[quote="adistefan"]hai ca scriu tot in topicul asta ca e mai recent si are legatura cat de cat cu ceea ce vreau sa spun
1. multumim, pt informatia referitoare la misteriosul scartait... cu toate ca eu in ca nu am parte de el.. umblu cu masina mai serios cam de la pasti, am 7500 km si a vazut saraca si drumuri de tzara in perioada asta.
2. multumim si pt informatia cu chedarul.. asta a inceput si la mine si ma gandeam ce naiba poate fi.. se aude doar la usa soferului, probabil din cauza ca e mai mult utilizata.. oricum, la mine nu e prea deranjant... inca... auzi, dar oare daca dai cu vaselina pe chedar mai face ?
3. O chestie care ma framanta/enerveaza/scoate din sarite/dispera.. inca din prima zi cand am luat masina: pe denivelari/gropi/pietre se aude undeva in spate ca o bataie, un clonc, clonc .. in caroserie. Dupa investigatii si pe sub masina, si pe bangheta din spate am ajuns la concluzia ca e ceva legat de centurile spate. initial am crezut ca e acel surub cu care sunt prinse in caroserie si care nu are nici o bucsa de cauciuc, iar terminatia de metal a centurii balangane si se loveste de caroserie. Nu e asta... am improvizat o garnitura de cauciuc.. se pare ca e ceva mult mai naspa.. cred ca bataia e undeva in stalpi, probabil mecanismele de blocare ale centurilor au niste parti mobile sau semimobile care se lovesc de interiorul stalpilor.
Deci este singura explicarie posibila si plauzibila, pt ca deja am eliminat tot ce ar fi putut produce acest zgomot. VA ROG FRUMOS, spuneti-mi si mie daca experimentati si voi asa ceva, sau e doar la mine o problema, sa stiu ce le zic la aia de la service cand o sa ma duc la revizia de 15K. Daca asta e problema generala la masinutele astea, cred ca pur si simplu o sa renunt la centurile de pe spate ca si asa nu le foloseste nimeni... sau iau un spray cu spuma din aia ce se pune la termopane si umplu tot stalpul

Inca un motiv pt care cred ca despre asta e vorba ar fi ca in curbe, zgomotul apare pe partea dinspre centrul curbei, mult mai repede, adica in conditiile in care pe linie dreapta nu ar fi aparut, chiar si la o gropitza sau o denivelare mai mica... deci probabil ca din forta centrifuga, acel dispozitiv se apropie mai tare de peretele stalpului si ii mai trebuie doar o foarte mica zgaltzaiala ca sa ma scoata pe mine din sarite
Oricum, per ansamblu e super ok totul cu masinitza asta ... daca as rezolva si problema asta ... mi-as scoate economiile de la CEC pe care le stransesem sa-mi iau Ferarri ... prea slabe... mai bine imi mai iau vre-o 20 de C1 :P
Nu stiu daca ai rezolvat problema,dar totusi,poate mai ajuta si pe altcineva.Eu am un pjo 107.Am patit lafel ca tine.Am incercat si eu sa remediez lafel ca tine.Nu au nimic centurile.Nu de acolo e zgomotul.Nu e nici de la telescoape,nici de la punte.Plafoniera,chestia aia gen mocheta de pe caroserie,coboara catre luneta,pe stalpii din spate,insa nu are contact direct cu stalpul.Intre ele este un distantier dintr-un plastic gen ebonita.Drumurile din ro fac sa apara un "joc" acolo.si cand ti-e lumea mai draga,si treci peste denivelari,auzi in spate "clonc clonc".remediul e simplu.Banda dublu adeziva sau burete intre distantierul de plastic si stalp.