cauciucuri iarna
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
mbc scrie:eu nu cred ca tendinta de a patina / derapa este mai mica daca suprafata este mai mare. de ce? s-a mai discutat. forta de frecare este dependenta de masa corpului si de natura partii care exercita frecarea. NU ARE NICI O LEGATURA CU SUPRAFATA DE CONTACT. ceea ce ziceti voi aici sunt cam nefondate.
daca creste suprafata de contact cu solul, presiunea pe cm2 scade, nu creste asa cum a zis mesersmith.
aaa, btw: asta e fizica de clasa a 10-a
pai eu am zis ca scade
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Eu am o logica mai simpla....daca cauciucul de iarna e dintr-un material foarte usor influentabil de temperaturile ridicate, acesta se va transforma intr-un matrerial destul de moale....este recunoscuta exagerarea ca in toiul verii poti sa "rupi" cu mana bucati din cauciucul de iarna pentru ca acesta este foarte moale...Urmare a acestei noi stari de agregare este ca la o franare acesta (cauciucul) se va "intinde" pe astfaltul incins fapt ce va determina sistemul ABS sa considere ca roata patineaza pe ceva lunecos....si va intra in functiune, refuzand blocarea acesteia (a rotii, adica)...Eu cred ca e foarte simplu altfel recomand citirea datelor tehnice ale fiecarui tip de anvelopa (inclusiv a celei AllSeason) pe care, de regula, le puteti gasi pe site-urile firmelor consacrate...
De aceea spuneam mai sus ca...m-am documentat si am aflat cum sta treaba si cu "anvelopa-cameleon" (allseason)...care nu te ajuta nici vara (din cauza compozitiei apropiate de anvelopa de iarna) si nici iarna ( din cauza compozitiei apropiate cu cea a anvelopei de vara)...adica uzura prematura a anvelopei allseason e data in primul rand de compozitia necesara utilizarii acesteia in conditii de ger (cand trebuie sa-si pastreze proprietatile elastice) dar utilizarea pe timp de vara "raschetand" la propriu bucati (microscopice, adevarat) de compozit mai mari decat dintr-un cauciuc de vara, iar iarna, datorita compozitiei ce trebuie sa o faca rezistenta totusi si la temperaturi foarte mari in timpul verii(la peste 50-70grd C) produc o casare prematura a anvelopei prin rigidizarea compozitului care ajunge sa capete forma unei pulbere (se poate vedea in iarna aceasta la temperaturi de -15 grd, pe o anvelopa perfect uscata, cum se desprin aschiute mici din anvelopa...De unde si aspectul de piele batrana ce se intalneste destul de des la acest tip de anvelopa...
Nu doresc sa conving pe nimeni...este doar un mic conspect realizat in urma mai multor informatii culese de pe diferite site-uri ale principalilor producatori (nu importatori) de anvelope...
Cu stima,
Cata
De aceea spuneam mai sus ca...m-am documentat si am aflat cum sta treaba si cu "anvelopa-cameleon" (allseason)...care nu te ajuta nici vara (din cauza compozitiei apropiate de anvelopa de iarna) si nici iarna ( din cauza compozitiei apropiate cu cea a anvelopei de vara)...adica uzura prematura a anvelopei allseason e data in primul rand de compozitia necesara utilizarii acesteia in conditii de ger (cand trebuie sa-si pastreze proprietatile elastice) dar utilizarea pe timp de vara "raschetand" la propriu bucati (microscopice, adevarat) de compozit mai mari decat dintr-un cauciuc de vara, iar iarna, datorita compozitiei ce trebuie sa o faca rezistenta totusi si la temperaturi foarte mari in timpul verii(la peste 50-70grd C) produc o casare prematura a anvelopei prin rigidizarea compozitului care ajunge sa capete forma unei pulbere (se poate vedea in iarna aceasta la temperaturi de -15 grd, pe o anvelopa perfect uscata, cum se desprin aschiute mici din anvelopa...De unde si aspectul de piele batrana ce se intalneste destul de des la acest tip de anvelopa...
Nu doresc sa conving pe nimeni...este doar un mic conspect realizat in urma mai multor informatii culese de pe diferite site-uri ale principalilor producatori (nu importatori) de anvelope...
Cu stima,
Cata
Iarna, interesul e ca anvelopa sa taie zapada, nu s-o apese. De aceea, este indicat sa se foloseasca anvelope cu latimea cat mai mica (deci, implicit, presiune mai mare pe cm patrat). Deasemenea, acele crestaturi de pe ea, au acelasi rol, sa taie, sa macine si sa evacueze zapada, nu sa mareasca suprafata de contact. Toate astea sunt dublate, evident, si de compozitia speciala, mult mai moale ca la cele de vara.
Avand o compozitie si configuratie total diferita de cel de vara, e normal ca ABS-ul sa intre mai repede. Catalin a dat una din explicatii.
Avand o compozitie si configuratie total diferita de cel de vara, e normal ca ABS-ul sa intre mai repede. Catalin a dat una din explicatii.
mesersmith scrie:-pe cale de consecinta, daca suntem de acord ca avem o suprafata de contact mai mare cu solul, atunci avem o forta de frecare mai mare
Presupunem ca un C5 are 1600 Kg. Adica 400 Kg/roata. Un cauciuc bine umflat (ma refere la cele de vara), presupunem, are suprafata de contact cu solul de 10 cm2. Adica, o forta de apasare de 40 Kg/cm2.
Avem acelasi C5 cu cauciucuri de iarna. tot 400 Kg/roata. Caucicul de iarna, fiind mai moale, are suprafata de contact de 15 cm2. Deci, 26.7 Kg/cm2.
Acum, unde e forta de frecare mai mare.....la care dintre cele doua tipuri de cauciucuri....sa spuneti voi.
Oricum, tineti cont ca la cele 400 Kg/roata rezultate din masa masinii, se mai adauga si "inertia" rotii si masinii, care exercita insa aceeasi presiune pe suprafata de contact, indiferent de roata la viteze egale (diferentele de mase dintre pneul de iarna si cel de vara, la acelasi tip de janta sunt nesemnificative in cazul nostru).
calculele tale sunt putin cam empirice, mie nu mi-a placut fizica dar imi amintesc cu siguranta ca un calcul de frecare se facea si cu un parametru k, care in conditii ideale era nul (adica erau conditii care nu exista in realitate), iar daca adaugi acel k in calcul (CUM K DE LA GUMELE DE IARNA DIFERA DE K DE LA GUMELE DE VARA) calculul tau ar iesi cu totul altceva. deci nu mai calculati asa simplist ca va ies numai prostii. lasati calculele in seama celor care se pricep. (adica savantii din centrele de testare
)

-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Eu nu inteleg de unde atatia "fizicieni"?...
...Ce dumnezeu e asa de greu de priceput?..De ce trebuie mereu sa apara un "specialist" care sa ne arate ca "a descoperit :roata, mersul pe jos si apa rece"?...Acele studii expuse in rezumat de mine sunt usor de "conspectat" de pe site-urile respectivilor producatori. Nu cred ca este vreunul dintre noi mai "abitir" decat acei specialisti datorita carora putem sa ne folosim de autovehicolul nostru in conditii extreme (iarna la temperaturi deosebit de scazute si vara la temperaturi deosebit de ridicate) fara a ne fie periclitata viata noastra sau a celor din masina...
Toate studiile complexe au o singura concluzie:
- folositi anvelopa dedicata conditiilor de trafic in care rulati cel mai mult...
Restul nu sunt decat pure speculatii, modalitatea de mijloc era firesc sa fie si ea oferita (allseason, intalnite pe toate masinile noi) din motive pur economice...
Consider orice comentarii "de specialitate" ca fiind inutile atata timp cat pur si simplu nu se reuseste tragerea unei concluzii...
Cata

Toate studiile complexe au o singura concluzie:
- folositi anvelopa dedicata conditiilor de trafic in care rulati cel mai mult...
Restul nu sunt decat pure speculatii, modalitatea de mijloc era firesc sa fie si ea oferita (allseason, intalnite pe toate masinile noi) din motive pur economice...
Consider orice comentarii "de specialitate" ca fiind inutile atata timp cat pur si simplu nu se reuseste tragerea unei concluzii...
Cata
De acord cu tine, Cataline, numa' ca, vezi tu, tot romanul s-a nascut invatat. Daca vorbeam de chestiile astea in Japonia, Germania, Austria, Elvetia...era altceva. Acolo, li se spune sa foloseasca gume de iarna...iarna si gume de vara...vara, si asa fac. Fara sa discute, fara sa comenteze ca de ce si cum...ca ei se descurca si altfel, ca de ce sa puna 4 ca merge si cu 2...etc.
Romanul intotdeauna va cauta solutii alternative, cat mai ieftine, sau pur si simplu de dragul contrazicerii.
Cum ar fi, de ex., cazul proiectoarelor de ceata, atat de intens discutat si disputat pe mai toate forumurile auto de la noi. Pai daca le spune DE CEATA... pentru ce mama ma-sii tot o frecam si o disecam, ca pe mine nu ma deranjeaza...ca eu vad mai bine cu ele asa...ca nu scrie nicaieri concret ca sunt interzise ...
Cam la fel e si cu gumele de iarna. Am o gramada de prieteni, unii chiar "laudandu-se" cu ani buni de soferie, care gandesc astfel: eu nu plec nici unde din Bucuresti, nu-mi trebuiesc gume de iarna ca ma descurc si cu astea (a se vedea cat de bine s-au descurcat pe 3-4-5 ian.
). Sa-si cumpere numa' aia de se duc la munte. Pai...atunci, de ce nu or fi numit astia GUME DE MUNTE... nu de iarna?
Gata, ca ma enervez degeaba si-mi creste colesterolul. SI, apropo, chiar daca am tractiune integrala la noua masina, anul trecut cand am luat-o, dupa ce m-am cocosat de datorii ca sa platesc un avans cat mai mare la leasing, am mai facut un imprumut de 30 mil, special sa-mi iau jenti+gume de iarna (asta apropo de puzderia de ML-uri, X-uri, Q-uri si ce mai circula in B si care cred ca daca "e mare" gata, poate sa se si bage pe oriunde).
Romanul intotdeauna va cauta solutii alternative, cat mai ieftine, sau pur si simplu de dragul contrazicerii.
Cum ar fi, de ex., cazul proiectoarelor de ceata, atat de intens discutat si disputat pe mai toate forumurile auto de la noi. Pai daca le spune DE CEATA... pentru ce mama ma-sii tot o frecam si o disecam, ca pe mine nu ma deranjeaza...ca eu vad mai bine cu ele asa...ca nu scrie nicaieri concret ca sunt interzise ...
Cam la fel e si cu gumele de iarna. Am o gramada de prieteni, unii chiar "laudandu-se" cu ani buni de soferie, care gandesc astfel: eu nu plec nici unde din Bucuresti, nu-mi trebuiesc gume de iarna ca ma descurc si cu astea (a se vedea cat de bine s-au descurcat pe 3-4-5 ian.


Gata, ca ma enervez degeaba si-mi creste colesterolul. SI, apropo, chiar daca am tractiune integrala la noua masina, anul trecut cand am luat-o, dupa ce m-am cocosat de datorii ca sa platesc un avans cat mai mare la leasing, am mai facut un imprumut de 30 mil, special sa-mi iau jenti+gume de iarna (asta apropo de puzderia de ML-uri, X-uri, Q-uri si ce mai circula in B si care cred ca daca "e mare" gata, poate sa se si bage pe oriunde).
-
- just curious
- Mesaje: 7
- Membru din: Mie 07-Noi-2007 00:34
- Localitate: bucuresti
anvelope de iarna?
Alpin A3, pt iarna, ce te complici cu pirelli daca te uiti la orice show room citroen din afara nu o sa vezi pireli montate sau Sava,eu le-am luat din Metro cu 220Ron buc sunt fabricate in Franta si sunt garantate 2 ani,in bucuresti nu am gasit sub 350ron ,daca tot ti-ai luat C5 nu pune anvelope ca pt dacia, totusi e o masina f buna.parerea mea eu o am de 3 ani si am schimbat de 2 ori anvelopele si credema ca nu am facut putini km. 

-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
In general nute iei doar dupa aspectul unei anvelope atunci cand o "asezi" intr-o categorie ci dupa ceea ce "scrie" pe ea...Nu stiu care sunt cei ce credeau ca Michelin Pilot Primacy e o anvelopa "allseason" insa la principalii distribuitori figureaza ca anvelopa de vara. Daca totusi ai un distribuitor care a "bagat-o" la "allseason" e bine sa-l ocolim ca sigur e "pe din-afara" si te trezesti cu anvelope de tractor la TICO (ca asa are el in calculator)...
- http://www.vanzarianvelope.ro/listarean ... %20PRIMACY
- http://www.vreau-anvelope.ro/
- http://www.anvelope.ro/anvelope_select_ ... er_page=20
- http://www.magazinuldeanvelope.ro/index ... =2a&page=5
Si sunt sigur ca exemplere pot continua...Deci pana acum in toate link-urile de mai sus "Michelin Pilot Primacy" este o anvelopa DE VARA....Asa ca nu stiu care e acea "toata lume" in conditiile in care nu cred ca cineva si-ar "pune" cauciucuri la masina furand de la altul (crezand ca-s de vara)....Au trecut vremurile cand stateai o saptamana pe geam ca sa-ti "supraveghezi" masina proaspat echipata cu anvelope mai de "doamne-ajuta"....(de teama sa nu o gasesti pe 4 caramizi)...
Eu mi-am echipat Citi-ul meu cu 4 anvelope SNOW cu putin peste pretul Michelin Pilot Primacy care ajunge la aproape 600 roni in cam toate site-urile de mai sus...
Cu stima,
Cata
- http://www.vanzarianvelope.ro/listarean ... %20PRIMACY
- http://www.vreau-anvelope.ro/
- http://www.anvelope.ro/anvelope_select_ ... er_page=20
- http://www.magazinuldeanvelope.ro/index ... =2a&page=5
Si sunt sigur ca exemplere pot continua...Deci pana acum in toate link-urile de mai sus "Michelin Pilot Primacy" este o anvelopa DE VARA....Asa ca nu stiu care e acea "toata lume" in conditiile in care nu cred ca cineva si-ar "pune" cauciucuri la masina furand de la altul (crezand ca-s de vara)....Au trecut vremurile cand stateai o saptamana pe geam ca sa-ti "supraveghezi" masina proaspat echipata cu anvelope mai de "doamne-ajuta"....(de teama sa nu o gasesti pe 4 caramizi)...
Eu mi-am echipat Citi-ul meu cu 4 anvelope SNOW cu putin peste pretul Michelin Pilot Primacy care ajunge la aproape 600 roni in cam toate site-urile de mai sus...
Cu stima,
Cata
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
ce legatura are faptul ca citroen nu este echipat standard cu pirelli? nu are nici ulei mobil1 sau castrol. eu am pirelli de iarna pe masina si mi se par niste anvelope foarte bune. Pe una dintre masinile de serviciu am tot pirelli de iarna (alt model) si sunt la fel de multumit. asadar...
"If in doubt, flat out!"
Spuneam de Michelin Pilot Primacy ca am auzit vorbindu-se despre ele ca fiind all seasons, si nu numai o persoana! Bineinteles ca am verificat apoi si m-am convins ca sunt de vara! Am postat in ideea ca poate mai este cineva care nu stia... Eu mi-am luat dupa indelungi cautari Dunlop Winter Sport si va pot spune ca sunt excelente si pe ghiata si pe zapada! Made in Germany. Auzisem ca toata lumea le lauda...
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bear scrie:Stiati ca anvelopele Michelin Pilot Primacy (Michelin Primacy HP) sunt de vara? Multa lume crede ca sunt all seasons dupa cum arata, dar nu e asa!
Michelin nu face anvelope all-season

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen