1 - M-a preocupat si pe mine problema aderentei vis a vis de marca anvelopelor.Specialistii spun ca Michelin este liderul.Totusi testele arata altceva.Good Year e de exemplu liderul la anvelope de ploaie (cu modelul Hydragrip).E greu de spus care marca ofera modelul si compozitia cauciucului cele mai aderente.Un bun compromis intre prestatii-pret cred ca il ofera Dunlop SP 01 cu desenul asimetric si cu un pret decent.Eu as opta ori pt.acesta, ori pentru Good Year sau Pirelli.Parerea mea e sa eviti marcile al caror pret e la jumatate.Si prestatiile sant la jumatate.Toti producatorii lucreaza intr-un fel la cele de 16-18 toli si in alt fel la cele de 13-14 (nu au aceleasi performante).
2 - Nici dimensiunile jantelor si nici latimea cauciucurilor nu influienteaza spatiul de franare.Din fizica Fr=u x N unde Fr e forta de frecare, u(niu) e coeficientul de frecare,iar N este forta de apasare pe suprafata.Deci in formula fortei de frecare nu apare nici o dimensiune a suprafetei de contact.Ea nu depinde de marimea,ci de natura acestei suprafete (rugozitate,coeficient de aderenta...)Deci se poate merge cu cauciucuri oricat de inguste sau oricat de late.Dimensiunile cauciucului nu influienteaza decat stabilitatea flancului anvelopei in timpul franarii.Deci un cauciuc cu balonul mai inalt si mai ingust se va strivi mult mai mult, decat unul mai lat si mai jos.De aici avantajele unui cauciuc cu talie joasa.In schimb, un cauciuc cu talie foarte joasa, influienteaza negativ comfortul.Aici e un compromis intre stabilitate si comfort, ca sa nu pici in extrema.
Aderenta nu e influientata decat de desenul anvelopei si de materialul din care e facuta aceasta.De aici nevoia de anvelope din material cat mai bun si cu un desen testat si gandit sa ofere performante maxime.
Pentru iarna,se folosesc anvelope mai inguste fiindca ofera stabilitate mai mare pe directie, intr-un mediu moale.Fiind mai inguste reusesc sa striveasca zapada si tin directia mai bine.Cele late, se ridica peste zapada, la o anumita viteza,iar masina nu mai e stabila pe directie.
Nu acelasi lucru e valabil si in zapada foarte mare,unde te afunzi cu totul si nu mai iesi,daca ai niste anvelope foarte inguste.Aici anvelopele late se descurca mult mai bine.Daca mai pui si niste lanturi,iesi din niste zapezi de unde nici nu visezi sa iesi cu o masina obisnuita.
E testata de mine treaba asta.Cu Oltcitul cu anvelope de 145/80 cu lanturi nu am putut sa trec pe unde am trecut cu 165/70 tot cu lanturi.Cu cele late masina se ridica peste zapada.
Pe gheata nu conteaza decat desenul cauciucului si materialul acestuia.
Eu optez pentru BX pentru 195/60 R 14 cu jante pe 14.Drumurile noastre au prea multe gropi pt.un 195/50-55 R15 cu jante de 7 toli, care sant mult mai aspectuase.
ABS??? Pt.BX cred ca e util.Masina asta are franele prea violente si repartitia maselor pe punti dubioasa,datorita suspensiei.BX-ul e renumit pt.derapaje la franarile de urgenta.ABS-ul cred ca ar fi util.
Diferenta de spatiu de franare cu ABS,poate veni de la cauciucuri.Daca masina e echipata cu cauciucuri proaste,ABS-ul intra prea devreme in functiune si nu te mai lasa sa franezi.
2 - Nici dimensiunile jantelor si nici latimea cauciucurilor nu influienteaza spatiul de franare.Din fizica Fr=u x N unde Fr e forta de frecare, u(niu) e coeficientul de frecare,iar N este forta de apasare pe suprafata.Deci in formula fortei de frecare nu apare nici o dimensiune a suprafetei de contact.Ea nu depinde de marimea,ci de natura acestei suprafete (rugozitate,coeficient de aderenta...)Deci se poate merge cu cauciucuri oricat de inguste sau oricat de late.Dimensiunile cauciucului nu influienteaza decat stabilitatea flancului anvelopei in timpul franarii.Deci un cauciuc cu balonul mai inalt si mai ingust se va strivi mult mai mult, decat unul mai lat si mai jos.De aici avantajele unui cauciuc cu talie joasa.In schimb, un cauciuc cu talie foarte joasa, influienteaza negativ comfortul.Aici e un compromis intre stabilitate si comfort, ca sa nu pici in extrema.
Aderenta nu e influientata decat de desenul anvelopei si de materialul din care e facuta aceasta.De aici nevoia de anvelope din material cat mai bun si cu un desen testat si gandit sa ofere performante maxime.
Pentru iarna,se folosesc anvelope mai inguste fiindca ofera stabilitate mai mare pe directie, intr-un mediu moale.Fiind mai inguste reusesc sa striveasca zapada si tin directia mai bine.Cele late, se ridica peste zapada, la o anumita viteza,iar masina nu mai e stabila pe directie.
Nu acelasi lucru e valabil si in zapada foarte mare,unde te afunzi cu totul si nu mai iesi,daca ai niste anvelope foarte inguste.Aici anvelopele late se descurca mult mai bine.Daca mai pui si niste lanturi,iesi din niste zapezi de unde nici nu visezi sa iesi cu o masina obisnuita.
E testata de mine treaba asta.Cu Oltcitul cu anvelope de 145/80 cu lanturi nu am putut sa trec pe unde am trecut cu 165/70 tot cu lanturi.Cu cele late masina se ridica peste zapada.
Pe gheata nu conteaza decat desenul cauciucului si materialul acestuia.
Eu optez pentru BX pentru 195/60 R 14 cu jante pe 14.Drumurile noastre au prea multe gropi pt.un 195/50-55 R15 cu jante de 7 toli, care sant mult mai aspectuase.
ABS??? Pt.BX cred ca e util.Masina asta are franele prea violente si repartitia maselor pe punti dubioasa,datorita suspensiei.BX-ul e renumit pt.derapaje la franarile de urgenta.ABS-ul cred ca ar fi util.
Diferenta de spatiu de franare cu ABS,poate veni de la cauciucuri.Daca masina e echipata cu cauciucuri proaste,ABS-ul intra prea devreme in functiune si nu te mai lasa sa franezi.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
dan1972 scrie:ABS??? Pt.BX cred ca e util.Masina asta are franele prea violente si repartitia maselor pe punti dubioasa,datorita suspensiei.BX-ul e renumit pt.derapaje la franarile de urgenta.ABS-ul cred ca ar fi util.
Diferenta de spatiu de franare cu ABS,poate veni de la cauciucuri.Daca masina e echipata cu cauciucuri proaste,ABS-ul intra prea devreme in functiune si nu te mai lasa sa franezi.
Asta de unde ai mai scos-o? BX-ul are intr-adevar cursa mai scurta la pedala de frina si vreo 3000 de N forta la frina pe fata (ca sa va faceti o idee golanul abia are 2000). Dar ia sa vezi ce bine tin frinele cu masina incarcata. Ai sa fii surprins...

Cred ca adevarata problema e ca frinele sint prea puternice pentru o masina de o tona.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
cauciucuri
dan nu vreau sa jgnesc,dar ce spu tu e o aberatie.cum sa nu influenteze suprafata de frecare distanta de frinare? in cazul asta nu poti aplica formula de fizica,e rigida. ca sa intelegi ,redu totul la absurd si presupune ca in loc de 10 cm patrati suprafata de contact a unei roti(nu stiu exact cit e) ai 0.5cm patrati sau cit vrei tu.mai presupunem ca forta de frinare e suficienta.bun.la o frinare de urgenta,stii ce s-ar intimpla? pur si simplu rotile s-ar opri din lipsa de frecare cu asfaltul.
iar ca sa intelegi si mai bineiti mai spun ceva:formula pe care ai zis-o tu e corecta ,dar ca sa o poti aplica in cazul asta ar trebui ca bx-ul tau sa aiba citeva zeci de tone,asa intr-adevar suprafata de contact n-ar conta, dar s-ar uza foarte repede .
iar in incheiere iti mai spun ca bx-ul are niste frine excelente,numai ca romanii stii ce fac?pun placute de cacao ( recomand ferodo premier-frineaza deosebit,fading redus ),nu folosesc lhm si alte chestii.iar forta de frinare e corect distribuita sa stii,daca totul e in parametrii.
iar ca sa intelegi si mai bineiti mai spun ceva:formula pe care ai zis-o tu e corecta ,dar ca sa o poti aplica in cazul asta ar trebui ca bx-ul tau sa aiba citeva zeci de tone,asa intr-adevar suprafata de contact n-ar conta, dar s-ar uza foarte repede .
iar in incheiere iti mai spun ca bx-ul are niste frine excelente,numai ca romanii stii ce fac?pun placute de cacao ( recomand ferodo premier-frineaza deosebit,fading redus ),nu folosesc lhm si alte chestii.iar forta de frinare e corect distribuita sa stii,daca totul e in parametrii.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot