Buna ziua am si eu o problema cu masina si nu stiu daca e problema sau nu!
In primul rand vreau sa precizez ca nu am mai condus masini pe motorina si nu prea ma pricep! Problema ar fi urmatoarea :
am o masina citroen c3 1.4 hdi 90cp
daca pornesc masina cand e motoru rece si in viteza a 2 a ii dau sa urce repede la 50km/h (nu stiu cate ture) iar dupa apas ambreaj scot din viteza si apas frana sa incetinesc .... moare motorul!! asta cam in primele 10 15 min de la pornirea motorului rece! e logic sa se intample asa ceva? trebuie sa se incalzeasca motoru? sau e o problema? ma deranjeaza foarte rau ca imi moare in timp ce merg si trebuie sa repornesc motoru pe la 20-30-40 km/h
va rog sa imi spuneti care ar putea sa fie problema sau daca nu e problema si pur si simplu asa face masina trebuie sa merg usor cu ea pana se incalzeste motorul!
alta chestie care am mai observato ..... trebuie sa tin putin apasata acceleratia ca sa nu "imi dea in nas" la inceput ... fata de dacia supernova care nu avea nici o treaba daca luam picioru de pe acceleratie ( masina incetinind dar fara sa faca urat "decat cand scade foarte rau in viteza la o anumita viteza ..dar asta e logic) in schimb la citroen la 20-25km in viteza a 2 a trebuie sa tin putin apasata acceleratia!
si mi-am amintit acum.. am o problema si cu stropitorul de parbriz.... am invartit de maneta aia in toate pozitiile si degeaba stropeste doar la faruri..sa fie infundate (chestia e ca nici pe spate nu arunca cu apa) sau sa am eu o problema ?
Tin sa precizez ca masina am cumparato sh si are 30mi km!
Va multumesc!
Problema c3 sau nu?
Moderator: Echipa Tehnica
Nu, nu e normal sa-ti moara motorul chiar si cand e rece (asta daca debreiezi la timp).
De mers, trebuie sa mergi usurel cu ea, ca si cu orice alta masina diesel. Motoarele diesel se incalzesc mai greu, cam dupa 3-4 km de mers in oras. Nu-i da mai mult de 2.000 de ture, cat timp motorul e inca rece. Nu e nevoie sa tii tu din acceleratie motorul. Daca moare fara sa-l accelerezi, iar tu folosesti corect ambreiajul, e o problema.
La 20-25 km/h, te afli la limita inferioara a treptei a 2-a. Sub viteza asta, trebuie sa calci ambreiajul sau sa-l patinezi ajutandu-te nitel si de acceleratie, daca vrei sa ramai in treapta 2. Sfatul meu e ca atunci cand franezi folosind si frana de motor sa nu calci ambreiajul prea tarziu. Grija mare la diesel, presupun ca nu vrei sa inlocuiesti tampoanele la motor prea des.
Pentru a folosi stropitoarele de parbriz, trebuie sa tragi spre tine de maneta de control a stergatoarelor (nu e nevoie sa invarti nimic). Pentru stergatorul spate trebuie sa invarti capatul manetei stergatoarelor. Daca nici asa nu merge, iar tu auzi pompa electrica actionand, e posibil ca duzele sa fie infundate. Trebuie verificate furtunele si duzele.
De mers, trebuie sa mergi usurel cu ea, ca si cu orice alta masina diesel. Motoarele diesel se incalzesc mai greu, cam dupa 3-4 km de mers in oras. Nu-i da mai mult de 2.000 de ture, cat timp motorul e inca rece. Nu e nevoie sa tii tu din acceleratie motorul. Daca moare fara sa-l accelerezi, iar tu folosesti corect ambreiajul, e o problema.
La 20-25 km/h, te afli la limita inferioara a treptei a 2-a. Sub viteza asta, trebuie sa calci ambreiajul sau sa-l patinezi ajutandu-te nitel si de acceleratie, daca vrei sa ramai in treapta 2. Sfatul meu e ca atunci cand franezi folosind si frana de motor sa nu calci ambreiajul prea tarziu. Grija mare la diesel, presupun ca nu vrei sa inlocuiesti tampoanele la motor prea des.
Pentru a folosi stropitoarele de parbriz, trebuie sa tragi spre tine de maneta de control a stergatoarelor (nu e nevoie sa invarti nimic). Pentru stergatorul spate trebuie sa invarti capatul manetei stergatoarelor. Daca nici asa nu merge, iar tu auzi pompa electrica actionand, e posibil ca duzele sa fie infundate. Trebuie verificate furtunele si duzele.
ma infig in ea acum ca e la inceput si imi place ca e o diferenta foarte mare intre dacie si c3 cu 90cp
deci sa zic ca e strada libera... pornesc masina merg viteza 1 pana la 20km schimb a 2 a si apas putin mai tare sa se infiga putin (cam pana in 50km ) probabil 3500ture ... vreau sa o las putin mai moale ca vine o curba sau e o masina in fata mea sau ceva ....si apas ambreiaju la maxim scot din viteza si in continuare cu ambreiaju apasat ciupesc frana sa incetineasca... si deodata moare motoru..masina continuua sa mearga (eu cu picioru pe ambreiaj apasat ... frana se moleste.) si sunt nevoit sa repornesc masina din mers.... fara sa mai astept sa se stinga toate beculetele (nu e timp)
deci sa zic ca e strada libera... pornesc masina merg viteza 1 pana la 20km schimb a 2 a si apas putin mai tare sa se infiga putin (cam pana in 50km ) probabil 3500ture ... vreau sa o las putin mai moale ca vine o curba sau e o masina in fata mea sau ceva ....si apas ambreiaju la maxim scot din viteza si in continuare cu ambreiaju apasat ciupesc frana sa incetineasca... si deodata moare motoru..masina continuua sa mearga (eu cu picioru pe ambreiaj apasat ... frana se moleste.) si sunt nevoit sa repornesc masina din mers.... fara sa mai astept sa se stinga toate beculetele (nu e timp)
Da, nu mi se pare normal.
Incearca sa faci acelasi lucru, dar fara sa calci frana, undeva intr-un loc unde sa nu pui in pericol masina sau pe altcineva. Lasa masina sa se opreasca de la sine, cu ambreiajul calcat pana la fund.
S-ar putea ca socul automat (electronic) sa nu functioneze corect. In momentul in care calci frana, ai un consumator (pompa de servo-frana), care omoara motorul, daca socul automat nu tureaza mai mult motorul. Incearca sa te uiti pe turometru, daca exista diferente intre turatia motorului la relanti cand e rece, respectiv cand e cald. Stiu ca turometrul de la C3 nu are o indicatie prea precisa, dar ar trebui sa vezi ca la rece calculatorul de injectie tine motorul putin mai turat.
Ai putea incerca sa cuplezi si compresorul de AC, care e si el un consumator destul de important. Daca si cu asta moare, trebuie facuta o verificare a buclei de reglaj a socului automat. Nu ma pricep foarte bine aici, las pe altii mai priceputi sa-si dea cu parerea. Dar asa cum expui tu problema in momentul asta, mie-mi pare a fi o problema cu socul electronic (vreo sonda, furtun slabit, ceva...).
Incearca sa faci acelasi lucru, dar fara sa calci frana, undeva intr-un loc unde sa nu pui in pericol masina sau pe altcineva. Lasa masina sa se opreasca de la sine, cu ambreiajul calcat pana la fund.
S-ar putea ca socul automat (electronic) sa nu functioneze corect. In momentul in care calci frana, ai un consumator (pompa de servo-frana), care omoara motorul, daca socul automat nu tureaza mai mult motorul. Incearca sa te uiti pe turometru, daca exista diferente intre turatia motorului la relanti cand e rece, respectiv cand e cald. Stiu ca turometrul de la C3 nu are o indicatie prea precisa, dar ar trebui sa vezi ca la rece calculatorul de injectie tine motorul putin mai turat.
Ai putea incerca sa cuplezi si compresorul de AC, care e si el un consumator destul de important. Daca si cu asta moare, trebuie facuta o verificare a buclei de reglaj a socului automat. Nu ma pricep foarte bine aici, las pe altii mai priceputi sa-si dea cu parerea. Dar asa cum expui tu problema in momentul asta, mie-mi pare a fi o problema cu socul electronic (vreo sonda, furtun slabit, ceva...).
Poate nu lucreaza bine ambreiajul hidraulic (nu decupleaza la timp).
Oricum in situatia descrisa de tine, este o tehnica defectuasa sa scoti din viteza si sa pui frana. Se decupleaza cutia de viteze doar in momentul cand masina este aproape de a se opri. Se franeaza in paralel frana de picior - frana de motor, schiimband vitezele in jos, pe masura ce scade viteza masinii, pana in treapta a 2-a.
Oricum in situatia descrisa de tine, este o tehnica defectuasa sa scoti din viteza si sa pui frana. Se decupleaza cutia de viteze doar in momentul cand masina este aproape de a se opri. Se franeaza in paralel frana de picior - frana de motor, schiimband vitezele in jos, pe masura ce scade viteza masinii, pana in treapta a 2-a.
citroen - o pasiune permanenta
am incercat varianta propusa de vldst ... a 2 a 3000 ture 50km apas ambreiaju moare masina .coboara acul turometrului cu acceeasi viteza spre zero (defapt sub zero)
cand e motoru rece sta pe undeva pe la 900ture
cand se incalzeste e pe la 6-700 ture
cand e motoru cald nu mai face faza sa moara moara motoru ...
cand e motoru rece sta pe undeva pe la 900ture
cand se incalzeste e pe la 6-700 ture
cand e motoru cald nu mai face faza sa moara moara motoru ...
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Daca e model 2004-2005,Trebuie schimbat un soft la calc de inj.
Nu exista varianta decat la service Citroen.
Oricum, ce spui despre viraje luate cu ambreiajul calcat sau scoasa din viteza e bine sa nu mai povestesti la altii! Nici macar la service pt k vor rade de tine, iar ce iti spun eu despre schimbarea de soft e valabil numa dupa ce iti spui oful in alte contexte, de ex te apropii de un rosu la un semafor!
Nu exista varianta decat la service Citroen.
Oricum, ce spui despre viraje luate cu ambreiajul calcat sau scoasa din viteza e bine sa nu mai povestesti la altii! Nici macar la service pt k vor rade de tine, iar ce iti spun eu despre schimbarea de soft e valabil numa dupa ce iti spui oful in alte contexte, de ex te apropii de un rosu la un semafor!
Am acelasi model, si e din martie 2004.
NU am simptomele descrise de tin. Nu mi-a murit motorul decat de vreo 2-3 ori si atunci din cauza mea (deviind un pic de la subiect, tin minte ca ultima oara, prin septembrie, dupa aproximativ 800 de km de drum intins, mi-a murit in bucuresti, la trecerea peste o sina de tramvai)
Oricum, sa stii ca eu nici daca alerg nu prea ii dau mai mult de 45 in treapta a 2-a pt ca se vede ca nu ii place. Ai a 3-a si a4-a pt intins cat vrei tu de ele , dar se si aude ca nu ii place turata in treptele 1 si 2, si in general cam asa e la orice diesel din cate stiu eu.
Domnul mugurel, eu daca nu am problema, trebuie sa ma duc la resoftare? Banuiesc ca nu...
NU am simptomele descrise de tin. Nu mi-a murit motorul decat de vreo 2-3 ori si atunci din cauza mea (deviind un pic de la subiect, tin minte ca ultima oara, prin septembrie, dupa aproximativ 800 de km de drum intins, mi-a murit in bucuresti, la trecerea peste o sina de tramvai)
Oricum, sa stii ca eu nici daca alerg nu prea ii dau mai mult de 45 in treapta a 2-a pt ca se vede ca nu ii place. Ai a 3-a si a4-a pt intins cat vrei tu de ele , dar se si aude ca nu ii place turata in treptele 1 si 2, si in general cam asa e la orice diesel din cate stiu eu.
Domnul mugurel, eu daca nu am problema, trebuie sa ma duc la resoftare? Banuiesc ca nu...
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh