Spatele nu se lasa!!!!!
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Spatele nu se lasa!!!!!
Saptamana trecuta am avut un drum pana la Herculane. Pe drum se pare ca a crapat un furtun si am pierdut o mare cantitate de ulei hidraulic. M-a lasat chiar si servo-directia.
La Herculane ma uit in rezervorul de ulei si vad numai spuma. Completez cu un litru si ceva de ulei, masina se ridica, servo functioneaza bine.
Luni schimb acel furtun, mai completez cu ceva ulei masina merge bine.
Incepand de azi, insa masina nu se mai lasa in spate deloc. Pot sa o aduc in pozitia minima de la maneta, fata se lasa bine, spatele aproape de loc. De cateva ori am incercat sa o ridic la maxim si la o las jos si a mai mers ( spatele s-a lasat complet ). Acum insa nu mai vrea. Care este problema, cum o pot remedia?
Se poate sa fi tras ceva aer in instalatie?????
La Herculane ma uit in rezervorul de ulei si vad numai spuma. Completez cu un litru si ceva de ulei, masina se ridica, servo functioneaza bine.
Luni schimb acel furtun, mai completez cu ceva ulei masina merge bine.
Incepand de azi, insa masina nu se mai lasa in spate deloc. Pot sa o aduc in pozitia minima de la maneta, fata se lasa bine, spatele aproape de loc. De cateva ori am incercat sa o ridic la maxim si la o las jos si a mai mers ( spatele s-a lasat complet ). Acum insa nu mai vrea. Care este problema, cum o pot remedia?
Se poate sa fi tras ceva aer in instalatie?????
poate ca s-a slabit vreun surub de reglaj de la tijele care actioneaza corectorul din spate si nu mai face cursa completa, nu pare sa aibe legatura cu problema cu furtunul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
e un pic mai complicat, ar trebui o rampa si apoi sa iei la verificat suruburile care tin tijele care fac legatura dintre bara stabilizatoare si corector. cred ca ar trebui sa apelezi la cineva specializat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
OK, 10x...
Vreau sa mai mentionez ca masina se ridica la celelalte trepte, si la inaltime maxima la nivelul care trebuie. De asemenea, cand cobor masina la alte trepte decat cea minima spatele coboara si el la nivelul normal. Doar la nivelul minim nu mai coboara de loc.
Pot sa circul cu masina in aceasta situatie? Implica ceva stricaciuni posibile?
Vreau sa mai mentionez ca masina se ridica la celelalte trepte, si la inaltime maxima la nivelul care trebuie. De asemenea, cand cobor masina la alte trepte decat cea minima spatele coboara si el la nivelul normal. Doar la nivelul minim nu mai coboara de loc.
Pot sa circul cu masina in aceasta situatie? Implica ceva stricaciuni posibile?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
cred ca ai aer in suspensia spate. spune-mi, cumva masina se ridica de spate la frinare? masina tacane mai rar decit inainte?
la BX in special apare minunea care nu tine decit 3 zile: dupa ce se umbla pe la hidraulica (schimbat vreo piesa, schimbat ulei, etc.) masina are un comportament bun, ca la carte as putea spune. din pacate, dupa citeva zile "problema" dispare, chiar daca masina a stat pe loc.
la BX in special apare minunea care nu tine decit 3 zile: dupa ce se umbla pe la hidraulica (schimbat vreo piesa, schimbat ulei, etc.) masina are un comportament bun, ca la carte as putea spune. din pacate, dupa citeva zile "problema" dispare, chiar daca masina a stat pe loc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Daca e vorba de umblat la hidraulica, saptamana trecuta am incarcat sferele ( inainte de pocinogul cu furtunul ). De atunci intradevar sta mai mult timp ridicata in spate.
Am facut verificarile de rigoare: las masina jos, tin apasata frana, si o ridic. Fata se ridica ceva mai lent fata de situatia in care nu asi tine frana apasata, la un moment dat incepe sa scartaie ceva in spate, ca si cum ar fi o presiune mare pe acolo ( frana este tot apasata ). Cand las frana spatele sare sus, exact asa cum ar trebui.
Si masina tacane mai rar ca inainte.
Ca sa fie totul clar, furtunul care s-a spart este unul gros de presiune, legat intr-o parte in disjunctor ( nu sunt sigur ca nu el l-am pus ) si in cealalta parte intra parca in sfera centrala. Furtunul are in mijloc o conducta de metal indoita in forma de U. Mijlocul furtunului ( conducta ) sta foarte aproape de radiator, filtrul de aer. Pe drum s-a fisurat conducta. Dupa ce am mai completat cu LHM si am vazut cum arunca afara uleiul, am incercat sa o repar: am pus multa banda izolanta peste care am strans bine un colier. Cu acest aranjament am reusit sa vin de la Herculane la Timisoara si nu am avut probleme.
Am mai observat acum ca nivelul de ulei in rezervor este destul de scazut, o sa trebuiasca sa mai completez.
Cam asta este situatia prezenta...
Am facut verificarile de rigoare: las masina jos, tin apasata frana, si o ridic. Fata se ridica ceva mai lent fata de situatia in care nu asi tine frana apasata, la un moment dat incepe sa scartaie ceva in spate, ca si cum ar fi o presiune mare pe acolo ( frana este tot apasata ). Cand las frana spatele sare sus, exact asa cum ar trebui.
Si masina tacane mai rar ca inainte.
Ca sa fie totul clar, furtunul care s-a spart este unul gros de presiune, legat intr-o parte in disjunctor ( nu sunt sigur ca nu el l-am pus ) si in cealalta parte intra parca in sfera centrala. Furtunul are in mijloc o conducta de metal indoita in forma de U. Mijlocul furtunului ( conducta ) sta foarte aproape de radiator, filtrul de aer. Pe drum s-a fisurat conducta. Dupa ce am mai completat cu LHM si am vazut cum arunca afara uleiul, am incercat sa o repar: am pus multa banda izolanta peste care am strans bine un colier. Cu acest aranjament am reusit sa vin de la Herculane la Timisoara si nu am avut probleme.
Am mai observat acum ca nivelul de ulei in rezervor este destul de scazut, o sa trebuiasca sa mai completez.
Cam asta este situatia prezenta...
nicum, cind o lasi jos aerul se duce, deci nu e vorba de aer, mai ales ca la inceput nu a facut asa.
nu cred ca e un risc sa mergi asa, atita doar ca e posibil sa se deregleze mai rau in timp. am avut si eu exact aceeasi problema, se ridica dar nu se lasa complet (decit jumatate din cursa totala) si am rezolvat stringind surubul care tine "cintarul" acela dintre tija de comanda a inaltimii si cea a corectorului. am gresit cind am spus prima oara ca e vorba de tija dintre bara stabilizatoare si corector. de aceea probabil ca nu exista vreo influenta asupra inaltimii pe pozitia normal. deasemenea mai e posibil sa fie doar semigripat cintarul ala si sa se rezolve cu un spray cu antigripant.
nu cred ca e un risc sa mergi asa, atita doar ca e posibil sa se deregleze mai rau in timp. am avut si eu exact aceeasi problema, se ridica dar nu se lasa complet (decit jumatate din cursa totala) si am rezolvat stringind surubul care tine "cintarul" acela dintre tija de comanda a inaltimii si cea a corectorului. am gresit cind am spus prima oara ca e vorba de tija dintre bara stabilizatoare si corector. de aceea probabil ca nu exista vreo influenta asupra inaltimii pe pozitia normal. deasemenea mai e posibil sa fie doar semigripat cintarul ala si sa se rezolve cu un spray cu antigripant.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
OK, o sa incerc sa ma duc la cineva mai specializat sa vad ce zice...
Totusi nu pot sa spun ca nu sunt incepator intr-ale repararii Citroenului meu...
Pe unde ar fi acel surub de strans, sau cantar de degripat. Am unde sa ma catar cu masina ca sa ma uit sub ea.
Nu trebuie neaparat sa imi dati explicatii amanuntite, daca aveti ceva manuale Haynes, documente cu poze "graitoare" doar indreptati-ma spre ele si sper sa ma descurc.
Totusi nu pot sa spun ca nu sunt incepator intr-ale repararii Citroenului meu...
Pe unde ar fi acel surub de strans, sau cantar de degripat. Am unde sa ma catar cu masina ca sa ma uit sub ea.
Nu trebuie neaparat sa imi dati explicatii amanuntite, daca aveti ceva manuale Haynes, documente cu poze "graitoare" doar indreptati-ma spre ele si sper sa ma descurc.
pai vezi pe ftp la sectiunea suspensie, acolo ai toata schema, o sa iti dai seama care e piesa. e la fel la toate BX, mai putin la 4x4 cred. e o pirghie de tabla aflata chiar sub corector, prinsa la mijloc de un suport si care la un capat actioneaza pirghia de comanda a inaltimii care vine din masina si la cealalta e o tija care merge spre corector. nu ai cum s-a incurci
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Din capitolul noi desoperiri:
1. Dupa ce am lasat masina cu spatele sus ( altfel nu se putea
), dupa vreo 3 ore cand am revenit masina e jos complet, spatele se lasase.
2. De vreo 2 luni mi s-a ros un colt din cadrul de metal cu gaurele care tine maneta de la sistemul hidraulic. Practic, ca sa o las jos complet trebuie sa tin maneta cu mana pe pozitia "jos" pana coboara, apoi o las in pozitia normal. Nu stiu cat de bine am facut, asa ca astept pareri ( oricum saptamana asta pun pana pe ceva masini de gaurit electrice si incerc sa refac gaurica pentru maneta ).
In aceste conditii, acum 30 min plec cu masina undeva, revin, o las jos ( maneta tinuta cu mana, apoi lasata in pozitia normala ). Ma dau jos din masina, si vad ca masina de ridica de spate. Dintr-o inspiratie de moment, fara sa intru in masina, aplecat in fata, apuc maneta si o tin spre fata. SURPRIZA, masina se lasa si in spate ( e adevarat ca nu complet, dar a mai ramas cam o cursa care se simte cand imping pe portbagaj, probabil pentru ca acum maneta e in pozitia normal, iar cursa ramasa compenseaza greutatea pe care am aplicat-o cand am tinut maneta jos).
1. Dupa ce am lasat masina cu spatele sus ( altfel nu se putea

2. De vreo 2 luni mi s-a ros un colt din cadrul de metal cu gaurele care tine maneta de la sistemul hidraulic. Practic, ca sa o las jos complet trebuie sa tin maneta cu mana pe pozitia "jos" pana coboara, apoi o las in pozitia normal. Nu stiu cat de bine am facut, asa ca astept pareri ( oricum saptamana asta pun pana pe ceva masini de gaurit electrice si incerc sa refac gaurica pentru maneta ).
In aceste conditii, acum 30 min plec cu masina undeva, revin, o las jos ( maneta tinuta cu mana, apoi lasata in pozitia normala ). Ma dau jos din masina, si vad ca masina de ridica de spate. Dintr-o inspiratie de moment, fara sa intru in masina, aplecat in fata, apuc maneta si o tin spre fata. SURPRIZA, masina se lasa si in spate ( e adevarat ca nu complet, dar a mai ramas cam o cursa care se simte cand imping pe portbagaj, probabil pentru ca acum maneta e in pozitia normal, iar cursa ramasa compenseaza greutatea pe care am aplicat-o cand am tinut maneta jos).
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@khan: eu cind am avut aer in spate asa facea: nu se lasa de tot, mai mult, daca o apasam, ea impingea cu putere inapoi. Problema a disparut de la sien in citeva zile.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
la maneta aia nu se umbla toata ziua. e de ajuns sa o lasi pe normal si sa mergi linistit. daca o freci toata ziua s-ar putea sa apara tot felul de jocuri si scirtiieli si colturi roase... acolo nu se umbla decit daca ai de ridicat masina pentru pana sau alte obstacole sau daca trebuie sa o cobori deasemeni pentru pana sau la service. atit. mai bine incearca sa iei de la un cimitir de masini piesa aia de tabla de la reglajul dintre scaune si sa o schimbi are doar 2 suruburi, nu ai cum sa gresesti. e mai bine decit sa ii faci cine stie ce gauri acolo.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
bun sfat. oricum e prima oara cind aud de coltul ala uzat, e clar acum de ce e asa 

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh