racire motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

racire

Mesajde sandor mihai » Dum 02-Dec-2007 22:35

abarth,2 sugestii :1. incearca sa renunti la toate improvizatiile,chiar daca costa.2. daca trebuie sa iei termocupla, iti recomand doar VALEO si HELLA, care ,cred eu au releu incorporat( e un fel de-a spune).fac exact ca un releu cind cupleaza,le-am incercat cu o sursa de caldura.deci rezista la curenti mult mai mari decit stifturile italiene care se vor topi dupa scurt timp.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 03-Dec-2007 13:44

pierde apa cand se incalzeste ,prin partea dreapta in spatele motorului , dar balta se vede pe mijlocul masini .Garnitura de ghiulasa nu are nimic , busonul de la radiator are doua poziti de strangere, daca ai strans busonul pana la capat ,va pierde apa prin spatele motorului - la presiune mare,este nevoie sa strangi busonul radiatorului la prima treapta.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 04-Dec-2007 19:11

O sa schimb si termostatul..poate acela nu inchide sau deschide cum trebuie.Zic asta pentru ca lichidul pe care l-a dat afara nu e fiert(antigelul am avut grija sa il schimb in iarna asta si am completat corespunzator), deci motorul se raceste.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 04-Dec-2007 19:18

Vreau sa schimb termostatul(maine il iau ca astazi nu mai aveau pt diesel la magazin) pt ca si asa nu l-a schimbat nimeni vreodata in 20 de ani.
Si termocupla..stiu ca trebuie.Sigur nu e buna, pt ca fostu proprietar mi-a zis ca nu mai pornea singur ventilatorul...oricum merge asa de peste 10 ani.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 12-Dec-2007 17:53

Am cumparat termostat .Pret 50 RON si e facut in Franta. Termocontactul pt electroventilator costa tot 50 RON dar nu l-am luat inca(e pe stoc la magazinul de la eminescu).
As vrea sa ii schimb totusi si garnitura de chiuloasa pentru ca s-ar putea sa fie totusi un pic ciupita la compresie...uneori face presiune prea mare apa..
Am intrebat de garnitura de chiuloasa si mi-a zis ca sunt de 3 tipuri in fuctie de grosime.De care sa pun?Nu aveau pe stoc.Precizez ca in motorul meu nu e umblat.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 12-Dec-2007 18:03

Am incercat sa scriu la vanzari urmatoarele:
Cumpar capac termostat eventual cu tot cu corp.
Am gasit la dezmembrari corp+capac+soc automat+sonde+termostat (adica tot ansamblu complet dat jos de pe masina) si l-am achizitionat imediat cu pretul de 30 RON(destul de bun la pret).Problema e ca are un surub rupt :( Asa ca in eventualitatea ca se sparge capacul cand il voi demonta as vrea sa cumpar un capac(ma intereseaza sa fie in stare perfecta)
Va rog sa ma scuzati ca postez aici, dar la vanzari nu merge.Am incercat in ultima saptamana de vreo 5 ori si degeaba.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 12-Dec-2007 18:23

Am intrebat daca se gaseste acel capac nou, dar cica nu aduc din nefericire.Oricum, vizita la dezmembrari a fost utila..pe langa acel ansamblu complet(de care am pomenit mai sus) am mai luat si un corp bun cu doar 10 RON.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 13-Dec-2007 09:09

abarth_mcm scrie:Am incercat sa scriu la vanzari urmatoarele:
Cumpar capac termostat eventual cu tot cu corp.
Am gasit la dezmembrari corp+capac+soc automat+sonde+termostat (adica tot ansamblu complet dat jos de pe masina) si l-am achizitionat imediat cu pretul de 30 RON(destul de bun la pret).Problema e ca are un surub rupt :( Asa ca in eventualitatea ca se sparge capacul cand il voi demonta as vrea sa cumpar un capac(ma intereseaza sa fie in stare perfecta)
Va rog sa ma scuzati ca postez aici, dar la vanzari nu merge.Am incercat in ultima saptamana de vreo 5 ori si degeaba.


Ai reusit sa scrii la vanzari si chiar de trei ori! Chiar daca la sf primesti mesajul acela de eroare, mesajul se memoreaza.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 13-Dec-2007 11:44

Mii de scuze...dar forumul da erori....uneori apre alteori dispare mesajul...
Rog adm sa puna anuntul o singura data acolo unde trebuie.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 14-Dec-2007 14:02

abarth_mcm - Da! Si eu am probleme cu trimiterea mesajelor.Sant mesaje care nici acum nu au aparut.Si in special, atunci cand vreau sa creez un subiect nou.
Parerea mea e sa nu schimbi acum, in toiul iernii, garnitura de chiulasa, daca masina merge.Mai bine o lasi pt. primavara sau vara, cand se poate lucra fara stresul dat de frig.In plus o poti vedea in ce directie se indreapta pana atunci...Daca incepe sa consume mai multa apa...Daca incepe sa bage apa in baia de ulei...etc..In felul acesta ai si mai mult timp la dispozitie sa iti procuri piesele necesare.
Legat de grosimea garniturii de chiulasa...trebuie sa vezi ce tip de motor ai si din ce an si exact pt. tipul acela sa cumperi garnitura.Nu cred ca producatorul a prevazut garnituri pe 3 grosimi.
Daca ar fi sa o cumpar "ca orbul" cred ca as alege-o pe cea subtire, ca sa mareasca raportul de compresie.Nu stiu.Poate e gresita ideea mea.
Consulta un catalog de piese.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 14-Dec-2007 18:51

Si in manualul Haynes spune ca sunt 3 tipuri de garnituri de chiuloasa...au cate un semn, doua, respectiv 3..Probabil ca o fi din cauza motorului.Adica, daca nu mai e cota nominala se schimba si garnitura(diametru la pistoane)Alta varianta ar fi grosimea(daca se refera la asta).Stiu..daca pui garnitura mai subtire e bine in sensul in care ai compresie buna si nu fierbe motorul.Dar daca e uzat acolo, poate sa nu stranga cu o garnitura de chiuloasa subtire.E cu dus-intors.Si eu tot pt cea subtire as opta totusi.
Am intrebat intai la un magazin mare(Auto-Premier) care aduc piese pt auto straine de garnitura pt BX.Au zis ca e un sigur tip pt motorul meu si costa cam 75-80 RON.Ok..Dar am mai fost si la magazinul de pe Eminescu si m-am uitat in catalog.Au zis ca sunt de 3 tipuri(aici m-a bagat in ceata) si costa 90-95 RON la ei.Iti dai seama ca o luam pe loc daca o aveau in stoc(dar se aduce in o zi) si daca era un singur tip.Chiar nu stiu...cred totusi ca o sa iau primul tip de garnitura.Zic asta pentru ca in motorul meu nu e umblat.Ceva sugestii?
Cred ca o sa umblu sa o schimb in iarna asta.Mecanicul cu care am vorbit e cunostinta veche si are garaj incalzit.Piese am luat ceva:termostat nou +intreg corpul pentru el, sonde..garnitura mai trebuie..Ce ma fac?
Ma oftic cel mai tare ca din cauza termostatului mi s-a ars garnitura...nu inchidea si deschidea corespunzator.(adica ramanea inchis si apa nu mai intra in motor).
Masina merge acum destul de bine.Nu mai am termostat(l-am blocat cu siguranta).Evident, nu prea mai am caldura in masina.Iar consumul de motorina s-a redus(consuma mai mult pt ca el mergea la temperatura mare....apa din radiator rece si in motor fierbinte)A, si nu strang busonul la radiator ca sa nu faca presiune sa pierd apa.Si chiar nu pierd apa.Am mers chiar si fara buson de proba.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 14-Dec-2007 19:08

Cel mai bine m-ar elucida cineva care a schimbat garnitura la un BX diesel.Adica..de ce sunt 3 tipuri?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 14-Dec-2007 19:11

Legat de grosimea garniturii de chiulasa...trebuie sa vezi ce tip de motor ai si din ce an si exact pt. tipul acela sa cumperi garnitura.Nu cred ca producatorul a prevazut garnituri pe 3 grosimi.

Nu e vorba de grosimea garniturii ci de diametrele cilindrilor În funcÞie de cotele de reparaÞie. :wink: Acest lucru este Întâlnit la toate motoarele monobloc.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 14-Dec-2007 19:37

Multumesc frumos.Atunci o sa iau prima cota.
Si eu tot la diametru ma gandeam dupa un pic de meditatie.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Vin 14-Dec-2007 20:12

salutare, grosimea garniturii de chiuloasa se alege in functie de cat iese pistonul din bloc :idea:
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo