Asta ii o chestie reala, deoarece am citit undeva ca motoarele de genetarie noua opresc alimentatia cu combustibil in cazul franei de motor, asa ca in cazul in care coboram o panta economisim combustibil daca o lasam in viteza!
Diagrama de consum?
Moderator: Echipa Tehnica
Pt. keos: ai zis - Oricum calculatorul de bord nu spune exact, de exemplu la coborarea in frana de motor imi spune consum 0%
.
Asta ii o chestie reala, deoarece am citit undeva ca motoarele de genetarie noua opresc alimentatia cu combustibil in cazul franei de motor, asa ca in cazul in care coboram o panta economisim combustibil daca o lasam in viteza!
Asta ii o chestie reala, deoarece am citit undeva ca motoarele de genetarie noua opresc alimentatia cu combustibil in cazul franei de motor, asa ca in cazul in care coboram o panta economisim combustibil daca o lasam in viteza!
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
In frana de motor alimentarea este oprita, calculatorul indica consum 0(dupa un timp), daca mergi fara frana de motor (scoti din viteza) si sa zicem ca ai cam 60km/h o sa iti afiseze(in cele din urma) un consum in jur de 1l/100km (1,5l/100km cu aer conditionat pornit) (consumul la relanti, la acea viteza), daca mergi cu 30km/h o sa-ti arate 2l/100km, deci calculatorul afiseaza destul de bine realitatea, doar ca nu iti arata chiar consumul instantaneu ci consumul pe care l-ai avut cu cateva secunde inainte.
mi se pare imposibil ca un motor sa mearga franat de sarcina fara sa fie alimentat. E ca si cand ai oprii motorul in timp ce e in frana de motor? Ia incearca sa opresti motorul in timp ce cobori o panta. Cred ca o sa se opreasca masina imediat. eu cred ca debitmetrul nu poate masura o cantitate mai mica de combustibil si de aceea arata 0. La c3-iu meu nu a aratat 0 niciodata. cel mai putin in frana de motor am avut 0,3
@mihaivus, faptul ca tie ti se pare imposibil nu ar trebui sa sune chiar asa imperativ si in nici un caz nu trebuie sa tragi concluzii inainte sa te documentezi (daca ai fi folosit functia "cautare" ai fi vazut ca subiectul s-a mai discutat pe forum).
da consum 0 (ZERO) exista chiar in cazul franei de motor, iar daca tu ai facut pana acum greseala de a merge la ralanti in panta
, crezand ca faci economie, a fost gresit.
e adevarat ca sunt cateva exceptii, una dintre ele de care am citit de curand fiind situatia in care catalizatorul are o temperatura prea ridicata.
la subiect, cred ca cea mai buna informatie legata de grafice de consum e cea de la marius (mars2k), bravo marius. se pot face analogii extrem de simple cu alte motoare si chiar se pot trage niste concluzii.
ceea ce eu as vedea interesant ar fi:
- exista valori de consum sub consumul mediu dat de producator - a se vedea in special consumul la 80km/h. sint sigur ca la 70km/h (intr-a v-a) e si mai putin, dar deja vorbim de mers mult subturat.
- consumul creste proportional cu viteza (sau ma rog, dupa o oarecare functie)
- consumul la 150km/h la motoarele prezentate e deja notabil si personal chiar ma bucur ca nu sint diferente chiar asa "uriase" fata de benzina.
da consum 0 (ZERO) exista chiar in cazul franei de motor, iar daca tu ai facut pana acum greseala de a merge la ralanti in panta
e adevarat ca sunt cateva exceptii, una dintre ele de care am citit de curand fiind situatia in care catalizatorul are o temperatura prea ridicata.
la subiect, cred ca cea mai buna informatie legata de grafice de consum e cea de la marius (mars2k), bravo marius. se pot face analogii extrem de simple cu alte motoare si chiar se pot trage niste concluzii.
ceea ce eu as vedea interesant ar fi:
- exista valori de consum sub consumul mediu dat de producator - a se vedea in special consumul la 80km/h. sint sigur ca la 70km/h (intr-a v-a) e si mai putin, dar deja vorbim de mers mult subturat.
- consumul creste proportional cu viteza (sau ma rog, dupa o oarecare functie)
- consumul la 150km/h la motoarele prezentate e deja notabil si personal chiar ma bucur ca nu sint diferente chiar asa "uriase" fata de benzina.
Sunt gata sa demontez mitul cu consum 0 la frana de motor. Cuplati un bec luminos pe firul de alimentare la unul din injectoare si la masa masinii, si mergeti in frana de motor. O sa constatati ca becul se aprinde pulsatoriu. Asta inseamna ca primeste comanda sa se deschida, deci implicit daca injectorul se deschide prin el trece benzina. Ca sa aflam cata benzina trece prin injector trebuie sa masuram timpul cat sta aprins becul in frana de motor si cat la relanti. E acelasi lucru ca si in aviatie. Cand pui un avion cu piston in panta de coborare si reduci maneta de gaze indicatorul fuel falow indica consum de combustibil desi avionul nu mai are traxtiune. Asa ca i-l rog pe kata sa mai citeasca sau sa verifice cu beculetu !
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Iar incepem cu subiectul asta
Din cand in cand se mai trezeste cineva sa conteste consumul 0 la ralanti.
@mihaivus: strange niste bani, nu multi, cateva sute de Eur, (o sa vezi mai incolo la ce iti trebuie) apoi pune becul in paralel cu un injector. Mai departe avem 2 scenarii:
1. Becul ramane stins tot timpul pentru ca s-a ars ceva in ECU si motorul nu mai merge. Ghinion, foloseste banii de mai devreme pentru a repara/schimba ECU.
2.Becul ramane stins in frana de motor. Felicitari, ai castigat banii stransi mai devreme, mergi si bea ceva de ei si nu mai contesta ceea ce altii au verificat sau studiat.
Vad ca iti plac experimentele periculoase, asa ca iti recomand inca unul: opreste motorul in frana de motor, apoi incearca sa-ti explici de ce masina continua sa mearga cu aceeasi deceleratie ca si inainte.
Din cand in cand se mai trezeste cineva sa conteste consumul 0 la ralanti.
@mihaivus: strange niste bani, nu multi, cateva sute de Eur, (o sa vezi mai incolo la ce iti trebuie) apoi pune becul in paralel cu un injector. Mai departe avem 2 scenarii:
1. Becul ramane stins tot timpul pentru ca s-a ars ceva in ECU si motorul nu mai merge. Ghinion, foloseste banii de mai devreme pentru a repara/schimba ECU.
2.Becul ramane stins in frana de motor. Felicitari, ai castigat banii stransi mai devreme, mergi si bea ceva de ei si nu mai contesta ceea ce altii au verificat sau studiat.
Vad ca iti plac experimentele periculoase, asa ca iti recomand inca unul: opreste motorul in frana de motor, apoi incearca sa-ti explici de ce masina continua sa mearga cu aceeasi deceleratie ca si inainte.
'stimate' WLD,
vreau sa-ti comunic ca am incercat experimentul de la punctul 1 si becul se aprine, mai mult decat atat ECU nu s-a ars. iar la punctul 2 este eliminat si numai este nevoie de felicitari si bere. Daca te crezi mare meserias in motoare mai fa-mi o demonstratie si spune-mi cand ecu opreste injectoarele ? I-ti spun tot eu ca am vazut cat poti. Cand nu mai primeste inpulsuri din cutia de viteza. Atat timp cat rotile se invartesc cutia de viteza trimite impulsuri catre ECU care calculeaza viteza de deplasare a masinii si i-ti arata si kilometrajul pe bord. Acum nu o sa mai spun nimik despre asta o sa tin totul pentru mine caci se pare nu vrea nimeni sa aplece urechea.
vreau sa-ti comunic ca am incercat experimentul de la punctul 1 si becul se aprine, mai mult decat atat ECU nu s-a ars. iar la punctul 2 este eliminat si numai este nevoie de felicitari si bere. Daca te crezi mare meserias in motoare mai fa-mi o demonstratie si spune-mi cand ecu opreste injectoarele ? I-ti spun tot eu ca am vazut cat poti. Cand nu mai primeste inpulsuri din cutia de viteza. Atat timp cat rotile se invartesc cutia de viteza trimite impulsuri catre ECU care calculeaza viteza de deplasare a masinii si i-ti arata si kilometrajul pe bord. Acum nu o sa mai spun nimik despre asta o sa tin totul pentru mine caci se pare nu vrea nimeni sa aplece urechea.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
O adevarata argumentare stiintifica, punctata subtil cu greseli de ortografie. Conform teoriei tale, injectoarele nu mai sunt alimentate cand masina sta. Si motorul e invartit de...un soricel antrenat special pentru asta.
In schimb, intr-o privinta suntem intrutotul de acord: in privinta cunostintelor de mecanica, mai bine tii totul pentru tine
conform teoriei mele injectoarele trec la relanti cand masina sta si nu apasa nimeni pedala. in schimb cand e cuplata cu cutia ecu este informat ca masina se deplaseaza si trece in alt regim. Si mai este o chestiune de care nu a pomenit nimeni. In coborarea la frana de motor senzorul de vacum trimite la ecu o alta informatie si ecu doseaza combustibil proportional cu debitul de aer care intra in motor. Se creaza o depresiune mare datorita faptului ca motorul are turatie mare iar clapeta de admisie e in debit de relanti deoarece pedala nu este apasata.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Realitatea e mult mai simpla din fericire. Ecu opreste alimentarea cu combustibil in functie de 2 informatii majore: pozitia pedalei de acceleratie si turatia motorului. Astfel, daca turatia e peste un anumit prag (de obicei 1200-1400rpm), si pedala e in stare de repaos, alimentarea e taiata. In afara acestor 2 conditii majore, apar si unele minore, care au totusi o mare influenta:
1. Pentru a reduce poluarea, motorul se intoarce la ralanti cu o anumita intarziere, ce poate ajunge si la 1-2 secunde, in functie de anumite conditii, in acest regim, se injecteaza o anumita cantitate de benzina.
2. La unele motoare regimul acesta de economisire a carburantului nu incepe decat dupa ce motorul a atins o anumita temperatura.
3. La motoarele moderne, pentru protejarea catalizatorului ECU tine seama si de temperatura acestuia.
Poate mai sunt si alte conditii dar nu le cunosc.
In forma simplificata, tehnologia se aplica inca de la primele injectii Jetronic, iar sistemul este aplicabil si la motoarele cu carburator, un exemplu fiind EEBIO produs la Electromagnetica prin 1985-87. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=1379&aformat=0
1. Pentru a reduce poluarea, motorul se intoarce la ralanti cu o anumita intarziere, ce poate ajunge si la 1-2 secunde, in functie de anumite conditii, in acest regim, se injecteaza o anumita cantitate de benzina.
2. La unele motoare regimul acesta de economisire a carburantului nu incepe decat dupa ce motorul a atins o anumita temperatura.
3. La motoarele moderne, pentru protejarea catalizatorului ECU tine seama si de temperatura acestuia.
Poate mai sunt si alte conditii dar nu le cunosc.
In forma simplificata, tehnologia se aplica inca de la primele injectii Jetronic, iar sistemul este aplicabil si la motoarele cu carburator, un exemplu fiind EEBIO produs la Electromagnetica prin 1985-87. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=1379&aformat=0
Cel mai mic consum il obtii in treapta a 5-a, la 90 km/h (2.000 de ture, zona de cuplu maxim, unde motorul se simte cel mai bine). La viteza asta, in treapta a 5-a, motorul papa cam 3.5-4 litri la suta.
La 130 km/h, tot in treapta a 5-a, la 3.000 de ture, consumul creste considerabil la o valoare de cam 6-7 litri la suta.
Valorile astea sunt valabile pe un drum drept, nu in panta.
La 130 km/h, tot in treapta a 5-a, la 3.000 de ture, consumul creste considerabil la o valoare de cam 6-7 litri la suta.
Valorile astea sunt valabile pe un drum drept, nu in panta.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18662
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11831
Cel mai nou membru Murat




