Volan BX si poate nu numai.
Moderator: Echipa Tehnica
Volan BX si poate nu numai.
Mai, oameni buni, asta e o chestie care imi sta pe creier de mai multa vreme...
Ce ne facem cu volanul de BX S2, la S1 nu stiu daca e cazul, care atunci cand se uzeaza un pic, de cate ori e aerul umed, lasa niste chestii pe maini, de zici ca nu te-ai spalat de 2 saptamani... Am incercat sa-l spal si sa-l curat, dar degeaba...
Nici nu vreau sa-l acopar cu o husa de prost gust din Vitan...
Si voi patiti la fel?
Ce ne facem cu volanul de BX S2, la S1 nu stiu daca e cazul, care atunci cand se uzeaza un pic, de cate ori e aerul umed, lasa niste chestii pe maini, de zici ca nu te-ai spalat de 2 saptamani... Am incercat sa-l spal si sa-l curat, dar degeaba...
Nici nu vreau sa-l acopar cu o husa de prost gust din Vitan...
Si voi patiti la fel?
Relu
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Exact, si eu am patit la fel.Am incercat in zadar sa curat volanul cu tot felul de solutii de curatat, dar nu am reusit
( Asa ca am renuntat la el si am pus unul de Xantia (care e si un pic mai micut), dar la care nu imi mai revine semnalizarea acum. Chestia aceea din plastic care face ca semnalizarea sa revina era exact invers pusa pe volanul de Xantia ; nu stiu din ce cauza; se poate ca cea masina sa fi avut volanul pe dreapta?

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
abarth_mcm scrie:Exact, si eu am patit la fel.Am incercat in zadar sa curat volanul cu tot felul de solutii de curatat, dar nu am reusit( Asa ca am renuntat la el si am pus unul de Xantia (care e si un pic mai micut), dar la care nu imi mai revine semnalizarea acum. Chestia aceea din plastic care face ca semnalizarea sa revina era exact invers pusa pe volanul de Xantia ; nu stiu din ce cauza; se poate ca cea masina sa fi avut volanul pe dreapta?
Nu dar mai mult ca sigur fiind vorba de modele diferite, la Xantia mecanismul de revenire a semnalizarii e montat altfel in raport cu volanul.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Nu am pus de BX Seria 2, pentru ca nu am gasit unul in stare buna. Iar volanul de Xantia l-am gasit tot pe un BX adus de afara recent si intrat la dezmembrari. Si acum pentru mine e o dilema cum volanul care l-am pus are chestia aceea de plastic pentru revenire semnalizare montata exact pe partea opusa. Va dati seama ca am scos-o pentru a putea roti volanu.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
problema descrisa de voi este o problema relativ comuna oricarei masini. de fapt nu este o problema, ci o chestiune de "igiena" . Este absolut normal sa se formeze acea mazga in conditiile in care s-a lucrat la masina, iar mecanicul (amator/profesionist) a pus mana unsuroasa pe volan. Datorita plasticului poros, nu este suficienta stergerea cu carpa....Peste unsoarea aia in cateva saptamani se va adauga praf, transpiratie de pe maini....astfel, melange-ul ia forma binecunoscutei "mazgi" care pare si mai si cand este umed afara. Mazga aceasta mai apare si pe manetele/butoanele de semnalizare/stergatoare, manere ale usilor, si alte elemente de interior expuse mainilor murdare.
Reteta este destul acida, pt ca are darul de a manca din plasticul moale al volanuli, tocindu-l prematur, pot aparea crapaturi, chiar "muscaturi".
Solutia? Spirt dat din belsug pana cand locul este perfect curat si degresat. Nu incercati cu altceva caci ori nu o sa aveti rezultat ori o sa ramaneti fara volan (in cazul diluantului)
Sigur ca exista si cazul "hopeless", adica acolo unde nici focul nu mai curata nimic, practic tot volanul a devenit "o pasta" . In acest caz disperat, ori se schimba obiectul dintre maini, ori se pune o husa, sau, se imbraca in piele (eu am facut un test de imbracare in piele pe BX, rzultatul a fost notabil, dar nu foarte estetic pe partea de cusaturi - oricum, f bine)
Din nou, succes la bricolaj!
Reteta este destul acida, pt ca are darul de a manca din plasticul moale al volanuli, tocindu-l prematur, pot aparea crapaturi, chiar "muscaturi".
Solutia? Spirt dat din belsug pana cand locul este perfect curat si degresat. Nu incercati cu altceva caci ori nu o sa aveti rezultat ori o sa ramaneti fara volan (in cazul diluantului)
Sigur ca exista si cazul "hopeless", adica acolo unde nici focul nu mai curata nimic, practic tot volanul a devenit "o pasta" . In acest caz disperat, ori se schimba obiectul dintre maini, ori se pune o husa, sau, se imbraca in piele (eu am facut un test de imbracare in piele pe BX, rzultatul a fost notabil, dar nu foarte estetic pe partea de cusaturi - oricum, f bine)
Din nou, succes la bricolaj!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Da, pai am dat si eu cu spirt din belsug.M-am chinuit ceva timp, incat am reusit sa il curat acceptabil sa zic, dar arata destul de nasol...parca zici ca era ros de soareci in unele parti.Probabil ca nu numai muradaria l-a afectat ci si expunerea la soare.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Si ceea ce era curios era faptul ca restul interiorul este in o stare fff buna (bord, tapiseria ingrijita, mocheta buna, capitonaje usi f bune), in afara de volan.Deci...se poate ca BX-ul seria 2 sa aiba o problema generala legat de acest aspect.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
problema este utilizatorul....tu cand conduci stai cu mainile pe bord?Sau pe mocheta? Bineinteles, ca poate fi si o slabiciune a materialului, dar nu este o vina exclusiva. Fostul meu BX 14, fabricat in '88, cu 145k km la bord, avea un volan impecabil....A avut inaintea mea un singur proprietar fara pasiuni de bricoleur auto, iar eu am o manie cu mainile curate. Asa ca nu cred ca este o problema generalizata, ci una de bun simt (nu a voastra, ci foarte brobabil a fostilor proprietari)
Soarele, isi are rolul sau catalitic, bine definit in ecuatie...
Soarele, isi are rolul sau catalitic, bine definit in ecuatie...
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Si eu cred ca ai dreptate cu utilazatorul masinii.
Si masina mea tot un singur proprietar a avut inainte in Romania (in afara de cel din Germania..a intrat in tara in 1991 masina), care stiu ca nu prea spala masina.(nu era deloc pasionat de masini si nu cred ca a deschis capota vreodata singur, doar la service a fost).Cunosc masina de cand eram mic si nu am vazut pe fostul proprietar spaland vreodata masina.Si crede-ma, si eu sunt obsedat de a avea o masina curata.Cand am cumparat masina asta primavara, am spalat la ea o saptamana, dar a iesit bine..neasteptat de bine.
Si masina mea tot un singur proprietar a avut inainte in Romania (in afara de cel din Germania..a intrat in tara in 1991 masina), care stiu ca nu prea spala masina.(nu era deloc pasionat de masini si nu cred ca a deschis capota vreodata singur, doar la service a fost).Cunosc masina de cand eram mic si nu am vazut pe fostul proprietar spaland vreodata masina.Si crede-ma, si eu sunt obsedat de a avea o masina curata.Cand am cumparat masina asta primavara, am spalat la ea o saptamana, dar a iesit bine..neasteptat de bine.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Mai este o problema pe care poate nu ati intalnit-o deoarece nu ati avut masini suficient de vechi.
Ceea ce descri tu se datoreaza deteriorarii materialului din care este confectionat volanul in mare parte datorita actiunii razelor ultraviolete. S-a intamplat la Oltcit-urile cu piese frantuzesti, la CX-urile seria 1, la GSA, etc. Volanele respective erau confectionate dintr-un material mai moale, mai placut la atingere, dar mai putin rezistent.
Ceea ce descri tu se datoreaza deteriorarii materialului din care este confectionat volanul in mare parte datorita actiunii razelor ultraviolete. S-a intamplat la Oltcit-urile cu piese frantuzesti, la CX-urile seria 1, la GSA, etc. Volanele respective erau confectionate dintr-un material mai moale, mai placut la atingere, dar mai putin rezistent.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh