Probleme racire motor (70 grd - consum mare)
Moderator: Echipa Tehnica
Probleme racire motor (70 grd - consum mare)
Deci cum scrie in titlu, in regim normal de mers (adica nu bara la bara cum e cotidian prin Bucuresti) temperatura nu vrea sa treaca de 70-75 grd, mai ales de cand cu racirea vremii.
Motorul se incalzeste mai greu, trepidatii si alte inconveniente.
Ajung la 90 grd doar cand sunt in coloana severa si-i injur pe Videanu/Casuneanu/Tariceanu (mai ales pe DN1 la pasajul p...i).
Consumul este mai mare decat inainte, cam cu 1l/suta, alte cauze ar fi schimbarea anvelopelor (16") sau mers cu muzica data tare (e vorba de vreo 500W rms) dar totusi vorbim de 1l/suta.
Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.
Ce sa fac?
Motorul se incalzeste mai greu, trepidatii si alte inconveniente.
Ajung la 90 grd doar cand sunt in coloana severa si-i injur pe Videanu/Casuneanu/Tariceanu (mai ales pe DN1 la pasajul p...i).
Consumul este mai mare decat inainte, cam cu 1l/suta, alte cauze ar fi schimbarea anvelopelor (16") sau mers cu muzica data tare (e vorba de vreo 500W rms) dar totusi vorbim de 1l/suta.
Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.
Ce sa fac?
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... nu cred ca este ceva in neregula. anotimpul rece aduce dupa sine de obicei un consum mai mare ... plus ca 500 w rms este un consum destul de important pe "capul" alternatorul tau (apropo nu este necesara redimensionarea tandemului alternator-acumulator?) ... plus ca prin montarea unor gume mai mari se modifica important frecarea cu partea carosabila ... cireasa de pe tort... caldura din habitaclu consumata tot din sistemul de racire
... termostat nu cred ca are ... BSI primeste informatii despre temperatura de la o sonda de temperatura si comanda deschiderea circuitului pentru electroventilator ... eventual poti banui sonda desi este foarte putin probabil sa se decalibreze ... take care
... termostat nu cred ca are ... BSI primeste informatii despre temperatura de la o sonda de temperatura si comanda deschiderea circuitului pentru electroventilator ... eventual poti banui sonda desi este foarte putin probabil sa se decalibreze ... take care
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
N-are nimic
Rablele mele diesel fac la fel. Cum ies din oras pe vremea asta cum scade acul catre zona gri
Alaltaieri seara am mers pana in satul Fundeni cu golful. Acul abia de era putin peste zona in care incepea scala indicatoare (nu stiu ce temperatura avea ca nu scrie nimic)
Pe la mine la fagaras/brasov, cand intalneam -10...-15... am pus si carton pe radiator. A avut o oarecare eficienta. Problema a aparut dupa ce m-am invartit ceva prin Brasov si nu mai scadea temperatura (uitasem de carton
)
Rablele mele diesel fac la fel. Cum ies din oras pe vremea asta cum scade acul catre zona gri
Alaltaieri seara am mers pana in satul Fundeni cu golful. Acul abia de era putin peste zona in care incepea scala indicatoare (nu stiu ce temperatura avea ca nu scrie nimic)
Pe la mine la fagaras/brasov, cand intalneam -10...-15... am pus si carton pe radiator. A avut o oarecare eficienta. Problema a aparut dupa ce m-am invartit ceva prin Brasov si nu mai scadea temperatura (uitasem de carton

Cred ca expicatia e cam asa: (din ce imi aduc aminte de la scoala ajutatoare de ingineri
)
Motoarele diesel "arunca" un procent mai mic din caldura rezultata in camera de ardere, in sistemul de racire si gazele de esapament, decat cele pe benzina
De aici si eficienta lor mai mare, adica un procent mai mare al caldurii este transformat in lucru mecanic la un diesel fata de un benzinar.
Odata cu racirea vremii, aerul ce trece prin radiator preia mai rapid caldura (energia termica) - iar daca aceasta energie are valori mai mici...atunci e mai frig
Si chiar daca termostatul sta inchis, curentul de aer ce trece prin radiator raceste direct blocul motor. Din cate stiu eu termostatul nu inchide perfect, iar un mic debit de lichid de racire tot trece pe langa
Nu stiu ce ai inteles (ca si mie imi vine greu sa inteleg ce scriu), dar cei din specia mea nu sunt prea buni la exprimari

Motoarele diesel "arunca" un procent mai mic din caldura rezultata in camera de ardere, in sistemul de racire si gazele de esapament, decat cele pe benzina
De aici si eficienta lor mai mare, adica un procent mai mare al caldurii este transformat in lucru mecanic la un diesel fata de un benzinar.
Odata cu racirea vremii, aerul ce trece prin radiator preia mai rapid caldura (energia termica) - iar daca aceasta energie are valori mai mici...atunci e mai frig

Si chiar daca termostatul sta inchis, curentul de aer ce trece prin radiator raceste direct blocul motor. Din cate stiu eu termostatul nu inchide perfect, iar un mic debit de lichid de racire tot trece pe langa
Nu stiu ce ai inteles (ca si mie imi vine greu sa inteleg ce scriu), dar cei din specia mea nu sunt prea buni la exprimari

deci vrei sa spui ca am o racire combinata aer+lichid, dar totusi nu se poate regla "chestia" ce reguleaza debitul de lichid de racire prin radiator a.i. sa ajung si eu la 90 grd in regim normal de mers, ca daca exista pericolul supra-incalzirii am o masura simpla si eficienta: butonul de AC, porneste ventilatorul si credeti-ma, ala chiar raceste.
@nos merg de vreo 16 luni cu aia 500W si bateria, care are aproape 4 ani imi indica 13 si ceva V iar la cu motorul pornit alternatorul tine undeva pe la 14V, normal insa ca sunt caderi la un kick bass profund, probabil ma voi uita sa schimb cablurile baterie-alternator-distribuitor sigurante, dar cand se mai incalzeste si cand voi face rost de bani de cabluri 0awg.
@nos merg de vreo 16 luni cu aia 500W si bateria, care are aproape 4 ani imi indica 13 si ceva V iar la cu motorul pornit alternatorul tine undeva pe la 14V, normal insa ca sunt caderi la un kick bass profund, probabil ma voi uita sa schimb cablurile baterie-alternator-distribuitor sigurante, dar cand se mai incalzeste si cand voi face rost de bani de cabluri 0awg.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Despre reglatul debitului, nu stiu...nu spun ca nu exista dar nu am auzit de asa ceva (inca)
Am vazut insa la camioane un fel de patura care se trage peste radiator ca sa reduca suprafata expusa.
Sunt sigur ca exista si masini care fac chestia asta in mod automat; e probabil ca masinile vandute in tarile cu climat rece sa fie dotate cu asa ceva
La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar
Un mod de rezolvare simplu si fiabil nu imi vine acum in minte...dar daca nu te deranjeaza cartonul - io il bagam intre ventilatoare si radiator si aveam caldurica in masina la drum lung.
Am vazut insa la camioane un fel de patura care se trage peste radiator ca sa reduca suprafata expusa.
Sunt sigur ca exista si masini care fac chestia asta in mod automat; e probabil ca masinile vandute in tarile cu climat rece sa fie dotate cu asa ceva
La oltcit ii astupam toate gaurile prin care tragea aer, si mergea mult mai bine. Mai reducea si din consumul ala legendar
Un mod de rezolvare simplu si fiabil nu imi vine acum in minte...dar daca nu te deranjeaza cartonul - io il bagam intre ventilatoare si radiator si aveam caldurica in masina la drum lung.
Cred ca mai conteaza daca ai scut sau nu, sau protectile de la pasajul rotii catre motor - toate astea ca sa tina caldura inauntru; io nu am de nici unele si cam bate crivatul pe la mine 
Si s-ar putea sa mai conteze si cum e proiectat compartimentul motor - adica cum circula fluxul de aer. Nu toate masinile tremura de frig iarna

Si s-ar putea sa mai conteze si cum e proiectat compartimentul motor - adica cum circula fluxul de aer. Nu toate masinile tremura de frig iarna
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: Probleme racire motor (70 grd - consum mare)
bezz scrie:Antigelul a fost schimbat in noiembrie 2004.
Nu cred ca are legatura, dar schimba antigelul, mai ales ca iarna e foarte aproape.
Ar trebui sa verifici intii termoastatul, dar vad ca altii au mai scris deja despre asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod
.
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.
care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!
merci de raspunsuri.

o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.
care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!
merci de raspunsuri.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
am toate aparatorile din plastic la roti, am scut la motor, voi studia treaba cu acoperirea partiala a radiatorului, brings back memories, tata a avut oltcit si-i punea capac la calandru, nu stiu dac-o mai fi prin pod .
o sa verific si cum functioneaza electroventilatorul.
care-i treaba cu antigelul, kata zicea ca se schimba la nustiu cati ani...?!
Pai si de ce nu incepi verificarea cu termostatul?
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw