Aerisire suspensie

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Aerisire suspensie

Mesajde Lampard87 » Vin 04-Iul-2008 21:03

Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?In romana daca se poate....multumesc!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 05-Iul-2008 10:57

Nu este necesarĂŁ aerisirea suspensiei deÂşi mulĂži o sĂŁ spunĂŁ cĂŁ ar trebui slĂŁbit Âşurubul de la disjunctor etc.

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Re: Aerisire suspensie

Mesajde Lampard87 » Sâm 05-Iul-2008 16:10

Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 05-Iul-2008 18:51

salut, daca masina e ridicata in pozitie normala de mers si e rigida, ai sferele descarcate sau sparte , se pot reincarca sau inlocui cu altele noi
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Lun 07-Iul-2008 17:17

sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 08-Iul-2008 09:37

nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?

DeocamdatĂŁ eu am scris cĂŁ nu este necesarĂŁ aerisirea; posteazĂŁ Âşi tu partea din manual unde explicĂŁ cum se face aerisirea suspensiei.
Eu Âştiu cĂŁ acel Âşurub este pentru depresurizarea sistemului deci nu pentru aerisire.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 08-Iul-2008 10:24

nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?


Acel surub este pentru a decupla practic disjunctorul (tot uleiul trimis de pompa e trimis inapoi in vas). Nu se aeriseste nimic. Nu sesfa surubul ala mai mult de 2-3 ture. In spatele lui e o bila, pe care daca o pierzi, ramii fara presiune in sistem.
Daca vrei sa ajuti aerul din suspensie sa iasa, e suficient sa faci niste genuflexiuni cu masina. Doar frinele se aerisesc, similar ca la orice alta masina, cu diferenta ca nu se dau pompe la pedala, se tine pur si simplu apasat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mar 08-Iul-2008 17:43

hei hei nu dati cu pietre! doar ca in aceasta sectiune de "hidraulica" este o descriere a modului cum se face aerisirea, facandu-se referire si la acel surub. incercam doar sa-mi dau seama cine are dreptate... scuze, nu mai fac.

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mar 08-Iul-2008 17:47

si inca ceva: tot pe forum am citit ca franele se aerisesc singure in cateva zile etc,etc... acum vad ca totusi trebuie aerisite... promit ca o sa postez link-ul care face referire la aerisirea franelor in mod "automat"

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 08-Iul-2008 17:56

Pe forum este pĂŁrerea oamenilor simpli dar tu m-ai trimis la manual. :wink: So, cine a ridicat piatra?
Frânele trebuiesc aerisite numai cã la anumite modele dozatoare nu este necesarã aerisirea? Aºtept ºi link-ul. :tease:

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 17:58

depinde ce intelegi prin cateva zile...

eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...

Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
Relu

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 08-Iul-2008 18:13

Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...

Hai sã nu exagerãm... frânele trebuiesc aerisite ºi dacã citeºti manualul e o Întreagã filozofie despre modul cum se executã acest lucru.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 21:33

sunt multe chestii in manual pe care nu le respectam din diverse motive. Si le stie fiecare. Aici vorbeam de procedeul cel mai la indemana, empiric, neinvaziv, usor, al lenesului, spune-i cum vrei...

Ideea de baza era ca la citroen-e toata chestia e mai altfel decat la masinile cu pompe de frana. N-am avut niciodata la BX frane mai putin decat beton datorita faptului ca nu am aerist sistemul pe la etrieri si pe la dozator. E adevarat ca la inceput,la primele pedale cu aer in sistem se simte o ezitare, dar, ideea de baza, neconforma cu manualul,bazata pe propria experienta, este ca se rezolva de la sine. Asta e tot ce am vrut sa spun. Nu sa inventez eu alte metode mai tapene decat cele ale producatorului.
Ultima oară modificat Mar 08-Iul-2008 21:34 de către cdires, modificat 1 dată în total.
Relu

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: Aerisire suspensie

Mesajde sandor mihai » Mar 08-Iul-2008 21:33

Lampard87 scrie:Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!

prietene,tu ai sferele varza.trebuie umplute cu azot. ce rost are sa batem cimpii cu aerisirea suspensiei?daca tot veni vorba suspensia se aeriseste asa: se ridica si se coboara masina de vreo 3 ori de la min la maxim.asta e tot.si se face doar dupa o interventie la sfere sau alte componente ale sistemului.daca nu se face nu e absolut nici o problema.
ce se face de la celebrul surub de 12 pe care multi il scot de tot, e altceva ,se face AMORSAREA, ajutarea pompei sa se umple de ulei.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 08-Iul-2008 21:35

cdires scrie:depinde ce intelegi prin cateva zile...

eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...

Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...

eu zic ca frinele nu se aerisesc singure nici in 10 ani pentru ca nu este un circuit cu retur.daca schimbi o teava la frina spate de ex poti sa astepti tu cite zile vrei ca n-o sa ai frina pe roata aia in veci.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo