Salut!
Am un C5 II, HDI cu ESP + TRC.
Acum, pe nametii astia am observat ca la patinare fata, cand accelerez se aprinde led-ul corespunzator TRC-ului. Insa, cand fuge spatele, nu intervine niciun sistem. Nu se aprinde niciun led pe bord (stiu....ledul de la butonul ESP OFF e stins, deci sistemul ESTE activat).
Chiar am avut un incident neplacut, in drumul spre Revelion, pe uscat, in Comarnic cand a aparut un bezmetic pe contrasens si am ras brusc de volan. Masina a derapt ceva cu spatele, s-a redersat relativ repede, dar niciun martor care sa imi indice ca m-a ajutat vreun sistem.
Stiti ceva?
ESP + TRC
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Daca nu s-a aprins, inseamna ca nu a intrat ESP-ul! Daca ai cauciucuri proaste, la fiecare accelerare intra ESP-ul, care reduce puterea motorului astfel incat rotile sa nu mai patineze pe carosabil alunecos! Eu am scapat de problema asta cand am schimbat cauciucurile de vara cu unele noi, de iarna! E normal deci sa se intample asa!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
TC reduce puterea la roata a.i. sa ai aderenta. ESP-ul corecteaza derapajele prin frinarea inegala pe cel mult 3 roti.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Am cauciucuri bune pe toate cele 4 roti (noi, cumparate anul trecut in Decembrie si avea un rulaj de aproximativ 2.000 Km). http://www.tyretest.com/pkw_winterreife ... index.html
Stiu cand intervine TRC-ul, eu sunt ingrijorat ca la acel derapaj lateral, nu a intervenit ESP-ul. Si ar fi trebuit sa intervina.
Pe carosabil era uscat iar temperatura era de -4, -5 grade. Deci, cauciucurile de iarna erau cele mai indicate.
Deci, o problema tehnica? Ma tem ca cei de la ATS o sa ma abureasca....
Stiu cand intervine TRC-ul, eu sunt ingrijorat ca la acel derapaj lateral, nu a intervenit ESP-ul. Si ar fi trebuit sa intervina.
Pe carosabil era uscat iar temperatura era de -4, -5 grade. Deci, cauciucurile de iarna erau cele mai indicate.
Deci, o problema tehnica? Ma tem ca cei de la ATS o sa ma abureasca....
eu stiam ca ESP sau in unele cazuri ASR - ledul cu masina care derapeaza- se aprinde doar cand acest sistem nu functioneaza, singurul martor care se aprinde la masina este martorul de control al tractiuniii atunci cand patinezi, asta stiu nu numai de la Citroen ci si de la diferite Mercedesuri cu tractiune pe spate. Nu garantez cele spuse doar din diferite situatii.
Ceea ce stiu sigur este atunci cand franezi violent la Citroen se aprind automat avariile.
Ceea ce stiu sigur este atunci cand franezi violent la Citroen se aprind automat avariile.
Cert este ca martorul luminos clipeste atunci cand "lucreaza"! Daca sunt nereguli in functionare - ramane aprins permanent si iti da si un mesaj pe display! Poate ca, totusi, in cazul tau, nu a fost necesara interventia ESP-ului, daca zici ca masina a revenit repede la traiectoria initiala... Eu zic sa stai linistit pentru ca nu ai niciun semnal care sa-ti dea de veste ca nu functioneaza cum trebuie!
Passion pour C5
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Joi 25-Oct-2007 00:11
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187793
Total subiecte 18658
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV