De curand am achizitionat un BX 16TRS cu motor 1.9D.
La acceleratii mai bruste scoate fum albastrui si zgomot destul de accentuat.
Asta ma face sa cred ca distributia nu este bine reglata.
In timp ce rulam in oras sa intamplat urmatorul fenomen: motorul sa accelerat la maxim (fara sa apas excesiv pedala de acceleratie) totul in jur sa umplut de fum inclusiv habitaclu, am luat contactul dar motorul a mai ramas in functiune pret de cateva secunde la aceeasi turatie. Dupa ce mi-am revenit din soc si dupa ce sa imprastiat fumul am deschis capota sa vad ce sa intamplat. In compartimentul motor erau urme de lichid de racire insa nu am gasit nici un furtun spart sau fisurat. Dupa aproximativ 5 minute am incercat sa pornesc motorul care a pornit la aceeasi turatie excesiva. L-am oprit si am verificat vizul pompa de injectie totul parea in ordine nuera actionata nici parghia de acceleratie nici cea de soc. Am sunat un prieten care mi-a spus ca ar putea sa sa nu mai aiba motorina in rezervor ca atare a venit cu 5 litri de motorina si dupa ce am pus-o in rezervor am pornit motorul care nu se mai accelera dar scotea foarte mult fum pe esapament si era foarte zgomotos.Am parcat-o acasa si astazi de dimineata am observat sub motor o mare pata de ulei. Uleiul a curs din filtrul de aer care inca mai este imbibat in ulei. Am verificat nivelul uleiului in baie si am constatat ca esta foarte mic. Pote cineva sa-mi explice cauza acestui fenomen?
[/b]
Probleme cu motorul 1.9D
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Fum albastrui = consuma ulei. Asta poate explica si de ce nivelul uleiului in baie e mic.
Masina poate ramine accelerata din cauza cablului de acceleratie care agata in camasa. Ca solutie pina il schimbi, poti baga piciorul sub acceleratie si ridica apoi.
Masina poate ramine accelerata din cauza cablului de acceleratie care agata in camasa. Ca solutie pina il schimbi, poti baga piciorul sub acceleratie si ridica apoi.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Se poate sa o ia motorul pe ulei...
Vezi si topicul asta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=5168\
(s-a discutat fenomenul; se ofera solutii, idei...)
PS- cand mai tinde sa se supratureze tine-o in viteza cu ambreiajul cuplat si tempereaza cu frana
Vezi si topicul asta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=5168\
(s-a discutat fenomenul; se ofera solutii, idei...)
PS- cand mai tinde sa se supratureze tine-o in viteza cu ambreiajul cuplat si tempereaza cu frana
Parerea mecanicului este ca presiunea uleiului este foarte mare datorita blocarii supapei pompei de ulei. Parere teoretica pentru ca nu a fost verificata.
Acest lucru se va intampla (verificarea) maine (11.10.'07).
Fostul propietar m-a asigurat ca motorul nu are mai mult de 5000 Km de la reparatia capitala . Se pare ca masina a stat o perioada de cel putin 6 luni fara sa fie pornita.
Acest lucru se va intampla (verificarea) maine (11.10.'07).
Fostul propietar m-a asigurat ca motorul nu are mai mult de 5000 Km de la reparatia capitala . Se pare ca masina a stat o perioada de cel putin 6 luni fara sa fie pornita.
Am facut rost de manual de reparetie . Cine vrea, sa-mi spuna unde si cum sa-l postez. Nu sunt "just curios" ci sunt dea dreptu disperat: am dat o multime de bani pentru o masina care nu merge dupa mai putin de 10 Km rulati . Nu am bani de dat reparatorilor in care nu am incredere,sa faca o treaba de mantuiala, de aceea am apelat la forum pentru a-mi forma o idee despre fenomenul respectiv. Nu este o fictiune, este un adevar , din pacate dureros pentu mine. Am sperat ca voi primi ajutor, dar nu afost asa; moderatorul ma catalogat : "just curios". Mai degraba: DISPERAT".
I-mi pare rau ca mesajul meu a fost receptionat gresit. Am o oarecare pregatire si as putea intelege orice explicatii in legatura cu fenomenul. Este adevarat ca nu am experienata in domeniul motoarelor diesel dar, pentru oricine, mai ales care este direct interesat, nu exista limite in a cunoaste si a sti ceea ce il intereseaza. Inca o data multumesc tuturor de ajutor.
Costi
I-mi pare rau ca mesajul meu a fost receptionat gresit. Am o oarecare pregatire si as putea intelege orice explicatii in legatura cu fenomenul. Este adevarat ca nu am experienata in domeniul motoarelor diesel dar, pentru oricine, mai ales care este direct interesat, nu exista limite in a cunoaste si a sti ceea ce il intereseaza. Inca o data multumesc tuturor de ajutor.
Costi
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
"just curious" este doar o titulatura care se modifica automat in functie de numarul de mesaje postate.
Ajutor ai primit atat cat ne-am priceput. Fi convins ca ne vom stradui sa raspundem cat mai bine la intrebarile puse, dar tine cont ca cei mai multi nu suntem de specialitate ci doar entuziasti si autodidacti.
Este f greu sa pui un diagnostic de la distanta.
Daca nu primesti raspuns, este doar pt ca fie nu stie nimeni ce sa spuna fie cel care stie nu citeste forumul in perioada respectiva.
Ajutor ai primit atat cat ne-am priceput. Fi convins ca ne vom stradui sa raspundem cat mai bine la intrebarile puse, dar tine cont ca cei mai multi nu suntem de specialitate ci doar entuziasti si autodidacti.
Este f greu sa pui un diagnostic de la distanta.
Daca nu primesti raspuns, este doar pt ca fie nu stie nimeni ce sa spuna fie cel care stie nu citeste forumul in perioada respectiva.
Oricum, nici eu nu am fost prompt in a raspunde la timp celor care au postat pareri despre subiect deoarece am si alte preocupari. Este drept ca problema "auto" aocupat si ocupa un loc fruntas in activitatea mea dar, am si alte preocupari, asa ca i-mi cer scuze celor care trebuia sa le raspund mai repede. Am ceva cunostinte despre functionarea motoarelor diesel dar nu excelez, asaca orice parere este binevenita si multumesc din suflet celor care si-au expus-o sau si-o vor expune, functie de elementele pe care le voi expune in continuare.
Multumesc anticipat tuturor.
Multumesc anticipat tuturor.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
motor
da,motorul a luat-o pe ulei.sau foarte putin probabil daca p.pa de injectie este LUCAS CAV poate fi din cauza ei.asa se duc ele.
acum sa tratam luatul pe ulei.se produce deobicei din cauza scaparilor exagerate a compresiei din camera de ardere spre carter.in acest caz trebuie schimbati segmentii (de cele mai multeori asta e problema) si foarte rar semeringurile de la supapa .zic foarte rar sint ele cauza pt.ca,coada supapei aluneca pe o portiune relativ mare in ghidurile de bronz,deci scapari limitete de ulei.
o singura data am patit o chestie foarte rara.cineva cumparase un bx,ca si in cazul tau.in citiva km.uleiul se golea prin filtrul de aer,fara s-o ia pe ulei.dupa indelungate cercetari am gasit cauza:cineva schimbase axul cu came si probabil capacele.dar, cum la bx diesel diferenta dintre capacele de pe margini e foarte mica s-au montat 2 capace,ambele mari,asa ca respectivul capac nu mai juca rol de cuzinet si tot uleiul din rampa curgea pe linga capac.la turatii mici,el reusea sa curga in bloc dar la turatii mai mari,surplusul mergea frin furtunul de sus in epurator si de acolo in filtru de aer.
daca motorul e uzat eu zic sa-l schimbi,nu merita reparat.
acum sa tratam luatul pe ulei.se produce deobicei din cauza scaparilor exagerate a compresiei din camera de ardere spre carter.in acest caz trebuie schimbati segmentii (de cele mai multeori asta e problema) si foarte rar semeringurile de la supapa .zic foarte rar sint ele cauza pt.ca,coada supapei aluneca pe o portiune relativ mare in ghidurile de bronz,deci scapari limitete de ulei.
o singura data am patit o chestie foarte rara.cineva cumparase un bx,ca si in cazul tau.in citiva km.uleiul se golea prin filtrul de aer,fara s-o ia pe ulei.dupa indelungate cercetari am gasit cauza:cineva schimbase axul cu came si probabil capacele.dar, cum la bx diesel diferenta dintre capacele de pe margini e foarte mica s-au montat 2 capace,ambele mari,asa ca respectivul capac nu mai juca rol de cuzinet si tot uleiul din rampa curgea pe linga capac.la turatii mici,el reusea sa curga in bloc dar la turatii mai mari,surplusul mergea frin furtunul de sus in epurator si de acolo in filtru de aer.
daca motorul e uzat eu zic sa-l schimbi,nu merita reparat.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11817
Cel mai nou membru Storm199