Bx-16v - elucubratii

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 26-Oct-2007 16:12

WLD-Multumesc!E interesant de aflat cu se comporta acest model, in diverse ipostaze.Si cum prea multe GTI 16 Valve nu prea exista in tara....
Am vazut doar cele cateva filmulete de pe YouTube...Se vede clar ca rupe foarte usor aderenta,in treptele mici, mai ales pe carosabil alunecos.
Dar daca stii sa o turezi, cred ca obtii niste reprize impresionante (in comparatie cu masinile obisnuite de pe strazile noastre).
Cum se comporta suspensia cu sferele acelea cu presiune mai mica si cu orificii mai mici...cu bara stabilizatoare mai groasa pe spate???E prea rigida?Cum se aseaza pe viraje?
Ce cauciucuri sin in poze pe rotile din spate???Sant curios...Mi-a placut desenul lor.Ce marca si ce model.Cumva Michelin MXV???

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 14-Noi-2007 09:20

Am uitat sa revin al acest subiect :oops:

Cauciucurile pe spate sunt de iarna :lol: Michelin Alpin din prima generatie.
Cu sferele de Xantia este foarte rigida, chiar topaie binisor. Pastreaza insa caracteristicile unei suspensii hidropneumatice si nu te arunca in afara virajului pe denivelari. De inclinat se inclina mai mult decat un "hot hatch" clasic, dar mult mai putin decat un Bx. Este foarte agila in schimb, raspunzand mult mai bine la schimbarile bruste de directie.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 14-Noi-2007 17:22

Cred ca voi incerca sa imi modific si eu suspensia de pe masina, fiindca ma enerveaza balansul stanga-dreapta al masinii.Ma enerveaza masinile care valseaza pe sosea.A mea are exact sferele care trebuie, sant incarcate, au orificiile corespunzatoare, etc..Dar mi se pare prea moale.
Voi "prepara niste sfere care sa aiba specificatiile celor de GTI 16 Valve, dar ramane o mare problema...Bara stabilizatoare (cu suporturile din capete).Stie cineva de unde as putea face rost de o astfel de bara???
Stiut fiind faptul ca la masinile cu solutia "totul in fatza" pt. a imbunatati comportamentul rutier, trebuie rigidizata bara stabilizatoare de pe puntea spate.La cele cu "totul in spate" e invers.Cea de pe fatza trebuie schimbata.
La GTI 16 V, din cate imi aduc eu aminte, bara stabilizatoare de pe spate are diametrul de 21 mm.
Are cineva asa ceva???

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 14-Noi-2007 18:19

Poti sa pui niste sfere mai tari pe spate si ar trebui sa fie suficient (cu penalizarea la comfort desigur). Eu asa am facut. Inainte aveam niste sfere super-moi pe spate, chiar si pentru gusturile mele, asa ca am preferat sa pun sferele de pe spate un pic mai tari.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 14-Noi-2007 20:59

Merci Nicu! Am 5-6 sfere acasa si voi incerca sa "prepar" (cu sprijinul lui Catalin) 4 buc mai tari.Cred ca le voi face exact cum sant cele de GTI 16 V.Asta se rezolva destul de usor.Asta rezolva taria suspensiei.In schimb pe mine ma supara altceva.Balansul (ruliul) masinii pe drumurile ondulate.Daca vreau sa o calc se comporta ca o balena care valseaza in toate partile si devine greu de stapanit.Am verificat geometria masinii...e OK.Nu am jocuri in rulmentii bratelor de pe spate...etc.Treaba asta se mai atenueaza daca umflu mai tare cauciucurile de pe spate (+0,3 atm) dar nu e in regula.
Si daca stau bine si ma gandesc, asta e treaba (functia) barei de torsiune de pe spate (bara antiruliu).De aceea m-am gandit la o alta mai groasa si mai ferma.
Nu as vrea totusi sa sacrific total comfortul acestei masini.Daca schimb bara de torsiune, cu siguranta nu va mai balansa atat de tare.
O sa incerc intai cu sferele, cum ai spus tu, fiindca e mai lejer decat sa schimb bara stabilizatoare.Mai am de rezolvat cateva probleme pe la hidraulica (valva de servodirectie, conjunctor/disjunctorul, amortizoarele de pe fatza, dozatorul de frana...) si apoi o rezolv si pe asta.Am cumparat piese noi...acum trebuie sa le montez la Catalin.
Am lasat-o la urma pe asta cu suspensia sport, fiindca nu conditioneaza exploatarea masinii, cum o fac celelalte componente.E mai mult un moft.Probabil ca sant eu prea pretentios si cer prea mult de la masina asta, ca ea merge saraca.:).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 15-Noi-2007 11:03

Pai si o masina cu suspensie de tabla balanseaza. Daca suspensia e prea tare, atunci o sa topaie. Important e sa ajungi la un compromis bun pentru tine.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 15-Noi-2007 16:35

daca vrei sa intaresti suspensia de pe masina sa nu mai ai balansul ala aiurit inceraca sa ii pui sfere de Xantia hidractiv si apoi sa ii schimbi si barele stabilizatoare de pe fata si spate cu unele de break (sunt la fel cu cele de 16 valve) .. si atunci nu se mai leagana mititica .. :D:D:)
Ultima oară modificat Vin 16-Noi-2007 09:22 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 15-Noi-2007 20:47

In primul rand, multumiri pentru sfaturi.Ele chiar sant binevenite.

@nicum - In primul moment, am fost tentat sa te contrazic si sa spun ca nu sant sferele de vina.Dar acum analizand mai bine comportamentul masinii, realizez ca defapt partea de amortizare din sferele de pe spate (pastilele) sant de vina.Si nu e vorba ca nu ar fi in regula.Nu!Sferele sant incarcate la presiunea prescrisa...au acele sibe din tabla, la locul lor...au orificiile corespunzatoare....dar....nu-si fac treaba.
Masina mea se comporta exact ca una cu amortizoarele de pe spate uzate 50-60 %. Stii cum face o masina cu amortizoarele terminate cand treci peste un set de linii de tramvai??? caroseria trepideaza si rotile se aseaza alaturi.Masina ia alta traiectorie, fiindca rotile pierd aderentza.Nu pot urmari denivelarile drumului si tzopaie.
Ei!A mea nu face chiar asa de rau, dar am surprins-o de cateva ori, cand am trecut peste linii ca nu a tinut drumul cum ar trebui.
Iar pe drumuri cu cocoase, daca mergi mai incet e OK.E super comfortabila.Dar daca vrei sa faci o depasire si o calci...prinzi viteza mai mare, devine greu controlabila si iti solicita din plin atentia si reflexele, fiindca oscileaza de spate in toate partile si nu mai stii pe unde o apuca in secunda urmatoare.E nasol!Si e cu atat mai nasol cu cat masina asta chiar se infige...Se duce binisor.Si in demaraj si la viteza.Iar eu o si calc zdravan.
Treaba asta chiar ma deranjeaza.Comfort, comfort, dar nici sa nu poti sa o tii pe linie reapta, ca ea danseaza in toate partile.
Cred ca trebuie sa-mi gasesc niste sfere cu orificiile centrale din pasile, mai mici.Si cred ca asta va rezolva problema.Nu cred ca e nevoie sa le incarc la presiune mai mica, fiindca daca e amortizarea mai ferma, reuseste sa amortizeze oscilatiile caroseriei.
Cred ca asta e defapt problema la mine.Nu e corelata taria elementului elastic (perna de azot) cu fermitatea amortizorului.Neumbland la presiunile din sfere, cred ca nici nu afectez comfortul.Doar ca sferele vor opri (amortiza)mai bine, balansul caroseriei.
Cred ca daca le-as incarca la o presiune prea mica ar incepe sa tzopaie pe denivelari, fiindca vor fi prea rigide si nu vreau asta.

@DanT - Nu ma contrazic, fiindca nu mai stiu exact, dar imi aduc aminte ca doar GTI-ul 16 Valve are bara de torsiune mai groasa ca aceea de pe masina mea (fi 21 mm parca).Breack-ul (Estate) si 19 TRD-ul o au la fel ac la mine (fi 19 sau 20 mm).Ma voi uita in seara asta pe specificatii si ma conving.
Ce e cu sferele de Xantia Hydractiv????Cu ce sant diferite???Au orificiile de alte dimensiuni (mai mici parca).Nu???Alte diferente parca nu sant.
Multumesc de idee!!!:).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 15-Noi-2007 21:02

Probabil ca in ochii unora, aceste discutii sant doar unele lipsite de sens, sau doar mofturi care nu se vor concretiza in ceva.Dar eu chiar vreau sa fac ceva in acest sens.Numai ca pana acum nu mi-a prea dat pace masina.Tot ce am facut, am facut numai la urgentza, fiindca ba s-a spart ceva, ba nu mai mergea cum trebuie.Dar sper sa reusesc sa o aduc pe linia de plutire, sa pot sa ma ocup in voie de ea si sa-i fac intretinerea asa cum trebuie....la timp si sa nu mai fiu presat de faptul ca nu-mi merge masina.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 15-Noi-2007 21:48

S-ar putea sa nu ai sferele care trebuie pe spate.
La sfere nu presiunea este totul, conteaza foarte mult "amortizorul" adica ansamblul duza/saibe elastice/orificiile de retur. Sfera in sine este arcul iar "pastila" este amortizorul de la o suspensie clasica.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 15-Noi-2007 22:08

Eugen, am verificat sferele la Catalin (retro) la Galati si chiar sant cele care trebuie (le-am cautat pe lista respectiva, identificandu-le dupa codul inscriptionat pe ele si sant cele care se monteaza pe spate la BX 19 TRS si nu numai).Am verificat cu un calibru si orificiul central ca sa fiu eu convins (eu sant Toma-necredinciosul :).) si chiar e asa.
Singura posibilitate e ca acele lamele sa nu-si mai faca treaba cum trebuie.Dar erau la locul lor...nu erau deformate...nu aveau nimic care sa iti trezeasca suspiciuni.Ce altceva se mai poate intampla cu ele???
Stiu ca daca modifici presiunea in sfere nu faci decat sa modifici taria "arcului" (prin analogie cu suspensia clasica).De aceea nu voi modifica presiunea.Dar ce altceva pot avea???E dubioasa treaba!

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Vin 16-Noi-2007 09:23

cele de pe break au fost masurate de mine .. is la fel cu cele de 16 valve .. ca eu vreau sa le schimb dar nu gasesc timp si nici nu prea mai gasesc chef ,.. is cam obosit .. :):D
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 16-Noi-2007 09:36

Hai ca v-ati incurcat amandoi :wink:

Barele antiruliu la 16v sunt de 2 feluri, in functie de data fabricatiei: inainte de martie 1989 si dupa. Inainte, bara spate are diam de 19mm si prinderile identice cu cele de pe celelalte modele. Dupa, diametrul trece la 21mm cu prinderea pe caneluri.
Fata este de 23mm indiferent de perioada.
Restul Bx-urilor au
22.5 pe fata (mai putin Gti-ul, TD si toate break-urile ce au 23mm)
17mm la 1.6, 1.9 si diesel
18mm la break si Gt+Gti
19mm la 16v generatie 1
21mm 16v generatie 2

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 16-Noi-2007 09:42

dan1972 scrie:Singura posibilitate e ca acele lamele sa nu-si mai faca treaba cum trebuie.Dar erau la locul lor...nu erau deformate...nu aveau nimic care sa iti trezeasca suspiciuni.Ce altceva se mai poate intampla cu ele???


se decalibreaza in timp din cauza oboselii materialului

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 16-Noi-2007 14:15

dan1972 scrie:Dar daca vrei sa faci o depasire si o calci...prinzi viteza mai mare, devine greu controlabila si iti solicita din plin atentia si reflexele, fiindca oscileaza de spate in toate partile si nu mai stii pe unde o apuca in secunda urmatoare.E nasol!Si e cu atat mai nasol cu cat masina asta chiar se infige...Se duce binisor.Si in demaraj si la viteza.Iar eu o si calc zdravan.
Treaba asta chiar ma deranjeaza.Comfort, comfort, dar nici sa nu poti sa o tii pe linie reapta, ca ea danseaza in toate partile.


Cred ca exagerezi. E drept ca eu am motorul mai mic ca al tau, dar in acelasi timp si suspensia mult mai moale, insa niciodata nu am derapat din cauza suspensiei, nici chiar atunci cind am fortat-o. Am derapat doar iarna din cauza de lipsa de aderenta. Si niciodata masina nu mi-a dat impresia ca nu se va aseza pe traictorie. E drept ca balansa, dar am invatat sa anticipez acest balans, care pina la urma e normal.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh