Xantia suspensii

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

Xantia suspensii

Mesajde Cristi_p » Joi 14-Iul-2005 16:24

Salut.
Am si eu o problema....am cumparat acum vreo doua saptamani o Xantia, (1994, cu motor de 2000). Acum cateva zile, stresat de tzacanitul super des, am fost sa-mi incarc sferele (la Ciocarlan). Ma rog, am sfarsit prin a schimba 4 din 7...:) . Le-am schimbat, si acu' masina merge mult mai nasol, in sensul ca tzopaie din toate articulatiile, iar cand pornesc se ridica prea repede.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 14-Iul-2005 16:33

Nu inteleg ce vrei sa spui prin "topaie": e foarte rigida sau foarte moale? Daca e moale e bine. Daca inainte ai avut dacie sau masina germana, te intelegem.
De ce ai schimbat niste sfere si nu le-ai incarcat?
Faptul ca masina se ridica foarte repede nu e rau. Vezi sa nu se ridice de spate cind pui frina!!!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

re

Mesajde Cristi_p » Joi 14-Iul-2005 16:41

E prea rigida...si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana...ceea ce nu facea inainte. Aaa, iar dupa ce mi-a schimbat sferele de pe spate, cand a coborat-o de pe elevator, masina efectiv a CAZUT pe roti :)...eram in ea si am crezut ca s-a rupt ceva...da' pana la urma s-a ridicat.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 14-Iul-2005 17:42

Aoleo, cum se mai lucreaza in service-urile noastre!
A sa-mi iau parasuta pentru masina. :lol:

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Re: re

Mesajde paga » Joi 14-Iul-2005 22:03

Cristi_p scrie:si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana

fenomenul apare doar cand circuitul de frana nu a fost aerisit corect.
S-a umblat si la altceva in afara suspensiei?

Se pare ca ai modelul hydractiv daca ai atatea sfere. Daca electrovalvele nu mai functioneaza, suspensia ramane numai in modul sport. Asta nu inseamna ca trebuie sa topaie.

Inaltimea pe fiecare punte este reglata corect?
Esti sigur ca sferele le-au incarcat?
Cand ti-ai dat seama de proasta functionare? Ma gandesc ca nu ar fi putut sa lase sa plece masina din acel service in asemenea situatie.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 15-Iul-2005 08:45

E normal ca dupa ce dai o masina hidraulica pe elevator, sa se prabuseasca. Faptul ca se ridica de spate cind pui frina, inseamna ca ai aer in circuitul de frina de pe spate. Baietii aia din service ti-au aerisit frinele dupa ce au umblat la sfere? Probabil ca nu. Cel mai bine e sa faci aerisirea tuturor frinelor, pentru ca presupun ca ai umblat la toate sferele. Daca nu ai cunostinte/rabdare, poti incerca sa faci niste gimnastica cu masina (sus-jos) si ar trebui sa se imbunatateasca comportamentul. In principiu frinele se aerisesc singure intr-un numar de km (sute) sau zile (cam o saptamina). In orice caz, din ce spui tu acum, se pare ca masina ta nu mai frineaza deloc cu spatele, ceea ce nu e tocmai bine, mai ales in situatii de urgenta.
Daca ai modelul hydractive (are mod sport/confort), si masina e rigida, desi sferele se presupune ca sint incarcate corect, se poate presupune ca nu mai merg supapele care cupleaza sfera suplimentara. Cauzele pot fi electrice (supapele sint comandate prin impulsuri electrice) sau mecanice (supape infundate). In acest caz, un ulei de curatare te poate ajuta.
Nu ne-ai spus, cum s-a ajuns la concluzia ca anumite sfere trebuiesc schimbate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 15-Iul-2005 12:00

daca scoti dopul de incarcare si curge ulei, mai incerci sa o incarci? pe de alta parte, nu trebuiesc aerisite frinele cind schimbi sferele, ci doar daca intervi direct in circuitul de frinare, acesta fiind izolat de supape de restul circuitului (chiar doseurul de frina reprezinta o supapa atita vreme cind nu e apasat cind se face interventia). cit despre restul, e bizar sa fie mai moale inainte de schimbarea sferelor decit dupa, nu stiu ce se intelege prin "tzopaie din toate articulatiile". poate ca ai uitat sa o pui pe pozitia normal. din acelasi motiv poate lasa impresia ca se ridica spatele la frinare, daca e mai inalta (pe intermediar de ex.) pare mai instabila, pe linga faptul ca e rigida. mai fa o vizita acolo si expune problemele de care te-ai lovit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 15-Iul-2005 12:28

Daca pe la dopul de incarcare curge ulei, clar membrana e sparta si sfera trebuie inlocuita.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 15-Iul-2005 16:16

aia ziceam si eu, asa iti dai seama cel mai simplu...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cristi_p » Sâm 16-Iul-2005 10:45

La concluzia ca trebuie incarcate sferele am ajuns dupa ce am citit pe forum...:) ca despre citroen nu stiu nimic.Ce e ciudat , e ca am schimbat sferele in doua etape: alea de pe fata si apoi alea de pe spate. Dupa ce le-am schimbat pe alea de pe fata, masina mergea mult mai bine. Dupa alea de pe spate - dezastru. Iar acum am constatat ca suspensia de pe fata dreapta e moarta total, adica nu se lasa absolut de loc. In plus, cand se ridica masina de pe loc, partea aia (fata dreapta) face figuri - se ridica, cade la loc, si pe urma se ridica de tot. Inapoi unde am facut-o nu ma mai duc, astept sa ma duc la o cunostinta, da' as fi vrut mai multe pareri.
Merci, si scuze pentru post-ul cam lung.

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cristi_p » Sâm 16-Iul-2005 10:49

a, iar pozitia pe care sta masina e penultima (mai sus decat normal, am inteles) pentru ca daca o dau pe normal are garda prea jos, plus ca e imposibil de condus.

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cristi_p » Sâm 16-Iul-2005 12:46

Si mai am o intrebare: Care e presiunea la care ar trebui incarcate sferele unei Xantia? Ma gandesc ca se comporta asa ca poate nu s-au respectat presiunile...sau tipurile de sfere.

Avatar utilizator
paxgallodacica
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Mar 29-Mar-2005 22:59
Localitate: Franta

Mesajde paxgallodacica » Sâm 16-Iul-2005 13:02

Salut tuturori

Pentru chestii tehnice, si daca stapaniti limba franceza, va recomand forumul Citroen in limba franceza. Acolo sunt multi de intrebari si de respunse. Sunt participanti care stie foarte bine detalii tehnice.

Daca nu stiiti limba franceza, cred ca e posibil sa scrie in limba engleza, dar sigur raspunsuri vor fi mai putin.

http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=37

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 16-Iul-2005 13:14

nu se lasa pentru ca e pe pozitia intermediara. doi la mina, daca vei merge cu masina pe pozitia intermediara nu numai ca va topai asa cum spui, dar vei strica si articulatiile. spui ca e imposibil de condus cind e pe normal, dar nu stiu ce sa inteleg din asta: e prea jos vreuna din punti, e prea moale... cum e? pentru ca e posibil sa ai un joc la tija de reglaj de la vreun corector sau pur si simplu sa fie prost reglat si atunci sa aiba vreunul din efectele de mai sus, inclusiv povestea cu se ridica, se lasa, si se ridica din nou dupa ce pornesti. cel mai bine ar fi sa te duci inapoi si sa spui toate astea, solutii se gasesc daca nu pornesti de la ideea ca cineva e pus pe furat neconditionat.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Cristi_p
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mie 06-Iul-2005 15:26
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cristi_p » Sâm 16-Iul-2005 13:17

Pai si de unde'mi dau io seama ce fel de sfere am pe masina?:( Ar trebui sa scrie pe ele, sau ceva?


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot