Probleme racire motor (70 grd - consum mare)

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Probleme racire motor (70 grd - consum mare)

Mesajde bezz » Joi 08-Noi-2007 00:49

Deci cum scrie in titlu, in regim normal de mers (adica nu bara la bara cum e cotidian prin Bucuresti) temperatura nu vrea sa treaca de 70-75 grd, mai ales de cand cu racirea vremii.
Motorul se incalzeste mai greu, trepidatii si alte inconveniente.

Ajung la 90 grd doar cand sunt in coloana severa si-i injur pe Videanu/Casuneanu/Tariceanu (mai ales pe DN1 la pasajul p...i).
Consumul este mai mare decat inainte, cam cu 1l/suta, alte cauze ar fi schimbarea anvelopelor (16") sau mers cu muzica data tare (e vorba de vreo 500W rms) dar totusi vorbim de 1l/suta.

Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.

Ce sa fac?
Cosmin
high energy music expression

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 08-Noi-2007 01:37

verifica termostatul.

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Joi 08-Noi-2007 10:02

... nu cred ca este ceva in neregula. anotimpul rece aduce dupa sine de obicei un consum mai mare ... plus ca 500 w rms este un consum destul de important pe "capul" alternatorul tau (apropo nu este necesara redimensionarea tandemului alternator-acumulator?) ... plus ca prin montarea unor gume mai mari se modifica important frecarea cu partea carosabila ... cireasa de pe tort... caldura din habitaclu consumata tot din sistemul de racire
... termostat nu cred ca are ... BSI primeste informatii despre temperatura de la o sonda de temperatura si comanda deschiderea circuitului pentru electroventilator ... eventual poti banui sonda desi este foarte putin probabil sa se decalibreze ... take care
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 08-Noi-2007 10:25

N-are nimic
Rablele mele diesel fac la fel. Cum ies din oras pe vremea asta cum scade acul catre zona gri
Alaltaieri seara am mers pana in satul Fundeni cu golful. Acul abia de era putin peste zona in care incepea scala indicatoare (nu stiu ce temperatura avea ca nu scrie nimic)
Pe la mine la fagaras/brasov, cand intalneam -10...-15... am pus si carton pe radiator. A avut o oarecare eficienta. Problema a aparut dupa ce m-am invartit ceva prin Brasov si nu mai scadea temperatura (uitasem de carton :lol: )

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 08-Noi-2007 10:48

Cred ca expicatia e cam asa: (din ce imi aduc aminte de la scoala ajutatoare de ingineri :mrgreen: )

Motoarele diesel "arunca" un procent mai mic din caldura rezultata in camera de ardere, in sistemul de racire si gazele de esapament, decat cele pe benzina
De aici si eficienta lor mai mare, adica un procent mai mare al caldurii este transformat in lucru mecanic la un diesel fata de un benzinar.

Odata cu racirea vremii, aerul ce trece prin radiator preia mai rapid caldura (energia termica) - iar daca aceasta energie are valori mai mici...atunci e mai frig :roll:
Si chiar daca termostatul sta inchis, curentul de aer ce trece prin radiator raceste direct blocul motor. Din cate stiu eu termostatul nu inchide perfect, iar un mic debit de lichid de racire tot trece pe langa

Nu stiu ce ai inteles (ca si mie imi vine greu sa inteleg ce scriu), dar cei din specia mea nu sunt prea buni la exprimari :lol:

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 08-Noi-2007 12:40

deci vrei sa spui ca am o racire combinata aer+lichid, dar totusi nu se poate regla "chestia" ce reguleaza debitul de lichid de racire prin radiator a.i. sa ajung si eu la 90 grd in regim normal de mers, ca daca exista pericolul supra-incalzirii am o masura simpla si eficienta: butonul de AC, porneste ventilatorul si credeti-ma, ala chiar raceste.

@nos merg de vreo 16 luni cu aia 500W si bateria, care are aproape 4 ani imi indica 13 si ceva V iar la cu motorul pornit alternatorul tine undeva pe la 14V, normal insa ca sunt caderi la un kick bass profund, probabil ma voi uita sa schimb cablurile baterie-alternator-distribuitor sigurante, dar cand se mai incalzeste si cand voi face rost de bani de cabluri 0awg.
Cosmin

high energy music expression

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 08-Noi-2007 12:55

Despre reglatul debitului, nu stiu...nu spun ca nu exista dar nu am auzit de asa ceva (inca)

Am vazut insa la camioane un fel de patura care se trage peste radiator ca sa reduca suprafata expusa.
Sunt sigur ca exista si masini care fac chestia asta in mod automat; e probabil ca masinile vandute in tarile cu climat rece sa fie dotate cu asa ceva
La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar

Un mod de rezolvare simplu si fiabil nu imi vine acum in minte...dar daca nu te deranjeaza cartonul - io il bagam intre ventilatoare si radiator si aveam caldurica in masina la drum lung.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 08-Noi-2007 12:58

nu stiu care e de fapt faza, mie la cx mi-a stat tot timpul apa intre 85 si 90... cu termostat nou, indiferent ca e vara sau iarna. vara chinuita rau pe feleac la cluj a urcat la 99, dar cam atat.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 08-Noi-2007 13:06

Cred ca mai conteaza daca ai scut sau nu, sau protectile de la pasajul rotii catre motor - toate astea ca sa tina caldura inauntru; io nu am de nici unele si cam bate crivatul pe la mine :D

Si s-ar putea sa mai conteze si cum e proiectat compartimentul motor - adica cum circula fluxul de aer. Nu toate masinile tremura de frig iarna

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Joi 08-Noi-2007 13:16

sunt husele acelea de piele ?!?! ce se trag peste botul masinii.. asa ca sa fie cool...

dar nu e pasare ca porcul cand vb de anotimpuri..
Si la mine e mai rece, consumul putin mai mare, dar asta-i compromisul....

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 08-Noi-2007 13:21

si ca sa va spun si ultima porcarie la masina mea, consuma mai putin iarna :shock: ; nu radeti, ca e testat 3 ani la rand, si am un consum cu 1L mai putin iarna. vara 9-10, iarna 8-9

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Re: Probleme racire motor (70 grd - consum mare)

Mesajde nicum » Joi 08-Noi-2007 14:40

bezz scrie:Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.


Nu cred ca are legatura, dar schimba antigelul, mai ales ca iarna e foarte aproape.
Ar trebui sa verifici intii termoastatul, dar vad ca altii au mai scris deja despre asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 08-Noi-2007 18:09

am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod :D .
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.

care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!

merci de raspunsuri.
Cosmin

high energy music expression

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 08-Noi-2007 19:19

La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar

Trebuie sa trec si eu la sistemul pt. iarna :lol: uitasem
La oltcit in anotimpul rece ii pun un ventilator cu 3 pale (am taiat 6 din cel original)Are o eficienta deosebita :lol:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 08-Noi-2007 20:17

am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod .
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.

care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!


Pai si de ce nu incepi verificarea cu termostatul?


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru Shraunouw