Sambata trecuta m-am hotarat sa schimb uleiul la cutia de viteze...Si asa, nu am avut timp sa il verific si pe acela de cand am luat masina...am zis sa o fac.Si ca un posesor de Citroen care se "respecta", evident, am cumparat ulei Total 75 W 80, exact ce recomanda constructorul pentru climatul nostru.
M-am bagat sub masina, numai ca...Stupoare!Busonul de golire de pe carcasa diferentialului nu era strans la refuz si avea si hexagonul stricat.Zic "Bun!Surprize ca la o masina la mana a 2-a...Asta e!O rezolv..."
Sigur...Dupa ce m-am tavalit cateva ore sub masina si am intarziat si la intalnirea cu noua mea prietena, care cred ca o sa se sature de intarzierile si problemele mele cu masina.

Luni am fost cu masina la un service din cadrul firmelor la care sant angajat si eu, am suit masina pe un elevator si am reusit sa slabesc cu un cleste special busonul cu pricina.
Am ajuns acasa dupa serviciu si m-am apucat de treaba la BX.Am dat drumul la ulei, numai ca nu au iesit decat 200 ml.Am vazut eu ceva urme mai vechi de scursuri pe cutia de viteze, dar am zis ca e firesc la o masina mai veche.Acum a venit confirmarea.
Nici o problema!O sa il controlez mai des pama reusesc sa remediez problema si asta e!...Zic eu incercand sa nu ma supar si sa nu ma mai amarasc inutil.
Pun busonul la loc si torn uleiul proaspat in cutie.Numai ca....Stupoare!Din nou stupoare!Cand m-am aplecat sa strang sculele de sub masina, la final (cand treaba era gata) vad ca sub masina era o mare balta de ulei.Ma uit mai atent...Curgea de pe traversa de sub motor, dar nu se vedea exact de unde.
Atunci am simtit ca mi se face rau!!!Am zis ca e cutia de viteze sparta.Am vazut negru in fatza ochilor!
..........................................................................................................
Apoi am hotarat sa depiustez exact locul pe unde pierde ulei si a urmat o noua partida de tavaleala pe sub masina.Observ in scurt timp ca unul din simeringurile de la planetare era cauza.Numai ca...era cel de pe partea cu rulmentul intermediar (partea dreapta).Deja incercam sa vizualizez cat dezastru si cata munca inseamna asta.Si asta in conditiile in care vremea deja nu prea mai tine cu noi.
Fac comanda de simeringuri...vin intr-o zi...vorbesc cu un amic bun si ieri seara (miercuri) ne-am hotarat sa le schimbam.
Ne-am apucat de treaba pe la 19:00 (dupa ce am scapat eu de la serviciu) si dupa cateva bajbaieli (fiindca nici unul din noi nu a mai demontat planetare de BX) reusim sa demontam totul exact cum scrie in manualul de reparatii (care mi-a fost foarte folositor)(La BX 16-19 se scoate obligatoriu prima planetara din stanga, dupa care se baga o teava de diametrul tijei de la planetara, pe gaura din cutia de viteze si apoi se demonteaza planetara din dreapta.Pentru a nu demonta toata carcasa cu rulmentul intermediar se desfa,apoi se rotesc 1/4 tura, cele 2 suruburi care tin acel rulment in suport si apoi se extrage si planetara din dreapta, prin ciocanire usoara in inelul presat langa rulment).
Ajung si la simeringul care curgea, il extrag si din nou....Stupoare!SIMERINGUL NU AVEA ARCUL CARE IL STRANGE LA INTERIOR!!!
Mi s-a spus ca e posibil ca acel arc sa se fi dus in cutie.Dar e exclus, fiindca in spate e un spatiu inchis de un perete de aluminiu, existand doar un mic sant de scurgere a uleiului.Pur si simplu, nu avea pe unde sa se duca.In plus, acel simering era si de alta culoare decat celalalt (verde).Deci s-a mai umblat acolo.
Nemernicul de mecanic care a reparat masina l-a montat asa, fiindca nu a avut altul si trebuia sa termine repede sa ia banul...probabil ca a turnat si ceva mai putin ulei, prin tatonari...cat sa nu curga pe jos si gata treaba!
Apoi am montat cu grija totul si intr-un final am reusit si noi sa terminam pe la 4-5 dimineata.

Acum totul e OK, dar cu cata minca?!? Si pt.ce???Pt. un nemernic de mecanic, care nu si-a facut treaba cum trebuie!!!
Imi cer scuze pentru limbajul folosit, dar eu am din ce in ce mai putina incredere in a duce masina la un service sau mecanic particular si prefer sa fac singur tot ce pot face singur su cu ajutor.
Intr-o singura persoana am incredere si acolo ma duc cand e vorba de hidraulica!La hidraulica, lucrurile ma depasesc si ca experienta si ca SDV-istica.
Acesta a fost inca un episod despre romanii - mioritici! Sant sigur ca vor mai urma si altele.Nu cred ca voi fi scutit de "surprize" la aceasta masina!
