Furtune pt lichidul de racire

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Furtune pt lichidul de racire

Mesajde pr_ovidiu » Sâm 31-Mai-2008 19:56

Buna.
Am si eu o intrebare pt. cei care au un C3 1,4 HDi (tip motor 8HX) as vrea sa stiu furtunul de la radiator unde se conecteaza in borcanul cu antigel: in partea de sus sau jos?
Se pare ca se pot inversa si la mine este invers :(
Multumesc

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 31-Mai-2008 21:17

Nu prea inteleg care e problema la tine.

Furtunul care pleaca de la borcanul de antigel la radiator e conectat in partea de jos. In partea de sus a borcanului, cumva pe lateral, exista un "retur" din furtun subtire, care colecteaza vaporii din lichidul de racire si ii arunca la loc, prin condens, in borcan. Despre asta e vorba?

Daca poti, fa o poza, ca sa ne lamurim mai bine despre ce e vorba.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Lun 02-Iun-2008 06:17

La mine problema sta in felul urmator: din borcanul cu antigel iasa 2 furtune, unul pleaca la radiator, altul la undeva la motor (asta ii defect la mine). Ideea ii ca am putut f. greu sa il identific pt. ca la mine au fost inversate in borcan. Totusi merge si asa si asa. Dar as vrea sa stiu care ii varianta buna. O sa revin diseara cu poze. Multumesc.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 03-Iun-2008 10:29


Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 03-Iun-2008 10:45

salut

nu prea imi dau seama din poza unde merg furtunele acelea... dar, in principiu,la majoritatea masinilor cu vas de expansiune,partea de sus a vasului este conectata cu partea de sus a radiatorului.Astfel surplusul de apa rezultat in urma dilatarii termice este varsat inapoi in vasul de expansiune.

Partea de jos,unde se afla lichidul este folosita pentru alimentarea sistemului de racire. In mod logic, daca este nevoie de mai multa apa, aceasta nu poate fi trasa din partea de sus unde este aer.. right?
Relu

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Iun-2008 10:48

Da, pare nitel cam dubios. Trebuie insa verificate traseele furtunelor si unde se opreste fiecare.

O sa pun si eu o poza azi ca sa poti face o comparatie.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 03-Iun-2008 10:54

La mine initial Partea de sus mergrea in motor undeva, iar cea de jos in radiator. S-a defectat furtunul care merge la motor (cel lung) si atunci am descoperit ca la altii e invers cu furtunele. Am inversat si eu, si din pacate se incalzeste mai tere decat trebuie :( Sta mult timp la 3 liniute, in loc de 2.
De aceea as vrea sa stiu cum e normal, cum e la altii. Eu nu am luat masina de noua asa ca e posibilitatea sa se fi umblat prin ea.
Astept pareririle voastre....

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Iun-2008 15:48

Am reusit sa fac o poza la borcanul meu de antigel...

Imagine

La masina mea exista, asa cum se poate vedea si in poza, 2 furtune.

Unul dintre ele are diametru mai mare, e conectat in partea inferioara a borcanului si pleaca in jos (nu-mi dau foarte bine seama unde ajunge, pentru ca traseul lui e mascat de alte marafeturi). Presupun ca e infipt pe undeva la motor sau in partea de jos a radiatorului.

Al doilea furtun are un diametru mai mic, e conectat in partea superioara a borcanului si este legat in partea de sus a radiatorului, exact asa cum spunea si cdires.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 03-Iun-2008 18:11

La mine ambele au diametrul egal (is subtiri).
O sa va tin la curent la cum merge treaba cu furtunele inversate.
O intrebare pt vldst: la cate liniute iti sta temperatura in mod normal?
La mine la 2 liniute, dar daca ii f. cald si merg repede si incarcat sau o turez mult in oras atunci urca la 3 liniute.
Oare cate grade Celsius inseamna 2 / 3 liniute? :?:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Iun-2008 18:54

Heh, n-as putea sa-ti spun, pentru ca la C3-ul nou nu mai exista indicatia de temperatura pe bord :x

Singurul lucru pe care-l stiu cu siguranta e ca nu mi se aprinde vreo alerta de supra-incalzire pe bord :lol:

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Joi 05-Iun-2008 00:24

Da, la mine sunt invers, cel de sus duce la motor, cel de jos la radiator. Daca o sa te uiti mai atent o sa vezi ca din fundul borcanului mai pleaca un furtun mai gros, deci sunt trei furtune. Pe cel care vine de la motor intra lichid in vas, asa ca nu conteaza pozitia, pe cel de jos nu l-am verificat, insa daca si pe acela lichidul intra in vas nu cred ca e nici o problema daca sunt inversate. In legatura cu liniutele afisate la bord, la mine imi indica 3 liniute cand e motorul cald, doar iarna daca dau drumul la caldura si e foarte frig imi scade la doua liniute, deci 3 liniute eu zic ca ar trebui sa aibe apa cand e motorul cald. Incearca sa scoti capacul de la vasul de expansiune dupa un drum mai lung, dar cu mare grija, si daca apa fierbe, atunci intradevar sunt probleme.

Avatar utilizator
Marmotu
simpatizant
Mesaje: 58
Membru din: Mar 06-Feb-2007 22:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde Marmotu » Joi 12-Iun-2008 15:13

Strict referitor la liniute, si la mine - model 2002 - stau aprinse trei cu motorul cald. Inclusiv iarna.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Sâm 14-Iun-2008 00:38

Sa inteleg ca 3 liniute ii normal? La mine tot timpul (de cand am luat masina) sta la 2 liniute doar daca o turez mult prin oras la caldura urca la 3. :shock: iar mai apoi isi revine la 2.
As vrea sa stiu si de la altii care ai C3 1,4 HDI cum sta treaba. Multumesc pt. raspunsuri.

olaizola
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 12-Dec-2007 15:31
Localitate: Ploiesti

Mesajde olaizola » Lun 16-Iun-2008 13:28

La C3-ul meu, 1.4 HDI, 2004, se intampla sa fie la fel, adica furtunul de sus duce la motor iar cel de jos in radiator si este normal desi unele C3 au altfel de traseu pentru furtune, asa ca nu te speria deloc si nici nu incerca sa inversezi furtunele. Daca cel de sus se duce in motor, se duce de fapt in termostatul motorului si nu in alta parte. Iar cu liniutele este ok, vara 3 si iarna 2.

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Mar 17-Iun-2008 16:47

Mersi pt. raspuns. Acum m/am linistit. Inseamna ca la mine e ok.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh