Conform manualului Haynes:
Oil capacity: 150 A 150 C
New or reconditioned engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.0 litres (8.8 pints) 5.5 litres (9.7 pints)
After draining . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.5 litres (7.9 pints) 5.0 litres (8.8 pints)
Dipstick minimum to maximum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 litre (1.76 pints) 1 litre (1.76 pints)
Nu se deduce prea bine de aici: prima cifra e pentru 150A, iar a doua cifra e pentru 150C. Probabil ca va trebui sa pui 5 litrii.
Tipul de ulei, tot conform manualului este 15w40 sau 20w50 (nu cred ca face fata prea bine iarna). Eu am in a mea 10w40. Personal iti recomand sa nu te zgircesti la bani cind vine vorba de ulei, pentru ca la urma urmei e "singele" motorului. Nu iti recomand sa folosesti aditivi de ulei, pentru ca un ulei bun are tot ce-i trebuie.
Nou posesor de BX
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Am gasit:
http://www.clubcitroen.ro/bx14&16.zip
si
http://www.clubcitroen.ro/150f.zip
In cazul tau nu e bine sa folosesti un ulei prea "subtire" deoarece si cutia foloseste acelasi ulei.
http://www.clubcitroen.ro/bx14&16.zip
si
http://www.clubcitroen.ro/150f.zip
In cazul tau nu e bine sa folosesti un ulei prea "subtire" deoarece si cutia foloseste acelasi ulei.
m-am uitat mai bine pe la motor si am vazut o placuta pe care scria 150A. banuiesc ca asta este tipul motorului
multumesc pentru informatii
link-urile respective nu merg momentan, dar o sa mai incerc
ar fi bine daca ne-am putea intalni in WE viitor, dar trebuie facut anuntul din timp
pentru mine personal insa, cel mai bine ar fi o "consultatie particulara", intrucat am cateva nedumeriri
daca nivelul lhm este scazut (am gasit pe net un manual in care spunea ca verificarea nivelului la lhm se face ridicand masina la maxim, moment in care indicatorul de pe rezervor trebuie sa fie intre cele 2 semne; asa este la mine, in plus, cand e ridicata la maxim, se aprind si ceva becuri prin bord: stop, ulei, frana) este posibil ca la relanti mic sa se aprinda becul stop pe bord ? (cu masina la inaltime normala)
numai bine
multumesc pentru informatii
link-urile respective nu merg momentan, dar o sa mai incerc
ar fi bine daca ne-am putea intalni in WE viitor, dar trebuie facut anuntul din timp
pentru mine personal insa, cel mai bine ar fi o "consultatie particulara", intrucat am cateva nedumeriri
daca nivelul lhm este scazut (am gasit pe net un manual in care spunea ca verificarea nivelului la lhm se face ridicand masina la maxim, moment in care indicatorul de pe rezervor trebuie sa fie intre cele 2 semne; asa este la mine, in plus, cand e ridicata la maxim, se aprind si ceva becuri prin bord: stop, ulei, frana) este posibil ca la relanti mic sa se aprinda becul stop pe bord ? (cu masina la inaltime normala)
numai bine
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Nu te speria era concluzie trasa in graba, poate ma insel.Completeaza intii nivelul de ulei iar ca sa verifici acumulatorul asculti "tacanitul" specific suspensiilor hidraulice-acesta trebuie sa se repete la interval de cel putin 30sec sau virezi stinga-dreapta iar daca pompa se aude continuu atunci acumulatorul este descarcat.
nu are servodirectie, asa incat cred ca viratul rotilor nu este concludent
din cate am observat eu, tacanitul respectiv se repeta la mai mult de 30 s
sper sa fie de la nivelul de lhm pentru ca am vazut pe la roti ceva scurgeri, pe la cele 2 furtunase (de retur banuiesc ca sunt)
sau poate fi de la instalatia electrica? am demontat blocul de indicatoare ("ceasurile") si am observat ca, pe langa o dioda strapunsa si un cablaj ars, erau si ceva modificari in instalatia electrica (fire innadite si izolate cu banda) am schimbat dioda si am refacut cablajul si acum, pe langa becurile de la instalatia hidraulica, se aprinde si cel de nivel lichid de racire.
exista lhm special citroen ?(cel de la care am luat masina zicea ca el asa pune, numai lhm citroen)
multumesc
din cate am observat eu, tacanitul respectiv se repeta la mai mult de 30 s
sper sa fie de la nivelul de lhm pentru ca am vazut pe la roti ceva scurgeri, pe la cele 2 furtunase (de retur banuiesc ca sunt)
sau poate fi de la instalatia electrica? am demontat blocul de indicatoare ("ceasurile") si am observat ca, pe langa o dioda strapunsa si un cablaj ars, erau si ceva modificari in instalatia electrica (fire innadite si izolate cu banda) am schimbat dioda si am refacut cablajul si acum, pe langa becurile de la instalatia hidraulica, se aprinde si cel de nivel lichid de racire.
exista lhm special citroen ?(cel de la care am luat masina zicea ca el asa pune, numai lhm citroen)
multumesc
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Ai dreptate daca nu are servo atunci viratul rotilor nu este concludent.Daca ai probleme si la inst. electrica ar trebui sa o rezolvi pe aceasta dupa care daca becurile stau in continuare aprinse sa verifici hidraulica.Daca nu esti familiarizat cu suspensia hidraulica cel mai bine pt. inceput ar fi bine sa ceri ajutorul cuiva(sa-ti vada masina),sunt unele lucruri de care de aici nu-mi pot da seama.
PS:LHM este numai pentru Citroen.
PS:LHM este numai pentru Citroen.
deci lhm este numai pt citroen. am vazut la benzinariile agip un ulei hidraulic lhm la 230000 lei/litru, ce parere aveti ? a folosit cineva? pe eticheta lui scria ca se poate folosi in toate instalatiile in care se cere lhm....
despre partea electrica, dupa ce am gasit niste scheme, am descoperit ca modificarile de care scriam mai sus sunt facute la becurile care ilumineaza indicatoarele (bordul) si care se aprind in momentul cand pun contactul (spre deosebire de becurile butoanelor de avarie, dezaburizator, etc care se aprind cand aprind pozitiile). sper ca alte modificari sa nu mai fie.
numai bine
despre partea electrica, dupa ce am gasit niste scheme, am descoperit ca modificarile de care scriam mai sus sunt facute la becurile care ilumineaza indicatoarele (bordul) si care se aprind in momentul cand pun contactul (spre deosebire de becurile butoanelor de avarie, dezaburizator, etc care se aprind cand aprind pozitiile). sper ca alte modificari sa nu mai fie.
numai bine
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cred ca o simpla completare de lhm ar trebui sa fie suficienta. Dupa asta, inceraca sa apesi de 5 ori consecutiv frina in timp ce motorul merge la relanti. Daca nu se aprind martori pe bord, totul e ok.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh