Consum ulei motor la C4 benzina

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

daria_na
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mie 06-Iul-2005 20:17
Localitate: Bucuresti

Consum ulei motor la C4 benzina

Mesajde daria_na » Lun 11-Iul-2005 20:30

Poate sa-mi spuna cineva din cei care au rulat 1000 - 2000 Km sau mai mult daca au verificat nivelul uleiului la motor ( pe joja )si ce au constatat?
Doresc sa stiu cum se comporta motorul pe benzina la C4 in privinta consumului de ulei si care este acest consum la Km rulati.
Am citit ca majoritatea fabricantilor de motoare considera ca un consum de 0,250ml / 1000 Km este perfect normal.
In situatia cand schimbul se face intre 20000 si 25000 Km, cam ce cantitate de ulei trebuie sa adaugam pentru a mentine nivelul conform cartii tehnice.

Multumesc

Dan
:?: :!:

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mar 12-Iul-2005 00:36

Din cate stiu eu, consumul de ulei in rodaj e oricum mai mare decat in mod normal, deci e irelevant ce-ti vor spune cei care au facut 1000-2000km. Reviziile la C4 benzina se fac la 30.000km.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 12-Iul-2005 08:52

Am citit ca majoritatea fabricantilor de motoare considera ca un consum de 0,250ml / 1000 Km este perfect normal.


dane, 0,250ml/1000km inseamna ca la 4000km se consuma 1ml !!! iar la 40000km 10ml !!! :shock: esti sigur ca asta ai vrut sa spui?

in mod normal la motoarele noi care nu au probleme, nu pui ulei intre revizii, el incadrandu-se in limite. nu stiu insa pana la ce limita de km se intampla asta. probabil ca motoarele pe benzina cu 16V au o limita sub 200.000km.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 12-Iul-2005 11:08

Eu am 2100 km si chiar azi am fost la revizie cu masina. Absolut tot OK, nivelul uleiului la fel.
Mi-au zis sa mai vin la 20 000km.Baietii de la Champion mi s-au parut super OK.

@Nero reviziile se fac la 30 000 doar in conditii normale de mers. Mersul in Bucuresti nu se incadreaza in conditii normale,ci in conditii severe si astfel reviziile se fac la 20 000(asta daca te iei dupa ce scrie in carte)
Ultima oară modificat Mar 12-Iul-2005 13:59 de către Matrixu, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 12-Iul-2005 11:13

Oare nu este indicat sa schimbi uleiul la mai putini km? Adica pe la vreo 10 000?????

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 12-Iul-2005 12:44

Chiar foarte indicat. Din cite stiu eu, masinile astea mai noi sint capabile sa "simta" uleiul uzat si in consecinta sa dea un mesaj pe bord. Cifrele astea cu ulei schimbat la 30.000 poate se aplica in tarile calde. Cineva aici a dat exemplu, cum in Franta un filtru de motorina se schimba la 30.000km. In Romania acelasi filtru s-a schimbat la 17.000km din cauza ca se colmatase.
Cred ca 10.000km e o cifra prea buna pentru conditiile din RO, oricit de bun ar fi uleiul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 12-Iul-2005 13:58

30 000 clar e mult, insa 20 000 pt benzina nu e mult daca te iei dupa ce scrie in carte.
Eu am de gand cand ma apropii de 10 000 sa ma duc la ei sa vedem ce zic referitor la ulei.
Sper sa nu mai ajung la ei decat la revizie.

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mar 12-Iul-2005 14:15

Si eu cred ca o sa ma duc pe la 10-15k sa isi dea cu parerea, cu toate ca m-au chemat la 20k
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 12-Iul-2005 14:56

Se pare ca pentru moment uitati in ce tara traim. Pentru cei care au uitat, va readuc aminte: traim in Romania. Aduceti-va aminte ce a scris Adytzu: intr-un fel tragea masina in RO, in alt fel in Ungaria si in alt fel in Austria. Discutia ar putea continua cu mizeria de la noi si curatenia de la ei.
Eu nu spun ca masina nu merge cu uleiul neschimat pina la 20-30000km, ea merge pina se caleaza motorul, dar daca vreti sa nu aveti surprize, e bine sa nu intindeti coarda prea tare. Uleiul pe care l-am pus in motor la mine, un Total 15w50 cu indice de calitate SL, nu intentionez sa-l tin mai mult de 7500km.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

daria_na
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mie 06-Iul-2005 20:17
Localitate: Bucuresti

Re, consum de ulei

Mesajde daria_na » Mar 12-Iul-2005 19:41

Transcriu din ultimul numar al revistei QUATTRORUOTE care spune ca: este normal ca motorul sa "manance" un pic de lubrefiant si deci din cand in cand, este necesar sa controlam periodic nivelul lubrefiantului si eventual sa-l completam. Trebuie sa ne intrebam daca acest consum este in concordanta cu valorile prevazute de constructor; de regula, pana la 0,25l la fiecare 1000 Km nu trebuie sa ne preocupe (unii constructori , admit totusi consumuri chiar mai ridicate). Pe de alta parte , la motoarele diesel de ultima generatie, contrar credintei comune, motorul poate consuma mai mult lubrefiant atunci cand este nou, chiar cat nu "inghite" dupa cresterea numarului dupa cresterea numarului de kilometrii si deci trebuie acordata atentie.
Daca nivelul ramane constant intre un schimb si altul, inseamna ca uleiul consumat a fost compensat prin diluarea lubrefiantului cu benzina si motorina nearse.
:?: :!:
Dan

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mie 13-Iul-2005 07:03

kata a vrut sa-ti atraga atentia ca ai gresit unitatea de masura: in primul post ai scris 0,250 ml in loc de 0,250l

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mie 13-Iul-2005 13:02

right paga ](*,)

daneee, ai grija cu unitatile ca ne bagi in in ceata ! :shock:

daria_na
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mie 06-Iul-2005 20:17
Localitate: Bucuresti

Consum ukei C4

Mesajde daria_na » Mie 13-Iul-2005 19:10

Aveti dreptate, imi cer scuze.

Dan :oops:

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Joi 14-Iul-2005 08:23

:partyman:

danpopa
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 11-Oct-2005 13:05
Localitate: Bucuresti

schimb de ulei la 6 luni.

Mesajde danpopa » Vin 28-Oct-2005 15:16

chiar daca mai sunt cateva zile pana cand eu si prietena mea vom primi masina de la dealer, imi permit sa particip din nou la discutii.

1. am inteles din mai multe discutii cu diferite persoane pasionate sau dealeri de piese de schimb (dar inca nu am gasit nicaieri scris asa ceva - poate ca m-a interesat mai putin acest aspect) ca uleiul de motor, in contact cu metalul, isi mai pastreaza proprietatile coagulante cam aproximativ 6 luni, indiferent daca masina a stat pe loc sau a parcurs in acest interval 1.000 km sau 20.000 km. din aceasta cauza, la vechea mea Dacioara, eu schimbam uleiul de 2 ori pe an - toamna si primavara, indiferent daca depaseam sau nu numarul de km indicati.

2. vreau sa va mai intreb la ce interval ati facut primul schimb de ulei pentru C4 - benzina.

am mai inteles ca motoarele sunt rodate in fabrica, dar nu se compara cu rodajul masinii in mers, in conditii diferite de drum (4 pasageri, demaraj, urcare etc.). in acest prin interval de timp, pistoanele pot "calca" putin diferit, astel incat pot sa produca o pilitura foarte foarte fina, ce se depune apoi in ulei, pilitura ce poate genera mai tarziu anumite uzuri, si, prin urmare, in timp, consum suplimentar de carburant sau de ulei.

astept o parere avizata in acest sens. multumesc frumos.
Ultima oară modificat Vin 28-Oct-2005 16:11 de către danpopa, modificat 1 dată în total.
Xsara 1.6 / C4 1.4


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats