nicum scrie:Simplu: ai un benzinar care iti ia sa zicem 11l in oras si un diesel care iti ia 8l. Rezulta o diferenta de 3l la suta de km si o diferenta de bani de citeva mii de lei
N-am făcut niciodată acest calcul. Da' să ĂŽl facem acum, pe bune :P :
diferenţa de consum: 3l * 3,4 RON = 13,2 (RON)
diferenţa de preţ: 8l * (3,4 - 3,2) = 1,6 (RON)
Total economie la 100km: 14,8 RON, adică 4,15 EUR la cursu' de azi.
1.4 HDI SX - DDP 12.165 EUR
1.4 i SX - DDP 10.843 EUR
(vezi
http://www.citroen.ro )
Deci diferenţa de preţ: 1.322 EUR
Deci amortizezi dieselu' ĂŽn aproximativ... (1.322 / 4,15) * 100 = 32.000 km. Chiar ĂŽn cazul egalizării preţurilor, şi tot ĂŽl amortizezi până ĂŽn 40.000 km, zic eu.
Oricât ar părea de mult, eu am trecut de 3500km ĂŽn numai 3 luni de condus, deci amortizarea diferenţei de preţ s-ar putea să se facă, cel puţin la mine, ĂŽn mai puţin de 3 ani. Şi cum nu am de gând să dau maşina mai devreme de 5 anişori (sau 50-60.000 km), tot ies ĂŽn final mai ieftin, sau măcar "pe acolo", dacă includ şi diferenţele de preţ legate de revizii. Totuşi nu mi-am luat "Dacie" să ĂŽncep să ĂŽi schimb piese la motor imediat ce iese din garanţie, nu credeţi?
Dar adevărul e că nu la asta m-am gândit când am luat anume această maşină cu fix această motorizare.
