care e treba cu sfera centrala ?
la ce e buna si de ce nu au toate Bx-urile?
multumesc
sfera centrala
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Toate masinile cu LHM (inclusiv BX) au sfera centrala. Sfera centrala e un rezervor de presiune ca sa poti frina si dupa ce ai oprit motorul spre exemplu.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
S-a incetatenit sa se numeasca sfera centrala din cauza pozitiei pe care o ocupa, cu toate ca mult mai sugestiv pentru rolul ei ar fi daca am folosi denumirea de sfera acumulator.
Deci, sfera acumulator are rolul de a inmagazina energia pe care o furnizeaza pompa. Lichidul stocat in ea poate fi pus foarte repede la dispozitia utilizatorilor (frana are prioritate) atunci cand pompa de presiune nu mai functioneaza.
De asemea permite pompei un timp de repaus, prin evitarea conjunctiilor si disjunctiilor frecvente.
Mai are si rolul de a prelua socurile hidraulice produse de pompa (presiune pulsatorie) si de a livra o presiune regularizata la iesirea din conjunctor.
Nu numai masinile care functioneaza cu LHM au asa ceva, ci si cele pe LHS sau chiar LDS ("sfera" este in BHI). Sau doar pentru sistemul de frana se intalneste o asemenea sfera si la multe alte marci (Audi, BMW, Nissan...) ce folosesc alte tipuri de lichide.
Deci, sfera acumulator are rolul de a inmagazina energia pe care o furnizeaza pompa. Lichidul stocat in ea poate fi pus foarte repede la dispozitia utilizatorilor (frana are prioritate) atunci cand pompa de presiune nu mai functioneaza.
De asemea permite pompei un timp de repaus, prin evitarea conjunctiilor si disjunctiilor frecvente.
Mai are si rolul de a prelua socurile hidraulice produse de pompa (presiune pulsatorie) si de a livra o presiune regularizata la iesirea din conjunctor.
Nu numai masinile care functioneaza cu LHM au asa ceva, ci si cele pe LHS sau chiar LDS ("sfera" este in BHI). Sau doar pentru sistemul de frana se intalneste o asemenea sfera si la multe alte marci (Audi, BMW, Nissan...) ce folosesc alte tipuri de lichide.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
retro scrie:Nu numai masinile care functioneaza cu LHM au asa ceva, ci si cele pe LHS sau chiar LDS ("sfera" este in BHI). Sau doar pentru sistemul de frana se intalneste o asemenea sfera si la multe alte marci (Audi, BMW, Nissan...) ce folosesc alte tipuri de lichide.
Asa este, am uitat de lichidele astea. Probabil ca o formulare mai corecta ar fi ca toate hidraulicele actionate de o pompa hidraulica mecanica au asa ceva. Incepind cu C5 pompa hidraulica e actionata electric.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo