Khan, tu verifici masina pe rampa pentru ca ai rampa!
Eu nu am etc. Si chiar de-as avea, nu as vedea bubele eventuale.
Sincer, mie mi se pare un efort prea mare sa verifici lunar o masina numai la hidraulica (sau mai des, cum zici). Destul ca ma uit la uleiul din motor, la apa din radiator etc. Daca trebuie s-o cocotez pe rampa lunar, ma transform in mecanic...
Apropos, cati dintre noi fac asta, in afara de cativa cu adevarat pasionati?
Si, oricum, in ciuda conduitei preventive, te poti trezi cu surprize...nu?
Concluzia mea e simpla: BX-ul e masina de asfalt, si inca de asfalt bun, ca, in eventualitatea ca te lasa hidraulica, sa te poti tari pana la un service chiar fara suspensie, cu frana de mana...
O masina normala nu presupune aceleasi riscuri, cred ca sunteti de acord.
Va doresc conducte si furtune fara moarte!
Aventuri in munti . . .
Moderator: Echipa Tehnica
Si inca ceva, khan.
Asa cum am scris mai sus, tocmai fusesem cu o saptamana in urma la service cu masina, unde personalul a facut o comparatie intre disjunctorul meu si cel al altui BX. Concluzia a fost ca al meu e mai bun. Ca sa le compare, mecanicul a scos furtunul care mi-a crapat mie la munte, a lasat disjunctorul sa arunce de cateva ori lichid, apoi l-a bagat linistit la loc (furtunul) si nu mi-a spus ca e copt. Tu n-ai fi plecat la drum cu constiinta impacata? Asadar, daca nu ma pricep sa-mi diagnostichez singur furtunele, ce fac, ca mecanicii nu prea se inghesuie sa se uite cu atentie?
Oi fi eu neglijent, dar nici meseriasii nu sunt nemti!
Asa cum am scris mai sus, tocmai fusesem cu o saptamana in urma la service cu masina, unde personalul a facut o comparatie intre disjunctorul meu si cel al altui BX. Concluzia a fost ca al meu e mai bun. Ca sa le compare, mecanicul a scos furtunul care mi-a crapat mie la munte, a lasat disjunctorul sa arunce de cateva ori lichid, apoi l-a bagat linistit la loc (furtunul) si nu mi-a spus ca e copt. Tu n-ai fi plecat la drum cu constiinta impacata? Asadar, daca nu ma pricep sa-mi diagnostichez singur furtunele, ce fac, ca mecanicii nu prea se inghesuie sa se uite cu atentie?
Oi fi eu neglijent, dar nici meseriasii nu sunt nemti!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Asa cum a spus si Catalin (WLD) prin mai multe locuri si dupa cum puteti sa vedeti si voi din exemplele de mai sus, masinile hidraulice sint foarte comfortabile, dar nu te iarta la intretinere. Trebuie sa arunci din cind in cind un ochi sa nu ai vreo surpriza. Am patit-o si eu o data, din fericire chiar linga un service si am putut sa alamesc conducta si am cumparat ultimii 2l de LHM care erau pe acolo. Ce se intimplase? In timp conducta hidraulica principala (o improvizatie de altfel) s-a frecat de un colier de la radiator si in timp s-a creat un por. Locul frecarii era foarte vizibil, trebuia doar sa arunc o privire acolo, dar nu am facut-o. Consecintele s-au vazut.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
furtunul ala are un manson. daca s-a rupt dedesubtul lui sau daca fisurile erau pe interiorul furtunului, acolo unde sapa lichidul, asa cum se intimpla cel mai des la furtunul asta, ce ai fi vrut sa iti spuna? din pacate nu toate crapa pe afara, decit daca sint foarte vechi. normal ca nu exista siguranta 100%, dar macar preintimpini cea mai mare parte din probleme. cred ca daca nu aveam rampa tot ma duceam lunar la un service fara sa am o problema anume si dadeam 100.000 lei vechi ca sa sui masina pe rampa si sa ma uit sub ea. nu e un efort major, nu crezi?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Sigur ca masina e bine sa fie dusa la doctor mai des. Ca si omul. Dar, ca si omul, nu se ajunge la doctor decat daca doare ceva, sau daca...crapa.
Eu, daca mi se spunea ca e ceva grav, schimbam furtunul, ca nu era mare lucru, dar, pe cat mi-am dat seama, era in regula. Asa ca am stat linistit. Si furtunul nu a crapat pe dedesubt, ci vizibil, dincolo de manson.
Plus ca tot acolo mai crapase odata, si tot acolo (in service) mi se facuse o mufare cu teava, sa reziste mai bine. Acum, tu zici ca nu e bine sa fie mufat furtunul cu teava. Eu ce sa mai cred si ce sa mai fac?
Inca odata, n-am intentia sa arunc vina pe mecanici, ci numai pe imbecilul de sistem hidraulic, care e atat de pretentios, ca trebuie sa stai mereu cu ochii pe el, parca ar fi mireasa.
Mi se pare cam mult!
Parerea mea... Normal, voi puteti avea alte opinii, dar eu m-as plictisi sa ma uit lunar la furtunele masinii, sau, probabil, in luna in care nu m-as uita, ar crapa, de-a dracu!
Si-apoi, daca si tie ti-a crapat dracia de doua ori (la fel ca si mie), ce sa mai vorbim!? Inseamna ca nimeni nu scapa, nu e decat chestie de moment.
Eu, daca mi se spunea ca e ceva grav, schimbam furtunul, ca nu era mare lucru, dar, pe cat mi-am dat seama, era in regula. Asa ca am stat linistit. Si furtunul nu a crapat pe dedesubt, ci vizibil, dincolo de manson.
Plus ca tot acolo mai crapase odata, si tot acolo (in service) mi se facuse o mufare cu teava, sa reziste mai bine. Acum, tu zici ca nu e bine sa fie mufat furtunul cu teava. Eu ce sa mai cred si ce sa mai fac?
Inca odata, n-am intentia sa arunc vina pe mecanici, ci numai pe imbecilul de sistem hidraulic, care e atat de pretentios, ca trebuie sa stai mereu cu ochii pe el, parca ar fi mireasa.
Mi se pare cam mult!
Parerea mea... Normal, voi puteti avea alte opinii, dar eu m-as plictisi sa ma uit lunar la furtunele masinii, sau, probabil, in luna in care nu m-as uita, ar crapa, de-a dracu!

Si-apoi, daca si tie ti-a crapat dracia de doua ori (la fel ca si mie), ce sa mai vorbim!? Inseamna ca nimeni nu scapa, nu e decat chestie de moment.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
pe mine nu m-a lasat niciodata hidraulica. cred ca din cauza furtunelor noi, conducte verificate, sfere verificate frecvent....si mare atentie: fiecare clema sau surubel care prinde vreo conducta de caroserie sau altceva are rolul ei!!! Sa nu scapati din vedere nici cel mai mic detaliu pt ca francezii nu le-au pus de nebuni. Nu este chiar asa de greu sa ii faci o verificare odata pe luna. consider ca cx-ul nu e o masina cu care sa te duci la piata sa iei cartofi si ceapa. dupa parerea mea este o masina de suflet care merita o anumita atentie, si te va duce oriunde in conditii neegalabile.
Apropo de hidraulica, imi aduc aminte ca si eu am patit o de vreo 3 ori, dar asta a fost imediat dupa ce a fost intr-un service in drum spre Magurele, era unul care avea si vindea si piese.
Toate probleme s-au tras de la faptul ca nu a mai prins in locase toate tevile ,furtunele si cablurile existente,asa ca s-au frecat intre ele.
In rest nici nu am stiut ca am suspensie hidraulica.
asa ca sa nu blamam un sistem care este bine gandit si-si face treapa bine, cu conditia sa fie intretinut si lasat asa cum la facut constructorul si nu cum cred diferiti mecanici .
Ca exemplu am un 407 care nu are nici 17.000km-dupa o revizie la E. cand un mecanic "s-a desteptat" am ramas fara spalotoare-verificare furtun spart -umblat pus aiure- dupa ce am stat mai bine de 6 ore in service ca sa schimbe un furtun -am schimbat si pompa.
Ca sa nu va mai spun si de alte proble si senzori care se mai aprind din cand in cand- si la care am primit raspuns de genul -Ati mers prea mai mult prin oras si s-a colmatat senzorul.
Vorbim de masini de peste 18 ani si la care din pacate au umblat tot felul de mecanici neavizati -si care nu s-a gandit ca poate o sa mai umble si altul dupa el.
Cati dintre voi au fost la nea Petrescu, si v-a curatat si gresat totul in jurul reparatiei -asta este diferenta dintre meseriasi si" Lasa ba ca merge si asa".
Toate probleme s-au tras de la faptul ca nu a mai prins in locase toate tevile ,furtunele si cablurile existente,asa ca s-au frecat intre ele.
In rest nici nu am stiut ca am suspensie hidraulica.
asa ca sa nu blamam un sistem care este bine gandit si-si face treapa bine, cu conditia sa fie intretinut si lasat asa cum la facut constructorul si nu cum cred diferiti mecanici .
Ca exemplu am un 407 care nu are nici 17.000km-dupa o revizie la E. cand un mecanic "s-a desteptat" am ramas fara spalotoare-verificare furtun spart -umblat pus aiure- dupa ce am stat mai bine de 6 ore in service ca sa schimbe un furtun -am schimbat si pompa.
Ca sa nu va mai spun si de alte proble si senzori care se mai aprind din cand in cand- si la care am primit raspuns de genul -Ati mers prea mai mult prin oras si s-a colmatat senzorul.
Vorbim de masini de peste 18 ani si la care din pacate au umblat tot felul de mecanici neavizati -si care nu s-a gandit ca poate o sa mai umble si altul dupa el.
Cati dintre voi au fost la nea Petrescu, si v-a curatat si gresat totul in jurul reparatiei -asta este diferenta dintre meseriasi si" Lasa ba ca merge si asa".
CX -este o masina de lux care a mers ani si ani fara prea mare atentie din partea celor care le-au detinut, pentru ca au mers, si nu au dat semne ca ar fi ceva defect, desi ceva se stricase, iar acum noi am vrea sa fie ca noi.
Nu prea am auzit de probleme cu suspensia la cei care au XM sau Xantia si care cat de cat mai se uita la ele, (asa am auzit de probleme la un C5 nou care ii troncanea ceva-problema rezolvata cu schimbarea sferelor).
Asa ca sa nu dam vina pe sistem-din cate vedeti il folosesc si cei de la Mercedes-pe puntea spate cat si alti care incearca acum sa creeze impresia ca tocmai au inventat ceva nou.
Nu prea am auzit de probleme cu suspensia la cei care au XM sau Xantia si care cat de cat mai se uita la ele, (asa am auzit de probleme la un C5 nou care ii troncanea ceva-problema rezolvata cu schimbarea sferelor).
Asa ca sa nu dam vina pe sistem-din cate vedeti il folosesc si cei de la Mercedes-pe puntea spate cat si alti care incearca acum sa creeze impresia ca tocmai au inventat ceva nou.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@rc: "service"-ul ala in drum spre Magurele apartine unuia Pirvulescu si nu prea ti-l recomand. Am fost si eu pe acolo de citeva ori, si pe linga faptul ca a trebuit sa stau pe linga ei, pentru ca nu imi inspirau incredere, nu prea aveau toate sculele. A trebuit sa le dau eu spray degripant, etc. In plus cere preturi mari pentru piesele SH.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Referitor la afirmatiile de mai sus cu XM-urile si Xantiile:am XM-ul de aproape 2 ani.Probleme cu conductele nu am avut decat una,si asta din cauza ca,undeva pe valea Oltului,anul trecut in august,noapte fiind si mergand in spatele unui camoin,am incalecat un ditamai bolovanul ce se gasea pe mijlocul benzii mele si pe care nu am mai avut timp sa-l ocolesc.Atunci mi s-i fisurat o conducta care a cedeat tocmai la Constanta dupa vreo 3 zile de la incident(conducta era la puntea spate-cea arcuita de vreo 2 ori).Atunci m-am bagat sub masina si am obturat conducta cu patentul si am ramas fara suspensie spate,dar frana si suspensie fata a ramas.In rest probleme de genul plesnit conducte sau rupt furtune nu am avut,desi sunt constient ca dupa 14 ani cat are masinatoate acestea sunt mult prea imbatranite si ar trebui schimbate(eu sunt de parere,ca unui citroen cu hidraulic,odata ce a trecut de 10 ani,trebuie sa i se schimbe toate conductele si furtunele de hidraulic.Tinand cont ca toate conductele si furtunele cu tot cu manopera nu depasesc cam 200 euro,nu cred ca sunt niste masini cu pretentii de intretinere prea mari si in felul acesta scutesc cheltuieli si batai de cap ce pot fi cu mult mai mari!)Fratele meu are un espero din 1999.Pe langa faptul ca i-a inflorit rugina cam peste tot(ceea ce nici nu se discuta la XM-ul meu care e de 3 ori mai batran!),rulmentii cam au inceput sa-i dea semne de oboseala,planetarele la fel,arcuri rupte pe spate si inca multe altele(masina lui are cam 110.000 km!).Oricum,la tinuta de drum si la puterea masinii cam e greu sa se apropie de XM!Orice masina are avantaje si dezavantaje.Citroenul(ca orice masina dealtfel)daca il tii din scurt si ai grija de el,are si el grija de tine!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Corect!!! 
Pentru cei care stiu, am facut la masina mea niste reparatii mai serioase. Urmarea a fost ca saptamina trecuta am facut ITP-ul si singurul lucru pe care mi l-au gasit au fost noxele pe benzina. S-a umblat la surubul de amestec si gata.

Pentru cei care stiu, am facut la masina mea niste reparatii mai serioase. Urmarea a fost ca saptamina trecuta am facut ITP-ul si singurul lucru pe care mi l-au gasit au fost noxele pe benzina. S-a umblat la surubul de amestec si gata.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Am uitat sa mentionez ca am mai avut 3 BX-uri incepand din1999,pana anul trecut(2004),deci nu e primul contact cu hidraulicul!NU am ramas niciodata in drum cu BX-ul!!!Am facut ceva mecanica cu BX-urile,nu zic ca nu a fost dificil,dar mi-a prins foarte bine.E bine sa stii ceva mecanica ,pt ca cu orice masina se pot intampla destule la drum,iar unele treburi pot fi remediate relativ usor,totul e sa stii unde sa umblii!Am vazut amici care pentru o siguranta arsa(cea de la electrovalva la 1.9 diesel) au ramas o noapte intreaga pe drum!...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo