Mioritici Pana in Panzele Albe - Partea a 3-a

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mioritici Pana in Panzele Albe - Partea a 3-a

Mesajde dan1972 » Joi 01-Noi-2007 21:40

Asta ca sa vedeti pana unde poate duce nemernicia la romani...Sau cat de nemernici pot fi unii mecanici.
Sambata trecuta m-am hotarat sa schimb uleiul la cutia de viteze...Si asa, nu am avut timp sa il verific si pe acela de cand am luat masina...am zis sa o fac.Si ca un posesor de Citroen care se "respecta", evident, am cumparat ulei Total 75 W 80, exact ce recomanda constructorul pentru climatul nostru.
M-am bagat sub masina, numai ca...Stupoare!Busonul de golire de pe carcasa diferentialului nu era strans la refuz si avea si hexagonul stricat.Zic "Bun!Surprize ca la o masina la mana a 2-a...Asta e!O rezolv..."
Sigur...Dupa ce m-am tavalit cateva ore sub masina si am intarziat si la intalnirea cu noua mea prietena, care cred ca o sa se sature de intarzierile si problemele mele cu masina.:)
Luni am fost cu masina la un service din cadrul firmelor la care sant angajat si eu, am suit masina pe un elevator si am reusit sa slabesc cu un cleste special busonul cu pricina.
Am ajuns acasa dupa serviciu si m-am apucat de treaba la BX.Am dat drumul la ulei, numai ca nu au iesit decat 200 ml.Am vazut eu ceva urme mai vechi de scursuri pe cutia de viteze, dar am zis ca e firesc la o masina mai veche.Acum a venit confirmarea.
Nici o problema!O sa il controlez mai des pama reusesc sa remediez problema si asta e!...Zic eu incercand sa nu ma supar si sa nu ma mai amarasc inutil.
Pun busonul la loc si torn uleiul proaspat in cutie.Numai ca....Stupoare!Din nou stupoare!Cand m-am aplecat sa strang sculele de sub masina, la final (cand treaba era gata) vad ca sub masina era o mare balta de ulei.Ma uit mai atent...Curgea de pe traversa de sub motor, dar nu se vedea exact de unde.
Atunci am simtit ca mi se face rau!!!Am zis ca e cutia de viteze sparta.Am vazut negru in fatza ochilor!
..........................................................................................................
Apoi am hotarat sa depiustez exact locul pe unde pierde ulei si a urmat o noua partida de tavaleala pe sub masina.Observ in scurt timp ca unul din simeringurile de la planetare era cauza.Numai ca...era cel de pe partea cu rulmentul intermediar (partea dreapta).Deja incercam sa vizualizez cat dezastru si cata munca inseamna asta.Si asta in conditiile in care vremea deja nu prea mai tine cu noi.
Fac comanda de simeringuri...vin intr-o zi...vorbesc cu un amic bun si ieri seara (miercuri) ne-am hotarat sa le schimbam.
Ne-am apucat de treaba pe la 19:00 (dupa ce am scapat eu de la serviciu) si dupa cateva bajbaieli (fiindca nici unul din noi nu a mai demontat planetare de BX) reusim sa demontam totul exact cum scrie in manualul de reparatii (care mi-a fost foarte folositor)(La BX 16-19 se scoate obligatoriu prima planetara din stanga, dupa care se baga o teava de diametrul tijei de la planetara, pe gaura din cutia de viteze si apoi se demonteaza planetara din dreapta.Pentru a nu demonta toata carcasa cu rulmentul intermediar se desfa,apoi se rotesc 1/4 tura, cele 2 suruburi care tin acel rulment in suport si apoi se extrage si planetara din dreapta, prin ciocanire usoara in inelul presat langa rulment).
Ajung si la simeringul care curgea, il extrag si din nou....Stupoare!SIMERINGUL NU AVEA ARCUL CARE IL STRANGE LA INTERIOR!!!
Mi s-a spus ca e posibil ca acel arc sa se fi dus in cutie.Dar e exclus, fiindca in spate e un spatiu inchis de un perete de aluminiu, existand doar un mic sant de scurgere a uleiului.Pur si simplu, nu avea pe unde sa se duca.In plus, acel simering era si de alta culoare decat celalalt (verde).Deci s-a mai umblat acolo.
Nemernicul de mecanic care a reparat masina l-a montat asa, fiindca nu a avut altul si trebuia sa termine repede sa ia banul...probabil ca a turnat si ceva mai putin ulei, prin tatonari...cat sa nu curga pe jos si gata treaba!
Apoi am montat cu grija totul si intr-un final am reusit si noi sa terminam pe la 4-5 dimineata.:).Eu sant campion la lucrul la ore de genul acesta!:).
Acum totul e OK, dar cu cata minca?!? Si pt.ce???Pt. un nemernic de mecanic, care nu si-a facut treaba cum trebuie!!!
Imi cer scuze pentru limbajul folosit, dar eu am din ce in ce mai putina incredere in a duce masina la un service sau mecanic particular si prefer sa fac singur tot ce pot face singur su cu ajutor.
Intr-o singura persoana am incredere si acolo ma duc cand e vorba de hidraulica!La hidraulica, lucrurile ma depasesc si ca experienta si ca SDV-istica.
Acesta a fost inca un episod despre romanii - mioritici! Sant sigur ca vor mai urma si altele.Nu cred ca voi fi scutit de "surprize" la aceasta masina! :).

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Re: Mioritici Pana in Panzele Albe - Partea a 3-a

Mesajde dj01fad » Vin 02-Noi-2007 02:24

dan1972 scrie:Imi cer scuze pentru limbajul folosit, dar eu am din ce in ce mai putina incredere in a duce masina la un service sau mecanic particular si prefer sa fac singur tot ce pot face singur su cu ajutor.


welcome to the club...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

dan

Mesajde sandor mihai » Vin 02-Noi-2007 11:03

dane,eu unul cred ca exagerezi.in primul rind te-ai gindit ca poate omul de dinainte pur si simplu nu a avut un semering bun sa monteze? crezi ca el nu si-ar fi pus ceva original pe masina,doar era a lui nu?si apoi probabil a pus 2 litri de ulei dar a curs intre timp.
zici ca ai schimbat semeringul de la 19 pina la 4-5 dimineata?hm. ciudat.e o treaba de 15 minute.
faza cu tija chiar nu o stiam.de ce se baga prin locul planetarei scurte? sa nu se strice satelitii sau de ce?
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: dan

Mesajde WLD » Vin 02-Noi-2007 11:11

sandor mihai scrie: faza cu tija chiar nu o stiam.de ce se baga prin locul planetarei scurte? sa nu se strice satelitii sau de ce?


asa scrie in Haynes :lol:
Se pare ca la primele modele ('83-84) daca scoteai ambele planetare exista posibilitatea de a pierde satelitii prin carcasa diferentialului :shock: Eu n-am avut niciodata probleme de genul asta si am plimbat cateva cutii de viteze pana acum
:D

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 02-Noi-2007 12:34

mihai, eu stiu un lucru: daca nu ai ce iti trebuie, te duci si faci rost, nu montezi asa aiurea, ca totusi la cutie nu prea e de joaca cu uleiul. si hai sa zicem, uzat uzat, dar fara arc? asta chiar ca e prostie. chiar daca nu avea pe moment, remedia a doua zi sau in cateva zile. astea sunt lucruri care nu se fa. hai sa zicem, daca innadesti un fir sau inventezi o clema mai merge, dar sa te joci cu simeringurile pe la motor si cutie nu prea e de joaca.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 02-Noi-2007 20:04

dj01fad - :).Asta-i Romania!!!
Exact!Te apuci sa montezi asa de aiurea, un simering fara arc, doar de dragul de a termina repede treaba???Cand asta e o operatie care necesita ceva munca si rupere de oase pe sub masina!?!Chiar e dobitoc cel care a putut face asa ceva!!!Ce a rezolvat cu treaba asta?!?Voi va dati seama ca la o faza de genul asta prajesti cutia???Ii prajesti cel putin grupul, sincroanele, daca nu cumva si lagarele.Cutia e si un loc unde nu prea umbli toata ziua....:P. Uleiul se poate schimba si la 50-60.000 km...joja nu ai sa vezi cat ulei ai...Deci toate sansele sa o prajesti.Iar cand o cutie ajunge sa faca zgomot, fara ulei...cu ulei va face si mai rau.E experimentata de mine treaba asta!:).Dar probabil a inchis totul repede, a luat banul si gata!A montat simeringul asa, a turnat ulei cat sa nu curga (fiindca nu curgea pe loc decat peste 0,8 litri).Si a mai strans si busonul de golire ca animalul (pana i-a scapat cheia si a rotunjit hexagonul).Adica...Si nu e nici sa zici ca a fost acel arc dar a sarit.Ca nu avea unde.In spate e inchis.

WLD - Da!:).In Haynes am gasit treaba asta.In manualul Citroen nu am cautat fiindca nu e asa de explicit (e scos la imprimanta si nu se vad imaginile prea bine).
Exact de asta mi-a fost frica...Sa nu cada ceva de pe pozitii (diferential...sateliti...).Nu am demontat nici o cutie de BX si nu stiu ce e acolo.Nici eu nu i-am gasit logica, dar am zis ca e mai bine sa nu risc.
Tija a fost ... o bucata coada de matura din lemn...:).E pe aproape si nu au fost probleme.Nu am mai stat sa "fabric" SDV-uri.

sandor mihai - Hei!!!N-o lua ca pe un afront.Eu am adresat-o mecanicilor parati pe care nu-i duce capul sau sant excroci.Si cum sant din belsug, am vrut sa trag un semnal de alarma.
Spune-mi!Tu ai monta planetarele inapoi cu un astfel de simering???Asta, chiar daca nu ai avea altul.Dupa parerea mea, numai un tampit sau un excroc poate face asa ceva.Si cred ca nu gresesc, atat timp cat arcul ala nu avea unde sa se duca.Deci asa a fost montat simeringul respectiv.
Iar cu cei 2 litri pe care POATE au fost turnati in CV, da-mi voie sa ma indoiesc.Cu acel simering, la 1 litru turnat, deja facea balta de ulei sub masina.Era imposibil ca treaba asta sa nu alerteze fostul proprietar.Nu ai cum sa nu observi.Te atentioneaza lumea de pe strada cand urnesti masina din parcare.
Ce te mira in faptul ca ne-am chinuit atatea ore la treaba asta???Repet!E vorba de simeringul din dreapta!!!!Manualul spune ca e obligatoriu sa scoti intai planetara scurta (stanga) si apoi pe cealalta (unde aveam eu treaba.Pt.asta tre sa suspenzi masina de puntea fatza, slabesti planetarele care sant stranse ca naiba, depresezi capetele de bara (Stg.-Dr.)Scoti un capac de plastic din aripa, scoti amortizoarele din fuzete (ca sa nu depresezi si pivotii inferiori)(fara presa) si deabia dupa aceea scoti o planetara.Apoi te chinui pe sub masina sa scoti rulmentul de la intermediara si dupa aceea te poti uita la simeringuri.Dupa ce ai de batut simeringurile (operatie care a trebuit facuta cu mare grija, fiindca daca distrugeam vreunul, la 12 noaptea chiar nu mai aveam de unde sa iau altul.
Si toate astea, in conditii de amator, cand nu ai mai facut-o la acel tip de masina si nu stii pe unde se extrage fiecare piesa...nu ai sculele potrivite...etc.In plus eram si dupa 8 ore de program la serviciu.
Asta numesti tu treaba de 15 minute???Scuza-ma, dar nu pot intelege decat ca vrei sa ma iei peste picior.Ma gandesc totusi ca nu ai citit atent ce am avut de facut si o privesc ca pe o gluma.
Scuza-ma!Daca tu reusesti sa dai ambele planetare jos...sa schimbi simeringurile si sa le mai montezi si la loc, FARA SA STRICI NIMIC, jos palaria!!!Esti cel mai tare specialist in domeniu!!!!Aprecierile mele!!!
Desi eu nu cred asa ceva!!!!Sincer!Da-mi voie sa nu cred!Am mai pus si eu mana la demontat "fiare", macar din cand in cand.Asta ca sa nu mai vorbim de faptul la am si pregatirea necesara ca inginer mecanic si mai si lucrez intr-un service Honda, unde nu am fost angajat pe ochi frumosi sau ca sa fac "guguloaie" (cum se spunea pe timpuri despre cei care stateau la birou si nu faceau nimic).:).Crede-ma ca nu m-ar tine nimeni aici, daca as fi incompetent sau m-as misca incet.
Incerc sa o iau ca pe o gluma totusi!:).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 02-Noi-2007 20:14

Scuze tuturor pt. greselile sau necoerenta din mesajul anterior, dar sant inca la serviciu si mai bate cate unul la usa...tre sa raspund la telefon...si scriu printre picaturi.
Era vorba (pt. @sandor-mihai) de a demonta planetarele in 15 min.Am uitat sa specific si timpul.Scuze!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

mioritici

Mesajde sandor mihai » Dum 04-Noi-2007 16:48

in conditii prielnice 15 minute e arhisuficient.dar ,sigur ca in conditii neprielnice nu-i usor.oricum te-ai complicat cu telescoapele.bine ca te-ai descurcat si ai rezolvat problema.si eu gasesc frecvent pe la masini lucrari facute de tot felul de oameni dar nu ma mai enervez.cele mai nasoale cred ca erau cele de genul modificarii bratelor din spate sa intre rulmenti romanesti .iti dai seama cind sa bagi camasa originala vezi ca pica in brat.dar acum am brate de rezerva pt. astfel de situatii.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Dum 04-Noi-2007 20:21

mihai,cred ca pompa de injectie legata cu sarma (nu avea nici un prezon si avansul se modifica tot timpul in functie de accelerare si decelerare ) a fost cea mai tare faza facuta de domnul tractorist din jibou jud salaj

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Noi-2007 20:08

Sper sa nu mai gasesc astfel de minuni pe masina.Sper sa fi fost ultimele...Ca uite...Dintr-un schimb de ulei la cutie, o dai in demontat planetare.Stau si ma intreb...oare chiar e nevoie sa desfac toata masina, piesa cu piesa, ca sa pot sta linistit?!?Deja e enervant.

Da!E tare faza cu pompa de injectie legata cu sarma...O fi fost "sarma speciala de avion" :)).

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Mie 07-Noi-2007 01:22

dan1972 scrie:Sper sa nu mai gasesc astfel de minuni pe masina.Sper sa fi fost ultimele...Ca uite...Dintr-un schimb de ulei la cutie, o dai in demontat planetare.Stau si ma intreb...oare chiar e nevoie sa desfac toata masina, piesa cu piesa, ca sa pot sta linistit?!?Deja e enervant.

Da!E tare faza cu pompa de injectie legata cu sarma...O fi fost "sarma speciala de avion" :)).


cu una noua nu vei mai avea probleme :lol:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 07-Noi-2007 12:24

Stii vorba aia, scapi de dracu dai de tasu... Cu una noua aflii cum e cu minunata lume a reprezentantelor, cum dai o circa de bani si aia isi bat joc, etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 07-Noi-2007 19:09

sandor mihai - Poti sa imi spui cum poti demonta ambele planetare in doar 15 min??? Te intreb, fiindca e posibil sa o mai demontez o data pe cea din dreapta ca sa schimb "caracatita".
Ma gandesc ca poate imi scapa mie ceva,sau nu fac lucrurile in ordinea potrivita, fiindca 10 minute pierzi numai cu suspendarea masinii si cu demontarea ambelor roti.De restul nu mai vorbesc.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 09-Noi-2007 23:16

gabi caragea - La o masina noua ai un singur avantaj.Stii sigur ca nu a mai umblat nici un "mecanic iscusit" inainte, care sa fi facut o multime de buleli la ea.Dar atat.O masina "de firma", daca e intretinuta corespunzator, cu piese originale, schimbate la timp, chiar nu are motive sa te lase.
La una noua, din secunda 1 dupa ce ai cumparat-o, pierderea de valoare in prima perioada, e imensa.
Tot timpul am spus ca decat sa dau 7-10 mii pe un Logan, as prefera sa iau o masina de cativa ani, dar dintr-o clasa superioara, mult mai bine dotata si care imi ofera mult mai mult.
Si-apoi, unde mai e farmecul masinilor din anii 70-90 la cele actuale???
Prea putine marci mai pastreaza identitatea marcii.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

a

Mesajde sandor mihai » Joi 15-Noi-2007 21:37

dan,daca faci asta in fiecare zi merge repede.imagineaza-ti ca in 35-40 minute am dat jos un motor de bx diesel.
robert iti poate confirma.bineinteles iti trebuie conditii si scule.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen