Am si eu o problema....am cumparat acum vreo doua saptamani o Xantia, (1994, cu motor de 2000). Acum cateva zile, stresat de tzacanitul super des, am fost sa-mi incarc sferele (la Ciocarlan). Ma rog, am sfarsit prin a schimba 4 din 7...
Xantia suspensii
Moderator: Echipa Tehnica
Xantia suspensii
Salut.
Am si eu o problema....am cumparat acum vreo doua saptamani o Xantia, (1994, cu motor de 2000). Acum cateva zile, stresat de tzacanitul super des, am fost sa-mi incarc sferele (la Ciocarlan). Ma rog, am sfarsit prin a schimba 4 din 7...
. Le-am schimbat, si acu' masina merge mult mai nasol, in sensul ca tzopaie din toate articulatiile, iar cand pornesc se ridica prea repede.
Am si eu o problema....am cumparat acum vreo doua saptamani o Xantia, (1994, cu motor de 2000). Acum cateva zile, stresat de tzacanitul super des, am fost sa-mi incarc sferele (la Ciocarlan). Ma rog, am sfarsit prin a schimba 4 din 7...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu inteleg ce vrei sa spui prin "topaie": e foarte rigida sau foarte moale? Daca e moale e bine. Daca inainte ai avut dacie sau masina germana, te intelegem.
De ce ai schimbat niste sfere si nu le-ai incarcat?
Faptul ca masina se ridica foarte repede nu e rau. Vezi sa nu se ridice de spate cind pui frina!!!
De ce ai schimbat niste sfere si nu le-ai incarcat?
Faptul ca masina se ridica foarte repede nu e rau. Vezi sa nu se ridice de spate cind pui frina!!!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
re
E prea rigida...si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana...ceea ce nu facea inainte. Aaa, iar dupa ce mi-a schimbat sferele de pe spate, cand a coborat-o de pe elevator, masina efectiv a CAZUT pe roti
...eram in ea si am crezut ca s-a rupt ceva...da' pana la urma s-a ridicat.
Re: re
Cristi_p scrie:si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana
fenomenul apare doar cand circuitul de frana nu a fost aerisit corect.
S-a umblat si la altceva in afara suspensiei?
Se pare ca ai modelul hydractiv daca ai atatea sfere. Daca electrovalvele nu mai functioneaza, suspensia ramane numai in modul sport. Asta nu inseamna ca trebuie sa topaie.
Inaltimea pe fiecare punte este reglata corect?
Esti sigur ca sferele le-au incarcat?
Cand ti-ai dat seama de proasta functionare? Ma gandesc ca nu ar fi putut sa lase sa plece masina din acel service in asemenea situatie.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E normal ca dupa ce dai o masina hidraulica pe elevator, sa se prabuseasca. Faptul ca se ridica de spate cind pui frina, inseamna ca ai aer in circuitul de frina de pe spate. Baietii aia din service ti-au aerisit frinele dupa ce au umblat la sfere? Probabil ca nu. Cel mai bine e sa faci aerisirea tuturor frinelor, pentru ca presupun ca ai umblat la toate sferele. Daca nu ai cunostinte/rabdare, poti incerca sa faci niste gimnastica cu masina (sus-jos) si ar trebui sa se imbunatateasca comportamentul. In principiu frinele se aerisesc singure intr-un numar de km (sute) sau zile (cam o saptamina). In orice caz, din ce spui tu acum, se pare ca masina ta nu mai frineaza deloc cu spatele, ceea ce nu e tocmai bine, mai ales in situatii de urgenta.
Daca ai modelul hydractive (are mod sport/confort), si masina e rigida, desi sferele se presupune ca sint incarcate corect, se poate presupune ca nu mai merg supapele care cupleaza sfera suplimentara. Cauzele pot fi electrice (supapele sint comandate prin impulsuri electrice) sau mecanice (supape infundate). In acest caz, un ulei de curatare te poate ajuta.
Nu ne-ai spus, cum s-a ajuns la concluzia ca anumite sfere trebuiesc schimbate.
Daca ai modelul hydractive (are mod sport/confort), si masina e rigida, desi sferele se presupune ca sint incarcate corect, se poate presupune ca nu mai merg supapele care cupleaza sfera suplimentara. Cauzele pot fi electrice (supapele sint comandate prin impulsuri electrice) sau mecanice (supape infundate). In acest caz, un ulei de curatare te poate ajuta.
Nu ne-ai spus, cum s-a ajuns la concluzia ca anumite sfere trebuiesc schimbate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
daca scoti dopul de incarcare si curge ulei, mai incerci sa o incarci? pe de alta parte, nu trebuiesc aerisite frinele cind schimbi sferele, ci doar daca intervi direct in circuitul de frinare, acesta fiind izolat de supape de restul circuitului (chiar doseurul de frina reprezinta o supapa atita vreme cind nu e apasat cind se face interventia). cit despre restul, e bizar sa fie mai moale inainte de schimbarea sferelor decit dupa, nu stiu ce se intelege prin "tzopaie din toate articulatiile". poate ca ai uitat sa o pui pe pozitia normal. din acelasi motiv poate lasa impresia ca se ridica spatele la frinare, daca e mai inalta (pe intermediar de ex.) pare mai instabila, pe linga faptul ca e rigida. mai fa o vizita acolo si expune problemele de care te-ai lovit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
aia ziceam si eu, asa iti dai seama cel mai simplu...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
La concluzia ca trebuie incarcate sferele am ajuns dupa ce am citit pe forum...
ca despre citroen nu stiu nimic.Ce e ciudat , e ca am schimbat sferele in doua etape: alea de pe fata si apoi alea de pe spate. Dupa ce le-am schimbat pe alea de pe fata, masina mergea mult mai bine. Dupa alea de pe spate - dezastru. Iar acum am constatat ca suspensia de pe fata dreapta e moarta total, adica nu se lasa absolut de loc. In plus, cand se ridica masina de pe loc, partea aia (fata dreapta) face figuri - se ridica, cade la loc, si pe urma se ridica de tot. Inapoi unde am facut-o nu ma mai duc, astept sa ma duc la o cunostinta, da' as fi vrut mai multe pareri.
Merci, si scuze pentru post-ul cam lung.
Merci, si scuze pentru post-ul cam lung.
- paxgallodacica
- de-abia inscris
- Mesaje: 1
- Membru din: Mar 29-Mar-2005 22:59
- Localitate: Franta
Salut tuturori
Pentru chestii tehnice, si daca stapaniti limba franceza, va recomand forumul Citroen in limba franceza. Acolo sunt multi de intrebari si de respunse. Sunt participanti care stie foarte bine detalii tehnice.
Daca nu stiiti limba franceza, cred ca e posibil sa scrie in limba engleza, dar sigur raspunsuri vor fi mai putin.
http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=37
Pentru chestii tehnice, si daca stapaniti limba franceza, va recomand forumul Citroen in limba franceza. Acolo sunt multi de intrebari si de respunse. Sunt participanti care stie foarte bine detalii tehnice.
Daca nu stiiti limba franceza, cred ca e posibil sa scrie in limba engleza, dar sigur raspunsuri vor fi mai putin.
http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=37
nu se lasa pentru ca e pe pozitia intermediara. doi la mina, daca vei merge cu masina pe pozitia intermediara nu numai ca va topai asa cum spui, dar vei strica si articulatiile. spui ca e imposibil de condus cind e pe normal, dar nu stiu ce sa inteleg din asta: e prea jos vreuna din punti, e prea moale... cum e? pentru ca e posibil sa ai un joc la tija de reglaj de la vreun corector sau pur si simplu sa fie prost reglat si atunci sa aiba vreunul din efectele de mai sus, inclusiv povestea cu se ridica, se lasa, si se ridica din nou dupa ce pornesti. cel mai bine ar fi sa te duci inapoi si sa spui toate astea, solutii se gasesc daca nu pornesti de la ideea ca cineva e pus pe furat neconditionat.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady




