Schimbare motor Citroen BX 19 TRD

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Schimbare motor Citroen BX 19 TRD

Mesajde Varanul » Vin 04-Iul-2008 20:41

Am demarat azi actiunea de schimbare a motorului, la noul bx seria 2 19 TRD. O sa ii scot motorul de 1.9 si o sa il inlocuiesc cu cel de 1.7 care l-am avut pe cealalta. O sa ma ric sa fac treaba in spatele blocului, deoarece mi-au venit dracii pe mecanicii astia care de care mai destept ca altul. Cum sa iti ceara frate 200 de euro sa iti schimbe un motor. Sa ma ierte Dumnezeu dar mai bine a tirez cu nevasta la munte un weekend, si ma chinui eu sa il schimb cu 2-3 amici.
Asadar am inceput corvoada.......Nervi cu pivoti, cu bielete de directie....bla bla bla. Dar in cele din urma am reusit sa scot o planetara, cea scurta, mai urmeaza maine dimineata cea lunga cu tripod, insa acolo e problema pentru ca puntea e rupta chiar pe partea ai. Da trebuie sa iasa da-o in mama masii, ca nu e dupa ea. Si sa vedeti cum se scoate un motor afara cu 2 centuri de siguranta :)). Sper ca la BX-ul pe care vreau sa il readuc la viata, sa pot sa desfac suruburile de la planetare sa nu mai ma chinui atat, daca nu asta e ghinion, scot bieletele de directie, capetele de bara, si desfac basculele si basta ies planetarele. Sper ca maine seara sa am motorul pus si eventual duminica sa pun totul la loc. WISH ME LUCK !!!!!!!

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Vin 04-Iul-2008 21:11

de ce pui motor de 1.7 si nu-l lasi pe cel de 1.9?..cel de 1.9 are in functie de model: 64-71 CP....pe cand cel de 1.7 : 60 cp, iar la consum sunt pe acolo amandoua.
BX

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 04-Iul-2008 22:00

o fi turbo...

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Vin 04-Iul-2008 22:03

tips, de la cineva care a facut chestia asta singur...

piulitele de la planetare se desfac foarte usor cu o cheie inelara cu cot, daca adaugi inca o piulita peste cea existenta. Priza e mult mai buna, ii dai un picior si gata. Putin spray degripant ajuta procesul.

Planetara din dreapta n-are nici o treaba cu puntea. La rulmentul intermediar are doua suruburi de 11. Le desfaci si apoi bagi un levier intre suportul rulmentului si intermediarul planetarei si.. afara cu rulmentul cu planetara cu tot. Si eu m-am chinuit destul pana m-am prins de smecherie...

O sa fie ceva de munca sa desfaci teava de esapament din galeria de evacuare, trebuie manute micute pentru ca e stramt, pe de-o parte, iar pe alta parte.. suruburile sunt cam gripate. Iarasi, spray...


Nu cred ca poti sa lucrezi cu doua centuri de siguranta, desi suporta greutatea, fara o girafa sau un scripete pe o teava. Trebuieste manevrabilitate.. ai sa vezi...

Desfa suportul filtrului de aer care e prins pe suportul bateriei. Daca nu, te va incurca maxim rahatul ala de tabla...

Mai sunt si altele.. dar nu-mi vin acuma ca sunt cam frant.. Orice nu reusesti sa deslusesti.. posteaza si aspund cu placere.
Relu

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Varanul » Dum 06-Iul-2008 09:02

Pai ecuatia e simpla. Azi am aflat ca defapt motorl pe care l-am folosit pana acum este tot de 1.9 dar cum in carte e trecut motor fara serie, proprietarul s-a gandit sa il treaca ca fiind de 1.7 sa plateasca mai putin. Anyway deci am motor de 1.9. De ce il schimb ? Pentru ca un destept de mecanic care a venit cu mine sa imi porneasca masina si sa o aducem la mine in spatele blocului a facut urmatoarea chestie. Motorul nu prea steatea la relanti si se oprea. Cauza : filtrul de motorina praf, plin cu apa. El BATMAN BATMAN a zis ca nu e de la aia, ca filtrul e ok. Si cum masina a ajuns trasa vrea 10 km, el o tot tinut-o in viteza sa o porneasca el, si tot ajea pana a iesit fum din cutie. Marea Problema : nu mai intra in viteza, iar pedala de ambreaj e ca si cand n-ar exista. Istet mecanic ce sa zic, dar eu mai duda ca am pus botul la el... si acum imi vine sa imi dau pumni in cap. Plus ca motorul are o problema: nu mai ajunge ulei in rampa la axa cu came. Defapt ajunge dar nu destul. Se rezolva nu e bai, curatam canalul de ulei si basta. Insa avand in vedere ca trebuiesc derulate prea multe operatiuni, am hotarat sa pun motorul meu care merge ceas cu tot cu cutie si cu planetare caci evident sunt mai bune ale mele.
Referitor la planetara cu tripod asea este, am vazut si eu acele 2 piulite de 11 , le-am desfacut, am lovit de doua ori in levier pus pe buza respectiva si a iesit planetara afara.
Daca aveam o astfel de cheie de care zici era mult mai simplu dar eu am o tiganeasca de 36, si e aproape imposibil de desfacut, drept urmare am scos basculele cu tot fuzeta disc si planetara, oricum terbuiau schimbate. Ieri nu am reusit sa mut motoarele, dar sper sa o fac azi, ca mai am de desfacut doar galeriile si furtunele de pe motoare. WISH ME LUCK

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Dum 06-Iul-2008 13:07

GOOD LUCK!

avand in vedere ca operatia e dificila dar nu imposibila, n-am nici o indoiala ca vei reusi.

Cand pui basculele la loc, mare grija in ce pozitie infigi cilindrii. Cu verdele in sus... adica cu retururile in spate... Nu stiu daca era necesar so-ti spun chestia asta.. dar nu strica.

Cand strangi suruburile la rulmentul de planetara, sa le strangi alternativ ca sa te asiguri ca intra drept rulmentul.

In fine, daca te enerveaza ceva... am eu ciocane mari...

Bafta.
Relu

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 06-Iul-2008 18:32

Varanul scrie:Plus ca motorul are o problema: nu mai ajunge ulei in rampa la axa cu came. Defapt ajunge dar nu destul. Se rezolva nu e bai, curatam canalul de ulei si basta.


vezi ca socoteala de acasa nu e ca aia de la piata. vezi sa nu ai alte probleme din cauza carora nu urca ulei sus, posibilitatea canalului infundat este foarte foarte mica. daca era infundat, nu urca deloc, dar daca tot mai urca, inseamna ca pe undeva se pierde presiunea. inainte sa faci vre-o mutare, ca sa nu muncesti degeaba, incearca sa pui un manometru sa verifici presiunea la ulei.

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Varanul » Lun 07-Iul-2008 07:28

Dap bine spus. Imi place faza cu ciocanele mari.... Fratilor intrebare de baraj : Cat cantareste un motor de 1.9 diesel si cutia la un loc ? Ca ne-a cocosat in 4 insi sa mor. Al doilea nu l-am mai scos nici morti afara, l-am lasat pe sambata.
Stai calm omu ca eu pun motorul ala care merge ceas nu ala cu probleme la ulei. De asta ma chinui atat :D.
O alta intrebare de baraj: Care ai o macara sau ceva de genu ca m-ar ajuta mult mai mult ?
O saptamana placuta tuturor....

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 07-Iul-2008 09:36

cantareste suficient de mult incat sa nu-l poti manevra "MANUAL". Parca ti-am mai zis chestia asta.. Eu am imprumutat o "girafa", cu care m-am descurcat singur (adica cu 2 manute). Este aparatul ideal pentru ca poti manevra in toate directiile. Cred ca gasesti la vreun service mai amarat o girafa de imprumut.
Relu

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Varanul » Mar 08-Iul-2008 00:46

Da cum sa nu. Trezirea copilu.... Locuiesc in bucuresti. Care service crezi ca imi imprumuta mie o girafa sau o macara..... Poate daca avea tata service mergea.... Gasesc eu o solutie, daca nu chem 6-7 baieti si tot il scoatem da-l in mama masii de motor.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 08:26

Copilu' e treaz... atat de treaz inca sa stie ca nu la "scoatere e problema", desi nici acolo nu-i floricica.. ci la "bagare e problema".

Daca ai ceva baieti voinici, nu cred ca 7 bucati ar avea loc sa bage toti manutele... sa zicem ca poate,poate. Inca mai cred ca te complici..

Sau, :idea: :idea: :idea:

impacheteaza tot si vin-o la mine in Dambovita.. luam girafa si facem treaba. Nice and Easy..

sunt la 40 km de metropola care se sufoca.. (si te sufoca..)
Relu

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Varanul » Mar 08-Iul-2008 17:44

Omu as veni cu placere dar nu prea mai am cum sa vin. Ar trebui sa montez tot la loc. Masinile sunt desfacute bucati la fata. Facem altfel cum putem cara girafa la mine in Militari ? Vin sa o iau cu o masina ceva ?
Cat este de mare. Daca ai face chestia asta as ramane dator, asta pe langa gratarul pe care o sa il dau, sau eventual imi spui cat ma costa. 0763.663.004 suna-ma si stabilim cumva, dar sa vin cu masinile e aproape imposibil.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 17:53

girafa.... este enorma comparativ cu capacitate de transport a unei masini normale.. eu am adus-o agatata de masina vreo 800 m cu doi oameni pe ea pentru echilibru (are role, nu roti...). si inapoi... noroc ca a avut altcineva nevoie si a venit sa o ia de la mine.. tot asa.. trasa.

As face chestia cu placere, dar nu stiu daca mi-o da sa o duc la Bucuresti, caz in care, ar trebui vreun TV-u ceva...

cam asa arata...

Imagine


Am sa-l intreb pe proprietar..
Relu

Avatar utilizator
Varanul
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mie 11-Apr-2007 09:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Varanul » Joi 10-Iul-2008 08:49

Deci chestia aia e imensa si nu cred ca am cu ce sa o car pana la bucuresti. O sa incerc cu vreo 5-6 baietii mai fortosi si tot il dovedim da-l in mama masii de motor. Tks for the tip anyway. Daca ai timp sambata sau duminica te astept pe la mine pentru unele sfaturi si logic pentru o bere sau un suc cafea ceva.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Joi 10-Iul-2008 10:56

mi-ar face placere sa vin sa dau o manuta de ajutor, dar am zugravii in casa de vreo saptamana si ma gandesc ca daca trag si eu pe weekend poate sfarsim treaba ca m-am cam saturat de praf si moloz.

nr. meu de telefon 0726.144.522
daca e ceva ce nu iese.. sau face figuri..sau.. orice.. ma suni.
Relu


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen