Salut!
Sunt din timisoara si ma aflu la doi pasi de a-mi cumpara prima mea masina. si mi-am zis sa fie, cum altfel, citroen C4 Coupe!! it looks breathtaking!:-)
Situatia sta astfel si as vrea ajutor de la cunoscatori:
Citroen C4 Coupe din 2005, HDI 1,6, 110 cai putere, echipata complet (cred), mai putin climatronic...95000km rulati in Franta. Voi plati 9000 Euro pe ea si consider ca e un pret bun. Fiind totusi prima masina pe care o cumpar as dori sa-mi dati niste sfaturi despre ce verificari ar trebui sa-i fac inainte de a incheia tranzactia?
VA MULTUMESC MULT si ANTICIPAT pentru un raspuns URGENT si cat mai detaliat.
citroen C4 din 2005-incepator
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Lun 08-Oct-2007 20:07
- Localitate: Timisoara
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
1. Daca nu esti mecanic (si se pare ca nu) neaparat trebuie sa te duci cu cineva care stie ce e o masina, pentru ca e foarte probabil sa iti scape anumite aspecte.
2. ai grija sa fie ok dpdv estetic. aici ma refer la eventualele usi zgariate, usor lovite, spoiler spart / indoit etc. Aceste lucruri ti se pare zero, dar te pot costa multi bani.
3. incearca sa pornesti masina la rece (dimineata) si vezi cum se comporta. fiind o masina aproape noua, nu ar trebui sa faca probleme, dar nu stii niciodata.
4. verifica sa nu ai ceva erori la bord dupa pornirea motorului.
5. ia-o la drum, preferabil un drum in urcare in care sa simti nivelul de uzura al motorului, starea lui, eventual alte defecte ale masinii (sistemul de racirea al motorului)
6. dupa ce s-a incalzit motorul (nu face asa ceva cu motorul rece) tureaza-l de cateva ori pana aproape de 4000, scurt. uita-te la fumul din spatele masinii. daca nu vezi nimic albastrui sau fum negru excesiv e ok. O masina la KM astia ar trebui sa aiba motorul in stare perfecta, dar o proasta intretinere i-ar fi putut afecta starea.
7. verifica toata electronica/electrica. vezi ca toate geamurile electrice sa se deschida/inchida, oglinzi electrice eventual si altele.
8. Verifica actele. anul fabricatiei / seria/ tipul etc sa corespunda. asta ca sa nu risti (destul de rar) sa cumperi o masina furata.
9. Arunca o privire la compartimentul motor. daca a fost spalat recent, ar trebui sa iti dea de gandit, dar s-ar putea sa nu fie nimic rau. daca vezi scurgeri de ulei sau alte lichide, pune-ti un semn de intrebare.
Nu ma consider cunoscator, dar asta iti pot spune despre cumparatul unei masini. Din pacate nu e o optiune sa te duci la o reprezentanta pentru ca, dupa cum probabil ai citit, sunt foarte putini multumiti de service-urile acestora. In rest... daca o cumperi .. enjoy it.
2. ai grija sa fie ok dpdv estetic. aici ma refer la eventualele usi zgariate, usor lovite, spoiler spart / indoit etc. Aceste lucruri ti se pare zero, dar te pot costa multi bani.
3. incearca sa pornesti masina la rece (dimineata) si vezi cum se comporta. fiind o masina aproape noua, nu ar trebui sa faca probleme, dar nu stii niciodata.
4. verifica sa nu ai ceva erori la bord dupa pornirea motorului.
5. ia-o la drum, preferabil un drum in urcare in care sa simti nivelul de uzura al motorului, starea lui, eventual alte defecte ale masinii (sistemul de racirea al motorului)
6. dupa ce s-a incalzit motorul (nu face asa ceva cu motorul rece) tureaza-l de cateva ori pana aproape de 4000, scurt. uita-te la fumul din spatele masinii. daca nu vezi nimic albastrui sau fum negru excesiv e ok. O masina la KM astia ar trebui sa aiba motorul in stare perfecta, dar o proasta intretinere i-ar fi putut afecta starea.
7. verifica toata electronica/electrica. vezi ca toate geamurile electrice sa se deschida/inchida, oglinzi electrice eventual si altele.
8. Verifica actele. anul fabricatiei / seria/ tipul etc sa corespunda. asta ca sa nu risti (destul de rar) sa cumperi o masina furata.
9. Arunca o privire la compartimentul motor. daca a fost spalat recent, ar trebui sa iti dea de gandit, dar s-ar putea sa nu fie nimic rau. daca vezi scurgeri de ulei sau alte lichide, pune-ti un semn de intrebare.
Nu ma consider cunoscator, dar asta iti pot spune despre cumparatul unei masini. Din pacate nu e o optiune sa te duci la o reprezentanta pentru ca, dupa cum probabil ai citit, sunt foarte putini multumiti de service-urile acestora. In rest... daca o cumperi .. enjoy it.
"If in doubt, flat out!"
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Lun 08-Oct-2007 20:07
- Localitate: Timisoara
citroen C4 din 2005-incepator
Salut!
Multumesc mult pentru raspunsul prompt! Toate sugestiile imi sunt de mare folos. Masina are intradevar cateva zgarieturi de suprafata, dar pentru ca cel care mi-o vinde mi-e amic ne-am inteles ca in pretul de 9000 euro sa corecteze el toate aceste neajunsuri de suprafata. In ipoteza in care masina nu are vicii ascunse, vi se pare un pret bun?
Inca o data multumesc si astept si in continuare sugestii ce le considerati necesare.
Multumesc mult pentru raspunsul prompt! Toate sugestiile imi sunt de mare folos. Masina are intradevar cateva zgarieturi de suprafata, dar pentru ca cel care mi-o vinde mi-e amic ne-am inteles ca in pretul de 9000 euro sa corecteze el toate aceste neajunsuri de suprafata. In ipoteza in care masina nu are vicii ascunse, vi se pare un pret bun?
Inca o data multumesc si astept si in continuare sugestii ce le considerati necesare.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
o masina nu mai e noua dupa ce a iesit pe poarta reprezentantei. Nu asta era ideea. Avand in vedere ca e din 2005 (2 ani) si 95 000km si nu 250 000km, mi-am permis sa zic o masina aproape noua. Nu cred ca e motiv de disputa pentru ca e ceva pur si simplu subiectiv. Oricum, ideea era ca la KM astia, mai ales ca e diesel, motorul ar trebui sa fie in stare perfecta.
"If in doubt, flat out!"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca masina e inmatriculata, cu km reali si fara vicii ascunse, e destul de ok pretul. Faptul ca o iei de la un cunoscut, nu ar trebui sa fie linistitor. Cunosc cazuri de "tepe" date in familie.
Cel mai sigur (avind in vedere ca nu ai inclinatii de mecanic) du-o la un laborator de testare SH. Banii dati aici te pot scuti de multi bani mai tirziu, in ipoteza in care iei o masina care arata bine, dar ascunde hibe mari. Nu zgirieturile de pe vopsea sint importante, ci uzura motorului, sau a altor componente.
Mai intereseaza-te la citi km se face distributia la motorizarea asta. Multi vind masinile in momentul in care se apropie o reparatie capitala.
Cel mai sigur (avind in vedere ca nu ai inclinatii de mecanic) du-o la un laborator de testare SH. Banii dati aici te pot scuti de multi bani mai tirziu, in ipoteza in care iei o masina care arata bine, dar ascunde hibe mari. Nu zgirieturile de pe vopsea sint importante, ci uzura motorului, sau a altor componente.
Mai intereseaza-te la citi km se face distributia la motorizarea asta. Multi vind masinile in momentul in care se apropie o reparatie capitala.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern