Merita chip tunning-ul sau nu ??

Modificari interior, exterior, motor, transmisie, suspoensie etc.

Moderator: Echipa Tehnica

luigy
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Sâm 13-Aug-2005 16:29
Localitate: craiova

salutare

Mesajde luigy » Dum 14-Aug-2005 17:30

Am vrut si eu sa fac tuning pe masina, un c3 1,4 i:"Fiind un motor aspirat cresterea de putere prin tuning electronic nu este spectaculoasa, aproximativ 5-10%. Prin inlocuirea axei cu came s-ar mai adaugaalte 10-15%.
UNICHIP-ul costa 375 de euro cu instalare si tuning
Axa cu came KENT 450 euro
Filtru JR 70 de euro
Instalatie NX 800 de euro".Este mesajul pe care l-am primit de la dynotuning care sunt cei mai tari din tara la aceasta ora si nu o spun numai eu.Asta ca sa va dati seama cam cu cat creste puterea motorului.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 15-Aug-2005 09:07

despre rescris chipul am inceput sa fie din ce in ce mai sceptic.
iata si un link interesant:
http://www.tuning.wanadoo.co.uk/chips-and-chipping.htm

ar fi fost fain de testat inainte cum merge masina cu chipul rescris - de ex. baietii de la upsolete zic ca-ti dau si o telecomada cu care poti sa comuti de pe intre varianta standard si cea tunata.

http://www.chiptuning.ro/

lasand subiectivismul la o parte, cred ca diferentele ar trebui sa se simta. :roll:

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Sâm 26-Noi-2005 17:05

Din ce am inteles, pe C4 benzina nu se poate face chip tuning pentru ca au un calculator Magneti Marelli, calculator care se pare ca este cam obscur.
Pe diesel cred ca nu ar fi probleme.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 29-Noi-2005 14:09

magneti marelli obscur? hm...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 29-Noi-2005 14:14

Poti sa schimbi sau sa flashuiesti chipul fara probleme si la benzina. Ca nu merita asta e partea a doua! :)

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Mar 29-Noi-2005 21:05

Matrixu, cine, cum, cand si unde iti face tie treaba asta?

P.S. Depinde ce inseamna ca nu merita...

saxo
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Mar 24-Aug-2004 07:36

Mesajde saxo » Mar 29-Noi-2005 21:15

Matrixu scrie:Poti sa schimbi sau sa flashuiesti chipul fara probleme si la benzina. Ca nu merita asta e partea a doua! :)


Parerea personala vis-a-vis de un lucru necunoscut e una, si a afirma ca "NU MERITA" e cu totul altceva.
Hai sa nu facem aprecieri decit in urma unei experiente "personale".

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 29-Noi-2005 22:41

Domnul Saxo ne cunoastem?Vad ca te cam arunci in afirmatii.
Mai bine ai veni cu niste argumente, decat cu afirmatii "filosofice"
Pai sunt atatea firme de tuning in tara asta care iti pot face acest lucru, eu am intrebat niste specialisti si anume Dimsport care mi se par super profesionisti.
Am un prieten cu C4 flashuit, nu e cel de 90 e cel de 110 CP, el zice ca se simte("doar cand se da cu toti nebunii, pe unde apuca "),
NU merita pentru ca puterea data doar din cip va fi insesizabila, asta ca sa fiu mai concret. Poate cu evacuare schimbata cap coada(traseu complet cu tot cu "serpisori", fara catalizatoare) + un filtru de aer(nu d-ala din vitan) sa simti,mai castigi un maxim de 10%, asta pe dyno nu pe hartie si asta o sa o vezi doar la liniute. aici ma refer strict la motor benzina non-turbo de 90 sau 110cp de la C4, ca de aici a pornit discutia
La utilizare normala nu o sa simti nici mama chipului, chiar daca iti creste cuplul cica la turatii joase(teoretic)
Hai sa-ti zic si din experienta personala putin, seat arosa 1.4 TDI - 75 CP, pusa pe dyno 72CP dupa cip tuning 94CP, valorile cuplului nu le mai retin, insa tot pe dyno era cu vreo 40 mai mult, daca tin bine minte. NU am simtit absolut nimic, la utilizare normala(am facut cu masina peste 150 000km, vreo 80 inainte de chip si restul dupa). Intr-adevar am reusit sa fac o solenta de ~97cp pe dyno la liniuta, dar la limita, exact cat imi trebuia ca sa castig.
Renault Clio 16v 98Cp, doar cu flash ~105CP si cuplu de ~145 de la 127.Utilizare normala,la turatii mari se simtea cuplul marit, dar trebuia sa trec de 4500.
EU nu stiu ce experienta practica ai tu, insa nu vorbesc din auzite, si sa ma aflu in treaba.
Si e o parere proprie si personala impartasita celorlalti, cine vrea sa tina cont de ea tine cine nu, nu.Tocmai asta e ideea forumului, printre altele, fiecare sa isi exprime parerile ideile, dar nu stau sa fac teoria forumului acum.
O sa caut si hartiile de la Dyno sa le postez, si alea vor vorbi de la sine.
Chiar Mugurel zicea la intalnire de cineva care si-a chipuit masina cu vreo 500EUR, si a ramas cam cu banii dati. Nimic in plus :).
Ultima oară modificat Mar 29-Noi-2005 23:55 de către Matrixu, modificat de 2 ori în total.

saxo
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Mar 24-Aug-2004 07:36

Mesajde saxo » Mar 29-Noi-2005 23:00

Nu vad ce importanta are faptul ca ne-am cunoaste sau nu.
Cu dimsport sigur nu ai vorbit pentru ca intimplator Bogdan e unul din cei mai buni specialisti din tara si NU are cum sa spuna ca nu se merita....
Numai dupa ce ai PERSONAL un cip modificat poti sa faci aprecieri negative sau pozitive.
EU pot sa-mi dau cu parerea pentru ca am modificat cipul si diferenta e SEMNIFICATIVA chiar la benzina FARA turbo.
Cine spune ca si-a facut si nu se simte,ori are probleme cu simturile ori a avut de-a face cu un "specialist" care n-a facut altceva decit sa-i ia banii fara sa se atinga de cip.
Marea diferenta e la cuplu,pe care nu ai cum sa nu-l simti....

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 29-Noi-2005 23:26

Vezi ca am mai scris una alta in postul de mai sus.
Pentru utilizare normala nu se merita nici mama chip/flash tuningului.
Normal ca Dimsport nu imi va spune mie niciodata daca merita sau nu, pentru ca ei tocmai asta vand.
La motoarele turbo(si benzina si motorina, vezi seatul Leon galben de la Insomnia ) intr-adevar diferenta este sesizabila, insa la cele mici si non-turbo, pierdere de bani.

Iar faci afirmatii aiurea: "Cu Dimsport sigur nu ai vorbit " :evil:

Daca stai si te uiti la puterea care o dau cei de la Aspad(upsolute) dupa ce iti faci chip.flash zici ca l-ai apucat pe D-zeu de picioare. Insa ei iti garanteaza pe hartie datele alea nu pe Dyno.
La Arosa 1.4 TDI cica ar fi trebuit sa fac cam 101CP din 75, si un cuplu imens de 249NM de la 195 cat avea masina, si eu nu am obtinut decat un 235, si ala tras de par, si 94 de caluti de la 72.
Ultima oară modificat Mar 29-Noi-2005 23:43 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.

saxo
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Mar 24-Aug-2004 07:36

Mesajde saxo » Mar 29-Noi-2005 23:41

1. Seatul galben e al lui Bogdan de la Dimsport
2. Fiecare face ce vrea si crede ce vrea
3. Consider ca NU avem dreptul sa dezinformam daca NU stim.
4. Sfaturile se dau in urma experientei proprii. Altfel se cheama BIRFA.
END of STORY

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 29-Noi-2005 23:45

Tu vad ca o tii pe a ta, am avut 2 masini cu chip si flash ce vrei mai mult? :lol: daca nici asta nu e experienta proprie, atunci poate ne zici tu ce inseamna experienta proprie.
Stiam ce e cu Seatul, insa asta nu are nici o relevanta :), a aratat multe masina aia la cursele castigate 8)
Sau iti da si tie Dimsport vreun procent din masinile care le aduci? :twisted:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 30-Noi-2005 07:54

[/quote]Marea diferenta e la cuplu,pe care nu ai cum sa nu-l simti....[quote]Si cam care ar fi explicatia cu cresterea cuplului la motoarele fara turbo? :?

saxo
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Mar 24-Aug-2004 07:36

Mesajde saxo » Mie 30-Noi-2005 10:53

Prin schimbarea "hartilor" din cip pentru toate regimurile, se obtine o optimizare care se reflecta in cresterea cuplului si a puterii maxime. TOATE motoarele comerciale pe benzina aspirate sunt cu citeva procente bune SUB randamentul de performanta maxima pe care-l pot dezvolta. Procentul variaza in jurul a 10% , unele mai mult , altele mai putin.
Asta e motivul pentru care un cip BUN se va simti INTOTDEAUNA pe o masina de serie.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 30-Noi-2005 13:30

Concret, in ce consta optimizarea? Cum poti creste cuplul unui motor aspirat pe benzina, fara a creste cantitatea de amestec carburant care intra in cilindri?


Înapoi la “Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot