Va rog ajutati-ma sa imi iau si eu masina

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Vin 15-Iul-2005 09:01

stiu eu, stiu eu \:D/

1.6 16V - 109CP e un motor destul de dificil in oras prin prisma etajarii treptelor si a cuplului. asa cum zicea si adytzu la un alt topic, xsara are o a 2-a scurta (sau a 1-a lunga :) ), la viteze mici (sub. 20km/h) iti moare motorul intr-a doua. demaraj ai beton, dar la super forja...la > 4000 ture.
consum...direct proportional nu stilul de mers. e adevarat, undeva la 10-11 e consumul "normal".

afara (pe A2) consumul minim obtinut de mine a fost 4% (mers constant cu a 5-a la 70km/h pe o distanta de 15-20km, in directia Buc-Drajna).

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 15-Iul-2005 10:46

DanCld scrie:
Matrixu scrie:1.4 HDI fata de 1.4i o sa fie mai zgomotos, o sa traga muult mai bine la turatii mici(150NM la 1750rot fata de 118NM la 3300rot benzina), insa la demaraj pe distanta mai mare, va fi mai puturos ca benzina, precum si la viteza maxima.

Nu e mai zgomotos ca Dacia :P Iar la 130km/h consumă (instantaneu) 6.5% (motorină), nu 15% (benzină) :twisted:

Dar acum, serios, 3.5% e "legendă". Din experienţa personală (2 oameni, ceva bagaje, aer pornit):

*DN2 + DN24 (total 800km): mers mai bătrânesc (ĂŽntre 58 şi 90km/h, folosind numai vitezele 4 şi rar 5): 4.1%
* DN2 (100km): drum drept, localităţi, la "limita radarului" (+9km/h peste viteza legală... cu ceva excepţii :D , viteza 3 ĂŽn localităţi şi 5 ĂŽn afară): 4.5%
* DN1 (până la Ploieşti şi ĂŽnapoi - 120km), la fel, mers legal, dar mai mult ĂŽn viteza a 3-a (sunt aproape numai localităţi cu limitări 50/60): 4.8%
* A2 (Bucureşti - Drajna), constant 120-130km/h: 6.5%
* Bucureşti: dr. Taberei - Pantelimon şi ĂŽnapoi ĂŽn zi de duminică (total 30 km, vitezele 2 şi 3) :roll: : 5.5%
* "linia 41", oră de vârf (vitezele 1 şi 2 :P ): 8%
* drum tipic până ĂŽn centru şi ĂŽnapoi (8+8km, vitezele 2 şi 3): 6.5%

Menţionez că nu sunt un şofer "agresiv" şi schimb vitezele aproape numai la 2500rpm ;)


Eu nu am facut comparatie cu dacia, eu am facut comparatie 1.4i cu 1.4HDI de la citroen, ca sa stie la ce sa se astepte.
Misto consumul dat de tine, ce mi se pare mie cam mult este cel pe autostrada.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 15-Iul-2005 12:02

Matrixu scrie:Misto consumul dat de tine, ce mi se pare mie cam mult este cel pe autostrada.

E posibil să fi şi exagerat, dar oricum e peste 6% ;) Ideea e că acest motor dezvoltă o putere relativ mică, fiind optimizat dpdv al consumului la viteze "bătrâneşti" sau ĂŽn oraş. Vitezele de 130km/h şi peste se pare că ĂŽl cam "forţează", de aici şi consumul un pic cam mare, poate chiar mai mare decât al maşinilor echivalente, dar cu o cilindree mai mare.

De fapt şi ĂŽn manual am o poză cu o pană deasupra pedalei de acceleraţie, zice că de la 110 la 130 (ceva de genul) consumul creşte cu 30% :shock:

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Vin 15-Iul-2005 12:49

Vitezele de 130km/h şi peste se pare că ĂŽl cam "forţează", de aici şi consumul un pic cam mare, poate chiar mai mare decât al maşinilor echivalente, dar cu o cilindree mai mare.

ce vrei sa spui prin "masini echivalente cu cilidree mai mare". echivalente ca ce?

De fapt şi ĂŽn manual am o poză cu o pană deasupra pedalei de acceleraţie, zice că de la 110 la 130 (ceva de genul) consumul creşte cu 30%


se stie ca consumul creste exponential cu viteza. :wink:

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 15-Iul-2005 13:42

kata scrie:
Vitezele de 130km/h şi peste se pare că ĂŽl cam "forţează", de aici şi consumul un pic cam mare, poate chiar mai mare decât al maşinilor echivalente, dar cu o cilindree mai mare.

ce vrei sa spui prin "masini echivalente cu cilidree mai mare". echivalente ca ce?

Diesel cu turbină :P (ex Renault Megane 1.9dci 100cp etc)

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 15-Iul-2005 14:00

1.9 DCI are 120 CP, 1.5 DCI e de 80 si de 100 ;)

Bianca
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 13-Iul-2005 16:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde Bianca » Vin 15-Iul-2005 14:18

:D

Intotdeauna o sa incep prin a va multumi, pentru ca chiar imi folosesc sfaturile voastre.
Desi diesel-urile par tentante ca consum, din punctul meu de vedere inseamna o cheltuiala de minim 2000 E in plus pe care eu nu o voi amortiza nici la sfantul astepata.
Urmatoarea chestie nu o stiu de pe forum-uri ci din ce am mai citit in revistele din strainatate. Volkswagen a facut un studiu care releva faptul ca motoarele diesel sunt recomandate sa fie cumparate doar daca faci mai mult de 30.000 km pe an si doar daca folosesti masina pe distante mari, in nici un caz in oras. La diferenta de cateva luni si Toyota au facut acelasi studiu si le-a dat acelasi rezultat.
Deci oricum nu ma gandeam la un diesel. Nu am nici bani de el si nici de reparatii, datorate calitatii mai mult sau mai putin execrabile a motorinei de la noi. Ar merita sa pun doar de la Mol sau OMV (care sunt si recomandate de dealer la achizitionare ORICAREI marci de masini), dar astea sunt cam rare prin Bucuresti. Stiti si voi pretul la o pompa de injectie asa ca nu e cazul sa va spun ca probabil as vinde masina decat sa ma apuc sa o repar.
Pana la urma voi ramane fidela variantei de 1.4i cu 75 CP. Se infige destul de bine si merge si la drumuri intinse, consumul este relativ decent, asa ca...merge!
Voi ce ziceti?

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Vin 15-Iul-2005 15:06

merge!

o sa te intreci cu super novele si cu solnitzele da asta e :D

off topic
mi-a placut de un tip acum cateva zile cu o solnitza super tunata (2 tevi de esapament, super eleron, capota cu aerisire) care era un pic suparat ca l-am depasit prin pasajul Victoria (pe la vreo 130). de ce oare? :wink:

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 15-Iul-2005 15:36

@kata: nu toata lumea alearga, asa ca probabil nu va fi o problema ca nu poate intrece decat cu solentzele & stuff.
@bianca: Intr-adevar diesel nu merita decat daca faci multi km. Facusem odata un comparativ diesel/benzina si la o putere echivalenta, diferenta pret/intretinere se amortizeaza in ~80.000-100.000km. De atunci au mai scazut preturile la achizitia masinilor diesel, dar asa cum bine spuneai, daca se strica ceva mai bine vinzi masina.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 15-Iul-2005 15:38

@bianca: nu trebuia sa faca VW sau Toyota vreun studiu, oricine il putea face. Simplu: ai un benzinar care iti ia sa zicem 11l in oras si un diesel care iti ia 8l. Rezulta o diferenta de 3l la suta de km si o diferenta de bani de citeva mii de lei (3 x diferenta dintre pretul benzinei si al motorinei, care oricum se vor egaliza pina la sfirsitul anului). Rezulta ca cei 2000 de euro care i-ai dat in plus pe diesel se vor amortiza in milioane de km. Mai mult, la diesel reviziile sint mai dese si motoarele mai pretentioase, iar motorina care se vinde la noi e proasta. La calculul consumului in afara, diferenta e atit de mica, ca nu mai merita nici un fel de calcul. Morala: o masina diesel nu se merita decit daca faci multi km in oras sau vrei neaparat motor diesel :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 15-Iul-2005 15:41

Eu nu pot sa iti zic decat sa o folosesti cu placere si sa o stapanesti sanatoasa :)

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 15-Iul-2005 16:18

nicum scrie:Simplu: ai un benzinar care iti ia sa zicem 11l in oras si un diesel care iti ia 8l. Rezulta o diferenta de 3l la suta de km si o diferenta de bani de citeva mii de lei

N-am făcut niciodată acest calcul. Da' să ĂŽl facem acum, pe bune :P :

diferenţa de consum: 3l * 3,4 RON = 13,2 (RON)
diferenţa de preţ: 8l * (3,4 - 3,2) = 1,6 (RON)

Total economie la 100km: 14,8 RON, adică 4,15 EUR la cursu' de azi.

1.4 HDI SX - DDP 12.165 EUR
1.4 i SX - DDP 10.843 EUR
(vezi http://www.citroen.ro )

Deci diferenţa de preţ: 1.322 EUR

Deci amortizezi dieselu' ĂŽn aproximativ... (1.322 / 4,15) * 100 = 32.000 km. Chiar ĂŽn cazul egalizării preţurilor, şi tot ĂŽl amortizezi până ĂŽn 40.000 km, zic eu.

Oricât ar părea de mult, eu am trecut de 3500km ĂŽn numai 3 luni de condus, deci amortizarea diferenţei de preţ s-ar putea să se facă, cel puţin la mine, ĂŽn mai puţin de 3 ani. Şi cum nu am de gând să dau maşina mai devreme de 5 anişori (sau 50-60.000 km), tot ies ĂŽn final mai ieftin, sau măcar "pe acolo", dacă includ şi diferenţele de preţ legate de revizii. Totuşi nu mi-am luat "Dacie" să ĂŽncep să ĂŽi schimb piese la motor imediat ce iese din garanţie, nu credeţi?

Dar adevărul e că nu la asta m-am gândit când am luat anume această maşină cu fix această motorizare. :roll:

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 18-Iul-2005 11:26

chestia cu amortizatu' are mai multe aspecte.
ma refer la modul in care platesti masina: cash sau rate/leasing.
pentru cei care isi iau masina in rate/leasing si se presupune ca nu au f. multi bani, motorina are un avantaj net. Chiar daca dieselul costa mai mult, plata diferentei se face esalonat in timp iar mersul cu masina incomparabil mai putin. :wink:

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 18-Iul-2005 12:18

Felicitari Bianca pentru alegere!!!!
Daca te-ai dus la ATS (poate si la alti dealeri) intra tare in iei si iti dau aceeasi reducere pentru orice motorizare.
Cand vii la intalnirile clubului cu 1.4i o sa facem un calcul pe consumul concret si asa mai departe!!!!
Te asteptam!
Keep it on the road!

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Lun 18-Iul-2005 12:57

kata scrie:
off topic
mi-a placut de un tip acum cateva zile cu o solnitza super tunata (2 tevi de esapament, super eleron, capota cu aerisire) care era un pic suparat ca l-am depasit prin pasajul Victoria (pe la vreo 130). de ce oare? :wink:


L-am "fript" si eu odata cu un Clio dCI. Dar daca te uiti atent, toba de pe dreapta, nu e "legata" la sistemul de evacuare - teava e curata!!! Asta da treaba!!!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo