vitezometru mincinos
Moderator: Echipa Tehnica
Hai ca m-ati facut curios. Stiam ca arata mai mult, insta nu am avut curiozitatea sa tin viteza constant o perioada (cel putin 10 sec, caci asa instatnt.. e vrajala) si sa masor cu GPS ul, ceea nici nu e prea usor de realizat la traficul de pe drumuri
In fine.. m-am jucat pe autostrada si concluzia: dezamagire
Diferenta variaza cam asa: pana pe la 100 e oarecum constant pe la 4 kmh pana in maxim 5, dupa aia se duce in sus....
Pe bord...............Pe GPS (constant min 10 sec)........ Diferenta KMh
60........................ 56.....................................................4
100.......................95(viteza economica)..........................5
130......................124....................................................6
140......................133....................................................7
150......................141 (cu indulgenta)...........................9-10
mai departe nu am mai mers ca batea vantul tare dar sunt convins ca la 170 diferenta e pe la 12-13 kmh... deci 170 = real cam cat se vehicula pe forumuri.. pe la 157.
Am trecut si pe langa radarele alea cu display din Sibiu de care zicea Radu. Am verificat cu gps-ul si ce aratau alea arata si el... deci sunt bune de ghidat.
In fine.. m-am jucat pe autostrada si concluzia: dezamagire

Diferenta variaza cam asa: pana pe la 100 e oarecum constant pe la 4 kmh pana in maxim 5, dupa aia se duce in sus....
Pe bord...............Pe GPS (constant min 10 sec)........ Diferenta KMh
60........................ 56.....................................................4
100.......................95(viteza economica)..........................5
130......................124....................................................6
140......................133....................................................7
150......................141 (cu indulgenta)...........................9-10
mai departe nu am mai mers ca batea vantul tare dar sunt convins ca la 170 diferenta e pe la 12-13 kmh... deci 170 = real cam cat se vehicula pe forumuri.. pe la 157.
Am trecut si pe langa radarele alea cu display din Sibiu de care zicea Radu. Am verificat cu gps-ul si ce aratau alea arata si el... deci sunt bune de ghidat.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
Ma bucur ca a facut cineva acest test
Pe la 185(cat poate idica maxim vitezometrul cu acceleratia la podea) inseamna ca o sa aiva cam 170km/h. Oricum, nu cred ca va merge cineva cu C1 cu viteza asta in Romania(mult prea riscant pentru drumurile noastre)

Pe la 185(cat poate idica maxim vitezometrul cu acceleratia la podea) inseamna ca o sa aiva cam 170km/h. Oricum, nu cred ca va merge cineva cu C1 cu viteza asta in Romania(mult prea riscant pentru drumurile noastre)
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

scartz....
(ai gasit explicatia). eu verific mereu viteza pe kiseleff, la indicatorul electronic de viteza si imi arata absolut perfect identic cu kilometrajul masinii. dar probabil la mine e doar o exceptie
. probabil si la C4 in fuctie de optionale se modifica eroarea indicatorului. de exemplu daca ai un C4 amarat de 1.4 la 12.000 de euro fara aer conditionat, vitezometrul are o marja de eroare f. mare. in schimb, daca cumperi un C4 VTS, mai pui pe el un xenon, tapiterie piele etc. si il duci pe la 25.000 euro si vitezometrul isi modifica acuratetea ca sa nu supere pe noul proprietar.
e strategie de marketing, asta-i clar.
"GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent, (multipath, obstructed sky view from the dash of a car, mountains, city canyons, bad DOP)"






"GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent, (multipath, obstructed sky view from the dash of a car, mountains, city canyons, bad DOP)"
-
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
XENON scrie:"GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent, (multipath, obstructed sky view from the dash of a car, mountains, city canyons, bad DOP)"
OK, ok... deci sa inteleg ca aici vrei sa subliniezi faptil ca si viteza calculata de GPS e susceptibila de anumite erori in functie de anumiti factori. O fi, nu zic nu... dar ia uitati cum gandesc eu. Daca presupunem ca exista intr-adevar o marja de eroare la GPS, iar vitezometrul de pe bord ar indica corect, logic ar fi ca valorile aratate de GPS pt aceiasi viteza reala sa fie "all over the place" cum ar zice englezu'.. adica ba sub, ba peste valoarea reala, in limita acelei marje de eroare... logic, nu? De ce atunci in realitate este mereu SUB ce arata ceasul?... hai ca putem noi sa o intoarcem pe toate partile si sa reinventam fizica, pana la urma vitezometrul arata mai mult si cu asta basta.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
dimabogdan scrie:Indicatoarele alea electronice sunt niste abureli totale.Cand merg cu fix 55km/h pe bord, pe un bulevard imi arata 52, iar pe altul 61km/h!
nu sunt abureli deloc, pur si simplu sunt prost calibrate. cele de care spun eu (de pe B-dul Kiseleff) aratau ambele perfect candva, dar atunci cand au trebuit demontate pt. trecerea unui transport agabaritic, la remontare le-au facut varza. la 60km/h aratau 23km/h si alte chestii dintr-astea. acum le-au recalibrat, (parca) unul din ele inca nu merge bine, dar celalalt imi arata viteza absolut identic cu bordul.
viteziometrul - ca orice aparat de masura are voie metrologic sa aibe o abatere , abaterea este progresiva in functie de frecventa impulsurilor , viteza afisata este media impulsurilor de la rotile motrice (sau la unele modele de una din roti - senzorul abs ).
Gps-ul are o rata de reimprospatare de 2 secunde, depinde de starea meteo si multe altele
Gps-ul are o rata de reimprospatare de 2 secunde, depinde de starea meteo si multe altele
Eu sunt momentan in Franta unde imi si iau c1, azi i-am dat comanda.La testdrive-ul facut am calculat si eu viteza pt ca citisem pe forumuri ca e mincinoasa.Am facut un calcul simplu de clasa aV-a.M-am uitat in bord sa vad cand se schimba kilometrajul si la ceas si am vazut ca la 90 constant am facut un kilometru in 40 de secunde.facand calculul d/t=v si stiind distanta si timpul am aflat viteza cu care am mers care era exact 90km/h.Deci vitezometrul nu minte.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu