Discuri spate
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Etrierele de Oltcit seamana cu cele de BX, dar nu sant la fel.Toate Oltcit-urile au avut aceleasi etriere indiferent de anul de fabricatie.Sarmele acelea au alt rol la etrierele de pe spate (fatza de cele de pe fatza).Pe spate tin placutele presate intr-o pozitie ca sa nu clampaneasca (fara ele se aude un tacanit enervant cand se trece peste denivelari) iar in fatza, nu au decat rolul de a sustine firele martorilor de uzura a placutelor.Nu au alt rol!Fiecare sarma in parte, sta doar pe placuta respectiva.Nu se propteste in nici un fel in etrier sau in alt surub.
sorin - Da!Variantele romanesti de Oltcit, care s-au numit RM si RT(cel cu tamburi pe spate) erau diferite.Dar nici nu le-am mai luat in calcul.Alea nu sant masini.Idiotenii mai mari nu exista.
Uita-te cu atentie la acele sarme de pe etrierele fatza si ai sa vezi ca nu sustin in nici un fel placutele.
Uita-te cu atentie la acele sarme de pe etrierele fatza si ai sa vezi ca nu sustin in nici un fel placutele.
sorin - Forma lor nu permite un alt montaj, din ce imi aduc eu aminte.Altfel le pierzi.Si repet...E vorba de sarmele de la etrierele de pe fatza.Nu cele din spate, unde e clara situatia.Nu stiu.Poate nu mai tin minte exact.Poate ma insel.Nu ma contrazic.
abarth_mcm - Suruburile de la etrierele de pe fatza de la BX au 5 laturi in loc de 6.De aceea nu iti intra cheia pe ele.
.Si sant facute asa, ca sa nu umbli la ele.Sant intepenite din fabrica cu LOCTITE.Etrierul se demonteaza altfel.
Stai linistit!Mi-am luat-o si eu aseara, cand am demontat planetarele.
.
Daca vrei neaparat, poti sa incerci sa le demontezi cu o tubulara de 18 bagata fortat (prin ciocanire).Intra, dar repet....Nu prea ai de ce sa umbli acolo.
abarth_mcm - Suruburile de la etrierele de pe fatza de la BX au 5 laturi in loc de 6.De aceea nu iti intra cheia pe ele.

Stai linistit!Mi-am luat-o si eu aseara, cand am demontat planetarele.

Daca vrei neaparat, poti sa incerci sa le demontezi cu o tubulara de 18 bagata fortat (prin ciocanire).Intra, dar repet....Nu prea ai de ce sa umbli acolo.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
sorin - Sant puse corect acele sarmulite.M-am uitat si pe manual si asa sant montate.Se prind de capatul placutei si au cate un capat liber in aer, care sustine firul martorului de uzura.
Cauta un manual de service de BX si uita-te sa vezi cum sant montate.E vorba de etrierele fatza.Cred ca faci confuzie cu cele din spate.Acolo...da! Sarmulitele acelea, au rol de arc, care preseaza placutele si nu le lasa sa zbarnaie.
abarth_mcm - E indicat sa schimbi o data ambele discuri de pe o punte, pentru a avea o franare egala pe rotile acelei punti.Altfel iti vor aparea tot timpul diferente la franare intre roti.Si pe standul de franare, cand vei face "Verificarea Tehnica" , dar mai ales iarna, pe alunecus, cand s-ar putea sa ai surprize.
Mai bine mai tii piesele noi si mergi asa pana iti permiti sa cumperi si celalalt disc de frana.Eventual o carpesti cu niste placute si un disc folosit, pana o rezolvi...daca nu mai merge asa.
In plus, candva, va trebui sa schimbi si discul celalalt, iar acesta pe care il schimbi acum va fi mai uzat decat cel nou.Si in felul asta, nici o data nu vei avea franele cum trebuie pe spate.E o chestie pe termen lung.Nici o data nu se schimba doar un cauciuc de pe o punte, sau doar un disc, sau doar placutele pe o parte, sau doar un amortizor...etc..
Cauta un manual de service de BX si uita-te sa vezi cum sant montate.E vorba de etrierele fatza.Cred ca faci confuzie cu cele din spate.Acolo...da! Sarmulitele acelea, au rol de arc, care preseaza placutele si nu le lasa sa zbarnaie.
abarth_mcm - E indicat sa schimbi o data ambele discuri de pe o punte, pentru a avea o franare egala pe rotile acelei punti.Altfel iti vor aparea tot timpul diferente la franare intre roti.Si pe standul de franare, cand vei face "Verificarea Tehnica" , dar mai ales iarna, pe alunecus, cand s-ar putea sa ai surprize.
Mai bine mai tii piesele noi si mergi asa pana iti permiti sa cumperi si celalalt disc de frana.Eventual o carpesti cu niste placute si un disc folosit, pana o rezolvi...daca nu mai merge asa.
In plus, candva, va trebui sa schimbi si discul celalalt, iar acesta pe care il schimbi acum va fi mai uzat decat cel nou.Si in felul asta, nici o data nu vei avea franele cum trebuie pe spate.E o chestie pe termen lung.Nici o data nu se schimba doar un cauciuc de pe o punte, sau doar un disc, sau doar placutele pe o parte, sau doar un amortizor...etc..
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Stiu, ai dreptate cu discurile.De fapt, unul e mai uzat si altul mai putin.Franeaza masina si nu sunt probleme..nu raman rotile blocate..nu bate..
Eu ma gandeam sa ii pun unul nou si pe celalalt mai putin uzat sa il rectific.
Dar cred ca totusi mai astept.
Eu ma gandeam sa ii pun unul nou si pe celalalt mai putin uzat sa il rectific.
Dar cred ca totusi mai astept.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot