Termostat cu Probleme

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Termostat cu Probleme

Mesajde dan1972 » Sâm 19-Ian-2008 17:20

La o verificare de rutina, dupa ce am montat mult-laudatele ceasuri de temperatura si presiune, am descoperit ca furtunul de pe circuitul de racire, care leaga carcasa termostatului de radiator (cel gros) este cald, la doar 50 grd.C ale motorului.Era evident ca termostatul era defect.
Am comandat altul nou, la un magazin de piese si mi-au adus unul "Made in Germany" , care a costat 28,5 RON.
M-am apucat de treaba, l-am demontat pe cel vechi, pe care l-am gasit cu tija stramba, iar talerul care inchide, nu mai etansa...Apoi l-am montat pe cel nou...am facut probe...deschidea la 82-85 grd....si am zis ca s-a rezolvat problema.
Numai ca am prins o zi calduroasa (10-15 grd.C, la pranz) moment in care nu mi-a pornit electroventilatorul.Motorul a ajuns la 100-105 grd (nu a fiert, fiindca am observat ceasul din bord) apoi am reusit sa pornesc electroventilatorul si situatia s-a normalizat (partial).
Numai ca din acel moment a inceput sa vina iar, apa calda pe acel furtun, de pe la 60 grd..Era clar ce s-a intamplat.Asa ca am comandat un nou termostat...de data asta, original-Citroen...si care a costat 90 RON (nu 28 cat a costat asa-zisul chilipir).Asa ca atunci cand incerci sa te carpesti, mai rau te rupi! :).
Am demontat termostatul nemtesc, care era intact, era perfect inchis, dar care probabil s-a decalibrat (mult prea usor) si la care am observat ca, constructorul l-a prevazut cu o mica gaura in talerul de etansare.De ce???El stie.
Apoi am montat termostatul de origine (care nu numai ca nu avea acea gaura, dar avea si garnitura de cauciuc, ca sa etanseze mai bine) si lucrurile au revenit la normal.Motorul a inceput sa se incalzeasca mai repede...pe acel furtun spre radiator, nu mai vine apa calda (e rece) pana cand motorul ajunge la 83-85 grd. si cu toate ca am facut deja cateva drumuri lungi, la care motorul a mai ajuns de cateva ori la 100 grd.(tot datorita electroventilatorului care nu a pornit) dar termostatul functioneaza in continuare, perfect. Si probabil ca va mai functiona multi ani.Asta pt. ca e piesa originala.
Asa ca aviz amatorilor de chilipiruri si celor care prefera piesele no-name, cat mai ieftine!!!
Inca o data mi s-a demonstrat ca piesa originala, ramane piesa originala!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

termostat

Mesajde sandor mihai » Sâm 19-Ian-2008 20:28

eu pun termostate vernet,frantuzesti,relativ ieftine(aprox 450 000 lei).merg foarte bine.de acord ca nu e bine sa iei nimic ieftin,nu numai la masina din 2 motive: cumperi produsul de 2 ori si poluezi mediul(deci nu ma refer numai la masina-ex. adidasi cu 100 000 de la chinezi pe care ii porti o data si apoi ajung de obicei pe malul unui riu.
eu cumpar doar lucruri sa zicem mai scumpe.daca nu am bani pe moment,mai astept.antigel mi-am pus doar TOTAL.am dat o gramada de bani( cam 220 000 litrul dar masina mea merita si stiu ca am pus ceva de calitate si asta ma bucura.
OFF: daca mergeti la supermarketuri incercati sa va duceti pungi de acasa(banuiesc ca fiecare are cu zecile practic noi).ma doare sa le vad a doua zi aruncate la gunoi in stare perfecta.peste 99 de ani vor arata aproape la fel.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 20-Ian-2008 13:27

Eu tot termostat Vernet am cumparat. Il am de putin timp pe masina..sa vad cum se comporta.Am auzit ca ar fi bunicele.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 21-Ian-2008 20:18

Eu am montat acum, termocupla de electroventilator, Vernet si deocamdata merge.Sa vedem...
Dar cu termostatul m-am "prajit".
Da!Asa este.Sfarsesc la gunoi toate lucrurile ieftine.La un momentdat, o sa ne alerge gunoaiele, prin aer, ca in reclama aia...:).
Oricum oamenii nu stiu daca se vor invata vre-o data sa fie mai civilizati si sa respecte mediul.

Avatar utilizator
thefox
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Mar 07-Aug-2007 21:27
Localitate: Baia Mare

Mesajde thefox » Vin 25-Ian-2008 14:46

:) sa stii dan1972 ca si cu o piesa de origine poti pati la fel iar gaura aia mica e data cu un scop practic adica faciliteaza aerisirea instalatiei dupa montare
cx-ul si bx-urile au tendinta sa fiarba o data apa inainte sa sa aeriseasca adica sa deschida termostatul , cu acel mic orificiu problema a fost eliminata si de altfel el se practica deja la majoritatea brand-urilor
Just me , my car and the road to hell!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 25-Ian-2008 19:38

thefox - Pai bine!Si de ce piesa originala nu are acea gaura???Din contra, mai are si garnitura de cauciuc, ca sa etanseze mai bine!!!
E foarte posibil, ca asta sa fie ratiunea acelei gauri, dar gaura aceea, inseamna scapari de apa calda spre radiator, cand termostatul e inchis.Asta inseamna ca motorul se va incalzi mai greu, se va uza mai tare si va consuma mai mult (in special la mersul in oras, pe distante scurte).
Personal, nu sant de acord cu acea gaura si sa stii ca nici termostatul original al motorului (cred ca nu a fost schimbat, fiindca era cel frantuzesc) nu avea acea gaura.
Cat priveste fierberea motorului, la prima pornire, dupa ce a fost golit, permite-mi sa te contrazic.
Nu stiu exact, cum e pozitionat orificiul de aerisire la celelalte BX-uri, dar la motorul de 1905-benzina, acel orificiu, e chiar deasupra carcasei termostatului si scoate aerul exact de sub termostat.Deci nu are cum sa ramana aer acolo si sa fiarba motorul.

Avatar utilizator
thefox
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Mar 07-Aug-2007 21:27
Localitate: Baia Mare

Mesajde thefox » Vin 25-Ian-2008 20:43

in principiu ai dreptate orificiul nu are cum sa fie la piesa originala ea este o chestie mai noua pe care producatorii de termostate o aplica la cererea producatorilor de automobile iar cat priveste scaparea de apa calda spre radiator ea este considerata nesemnificativa ca si debit
de altfel ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema pe care ai avut-o :D
Just me , my car and the road to hell!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 25-Ian-2008 22:02

Multumesc! Sper ca macar piesa originala, sa tina!:).
Cert e ca acum, instalatia de racire functioneaza ca la carte.Deci se poate!!!
Pana la 82-85 grd.C, nu scapa nimic spre radiator (furtunul e rece) iar dupa aceea deschide si ramane la acea temperatura.Ce e cel mai important, e faptul ca incalzirea motorului se face mai repede decat inainte.Nu atat de repede pe cat as vrea eu, dar oricum mai repede.Si cred ca pt. iarna viitoare, voi face ceva inventii (o serpentina de cupru pe galeria de evacuare...am mai scris despre asta pe forum) si voi reusi sa-l fac sa se incalzeasca si mai repede.
Rolul acelei gauri din talerul termostatului, s-ar putea sa fie totusi altul.Sa scape putina apa calda in fatza termostatului, in asa fel incat, atunci cand termostatul deschide, sa nu se produca un sut termic in radiator (el e la -10 grd.C si vine dintr-o data apa la 80 de grd.C.Posibil asta sa fie, dar asta inseamna cum am mai spus, o pierdere permanenta de caldura din motor, care si asa se chinuie sa ajunga la temperatura de regim si numai pe la 60-70 de grd. reusea sa se ridice, pe distantze de 2-3 Km.Acum chiar ajunge la 80-85 de grd.C., pe aceeasi distantza si cam la aceeasi temperatura ambianta.
Un alt factor care grabeste incalzirea motorului iarna, e si opturarea radiatorului, cu un ecran suplimentar.E vorba de un ecran pe langa cel original, care optureaza cam 1/3 din radiator si care poate optura iarna, pana la 2/3 din radiator, fara nici un risc (chiar si la drum, daca afara sant temperaturi negative).Am probat asta, la masina mea,la drumul la munte, de revelion si temperatura apei, nu a urcat mai sus de 95 grd.chiar si in oras (in Brasov)
Si e necesar acest lucru, fiindca aerul care trece prin radiatorul rece(in perioada de incalzire a motorului, mai ales) ajunge direct pe blocul motor (care in cazul de fatza, e asezat transversal...adica ia curentul de aer in plin).
Am facut experiente, fara sa vreau.Am scos intr-o zi, ecranul suplimentar (fiindca am mesterit ceva pe la motor si ma incomoda) si nu l-am mai pus inapoi, considerand ca e destul de cald afara.
Numai ca la urmatoarea deplasare in oras, am vazut ca motorul nu s-a mai incalzit nici pana la 70 grd., cu toate ca termostatul si-a facut treaba (furtunul spre radiator era rece).Am montat ecranul inapoi si motorul a inceput sa se incalzeasca mult mai repede.
Repet.Daca instalatia e OK (termostat, radiator, pompa de apa...)se poate merge cu radiatorul astupat 70% si la deplasarile interurbane, daca afara sant sub 0 grd..
Un alt amanunt...aeroterma! Aeroterma pornita pe caldura la maxim si ventilatia la maxim, scade mult regimul termic al motorului.Pana si oprirea ventilatiei, se simte mult in ce priveste temperatura motorului.
Spre exemplu, daca afara sant -4 grd, daca se porneste ventilatia, la drum, la deplasari cu 100 Km/h, temperatura motorului scade de la 95 grd., la 82-83, cat e temperatura la care deschide termostatul.
In aceasta situatie, doar simpla oprire a ventilatorului (cu toate ca, aerul ramane in continuare reglat pe cald) creste temperatura motorului cu 10, poate chiar 15 grd..Pe mine m-a surprins treaba asta!Nu ma asteptam ca aeroterma sa consume atata caldura (mai ales la un motor mare, de 1900,cere teoretic, degaja ceva caldura).M-a surprins mai ales efectul dat de ventilator.Faptul ca desi masina se deplasa cu 100 Km/h, pornirea sau oprirea lui, creste sau scade temperatura atat de mult.
Sigur!Nu recomand aceste experimente, fara sa existe un ceas cu care sa se poata supraveghea temperatura motorului!!!Atentie deci!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats