bec faza scurta
Moderator: Echipa Tehnica
bec faza scurta
Salutare.
Mi s-a ars becul de faza scurta.
Am citit sticky-ul si m-am decis sa incerc sa schimb singur becul.
Din ce am citit pe forum si in manual , lampa de faza scurta este H7.
Ieri, un prieten s-a dus la Augsburg si l-am rugat sa se intereseze de un bec Philips H7 pt faza scurta Citroen C3. Cei de acolo au zis ca pt faza scurta este H1, si pt faza lunga H7.
Cum nu am desfacut inca becul ars, as vrea sa va intreb inca o data care e varianta corecta? Au incurcat aia de la Augsburg borcanele sau am citit eu gresit?
Multumesc
Mi s-a ars becul de faza scurta.
Am citit sticky-ul si m-am decis sa incerc sa schimb singur becul.
Din ce am citit pe forum si in manual , lampa de faza scurta este H7.
Ieri, un prieten s-a dus la Augsburg si l-am rugat sa se intereseze de un bec Philips H7 pt faza scurta Citroen C3. Cei de acolo au zis ca pt faza scurta este H1, si pt faza lunga H7.
Cum nu am desfacut inca becul ars, as vrea sa va intreb inca o data care e varianta corecta? Au incurcat aia de la Augsburg borcanele sau am citit eu gresit?
Multumesc
pai si ai idee ce marca sunt becurile originale?
o sa ma uit eu cand demontez, dar ar fi mai bine daca stii ca sa cumpar becul inainte sa ma apuc de demontat.
oricum, il schimb doar pe cel cu pricina (dreapta) si daca am probleme schimb si pe cel din stanga.
Apropo...este oare posibil ca becul sa se fi ars din cauza miscarii farurilor? Adica am fost plecat cu masina incarcata, portbagaj plin, 4 oameni etc si a trebuit sa mai cobor un pic farurile ca ii orbeam pe ceilalti cu faza scurta. Se poate asta sa fi fost cauza? (varsta : 30K km)
o sa ma uit eu cand demontez, dar ar fi mai bine daca stii ca sa cumpar becul inainte sa ma apuc de demontat.
oricum, il schimb doar pe cel cu pricina (dreapta) si daca am probleme schimb si pe cel din stanga.
Apropo...este oare posibil ca becul sa se fi ars din cauza miscarii farurilor? Adica am fost plecat cu masina incarcata, portbagaj plin, 4 oameni etc si a trebuit sa mai cobor un pic farurile ca ii orbeam pe ceilalti cu faza scurta. Se poate asta sa fi fost cauza? (varsta : 30K km)
tot ma duc sa fac schimbul de ulei si filtre pe cutitul de argint. O sa iau si 2 philips si o sa le schimb acolo ca nu mi-or cere 1 milion pt montat 2 becuri
si pe ala bun noname il tin de rezerva .
Ca fapt divers...nici macar nu am observat eu ca e ars. Eram in Bulgaria si la 5 minute dupa ce am facut in popas (si atunci mergeau bine farurile), eu mergand doar cu faza lunga ca era gol drumul, m-a oprit o patrula de politie...care a si gasit motiv : bec faza scurta ars, BULGARIA PROBLEM! au fost baieti de treaba..cred ca m-au mirosit ca am cheltuit tot si nu am ce sa le dau...si m-au lasat sa plec fara nici o problema.

Ca fapt divers...nici macar nu am observat eu ca e ars. Eram in Bulgaria si la 5 minute dupa ce am facut in popas (si atunci mergeau bine farurile), eu mergand doar cu faza lunga ca era gol drumul, m-a oprit o patrula de politie...care a si gasit motiv : bec faza scurta ars, BULGARIA PROBLEM! au fost baieti de treaba..cred ca m-au mirosit ca am cheltuit tot si nu am ce sa le dau...si m-au lasat sa plec fara nici o problema.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Eu zic sa ai mare grija daca iti schimbi singur becurile "alphie " pt ca eu le-am schimbat, si la farul din stanga, am pus gresit capacul si acum am condens in far.
Capacul are garnitura foarte sensibila, in sensul ca se poate rasuci in canalul ei, locul este ingust si poti sa inchizi capacul fara sa fie etans. Eu acum incerc sa gasesc o solutie sa scot apa din far si sa pun ceva vaselina siliconica pe garnitura ca sa nu mai am probleme. Este un topic unde se vorbeste despre cum sa demontezi farurile la C3 citeste si acolo atent cum si ce a mai facut lumea.
Succes!
Capacul are garnitura foarte sensibila, in sensul ca se poate rasuci in canalul ei, locul este ingust si poti sa inchizi capacul fara sa fie etans. Eu acum incerc sa gasesc o solutie sa scot apa din far si sa pun ceva vaselina siliconica pe garnitura ca sa nu mai am probleme. Este un topic unde se vorbeste despre cum sa demontezi farurile la C3 citeste si acolo atent cum si ce a mai facut lumea.
Succes!
Eu am incercat sa schimbul becul de faza scurta pe stanga si dupa ce am dat jos capacul cu garnitura nu am reusit sa scot becul ars, poate e vreo smecherie sau ceva combinatii tras cu invartit sau impins cu invartit , dar eu nu am reusit sa scot becul.
Ca o observatie , e al dracului de mic locul abia imi intra mana asa ca sa ma uit nici nu aveam cum.
Ca o observatie , e al dracului de mic locul abia imi intra mana asa ca sa ma uit nici nu aveam cum.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Tot legat de pozitii
Salut
M-am gandit sa-mi spun pasul aici, in loc sa deschid un subiect nou, fiind vorba tot de pozitii.
Concret, aseara mi-au "disparut" pozitiile, adica nu se mai aprindea niciunul dintre becuri. Este posibil sa se arda simultan, sau e doar o siguranta prajita (sau siguranta si un bec)? Daca-i doar siguranta, unde-i "tabloul"?
Si o ultima intrebare: cam cat costa doua lampi H7 noi, de calitate?
Multam anticipat.
M-am gandit sa-mi spun pasul aici, in loc sa deschid un subiect nou, fiind vorba tot de pozitii.
Concret, aseara mi-au "disparut" pozitiile, adica nu se mai aprindea niciunul dintre becuri. Este posibil sa se arda simultan, sau e doar o siguranta prajita (sau siguranta si un bec)? Daca-i doar siguranta, unde-i "tabloul"?
Si o ultima intrebare: cam cat costa doua lampi H7 noi, de calitate?
Multam anticipat.
Re: Tot legat de pozitii
Marmotu scrie:Salut
M-am gandit sa-mi spun pasul aici, in loc sa deschid un subiect nou, fiind vorba tot de pozitii.
Concret, aseara mi-au "disparut" pozitiile, adica nu se mai aprindea niciunul dintre becuri. Este posibil sa se arda simultan, sau e doar o siguranta prajita (sau siguranta si un bec)? Daca-i doar siguranta, unde-i "tabloul"?
Si o ultima intrebare: cam cat costa doua lampi H7 noi, de calitate?
Multam anticipat.
daca nu mai ai pozitii deloc atunci verifica siguranta fuzibila;nu am avut probleme si nu stiu unde este tabloul de sigurante, dar ne spune vreun coleg; despre becuri -14/17 LEi; sunt si mai ieftine dar nu te sfatuiesc cum totodata sunt si mai scumpe ! oricum nu trebuie nici sa te zgarcesti precum nici sa dai cu banii pe geam! orienteaza-te si tu!
Exista 2 tablouri de sigurante la C3: primul se afla sub volan, in partea stanga (gasesti acolo un capac mic negru sub BSI, care se rabateaza in jos). Al doilea panou de sigurante e montat chiar langa baterie, in partea dreapta, deasupra farului din dreptul soferului (asta e amplasamentul la C3 1.4 HDi, la benzina s-ar putea sa difere).
Momentan nu stiu sa-ti spun care siguranta e folosita pt. pozitii, dar o sa arunc maine un ochi pe manual.
Momentan nu stiu sa-ti spun care siguranta e folosita pt. pozitii, dar o sa arunc maine un ochi pe manual.
Asa, am fost la masina:
1. La tabloul de sub volan ajung scotand prin tragere in sus/rabatare un panou gri, nu negru. Este Siemens, cu sigurante frantuzesti, vreo doua mari si mai multe mici.
Nu-mi pot da seama daca vreuna dintre ele e dusa, sau care ar fi de la pozitii.
2. In compartimentul motor, la modelul meu (HDi, dar 2002), nu am vazut sa fie vreun tablou de sigurante. Poate exista si este acoperit/izolat.
Astept cu nerabdare sa-mi spuneti care este/ar putea fi siguranta cu pricina.
Ave
Ah, rectificare importanta: becurile de la faza scurta nu se mai aprind, nu cele de la pozitii!
1. La tabloul de sub volan ajung scotand prin tragere in sus/rabatare un panou gri, nu negru. Este Siemens, cu sigurante frantuzesti, vreo doua mari si mai multe mici.
Nu-mi pot da seama daca vreuna dintre ele e dusa, sau care ar fi de la pozitii.
2. In compartimentul motor, la modelul meu (HDi, dar 2002), nu am vazut sa fie vreun tablou de sigurante. Poate exista si este acoperit/izolat.
Astept cu nerabdare sa-mi spuneti care este/ar putea fi siguranta cu pricina.
Ave
Ah, rectificare importanta: becurile de la faza scurta nu se mai aprind, nu cele de la pozitii!

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In afara de o posibila resetare a ceasului nu cred ca se poate intimpla nimic rau, deci poti sa iei la rind sigurantele si sa vezi care e arsa.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot