sambo, cred ca ai inteles gresit ceea ce a vrut sa spuna mbc, sau el s-a exprimat neclar. ceea ce a vrut mbc sa spuna, si este perfect adevarat, este ca: daca vrei sa ai consumul aproape de zero, nu poti face acest lucru decat luand complet piciorul de pe acceleratie, si mentinand motorul la o turatie superioara celei de ralanti prin internediul franei de motor. iar daca tu ai sa zicem 90km/h si o tii in a 5-a, masina decelereaza, si pe la 50km/h (za zicem, aproximativ), motorul coboara la turatia de ralanti si se smuceste, urmand sa se opreasca. ca tu sa mai parcurgi in continuare o distanta tot pe consum aproape zero, in loc sa o scoti din viteza si sa atingi frana, o bagi in treapta a 4-a sau a 3-a (daca este cazul), motorul va urca in turatie urmand sa scada progresiv, eventual se da a 2-a pana la semafor (sau la locul in care dorim sa oprim).

concluizie: incercam sa mentinem masina nu neaparat f. turata, ci doar peste turatia de ralanti, retrogradand progresiv treptele cutiei de viteze, bineinteles in functie de viteza cu care rulam, adica un fel de frana de motor moderata, fiindca la turatii inalte frana de motor ar fi pronuntata, lucru pe care nu ni-l dorim, scopul find sa parcurgem o distanta cat mai mare cu consum (aproape) zero.