ABS

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 27-Iun-2008 15:40

Mirceax scrie:eu iarna asta daca nu foloseam frana de mana, ma duceam relaxat cu abs + ebd + afu (cu C4) in masinile din fatza (vreo 20 de metri) avand 15km/h pe un polei oribil...
mergeam incet, in fata fusese accident, erau masini oprite pe 2 benzi, si la un moment dat apas frana... bland... incepe abs-ul sa taraie, nu frana deloc, frana de mana, volan dreapta, volan stanga, masina s-a pus oblic pe drum, si am mers taras maxim 2 metri si m-am oprit... asta dupa ce franasem vreo 5 metri si masina nu dadea niciun semn ca vroia sa incetineasca...

iar prin oras de cateva ori (primavara-vara) cand era niscaiva nisip iar intra abs-ul aiurea... probabil are citroen-ul probleme cu abs-urile (nu ar fi ceva iesit din comun), dar daca toate masinile cu abs sunt asa, e cam aiurea... intr-adevar pentru mamaie si tataie cu reflexe imbatranite, care ar pierde controlul pe ploaie sau iarna sau la viteze mai mari, e mai ok probabil un abs, dar pt condus mai tinereste si sportiv, nu e cine stie ce!


Asta e unul din exemplele clasice in care ABS-ul, nu numai ca nu te ajuta, dar te si incurca.
Apoi mai e si teoria compensarii, care spune ca un sofer va conduce mai agresiv, stiind ca are o masina despre care isi inchipuie ca frineaza mai bine. Seria de accidente de la noi e un foarte bun exemplu in acest sens.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Vin 27-Iun-2008 17:23

Ideea e asa:

Daca franezi cu frana de motor, fara sa intre ABS-ul (care e defapt si momentul in care s-ar bloca rotile) e PERFECT.

Asa se obtine cea mai buna distanta de franare. Nu cu ABS, nu cu franat fara blocat rotile, nu cu franat cu blocatul rotilor.

ABS-ul este bun pentru ca nu poti conduce tot timpul la 100% din capacitate. Nu exista soferul perfect, nici macar Loeb nu e. Si daca se intampla sa ai o scapare, te poate salva de la multe batai de cap.

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Vin 27-Iun-2008 18:59

eu iarna asta daca nu foloseam frana de mana, ma duceam relaxat cu abs + ebd + afu (cu C4) in masinile din fatza (vreo 20 de metri) avand 15km/h pe un polei oribil...


Iarna viitoare incearaca sa folosesti cu incredere frana de motor.E mult mai buna pe zapada decat frana de mana. :wink:

Mirceax
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Vin 27-Iun-2008 14:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mirceax » Vin 27-Iun-2008 19:19

Mishoo scrie:
eu iarna asta daca nu foloseam frana de mana, ma duceam relaxat cu abs + ebd + afu (cu C4) in masinile din fatza (vreo 20 de metri) avand 15km/h pe un polei oribil...


Iarna viitoare incearaca sa folosesti cu incredere frana de motor.E mult mai buna pe zapada decat frana de mana. :wink:


in viteza intai fara sa apas pe acceleratie am 8km/h... atunci aveam 15... nu era mare diferentza

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 27-Iun-2008 20:22

pe rand:

@dj01fad: ai fi surprins (si eu am fost) ce asemanator e, din pacate, abs-ul de pe bx cu abs-ul de pe masinile moderne. Zic "din pacate" pentru ca ma asteptam la un progres. Am condus multe masini moderne si unele le conduc aproape zilnic: Megane, Logan (si cu abs), bmw 5 si la toate mi se pare ca abs-ul actioneaza aproape la fel. la megane si seria 5 mi se pare ca efectul acela de pedala apasata inapoi este mai putin accentual decat la logan. cam asta toata diferenta. Cx-ul a fost construit de ceva timp. bx-ul e putin mai recent.

@Matrixu din pacate nu am timp sa fac toate aceste teste, desi as vrea sa le fac. am vazut insa teste facute de altii si rezultatul a fost cel exprimat de mine. faza cu gheata am patit-o si eu pe o alta masinia si m-am cam speriat. nu am facut accident, dar a fost urat.

@Mishoo
Nu, nu asta e rolul abs-ului. Cum a zis nicu, rolul abs-ului este de a-ti asigura controlul asupra directiei de mers in cazul in care o calci la maxim.

per total: nu vreau sa va conving de faptul ca abs-ul este mai mult un rau decat bine pentru ca nu am interes sa fac asta. ce am zis mai sus sunt ce am experimentat (pe nevrute mai mult) si le-am zis. atat. La fel ca si benzina vs diesel sau alte subiecte mult mai clare, acesta este un subiect care creaza polemici. nu vrea asta. daca voi gasi niste teste clare le postez. discutii aiurea nu o sa fac.
"If in doubt, flat out!"

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 27-Iun-2008 20:37

http://www.carbibles.com/brake_bible.html

Even in fresh snow conditions, you gain the advantages of better steerability and stability with four-wheel ABS than with a conventional system that could result in locked wheels. In exchange for an increased stopping distance, the vehicle will remain stable and maintain full steering since the wheels won't be locked. The gain in stability makes the increase in stopping distances an acceptable compromise for most drivers.
So the short answer to this debate is that ABS is worse in snow and ice for overall stopping distance, but better for controlability.

Asta zice multe. pentru cei interesati, linkul este sus.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 27-Iun-2008 21:09

mai bine ridici piciorul din frina la nevoie decit cu ABS. ca sa nu mai zic ca masina se controleaza din acceleratie nu din frina
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Vin 27-Iun-2008 21:17


Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 27-Iun-2008 21:22

imi pare rau, dar testele astea is facute sa vinda ABS-ul. tu ai tine piciorul in frina in continuare cind masina ar incepe sa vireze singura? sau ai incerca sa corectezi si apoi sa reiei frinarea?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 27-Iun-2008 21:51

khan scrie:mai bine ridici piciorul din frina la nevoie decit cu ABS. ca sa nu mai zic ca masina se controleaza din acceleratie nu din frina


mare dreptate ai, si eu sunt de aceeasi parere, dar, asta inseamna sa iti cunosti masina mai bine ca pe buzunare, si sa fi si un sofer cel putin de la mediu un sus... nu vreau sa ma laud, dar personal, am reusit sa opresc de la 80 la 0 cx-ul mai repede decat a oprit un amic un bmw seria 3 din 2001... testat in paralel, iar el a calcat frana la maxim si a tinut-o asa pana s-a oprit masina... (ca doar asta era si ideea testului, el laudandu-se ca nimic nu se opreste ca bmw). referitor la control... da... din acceleratie controlezi masina, nicidecum din frana :roll: sa incerce cine doreste sa faca testul elanului pe franare, sa vada ce se intampla, cu o masina cu abs smecher... apoi sa il incerce in plina accelerare...

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Vin 27-Iun-2008 23:11

imi pare rau, dar testele astea is facute sa vinda ABS-ul. tu ai tine piciorul in frina in continuare cind masina ar incepe sa vireze singura? sau ai incerca sa corectezi si apoi sa reiei frinarea?



Imagineaza-ti ca in loc de apa acolo era gheata.La ce iti folosea sa ridici de pe frana si sa faci ce vrei tu cu volanul??Pana in primul copac garantat nu mai capatai inapoi directia.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 28-Iun-2008 01:36

exact acelasi lucru se evidentia si dintr-un documentar Discovery despre siguranta auto, si anume ca marele avantaj al ABS-ului nu este scurtarea distantei de franare, (lucru care se poate intampla uneori, alteori chiar dimpotriva :wink: ), ci ca permite sa exiti obstacole desi esti cu piciorul la podea.
apropo de iarna, poti avea 1000 de sisteme de asistare la franare, daca n-ai gume de iarna esti "pa!".

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 28-Iun-2008 02:07

referitor la ceea ce am spus eu mai sus, am uitat sa precizez ca ceea ce conteaza cel mai mult la o masina este eficienta franelor (nicidecum nu am vrut sa spun ca am eu piciorul mai smecher decat abs-ul de bmw). daca franele nu sunt eficiente poti sa ai mama abs-ului ca tot nu se opreste cum trebuie. de ce oare in loc sa dezvolte tehnologia de franare, prin marirea placutelor, folosirea a cate un piston cel putin pe fiecare parte, si asa mai departe, ii tot dau inainte cu toate sistemele astea de siguranta? eu nu prea am incredere in electronica la masini, drept dovada exista mii si mii de defecte din aceasta cauza.
uitati-va la masinile de raliu... au abs? NU.. dar au frane eficiente in schimb, si uitati-va ce fac aia cu ele; am avut mai demult un reno 19 sport, care din fabrica avea pe fata etrierii aproape dubli fata de o versiune mai slaba.. de ce oare? ce... aia nu trebuie si ea sa se opreasca in acelasi fel? sunt unele lucruri pe care nu prea pot sa le inteleg eu in industria asta auto;
si, putin offtopic, ca sa trag un semnal de alarma, ma uit la toti smecherii care isi fac "tuning" la motoare, adauga nush cati cai, dar aproape toti, uita de sistemul de franare care ar necesita si el un upgrade...
concluzia este cam asa: cu abs, fara abs, orice masina trebuie sa aibe franele eficiente. totodata, mai presus de asta, orice sofer, care vrea sa se numeasca sofer, trebuie sa stie sa franeze o masina, indiferent daca e vorba de o amarata de dacie sau de noul S, nu sa stea cu piciorul in podea si sa incerce sa volaneasca. exista si o regula nescrisa a soferilor: daca in mers, iti apare un posibil obstacol, iar tu inloc sa incerci sa il ocolesti, te uiti la el in disperarea de a te opri, de multe ori finalul va fi neplacut. sigur, depinde de situatie, nu ne referim la accidente banale la 5km/h la semafor. este bun abs-ul, ca multe alte sisteme, dar nu trebuie sa ne culcam pe o ureche si sa ne bazam pe ele. ii mai aud pe unii... daca aveam abs reuseam sa opresc, sau daca nu imi intra nush ce sistem nu il pocneam pe ala. gresit! daca mergeai atent ajungeai la destinatie. fierul e tot fier, si nu se stie niciodata.

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Sâm 28-Iun-2008 10:53

Aia la WRC nu au ABS ca s-ar duce dracu dupa cateva curse. Nu mai stiu in ce perioada, facusera un calcul la schimbatul vitezei per total la cateva trasee. Ziceau ca cutare schimbase viteza ~12 mii de ori, iar ailalt de ~15 mii de ori. Si nu e exagerare.

Iar eu cand simt ca intra ABS, ii dau frane de motor pana ma opresc. Asa se si reduce. Practic aflu cand as pierde aderenta, si o opresc the old fashion way.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 28-Iun-2008 12:50

nu are nici o legatura de cate ori schimba treptele de viteza cu abs-ul. ma indoiesc ca s-ar duce dracu abs-ul pe o masina de curse. problema e ca ei au nevoie, in anumite situatii sa aiba rotile blocate. aici e esentialul.

Manevra ta in cazul in care intra abs-ul mi se pare nepractica. nu stiu cum ai timp tu sa faci chestia asta. daca ai timp insemna ca nu este intr-un moment de panica, deci e putin relevant.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst