Cum merge pompa de benzina?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Cum merge pompa de benzina?

Mesajde gigel » Mie 29-Iun-2005 00:55

Intrebare din partea unui necunoscator... Pompa de benzina functioneaza electric sau mecanic invartita de motor?
Ultima oară modificat Mie 29-Iun-2005 12:07 de către gigel, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 29-Iun-2005 09:10

Daca ne spui si tipul de masina poate iti putem si raspunde. In general masinile pe carburatie sint alimentate de pompe mecanice pentru ca necesita presiune mica a benzinei, iar masinile pe injectie sint alimentate de o pompa electrica capabila sa furnizeze presiuni mai mari (3-6 bari). Etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 29-Iun-2005 09:17

@gigel : la tine pompa e mecanica. este actionata de o cama suplimentara a axului cu came.

Scrie-ti tipul masinii in semnatura.

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde gigel » Mie 29-Iun-2005 12:17

Aha, multumesc. In spatele pompei, poate un pic mai jos, sunt 2 conductori electrici, sunt curios care este scopul lor. Am tot cautat prin documentatii dar nu gasesc o schema care sa-mi descrie harnasamentul electric de la motor, care sa se potriveasca cu ce masina am eu (BX 16 TRS '85). Mai vreau sa aflu care este scopul celor 2 conductori de deasupra cutiei de viteze si al celui de deasupra filtrului de ulei.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 29-Iun-2005 12:56

Conductorii electrici de desupra cutiei de viteze, foarte probabil tin de contactul de marsarier (sa ti se aprinda becurile cind dai cu spatele).
Cel de deasupra filtrului de ulei este sonda de presiune pentru ulei (semnalizeaza ca n-ai presiune la ulei, de exemplu atunci cind pui contcactul cu masina oprita)
Sub pompa de benzina, mai exact sub delcou este sonda de temperatura motor, adica cea care iti arata ca e supraincalzit motorul.
Vedem la intilnire daca e asa.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde gigel » Mie 29-Iun-2005 22:52

Intradevar, din poze reiese ca sub delco se verifica temperatura lichidului de racire din zona motorului. Am gasit ca senzorul de acolo se cupleaza la temperatura de 105 grade, sunt curios termocuplul din radiator de ce temperatura are nevoie..

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 30-Iun-2005 07:50

Nu prea cred ca se cupleaza la 105 grade... cam mult...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 30-Iun-2005 07:59

in spatele delcoului sunt 2 sonde de temperatura:
-preavertizare la 105 grade
-avarie la 112 grade

Termostatul incepe sa deschida la ~80 grade

Termocontactul porneste ventilatorul la ~85 pe treapta 1 si ~95 pe treapta 2

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde gigel » Joi 30-Iun-2005 21:06

Termostatul e acela care se monteaza pe tubul gros care pleaca din radiator si intra undeva la motor pe langa delco? Care este scopul lui? Ca daca pompa de apa merge in continu nu ar face presiune prea mare in cazul in care termostatul opreste circuitul apei? Oare cauza pentru care nu functioneaza calumea sistemul de racire este lipsa termostatului?
Faza e ca mi s-a incalzit motorul atat de tare incat a inceput sa clipeasca avertizarea pe bord. Desi ventilatorul se invartea si radiatorul era rece, tubul gros frigea rau.
E scump un termocontact? Al meu are o singura treapta, doar doi conectori.
Alta chestie, sistemul de racire nu are vreun loc pe unde se poate aerisi, in caz ca are aer in el?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 01-Iul-2005 08:12

Termostatul are rolul de a introduce in circuit si radiatorul in momentul cand temperatura apei depaseste o anumita valoare.
In cazul tau, termostatul este blocat pe inchis.
Termocontactul trebuie sa aiba 3 connexiuni, al tau probabil ca a fost inlocuit cu unul de la alta masina.
Denumirea de termocuplu este folosita gresit in acest context. Termocuplul este un traductor de temperatura format dintr-o jonctiune a doua metale diferite, care genereaza un curent electric proportional cu temperatura. Un astfel de traductor este cel dispus pe plafonul dela CX intr-o mica colivie semisferica, folosit in cadrul sistemului de reglare automata a temperaturii interioare.
Termocontactul este construit pe tehnologia bimetalului, o lamela formata dintr-un "sandvice" de doua metale cu coeficienti de dilatare diferiti, se deformeaza in functie de temperatura si actioneaza contactele electrice.

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde gigel » Vin 01-Iul-2005 22:05

Dar daca scot termostatul? Exista posibilitatea ca lichidul de racire sa circule prea repede astfel incat sa nu apuce sa fie racit de ventilator in radiator?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 02-Iul-2005 07:59

Daca scoti termostatul temperatura va creste mai greu ,pe timp de vara nu prea este o diferenta f mare, dar in celelalte anotimpuri motorul va fi tot timpul rece iar in habitaclu lipsa caldura.

Avatar utilizator
gigel
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Mar 30-Mar-2004 00:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde gigel » Vin 15-Iul-2005 09:20

Cu toate ca ventilatorul este pus in miscare din cand in cand de catre termocontactul din radiator, la un moment dat se incinge sistemul atat de tare incat imi clipeste semnalizarea de temepratura pe bord. Nu am nici cea mai vaga idee la ce as putea sa ma mai uit in legatura cu asta si as aprecia niste idei.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 15-Iul-2005 11:24

poate ca e infundat radiatorul sau, cum s-a mai spus, termostatul e blocat pe inchis. cu toate ca daca zici ca furtunul de sus e fierbinte...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu