Exista candva o varianta de a verifica garnitura de chiulasa fara demontarea chiulasei.Se itroducea aer comprimat in cilindri (pe rand) cu o reductie infiletata in locul bujiei (la cele pe benzina) si se asculta daca bolboroseste pe undeva.In prealabil se invartea motorul pana ajungeau toate supapele in pozitia inchis.
Proba aceasta spune multe despre etanseitatea grupului piston-segmenti-cilindru-ciulasa, dar e mai greu de facut.
Are cineva mai multe amanunte???
Fum alb
Moderator: Echipa Tehnica
tin minte ca mai era o metoda cu nu stiu ce solutie care se baga in radiator( ceva albastru parca)..si se observa apoi daca da pe esapament. oricum ceva asemanator
cea mai sfanta e demontarea, e clar ca presupune ceva efort si mai ales timp liber... dar cu ocazia asta se mai pot face multe observatii si eventuale remedieri..... de obicei garnitura arsa duce si la o lipsa de putere... nu ai sesizat acest lucru ?? din aproape in aproape simptomele iti vor da sigur un raspuns clar. oricum daca dai chiulasa jos nu ai ce pierde: schimbi garnitura, planezi chiulasa, observi uzura cilindrilor (si totodata iti faci o idee asupra segmentilor)...... daca te tine buzunarul schimbi si termostatul, cureaua de distrib, role, pompa de apa...dar apoi stii o treaba si nu-ti mai faci probleme
cea mai sfanta e demontarea, e clar ca presupune ceva efort si mai ales timp liber... dar cu ocazia asta se mai pot face multe observatii si eventuale remedieri..... de obicei garnitura arsa duce si la o lipsa de putere... nu ai sesizat acest lucru ?? din aproape in aproape simptomele iti vor da sigur un raspuns clar. oricum daca dai chiulasa jos nu ai ce pierde: schimbi garnitura, planezi chiulasa, observi uzura cilindrilor (si totodata iti faci o idee asupra segmentilor)...... daca te tine buzunarul schimbi si termostatul, cureaua de distrib, role, pompa de apa...dar apoi stii o treaba si nu-ti mai faci probleme
Ultima oară modificat Mie 31-Oct-2007 22:30 de către mariusbv, modificat 1 dată în total.
BX
Azi am vorbit cu mai multi mecanici, le-am spus simptoma fiecare avea alta parere. Unul mi-a zis ca fumul alb e de la ulei si in oarecare masura e normal sa manance ulei dupa segmentare(pana acum am facut vreo 200 km) pana isi face camasa. Un altul mi-a zis ca sigur nu e de la chiloasa ca ar trebui sa scoata bule in radiator. Referitor la pierderea puterii, nu prea cunosc inca masina asa ca nu ma pot pronunta cum a fost inainte. Eu zic ca trage destul de bine. Eu nu prea ma pricep asa ca n-am sa ma apuc de desfacut chiloasa, o s-o duc la un mecanic indata ce o sa am ceva timp si niste bani.
Ma deranjeaza faptul ca, inainte s-o cumpar pe asta am gasit un GTi da ala manca ulei la greu. Adevarat ca l-as fi putut cumpara mai ieftin. Masina asta mi-a recomandat-o un prieten, zicea ca a fost intretinuta cum trebuie e putin mai scump dar are motorul si sist hidraulic bun. Dar ne-am cam inselat.
Ma deranjeaza faptul ca, inainte s-o cumpar pe asta am gasit un GTi da ala manca ulei la greu. Adevarat ca l-as fi putut cumpara mai ieftin. Masina asta mi-a recomandat-o un prieten, zicea ca a fost intretinuta cum trebuie e putin mai scump dar are motorul si sist hidraulic bun. Dar ne-am cam inselat.
nu te intrista si nu fi dezamagit.
gandeste-te ca fiecare dintre noi am fi putut renunta la BX la ivirea problemelor (deh,masini vechi...), dar n-am facut-o. Oare de ce?
Te asigur,repet, TE ASIGUR,ca problema ta are o rezolvare simpla si nu foarte costisitoare,iar masina,o data reparata,iti va creea un feeling deosebit. Iti spun asta pentru ca de 12 ani am trecut cam prin toate problemele..
Grija mare insa,pe mana carui mecanic o dai. Citeste forumul,partea despre mecanici,gaseste pe cineva bun in zona ta. Altfel, te-ai fript. Colcaie service-urile de 'pafaristi,mitocani si incompetenti. Oamenii care au o pasiune pentru asta,te vor face fericit... mecanic,vorbind.
gandeste-te ca fiecare dintre noi am fi putut renunta la BX la ivirea problemelor (deh,masini vechi...), dar n-am facut-o. Oare de ce?
Te asigur,repet, TE ASIGUR,ca problema ta are o rezolvare simpla si nu foarte costisitoare,iar masina,o data reparata,iti va creea un feeling deosebit. Iti spun asta pentru ca de 12 ani am trecut cam prin toate problemele..
Grija mare insa,pe mana carui mecanic o dai. Citeste forumul,partea despre mecanici,gaseste pe cineva bun in zona ta. Altfel, te-ai fript. Colcaie service-urile de 'pafaristi,mitocani si incompetenti. Oamenii care au o pasiune pentru asta,te vor face fericit... mecanic,vorbind.
Relu
Stai linistit.Faze de genul asta se intampla si la masini aproape noi.Nu e cazul sa te intristezi si sa nu-ti mai placa masina asta.E un defect ca oricare si se va rezolva intr-un fel.Incearca sa-ti tii masina cat mai din scurt cu intretinerea si cu exploatarea si o sa fii ferit de astfel de incidente pe viitor.
Personal nu am incredere in ce ti-au zis acei mecanici.Sant sfaturi complet eronate.Fumul alb nu are nici o legatura cu segmentii si cu consumul de ulei.E adevarat ca daca are doar 200 de Km de la reparatie, poti sa o mai lasi sa vezi in ce sens o ia.Fiindca daca o desfaci acum s-ar putea sa nu gasesti nimic concludent in motor....Ceva de care sa te poti lega.Dar trebuie sa o supraveghezi atent si sa nu o supraincalzesti sau sa ramana fara apa.E riscant ca poate ceda exact cand ti-e lumea mai draga.La un drum mai lung sau cand vei fi cu ea incarcata...etc..
Mare atentie la ce mecanic te duci!!!Daca ai aptitudini tehnice, mai bine citesti, te documentezi si cu ajutorul unui prieten priceput, o desfaci singur si vezi despre ce e vorba, chiar daca va dura mai mult.
Personal nu am incredere in ce ti-au zis acei mecanici.Sant sfaturi complet eronate.Fumul alb nu are nici o legatura cu segmentii si cu consumul de ulei.E adevarat ca daca are doar 200 de Km de la reparatie, poti sa o mai lasi sa vezi in ce sens o ia.Fiindca daca o desfaci acum s-ar putea sa nu gasesti nimic concludent in motor....Ceva de care sa te poti lega.Dar trebuie sa o supraveghezi atent si sa nu o supraincalzesti sau sa ramana fara apa.E riscant ca poate ceda exact cand ti-e lumea mai draga.La un drum mai lung sau cand vei fi cu ea incarcata...etc..
Mare atentie la ce mecanic te duci!!!Daca ai aptitudini tehnice, mai bine citesti, te documentezi si cu ajutorul unui prieten priceput, o desfaci singur si vezi despre ce e vorba, chiar daca va dura mai mult.
Apa (in cantitati mici) poate sa dispara si pe la un furtun din cauciuc sau pe la pompa de apa.Si daca pica pe motorul cald, nu o vei observa.Asa am patit eu cu un buson de la radiator, care nu etansa si apa prelingandu-se pe radiatorul incalzit la 90 de grd.C se evapora...Nu ajungea pe jos.Si..."Mai!Unde e apa din radiator?!?Sa nu fie garnitura de chiulasa impuscata...Sa nu fie pompa de apa neetansa...". Pana cand am demontat radiatorul sa il curat de mizerii si am vazut ca avea un jirloi de rugina exact printr-o zona pe care nu o puteam vedea fara demontare.
Atat timp cat masina trage, nu dispare apa in cantitati alarmante, nu se supraincalzeste (si iti recomand sa-ti montezi un ceas de temperatura apa in bord)...nu bolboroseste rau in radiator, cred ca ar trebui sa te linistesti.
Parca...din ce imi aduc aminte, am auzit la un momentdat ca la Diesel, fumul alb poate fi si din cauza pompei de injectie decalata cu 1 dinte.Dar nu sant sigur de asta.E bine sa mai intrebi.
Oare nu poate fi si din cauza motorinei de proasta calitate sau contaminata cu ceva???Ai schimbat sursa de combustibil de unde alimentezi???Sau ai avut mai multa in rezervor si nu ai apucat sa bagi alta???Asta fiindca ai spus ca masina nu a facut decat 200 de Km de la reparatie.
Oricum, incearca toate variantele, inainte de a te apuca sa demontezi.
Atat timp cat masina trage, nu dispare apa in cantitati alarmante, nu se supraincalzeste (si iti recomand sa-ti montezi un ceas de temperatura apa in bord)...nu bolboroseste rau in radiator, cred ca ar trebui sa te linistesti.
Parca...din ce imi aduc aminte, am auzit la un momentdat ca la Diesel, fumul alb poate fi si din cauza pompei de injectie decalata cu 1 dinte.Dar nu sant sigur de asta.E bine sa mai intrebi.
Oare nu poate fi si din cauza motorinei de proasta calitate sau contaminata cu ceva???Ai schimbat sursa de combustibil de unde alimentezi???Sau ai avut mai multa in rezervor si nu ai apucat sa bagi alta???Asta fiindca ai spus ca masina nu a facut decat 200 de Km de la reparatie.
Oricum, incearca toate variantele, inainte de a te apuca sa demontezi.
E primul diesel pe care il am. La servici am una noua pe benzina si in afara de alimentat nu prea am ce-i face. In plus ca nu prea scoate fum. Chiar de asta v-am cerut sfatul pentru ca nu ma pricep.
Sunt sceptic in privinta aburului. Fumul pe care il scoate se ridica in aer si ma gandesc ca daca ar fi abur ar ramane la suprafata, fiind mai greu si in contact cu aerul rece devine fluid . Poate ca nu gandesc logic dar din cate am observat, la cele pe benzina, aburul dispare de indata ce iese pe teava. Al meu seamana mai mult cu fum de ulei ars. Cred ca am sa mai astept cu reparatia, macar sa treaca vreo 500 km. Daca nu dispare trebuie s-o desfac.
Ultima data am pus motorina de la Petrom euro 4, ca asa s-a nimerit. Data viitoare o sa incerc euro 5.
Weekend placut la toata lumea
Sunt sceptic in privinta aburului. Fumul pe care il scoate se ridica in aer si ma gandesc ca daca ar fi abur ar ramane la suprafata, fiind mai greu si in contact cu aerul rece devine fluid . Poate ca nu gandesc logic dar din cate am observat, la cele pe benzina, aburul dispare de indata ce iese pe teava. Al meu seamana mai mult cu fum de ulei ars. Cred ca am sa mai astept cu reparatia, macar sa treaca vreo 500 km. Daca nu dispare trebuie s-o desfac.
Ultima data am pus motorina de la Petrom euro 4, ca asa s-a nimerit. Data viitoare o sa incerc euro 5.
Weekend placut la toata lumea
La cele pe benzina, atunci cand e frig afara, aburul persista si chiar se ridica la 1-2 m de asfalt.Uneori chiar e abundent, fara ca motorul sa fie defect.
Urmareste cu atentie ce culoare are acel "abur".Daca are tenta albastruie, e si fum de ulei.Dar sa nu uitam ca masina are doar 200 Km de la reparatie.Mai las-o.Bine ar fi sa prinzi un drum in afara localitatii, ca sa lucreze motorul la turatie constanta...temperatura constanta si sa se "aseze" toate piesele.
Plimbare placuta!:).
Urmareste cu atentie ce culoare are acel "abur".Daca are tenta albastruie, e si fum de ulei.Dar sa nu uitam ca masina are doar 200 Km de la reparatie.Mai las-o.Bine ar fi sa prinzi un drum in afara localitatii, ca sa lucreze motorul la turatie constanta...temperatura constanta si sa se "aseze" toate piesele.
Plimbare placuta!:).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot