inchidere centralizata bx
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
!gresit! Bx-ul meu din 89 avea comanda pe ambele usi din fata. daca actionai usa pasagerului, se actiona modulul central care inchidea tot. La noul bx din 93 e asa cum ziceti voi: doar usa soferului are comanda. Oricum, noua masina este dotata din fabrica cu telecomanda (nu o mai am) si asta explica multe. Vechea masina nu avea receptorul de tlc.
"If in doubt, flat out!"
mbc - La vechea masina aveai probabil o modificare.Probabil a fost montat pe usa din dreapta,un actuator de stanga.Uita-te pe schema electrica la rubrica "Toate modelele dupa 87" si ai sa vezi ca doar unul din actuatori are acel intrerupator pt.comanda celorlalte usi.Restul nu il au.Asta spune tot.M-am lovit de tot felul de probleme electrice la masina mea si aproape ca am memorat instalatia electrica.Imagineaza-ti ca iarna trecuta, cand am luat masina, nu-i mergea turometrul.E super-enervant la una pe benzina, sau simplu, cum ar zice unii.Depanarea s-a efectuat la -5 grd C si a durat ore bune.Ce crezi ca a avut?!?Ceasul indicator (miliampermetrul)din turometru era ars (avea bobinajul de pe armatura mobila ars).Am inebunit cat am masurat si cat am cotrobait prin fire, fara ca macar sa-mi pun problema ca ar putea sa fie ars chiar indicatorul in sine (fiindca se intampla foarte rar asta).Dar asta e alt episod.
.

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
dan, nici mie nu imi merge turometrul. Nu e enervant pentru mine, dar mi-ar placea FOARTE MULT sa mearga. de ce? nici la vechea masina nu mergea, nici la asta si e chestia aia: sa mearga toate. O sa ma ajute mihai cu chestia asta, dar momentan am de rezolvat alte mici probleme, cum ar fi una mare: sa imi pun esapament.
Cat despre faza cu inchiderea: pot sa te asigur ca era din fabrica. Mai stiu si alte bxuri care au aceasi comportament. poate tu, avand benzina si alte variante de dotari, ai altfel instalatia, dar eu am desfacut usa respectiva si era totul "sigilat" cu chestia aia din fabrica si cablurile erau pe codul culorilor, mufe neatinse, etc.
Cat despre faza cu inchiderea: pot sa te asigur ca era din fabrica. Mai stiu si alte bxuri care au aceasi comportament. poate tu, avand benzina si alte variante de dotari, ai altfel instalatia, dar eu am desfacut usa respectiva si era totul "sigilat" cu chestia aia din fabrica si cablurile erau pe codul culorilor, mufe neatinse, etc.
"If in doubt, flat out!"
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Exista multe variante, in functie de anul de fabricatie si prezenta telecomenzii IR.
La cele cu inchidere pe cheie, abele usi actioneaza inchiderea. La cele care au avut telecomanda din fabrica, aceasta este legata in locul usii dreapta, deci usa nu mai actioneaza inchiderea. La modelele dupa 90, chiar daca au IR exista posibilitatea sa fie legata si usa dreapta.
La cele cu inchidere pe cheie, abele usi actioneaza inchiderea. La cele care au avut telecomanda din fabrica, aceasta este legata in locul usii dreapta, deci usa nu mai actioneaza inchiderea. La modelele dupa 90, chiar daca au IR exista posibilitatea sa fie legata si usa dreapta.
Ma gandesc totusi ca e posibil ca aceasta operatie sa se fi facut la un dealer Citroen, afara, inainte de a se importa acele masini, cat acestea au fost noi, la cererea proprietarilor.Si in acest caz, montajul s-a efectuat cu cablaje si alte componente de origine.Dar asta nu poate fi decat o chestie montata dupa vanzare, fiindca ea nu apare in nici un manual de service.Nici in Haynes...Nici in manualul Citroen...In nici o schema electrica Citroen.
In manalul Haynes e prezentata o schema electrica ce e valabila pentru toate modelele BX dupa '87.Aceea e o schema de dotare maxima, unde sant prezente toate componentele pt.o masina cu dotarea maxima.Cu aceasta schema se lucreaza la toate masinile dupa '87,indiferent de gradul de dotare.Astfel pot lipsi fatza de schema, diverse componente.Dar in plus, in nici un caz nu apar.Si nu figureaza decat un singur actuator cu acel switch suplimentar.
Nu sustin toate astea din dorinta de a ma contrazice, dar e ilogic.Nu are cum sa fie montat din fabrica ceva ce nu apare in documentatia de service.Poate doar la masinile rusesti se poate intampla asa ceva.
.
Ai descoperit pana la urma ce are inchiderea centralizata???
In manalul Haynes e prezentata o schema electrica ce e valabila pentru toate modelele BX dupa '87.Aceea e o schema de dotare maxima, unde sant prezente toate componentele pt.o masina cu dotarea maxima.Cu aceasta schema se lucreaza la toate masinile dupa '87,indiferent de gradul de dotare.Astfel pot lipsi fatza de schema, diverse componente.Dar in plus, in nici un caz nu apar.Si nu figureaza decat un singur actuator cu acel switch suplimentar.
Nu sustin toate astea din dorinta de a ma contrazice, dar e ilogic.Nu are cum sa fie montat din fabrica ceva ce nu apare in documentatia de service.Poate doar la masinile rusesti se poate intampla asa ceva.

Ai descoperit pana la urma ce are inchiderea centralizata???
mbc - Cu turometrul la Diesel e un pic mai complicat.Daca te pricepi, verifica pe mufa albastra de pe spatele bordului (e o mufa cu 4 papuci si la bordurile de benzina si la cele de Diesel) daca pe firele care trebuie, ai +(cu contactul pus) si -.Iar pe un al treilea fir trebuie sa ai semnal de la senzorul acela de la volanta.Verifica daca acest fir are continuitate de la motor pana in acea mufa albastra de pe bord.Daca aceste conditii sant indeplinite, mai mult ca sigur e ars turometrul in sine si vezi ca se potriveste cel de Oltcit.Gaseste in dezmembrari un Oltcit cu bord Veglia (primele tipuri) si ai rezolvat-o.Iei doar miliampermetrul de la Oltcit, la care atasezi Cadranul de BX.Mai trebuie doar etalonat cu un alt turometru etalon.
Am spus la inceput ca e mai complicat la Diesel, fiindca nu stiu cum lucreaza acel senzor de pe volanta.Am impresia ca e o bobina de la care vin 2 fire (nu unul, ca la benzina).Chiar nu stiu cum interactioneaza cu turometrul.Deci nu stiu ce sa iti spun sa masori acolo.
Am spus la inceput ca e mai complicat la Diesel, fiindca nu stiu cum lucreaza acel senzor de pe volanta.Am impresia ca e o bobina de la care vin 2 fire (nu unul, ca la benzina).Chiar nu stiu cum interactioneaza cu turometrul.Deci nu stiu ce sa iti spun sa masori acolo.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
inchidere
dane,toate bx-urile vazute de mine,fabricate inainte de 91 au comanda de la usa pasagerului.nu mai insista ca e ceva gresala cu schema probabil.
sonda de turometru de diesel daca e buna tre sa aiba o anumita rezistenta parca sub 360 ohmi, mi-am notat undeva nu mai stiu exact si am facut si niste probe.care avea peste 400 nu comanda turometru.asta ar fi o prima verificare,cam cea mai usoara.
sonda de turometru de diesel daca e buna tre sa aiba o anumita rezistenta parca sub 360 ohmi, mi-am notat undeva nu mai stiu exact si am facut si niste probe.care avea peste 400 nu comanda turometru.asta ar fi o prima verificare,cam cea mai usoara.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Ok!Nu mai insist,fiindca nu vreau sa plictisesc.Am vrut doar sa dau un sfat pertinent, bazat pe documentatia de uzina.Daca tu zici altceva si daca nici pe schema electrica nu ne mai putem baza....chiar e de pomana totul.
Eu am manualul de service Citroen si asta spune acea schema.Hai ca e gresita aia.Dar si manualul Haynes sa fie gresit???Nu prea cred.
Dar cine stie...Daca spui ca ai intalnit asta la mai multe masini, probabil ca a fost ceruta de catre clienti.
Eu nu am asa ceva pe masina si toate punctele unde am umblat pe instalatia electrica sant conforme cu schema (marcaje,mufe,culori...tot).
Cine stie care e situatia si de ce apare diferenta asta.
Senzorul de pe volanta...ai dreptate.E o bobina.Nu stiam valoarea ei fiindca nu m-am lovit de ea pana acum.Sa inteleg ca si montajul din turometru e diferit de cel de la modelele pe benzina, pt.a putea interactiona cu acest senzor???
Eu am manualul de service Citroen si asta spune acea schema.Hai ca e gresita aia.Dar si manualul Haynes sa fie gresit???Nu prea cred.
Dar cine stie...Daca spui ca ai intalnit asta la mai multe masini, probabil ca a fost ceruta de catre clienti.
Eu nu am asa ceva pe masina si toate punctele unde am umblat pe instalatia electrica sant conforme cu schema (marcaje,mufe,culori...tot).
Cine stie care e situatia si de ce apare diferenta asta.
Senzorul de pe volanta...ai dreptate.E o bobina.Nu stiam valoarea ei fiindca nu m-am lovit de ea pana acum.Sa inteleg ca si montajul din turometru e diferit de cel de la modelele pe benzina, pt.a putea interactiona cu acest senzor???
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot