Aerisire suspensie
Moderator: Echipa Tehnica
Aerisire suspensie
Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?In romana daca se poate....multumesc!
Re: Aerisire suspensie
Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?
DeocamdatĂŁ eu am scris cĂŁ nu este necesarĂŁ aerisirea; posteazĂŁ Âşi tu partea din manual unde explicĂŁ cum se face aerisirea suspensiei.
Eu Âştiu cĂŁ acel Âşurub este pentru depresurizarea sistemului deci nu pentru aerisire.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?
Acel surub este pentru a decupla practic disjunctorul (tot uleiul trimis de pompa e trimis inapoi in vas). Nu se aeriseste nimic. Nu sesfa surubul ala mai mult de 2-3 ture. In spatele lui e o bila, pe care daca o pierzi, ramii fara presiune in sistem.
Daca vrei sa ajuti aerul din suspensie sa iasa, e suficient sa faci niste genuflexiuni cu masina. Doar frinele se aerisesc, similar ca la orice alta masina, cu diferenta ca nu se dau pompe la pedala, se tine pur si simplu apasat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
depinde ce intelegi prin cateva zile...
eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
Relu
sunt multe chestii in manual pe care nu le respectam din diverse motive. Si le stie fiecare. Aici vorbeam de procedeul cel mai la indemana, empiric, neinvaziv, usor, al lenesului, spune-i cum vrei...
Ideea de baza era ca la citroen-e toata chestia e mai altfel decat la masinile cu pompe de frana. N-am avut niciodata la BX frane mai putin decat beton datorita faptului ca nu am aerist sistemul pe la etrieri si pe la dozator. E adevarat ca la inceput,la primele pedale cu aer in sistem se simte o ezitare, dar, ideea de baza, neconforma cu manualul,bazata pe propria experienta, este ca se rezolva de la sine. Asta e tot ce am vrut sa spun. Nu sa inventez eu alte metode mai tapene decat cele ale producatorului.
Ideea de baza era ca la citroen-e toata chestia e mai altfel decat la masinile cu pompe de frana. N-am avut niciodata la BX frane mai putin decat beton datorita faptului ca nu am aerist sistemul pe la etrieri si pe la dozator. E adevarat ca la inceput,la primele pedale cu aer in sistem se simte o ezitare, dar, ideea de baza, neconforma cu manualul,bazata pe propria experienta, este ca se rezolva de la sine. Asta e tot ce am vrut sa spun. Nu sa inventez eu alte metode mai tapene decat cele ale producatorului.
Ultima oară modificat Mar 08-Iul-2008 21:34 de către cdires, modificat 1 dată în total.
Relu
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Aerisire suspensie
Lampard87 scrie:Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!
prietene,tu ai sferele varza.trebuie umplute cu azot. ce rost are sa batem cimpii cu aerisirea suspensiei?daca tot veni vorba suspensia se aeriseste asa: se ridica si se coboara masina de vreo 3 ori de la min la maxim.asta e tot.si se face doar dupa o interventie la sfere sau alte componente ale sistemului.daca nu se face nu e absolut nici o problema.
ce se face de la celebrul surub de 12 pe care multi il scot de tot, e altceva ,se face AMORSAREA, ajutarea pompei sa se umple de ulei.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
cdires scrie:depinde ce intelegi prin cateva zile...
eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
eu zic ca frinele nu se aerisesc singure nici in 10 ani pentru ca nu este un circuit cu retur.daca schimbi o teava la frina spate de ex poti sa astepti tu cite zile vrei ca n-o sa ai frina pe roata aia in veci.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo