DuraLube - tratament pentru motor

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Ati folosit duralube sau alt tratament pentru motor?

DA
32
28%
NU, dar vreau sa incerc
24
21%
Nu, nu am motiv
60
52%
 
Voturi totale: 116

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 26-Ian-2008 07:49

Si aici e important ca uleiul sa urce repede in rampa, la pornirile la rece (deci sa aiba vascozitatea la rece cat mai mica....prima cifra din indicele scris pe bidon) si sa ramana aproape la fel de vascos la 100-130 grd.C(a doilea indice inscris pe bidon) (deci sa asigure presiune de ulei si implicit acea perna de ulei, intre piese).Asta e tot.

La cald uleiul trebuie sa aiba STRICT vascozitatea recomandata de producator (ex. w40 pt oltcit, vara)La o vascozitate mai mare, debitul de ulei prin lagare nu mai este suficient pt a raci lagarul, presiunea este mare, dar inainte de lagar.
Stiu un oltcit cu motor nou(nu in rodaj), care a mers pe autostrada cu viteza maxima, cu ulei 10w60,
si in 20 min. a gripat motorul .
Vascozitatea mai mare la cald este necesara la motoare uzate.

Avatar utilizator
bebe
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Vin 03-Iun-2005 13:02
Localitate: Targoviste
Contact:

Mesajde bebe » Sâm 26-Ian-2008 08:00

Cel mai bine este sa folosesti un ulei de calitate, si sa-l lasi in pace asa cum este. Din experienta mea acesti aditivi ,nu sunt decat frectie.....
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.

Avatar utilizator
thefox
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Mar 07-Aug-2007 21:27
Localitate: Baia Mare

Mesajde thefox » Sâm 26-Ian-2008 11:44

mai baieti sa va spun o chestie . Acuma chiar fara de habar nu sunt ca am lucrat in ungaria
la service de marca Citroen iar inainte de a iesi in Paris la Mitsubishi in baia mare si
am avut garaj propriu cativa ani deci stiu ce inseamna un ulei , ce calitati trebuie sa aiba,
cum si cat....
Dar politicile de marcheting foarte elaborate si agresive ale firmelor care fabrica aditivi
m-au convins o vreme si pe mine, asta pana sa mi se dovedeasca contrariul
Pe vremea cand incepeam sa lucrez la citroen in ungaria a aparut primul aditiv cu teflon
si toata lumea era convinsa ca face minuni. Intradevar harbul care inainte abia il mai porneai
si care suferea de o lipsa de compresie acuta, incepea sa dea semne de pornire mult mai facila
si toata lumea a inceput sa bage in motor la greu. Asta pana cand au inceput problemele.
Daca pina atunci motoarele pe care le desfaceam aveau in jur de 200000km si uzuri normale
si generalizate (adica vorba aia mureau de batranete , neuitand ca vorbesc de masini generatiile
1970-1989) cele care veneau mai nou aveau 100-150000 si uzuri pronuntate la cuzineti, axe cu
came si exfolieri ciudate in cilindri
Sa dovedit ca teflonul depus pe camasi se exfolia si ca materialul asa format infunda pompa
filtrul si traiecturile ducand la uzuri pronuntate in zonele de frictiune
Nu am folosit aditivi ani si ani de zile pana a aparut duralube la care americanii m-au prins
iar in plasa. Trebuie sa recunoasteti ca reclama e tare!
De cand s-a inceput folosirea ei a trecut destul timp ca sa ne putem da seama daca e bun sau nu.
pai sa vedem"
durata medie de viata a unui motor este 250000km (50000 se datoreaza tehnologiei
materialelor si uleiurilor sintetice)
uzurile dintr-un motor decedat la limita de varsta care a folosit duralube sunt cele
normale nr de km facuti adica segmenti, cuzineti, camasi, ax cu came, bolturi piston
deci nimic deosebit---trag de aici concluzia ca acesti aditivi nu fac rau da nu fac
nici bine e doar excrocharie pe fata adica :frectie galenica la piciorul de lemn
toata treaba e facuta cu cap: eu le iau banii ei nu pot face nimic ca nu le-am facut rau
ba chiar "s-ar putea sa le fac bine!"
Asa ca fratilor eu unul nu mai dau banii pe ele mai bine iau un Motul un Mobil1 sau ceva
de treaba il schimb mai des si masinuta mea traieste mai mult in virtutea faptului ca prin
vinele ei curge" sange de vita nobila" :twisted:
Just me , my car and the road to hell!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 26-Ian-2008 11:46

eu cred ca efectele miraculoase ale DurLube & Co. provin din "efectul Placebo". simpla autosugestie. oricum, daca o masina care cu un om abia lua 110, si incarcata s-a dus in 130, mai mult ca sigur NU uleiul este secretul. este ori motorina (care poate avea calitati diferite chiar la aceeasi benzinarie, eu m-am ars de cateva ori), ori vantul din fata etc.

Avatar utilizator
thefox
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Mar 07-Aug-2007 21:27
Localitate: Baia Mare

Mesajde thefox » Sâm 26-Ian-2008 11:47

CLAR :D
Just me , my car and the road to hell!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 26-Ian-2008 11:55

Aceasta este una din discuĂžiile fĂŁrĂŁ final Âşi fiecare va proceda cum crede cĂŁ e mai bine.
Eu aº sfãtui pe cei care au motoare turbo sã se gândeascã Înainte de a decide folosirea unui aditiv pe bazã de teflon sau molibden pentru cã mare parte din aditiv se va depune pe lagãrele turbinei provocând uzura prematurã a acestora.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 26-Ian-2008 16:00

sorin - Cazul Oltcit e un caz aparte si irelevant.Si spun asta, fiindca:
1 - La Oltcit, 2 motoare nu sant la fel.Unul crapa in 15.000 si altul merge pana la 150-180.000 Km.
2 - Oltcitul are singurul motor cu supapa by-pass, in circuitul de ungere si daca uleiul nu are exact vascozitatea ceruta de fabricant (15w40 care sa se mai si respecte, nu doar sa fie scrisa pe bidon) nu functioneaza corect.
Acea supapa by-pass, corecteaza debitul de ulei prin radiatorul de racire a uleiului.Cand uleiul e mai vascos, trece o cantitate foarte mica de ulei prin radiator, deci uleiul nu se raceste, iar pe masura ce motorul, implicit uleiul, se incalzesc, uleiul se subtiaza si trece in cantitate mult mai mare prin radiator, racindu-se.
De aceea e important sa se respecte vascozitatea uleiului.Dar si acest lucru e discutabil. Fabricantul (Citroen) recomanda pentru tarile cu un climat friguros su pt. deplasari numai in oras, iarna, uleiul 10w30.Putini stiu acest aspect.
Stai linistit, ca nu de aceea s-a gripat acel motor de Oltcit.Acela, ori a fost un ulei contrafacut (nu era ce scria pe ambalaj) ori a avut o defectiune la sistemul de ungere, ori nu a avut suficienta racire...Ceva s-a intamplat.Altfel nu are cum.Alta a fost cauza.Nu uleiul 10w60.Astea sant explicatii de mecanici, pe care nu ii ajuta capul, nu au citit mai mult si vad si ei o eticheta pe botul masinii, pe care scrie 15w40 si gata!Asta e cauza!!!
Nu e asa!!!Te asigur!Am mers cu 10w60 in Oltcit si a mers motorul pana la 160.000 Km si l-am schimbat ca am gasit unul de Axel (frantuzesc).Ca nu consuma decat 400 gr. de ulei.Mai prost statea cu presiunea pe linie, dar avea si o groaza de Km, din care 40.000 facuti cu ulei "Petrotel".:).(de la 90 la 130.000).
Fratele meu, a avut un Oltcit 12 TRS nou-nout (2900Km) in care a bagat numai Castrol 10W60, iar masina aceea mergea numai cu 130-150 Km/h la drum, cu 2-4 persoane in ea.Ba chiar a facut si cateva teste de viteza si nu s-a dus mai tare de 155-157 km/h.Si nu a mai patit nimic motorul...Nu s-a gripat...Nu s-a spart...Nimic.
Permite-mi sa te contrazic cu treaba cu vascozitatea si cu debitul prin lagare.Nu e asa!!!
Acel ulei 10w60, doar rezista mai bine la temperaturi mai inalte. Nu se face pipi.Nu te gandi ca e magiun si nu curge.El e foarte subtire si la rece.
Daca ar fi dupa cum spui tu, ar insemna ca daca turezi mai tare motorul la rece (cand uleiul e cel mai vascos) sa nu curga suficient ulei prin gaurile de ungere si sa il gripezi dupa primele minute (sau in orice caz, sa-i bagi niste uzuri exagerate).Lucru care nu se intampla.Motorul totusi se unge si din contra...la rece are presiune de ulei excelenta.Implicit o perna de ulei foarte buna, in lagare.
Pot apare probleme, doar datorita faptului ca piesele sant reci si nu au jocurile termice luate...Nu sant dilatate....Nu au ajuns inca latemperatura de regim.
Deci prin orificiile de ungere ale lagarelor, curge o cantitate suficienta de ulei, in orice regim.E o relatie dependenta de vascozitate/presiune.
Daca vascozitatea e mai mare, ai si presiune, care va impinge uleiul cu mai multa putere decat la cald.Problema e ca la rece poti sparge circuitul de ungere, avand un ulei prea gros...daca turezi prea tare motorul (am vazult la o Dacia).
Din contra!La cald, ai vascozitate mai mica (uleiul curge mai usor) dar si presiunea scade 50-70 % din cat e la rece (in loc de 6-7 Atm, cat e la rece la Oltcit, ai 3-4 Atm. la 90 grd.Chiar si mai putin.).
Deci teoria ta cu vascozitatea si cu viteza de curgere, pica!
Lasand cazul Oltcit si revenind la motoarele conventionale...Uite!Pana si la BX, fabricantul recomanda pentru Spania, ulei 15w40 (sau 50 parca).
pentru Franta, 10w40, iar pentru tarile cu un climat friguros 10w30 sau 5w (nu mai stiu exact).am descarcat de pe net, un manual de utilizator pt.BX 19-benzina, editat de Citroen si sant scrise aceste lucruri acolo.
Cum ramane cu respectarea STRICTA a vascozitatii???:).
Nu e chiar asa de stricta treaba! Exista o grila de echivalentza a uleiurilor, unde se vede clar, intre ce temperaturi poate fi folosit fiecare ulei.Spre exemplu, 10w30, doar intre -20 si +30 grd.C, ale mediului ambiant.
10w40, la fel, dar peste +30 grd.
15w40 (50) de la -15 grd, la peste 30
5w40 (50) de la -25, la peste 30
In functie de asta, iti alegi tipul de ulei, sa reziste la temperaturile la care exploatezi masina.
Mai conteaza si indicele de aditivare,API, trecut pe spatele bidonului.Dar cam toate uleiurile, acum, sant "SL".
Subiectul e mult prea vast si nu cred ca poate fi epuizat aici, chiar daca ma ambitionez eu si scriu zeci de randuri.:).
Sper sa nu te fi deranjat ce am scris eu.Chiar nu am spus nimic cu rautate!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 26-Ian-2008 18:12

Imagine
valabil nu numai pentru total...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 26-Ian-2008 20:32

MARIAN scrie:Aceasta este una din discuĂžiile fĂŁrĂŁ final Âşi fiecare va proceda cum crede cĂŁ e mai bine.
Eu aº sfãtui pe cei care au motoare turbo sã se gândeascã Înainte de a decide folosirea unui aditiv pe bazã de teflon sau molibden pentru cã mare parte din aditiv se va depune pe lagãrele turbinei provocând uzura prematurã a acestora.

de acord,dar vorbind de duralube trebuie sa stiti ca nu contine PTFE(teflon), plumb, si nici bisulfura de molibden.(asa scrie pe ambalaj.
e clar ca nu are cum sa faca ce scrie pe ambalaj(multe sunt aberatii chiar si pentru un necunoscator) dar avind in vedere pretul destul de mare(1 300 000) si gindindu-ne ca tehnologia a evoluat foarte mult eu sunt aproape convins ca ajuta intr-un fel motorul.daca ar fi apa de ploaie cred ca , cel putin ar fi mai ieftin.om vedea,eu mi-am pus alaltaieri.peste un timp o sa incerc sa-mi dau seama daca simt intr-adevar schimbari la cuplu,zgomot,etc desi e greu pentru ca incepi sa te autosugestionezi.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

duralube

Mesajde sandor mihai » Sâm 26-Ian-2008 20:59

inca ceva.daca pe masina scrie"citroen recomanda total" de ce unii dintre voi simt nevoia sa bage alte marci,cind totalul are calitati foarte bune la preturi rezonabile.
banuiesc ca si LOEB are tot total in motor si nu motul sau castrol,si uite ca inafara de locul 1 nu mai stie nimic baiatu asta .eu nu zic ca nu contribuie si motorul ,cutia ,experienta lui la rezultatele remarcabile dar nici uleiul nu poate fi uitat.
deocamdata pe ambalaje scrie "ambalat in franta",dar tare ma tem ca daca incep sa-l faca sau ambaleze la brasov am cam pus-o pt. ca romanii is tot romani, fac ei ceva sa nu mai fie aceeasi calitate.
va dorecs cit mai multa obiectivitate in postari.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 26-Ian-2008 22:14

sandor mihai scrie:dar avind in vedere pretul destul de mare(1 300 000) si gindindu-ne ca tehnologia a evoluat foarte mult eu sunt aproape convins ca ajuta intr-un fel motorul.daca ar fi apa de ploaie cred ca , cel putin ar fi mai ieftin.

stii vorba aia, nu-i "prost cine cere...e prost cine da". nu va suparati pe mine, asa e vorba romaneasca si oricum, am cumparat si eu, chiar de 2 ori :lol: .

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Re: duralube

Mesajde XENON » Sâm 26-Ian-2008 22:20

sandor mihai scrie:inca ceva.daca pe masina scrie"citroen recomanda total" de ce unii dintre voi simt nevoia sa bage alte marci.

la asta nu pot fi de acord cu tine nici in ruptul capului :!: . citroen recomanda total doar pt. ca au un contract. atat. daca motoarele HDI la care citroen recomanda total sunt acelasi lucru cu TDCI de ce ford recomanda castrol? sau de ce la motorul meu citroen recomanda total in timp ce toyota recomanda mobil1?(parca).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 28-Ian-2008 14:28

mihai - In sporturile cu motor, se folosesc alte uleiuri si alti combustibili decat cei care ajung pe piata.Si sant dezvoltatte si create special pt. o anumita masina...un anumit motor...etc..Restul e doar reclama, iar echipa respectiva, primeste din partea sponsorilor (in spetza TOTAL) sume uriase de bani.Contraserviciul acestor bani, e reclama.
Total e un ulei bun si e si rezonabil la pret, dar nu egaleaza Castrol sau Motul. In plus, nici nu are in gama, un ulei atat de performant cum e Castrol Edge 10w60.De aceea am optat pt. Castrol. In cutia de viteze, am Total EP 75w80, exact cum recomanda Citroen.
Hai sa fim seriosi. Castrol nu inspira incredere???
In rest, tot ce am spus in posturile anterioare, se bazeaza pe experienta de service, a mea, sau a colegilor.Fiindca vrand-nevrand, de-a lungul timpului, iti trec pe langa urechi, faze de genul:"Am pus Aral full-sintetic, in toate motoarele de Espero si Cielo si dupa 10.000 Km, avem probleme cu axele cu came (aproape la toate masinile)".
Oameni buni!!! Nu exista nici o interconditionare intre un producator de autovehicule si un anume producator de uleiuri.Treaba asta se face doar cu scopul de a putea onora niste contracte si de a face vanzari unei anumite marci de ulei, conform contractelor incheiate.
In rest nu se intampla nimic daca Citroen merge cu Castrol, Ford cu Total, sau Opel cu Valvoline.
Important e sa se respecte indicele de vascozitate recomandat de fabricant si sa fie un ulei de incredere (nu un no-name, la care proprietatile inscrise pe bidon, nu se respecta pt.uleiul din bidon).
In rest, chiar nu conteaza marca.Se poate pune orice marca.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Lun 28-Ian-2008 17:13

dan1972 scrie: iti trec pe langa urechi, faze de genul:"Am pus Aral full-sintetic, in toate motoarele de Espero si Cielo si dupa 10.000 Km, avem probleme cu axele cu came (aproape la toate masinile)".

Pentru motoarele de origine GM, deci si cele Daewoo, este nevoie de un ulei care sa aiba capacitati detergente ceva mai bune decat media, si de asemenea, uleiuri cu clasa de viscozitate w30. Din aceasta cauza, marii producatori de uleiuri au in gama lor, un ulei dupa aceste specificatii.
Cazurile de care ai auzit sunt reale, dar s-au intamplat deoarece cei in cauza au folosit un ulei neconform cu specificatiile producatorului.
citroen - o pasiune permanenta

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 28-Ian-2008 17:16

Important e sa se respecte indicele de vascozitate recomandat de fabricant

Pai parca nu erai de acord cu asta :lol:
Daca ar fi dupa cum spui tu, ar insemna ca daca turezi mai tare motorul la rece (cand uleiul e cel mai vascos) sa nu curga suficient ulei prin gaurile de ungere si sa il gripezi dupa primele minute (sau in orice caz, sa-i bagi niste uzuri exagerate)

La rece motorul nu se gripeaza fiindca este RECE :idea:
Acel ulei 10w60, doar rezista mai bine la temperaturi mai inalte

Cifra 60 indica vascozitatea uleiului la o temperatura standard.
Cand o sa am timp o sa scanez un articol dintr-o carte in care se explica mai pe larg ce am spus eu.....apropo, zilele astea m-am uitat la placutele de oltcit pe fata, si sarma despre care vorbeam intr-un alt topic(nu-l mai gasesc) are rol antivibratii.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru Shraunouw