ESP
Moderator: Echipa Tehnica
Am fost lovit de 2 ori in spate (o data am fost pe scaunul din dreapta) astfel incat am ajuns sa fiu atent la cei din urma si sa aplic diverse tactici. Si acum am franat in 2 etape, insa tot nu a avut timp sa-si dea seama ca a fost brusca si foarte tare. Ideea e ca desi franez nu observa cand frana este apasata la maxim.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
sile_98 scrie: Si acum am franat in 2 etape, insa tot nu a avut timp sa-si dea seama ca a fost brusca si foarte tare. Ideea e ca desi franez nu observa cand frana este apasata la maxim.
Tocmai din cauza asta, acum cativa ani auzisem de o idee cum ca a treia lampa de stop era comandata in asa fel incat sa palpaie cu frecventa din ce in ce mai mare in functie de cat de brusca era franarea. Astfel cel din spate isi poate da seama cat de tare franezi.
Nu ziceam sa apesi usurel cand chiar trebuie sa franezi ci cand individu' din spate sta bara in bara cu tine. Eu urcam in fiecare zi pe dealul de la Academia Militara si erau alti "destepti" care opreau in spatele tau la 10cm desi era panta. Practic, te forta ca, vrand nevrand, sa pornesti din rampa super atent si la perfectie. Ce dracu' or avea astia in creier? Chiar nu pot sa mentina o distanta de bun simt?
Sa zicem ca ti se strica masina; in loc sa aiba pe unde sa iasa din spatele tau, daca e bagat pana langa tine nu-i ramane de facut decat sa claxoneze ca boul.
Sa zicem ca ti se strica masina; in loc sa aiba pe unde sa iasa din spatele tau, daca e bagat pana langa tine nu-i ramane de facut decat sa claxoneze ca boul.
eu unul as recomanda sa iti iei ESP.....este foarte folositor....eu am model c4 coupe care nu are asa ceva...cand l-am achizitionat mi-am spus ca sunt un tip calculat,calm si f atent...plus ca dura 3 luni pana venea masina cu esp astfel am luat fara....
Ce vreau sa spun este ca pericolul vine cand nu te astepti.....ieri pe la Unirea batea vantul si apa din fantani udase soseaua...Intr-un moment de nervozitate(am tot stat in curul unei dacii cu gpl si mi-a intrat miros de gaz in masina si nu aveam pe unde sa depasesc) am prins momentul sa il depasesc exact langa fantana.....si......surpriza!a inceput sa fuga de cur destul de nasol luand directia fantanii....am franat si am redresat insa am fost norocos din doua puncte de vedere.
1.franele la c4 sunt super....nota 10(+abs de minune)
2.pe partea dreapta nu era nici o masina(altfel o imbulinam)
so...daca esti rabdator...esp este necesar...
am sunat la ats si am intrebat daca se poate adauga.....raspuns:
NU!!!
asa ca trebuie sa va ganditi bine daca va doriti sau nu....
eu m--am gandit sa imi iau fara si din alt considerent...imi place sa derapeze masina,ma mai joc astfel!!!
ciao all.
Ce vreau sa spun este ca pericolul vine cand nu te astepti.....ieri pe la Unirea batea vantul si apa din fantani udase soseaua...Intr-un moment de nervozitate(am tot stat in curul unei dacii cu gpl si mi-a intrat miros de gaz in masina si nu aveam pe unde sa depasesc) am prins momentul sa il depasesc exact langa fantana.....si......surpriza!a inceput sa fuga de cur destul de nasol luand directia fantanii....am franat si am redresat insa am fost norocos din doua puncte de vedere.
1.franele la c4 sunt super....nota 10(+abs de minune)
2.pe partea dreapta nu era nici o masina(altfel o imbulinam)
so...daca esti rabdator...esp este necesar...
am sunat la ats si am intrebat daca se poate adauga.....raspuns:
NU!!!
asa ca trebuie sa va ganditi bine daca va doriti sau nu....
eu m--am gandit sa imi iau fara si din alt considerent...imi place sa derapeze masina,ma mai joc astfel!!!
ciao all.
Nu toate modelele au buton care poate dezactiva ESP-ul. Din fericire la C4 exista. Dar si aici, in cazul in care e dezactivat, la o viteza mai mare de 50 km/h se activeaza automat. Asa ca ne lasa sa ne "jucam" pina la 50 pe ora. Mie mi se pare OK.
Doar la coupe-ul de 180 cai se poate dezactiva de tot. Asta ca sa te dai Loeb, ceea ce nu recomand.
Doar la coupe-ul de 180 cai se poate dezactiva de tot. Asta ca sa te dai Loeb, ceea ce nu recomand.
imi pare rau ca poate dezamagesc din nou fanii acestor interesante accesorii gen ABS, ESP..., cu un comentariu:
franarea cu ABS-ul are o eficienta mai scazuta decat in cazul in care ea s-ar produce pana la limita intrarii ABS-ului. La fel si la ESP.
e de necontestat utilitatea lor in momentul in care se creaza conditiile ca ele sa intre in functiune. si aici cu o mare rezerva, in cazul conditiilor limita (suprafete super alunecoase, gheata)
franarea cu ABS-ul are o eficienta mai scazuta decat in cazul in care ea s-ar produce pana la limita intrarii ABS-ului. La fel si la ESP.
e de necontestat utilitatea lor in momentul in care se creaza conditiile ca ele sa intre in functiune. si aici cu o mare rezerva, in cazul conditiilor limita (suprafete super alunecoase, gheata)
Ce e la fel si la ESP????
Nu trebuie sa dai de suprafete super alunecoase, eu, la romana in rond era ud si era sa ma duc in iarba daca nu era ESP. A fugit masina putin dupa care a stat pe traiectoria care trebuia.
Nu zic ca e un MUST dar e bine sa fie acolo. Sistemele astea nu fac altceva decat sa ajute, dar asta nu inseamna sa fortezi tocmai pentru ca le ai
Nu trebuie sa dai de suprafete super alunecoase, eu, la romana in rond era ud si era sa ma duc in iarba daca nu era ESP. A fugit masina putin dupa care a stat pe traiectoria care trebuia.
Nu zic ca e un MUST dar e bine sa fie acolo. Sistemele astea nu fac altceva decat sa ajute, dar asta nu inseamna sa fortezi tocmai pentru ca le ai
ESP-ul n-are legatura directa cu ABS-ul. Pur si simplu daca nu-l ai risti sa derapezi pe sosea. Nu exista alternativa in lipsa care sa fie mai buna.
ABS-ul este putin mai ineficient pe anumite suprafete insa cu toate acestea este preferat datorita faptului ca omul de rand nu este instruit in arta pilotajului astfel incat sa stie instinctiv cum sa reactioneze la limita. Si-a dovedit utilitatea in utilizarea cotidiana si asta reiese din statistici.
ABS-ul este putin mai ineficient pe anumite suprafete insa cu toate acestea este preferat datorita faptului ca omul de rand nu este instruit in arta pilotajului astfel incat sa stie instinctiv cum sa reactioneze la limita. Si-a dovedit utilitatea in utilizarea cotidiana si asta reiese din statistici.
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats