ce ulei de motor sa folosesc pentru un c3 hdi sx???

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

LinX
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 29-Mai-2008 13:27
Localitate: Bucuresti

Mesajde LinX » Vin 06-Iun-2008 01:44

Eu zic sa-i crezi pe ei: http://www.total.com.ro/lub/lubroumanie ... enDocument

De asemenea sunt convins ca poti sa contactezi Total Lubricants Romania sau chiar firma mama pentru orice fel de informatii tehnice. Eu personal am un catalog Total si pentru Peugeot / Citroen cu DPF nu se recomanda decat Quartz INEO ECS (5W-30); in unele cataloage poate sa apara Quartz INEO 5W-40, insa asta n-are nici o legatura cu uleiul "obisnuit" Quartz 9000 5W-40. Afirmatiile pe care le-am facut ref. la fitrul de particule le-am facut in urma inclusiv a unor discutii cu cineva din partea firmei Total.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 06-Iun-2008 11:32

XENON scrie:nicum, ce legatura are prima cifra (indicecele de viscozitate la rece) cu "grosimea uleiului" in timpul functionarii? de ce sa nu fie bun 0 in loc de 10? 0w e prea subtire pt. masinile vechi poate, (desi nu cred), la o masina actuala are legatura doar cu temperatura ambientala (la care pornesti motorul). exact asa spune si manualul de intretinere la diesel: 0w-40 - toate motoarele;
5w-40 - toate motoarele; 10w - 40 - toate motoarele. singura exceptie este la HDI FAP care nu accepta 0w-40. dar cum 1.4HDI nu are FAP, nu are restrictii.


Pai daca la rece uleiul ala de foarte subtire, inchipuie-ti ca la cald o a fie inca si mai subtire, oricit de mult ar fi aditivat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

LinX
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Joi 29-Mai-2008 13:27
Localitate: Bucuresti

Mesajde LinX » Vin 06-Iun-2008 11:45

Nu o sa fie mai subtire. Asta practic reprezinta ultima cifra. 0W-40 este un ulei mult mai "elastic".

Cu tot respectul, dar de ce pui mana si documentezi un pic inainte sa te exprimi cu atata siguranta? Uite, in cifre, viscozitatea in mm^2/s (5W-40 respectiv 0W-40): la 40 grade C: 85 respectiv 75 si la 100 grade: 14 respectiv 13 (remarca diferenta; 1 mm2/s e un o diferenta aproape nula).

Alte mentiuni facute de producator:
TOTAL QUARTZ 9000 0W-40, thanks to its fully synthetic formulation, has an exceptional viscosity index... ensures easy cold starts and fuel economies due to its extreme fluidity at low temperature; and maintains a very resistant oil film even at high temperature, because of its exceptional thermal stability.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 06-Iun-2008 14:06

Uleiul ala e mai elastic (diferenta mai mare intre cele 2 cifre) decit un 10w40 intr-adevar.
Mentiunile alea nu pot fi luate decit ca marketing pur. Inca nu am vazut ulei care sa fie vindut de producator ca unul prost.
Stiu un exemplu de Xantia (nu dau nume) care a pus 0w40 in loc de 10w40. Dupa 2 schimburi de ulei motorul a cedat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 06-Iun-2008 17:14

e poveste, inseamna ca era pe duca motorul. in cel mai rau caz ar fi consumat mai repede uleiul si atat. si aspropos, daca e 0w-40 sau 10w-40, viscozitatea la cald tot 40 este, deci e fix aceeasi. uita-te in graficele si in specificatiile oricarui producator de uleiuri sa vezi ca asa e. si mai uita-te la Aral de exemplu, in motorul de cautare de uleiuri sa vezi pt. aceleasi motoare ce plaja larga de uleiuri se poate folosi. bineinteles si in functie de conditiile atmosferice in care se va utiliza masina. eu raman la parerea mea ca in Romania un ulei mai "subtire" de 5w nu merita folosit pt. ca mai jos de -30grd C nu cred ca se inregistreaza nici la Miercurea Ciuc.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Sâm 14-Iun-2008 11:16

Un ulei bun e ARAL ... 10W50 . E bine sa avem a -2-a cifra peste 40 indiferent de ulei..chiar si la un ulei mineral bun. Eu in ultima vreme asa bag in C3... Lubricerp minearl 10W50 ...e 9 RON sticla de 1kg...f.bun:):):)

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 14-Iun-2008 12:09

iti recomand LUKOIL sau LUBRIFIN :lol: 50-ul ala nu e OK, dar faci cum crezi.

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Sâm 14-Iun-2008 14:12

Eu merg cu Total Quartz Future 9000 5W30. Il am de 7000 de km si nu am am probleme. Total spune ca e un ulei foarte bun pentru orice tip de motor dupa 2000, in orice conditii climaterice. Totusi e o mentiune pe eticheta ca n-ar fi pentru HDI. Probabil ca nu puneam din asta daca nu era acoperita eticheta cu un abtipild si nu am putut s-o citesc.
ACEA A5/B5-04
API SL/CF

* Meets PEUGEOT & CITROEN technical requirements of both gasoline and diesel non-HDI engines.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 14-Iun-2008 16:06

sau o fi non-FAP engines? esti sigur ca scrie non-HDI?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 14-Iun-2008 16:09

@LinX, am citit pe pagina indicata de tine, insa inafara de "a lot of advertising crap", cum ca uleiul asta e special, nu am vazut niciunde scris ca Total Quartz 5W40 este nerecomandat. eu cred ca banii in plus dati pe Ineo asta nu se regasesc ulterior in vreo economie de altceva. in plus de asta nu cred ca Citroen renunta la toti banii care veneau din schimbarea FAP-urilor peste tot pe glob doar ca Total a inventat nusce particule
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Sâm 14-Iun-2008 23:40

Asa scrie ca am dat copy si paste :) ,dar nu stiu care-i treaba. Un ulei full sintetic, "superior", dar nu e pentru HDI?! http://www.lubricants.total.com/lub/lubroot.nsf/VS_SWIPSA/E8602E1F66ADB130C125712C0051BA6B?OpenDocument&UNI=688A60D20AE2F9D9C1256EF3004DB954&
Din specificatii nu pare sa aibe nimic deosebit, doar ca e un pic mai fluid (decat gama ineo 5w30) si cam atat. Doar ca sa vinzi ineo care probabil e mai scump spui ca asta nu e bun, nu mai inteleg nimic...

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Dum 15-Iun-2008 00:06

sa stiti ca atat ARAL cat si Mobil 1 au in gama uleiuri "low SAPS", pt. filtre de particule. deci daca e doar "vrajeala" comerciala, atunci s-a raspandit la toti. :D

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Lun 16-Iun-2008 07:47

Eu cred ca 50 la cifra a-2-a e ok. Ca se incing destul de tare motorasele astea de Citroen ..fiind si destul de turate..adik la 4-5 mii de ture...deci trebuie folosit un ulei care-si pastreaza calitatile si la temperaturi inalte..

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 16-Iun-2008 17:37

4000 de ture e fix zero pe langa 9000 la cat merg unele masini preparate. Asa ca, mai ales pentru un 1,4 situatie e destul de clara.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 17-Iun-2008 09:55

masinile de F1 ajung la 18000 rot/min. ce ulei or avea?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo