In attn d-lui Pirscoveanu (Consum urias C4 benzina)

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

manuxxl
Mesaje: 0
Membru din: Dum 13-Ian-2008 08:41
Localitate: botosani

Mesajde manuxxl » Dum 13-Ian-2008 09:31

eminedi scrie::( da... sa stiti ca am si eu un c4 coupe 1.6 i 110 cai din 2007 septembrie si am 2600 km facuti cu ea. sunt multumit de performante, f multumit de aspest interior+ exterior dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult. am stiut de la inceput ca imi va papa ceva mai mult dar nu chiar atat. poate dupa 5- 6000 km va lua mai putin.


a mea edin decembrie... am abia 400km, numai in oras (facuti in nebunia de trafic de la sarbatori cand maimult stai decat mergi, pe zapada si la frigurile care au fost). concluzie: 12.8-13l/100km cu o vit medie 16-17km/h. mi se pare mult... da asta e numai in oras. Inca n-am testat- la drum intins

Plec sambata pana la Iasi. Sper sa nu ninga sa-i dau putin pedala. Ce ziceti? sa resetez computerul cand plec pan la iasi si inapoi sau sa-l las cu cei 400km din oras?

manuxxl
Mesaje: 0
Membru din: Dum 13-Ian-2008 08:41
Localitate: botosani

Mesajde manuxxl » Dum 13-Ian-2008 09:38

eminedi scrie::( da... sa stiti ca am si eu un c4 coupe 1.6 i 110 cai din 2007 septembrie si am 2600 km facuti cu ea. sunt multumit de performante, f multumit de aspest interior+ exterior dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult. am stiut de la inceput ca imi va papa ceva mai mult dar nu chiar atat. poate dupa 5- 6000 km va lua mai putin.


masina o am de pe 15dec 2007, 400 km numai in botosani, pe perioada sarbatorilor, pe zapada (cat a fost) la temperaturi de -10 -15gr. consum 12.8-13l/100km, vit medie 16-17km/h. mai mult sta masina in trafic decat merge. Mie mi se pare cam multicel pt 1.4.

Vreau sa ma duc sambata pan la iasi (primul drum in afara) si sa-i dau putin talpa. Sa vad ce consum imi face si afara. Ce ziceti sa resetez computerul? Imi fac o idee mai buna asupra consumului?

Astept sa se inscrie mai multi posesori c4 din botosani pe forum. si aici si pe clubc4.ro. eminedi parchezi cumva la raiffeisen la romarta?

manuxxl
Mesaje: 0
Membru din: Dum 13-Ian-2008 08:41
Localitate: botosani

Mesajde manuxxl » Dum 13-Ian-2008 09:44

eminedi scrie::( da... sa stiti ca am si eu un c4 coupe 1.6 i 110 cai din 2007 septembrie si am 2600 km facuti cu ea. sunt multumit de performante, f multumit de aspest interior+ exterior dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult. am stiut de la inceput ca imi va papa ceva mai mult dar nu chiar atat. poate dupa 5- 6000 km va lua mai putin.


masina o am de pe 15dec 2007, 400 km numai in botosani, pe perioada sarbatorilor, pe zapada (cat a fost) la temperaturi de -10 -15gr. consum 12.8-13l/100km, vit medie 16-17km/h. mai mult sta masina in trafic decat merge. Mie mi se pare cam multicel pt 1.4.

Vreau sa ma duc sambata pan la iasi (primul drum in afara) si sa-i dau putin talpa. Sa vad ce consum imi face si afara. Ce ziceti sa resetez computerul? Imi fac o idee mai buna asupra consumului?

Astept sa se inscrie mai multi posesori c4 din botosani pe forum. si aici si pe clubc4.ro. eminedi parchezi cumva la raiffeisen la romarta?

manuxxl
Mesaje: 0
Membru din: Dum 13-Ian-2008 08:41
Localitate: botosani

Mesajde manuxxl » Dum 13-Ian-2008 09:44

[quote="eminedi"]:( da... sa stiti ca am si eu un c4 coupe 1.6 i 110 cai din 2007 septembrie si am 2600 km facuti cu ea. sunt multumit de performante, f multumit de aspest interior+ exterior dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult. am stiut de la inceput ca imi va papa ceva mai mult dar nu chiar atat. poate dupa 5- 6000 km va lua mai putin.[/quote]

Liviu-VTR
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Dum 12-Aug-2007 13:29
Localitate: Craiova

Mesajde Liviu-VTR » Vin 01-Aug-2008 07:19

Pe 16 iulie, anul trecut, deveneam mandrul posesor al unui C4 Coupe, gris fer, VTR pack plus.
De atunci si pana acum o luna aceasta masina mi-a scos ochii cu consumul enorm de carburant. In timp ce majoritatea dintre voi se laudau cu consumuri medii de 9% in oras, eu ma plangeam ca nu pot scoate sub 9 in afara in conditiile in care merg cu 90kmh pe pilot automat.
De atunci si pana acum am irosit zeci de milioane pe benzina consumata ampulea.
De atunci si pana acum am fost cu citroenul de nenumarate ori in serviceul din Craiova (profit din nou de aceasta cale sa va aduc aminte ca e execrabil) si nu s-a rezolvat nimic (asta nu trebuie sa va surprinda).
Cu ajutorul d-lui Pirscoveanu (Pro Motor Rm. Vilcea) - ajutor dat fara sa stie si probabil fara sa vrea - am rezolvat problema.
Cum ? Simplu: acum vreo 2 luni lansam un topic pe un forum de specialitate Citroen: Consum instant C4 1.6i. D-l Pirscoveanu mi-a spus ca aceasta masina nu are cum sa afiseze consum instant 0.00 in frana de motor deoarece clapeta de acceleratie nu se inchide niciodata de tot. Ea ramane deschisa 20% la relanti cu motorul rece si 9% cu motorul cald.
Aceste valori mi-au ramas in minte si mi-a fost foarte usor sa observ ca, dupa schimbul de ulei, cu motorul cald, masina pornea in valuri, mergea in valuri la relanti. Am pus testerul pe ea: la 90 de grade clapeta era deschisa la 26% si relantiul oscila intre 600 si 850 rpm.
Am curatat aceasta clapeta si efectul s-a simtit instantaneu dupa prima pornire a motorului. Mergea mai rotund si surpriza: tragea muuult mai bine.
Dupa aceasta operatie (care a costat 70 RON) am reusit pentru prima oara sa parcurg cu un plin 920 de km, am reusit pentru prima oara sa fac craiova-bucuresti-otopeni-craiova cu juma de rezervor.
Deci, domnilor, jos palaria pentru Pro Motor Vilcea. pentru nivelul la care au aprofundat aceasta masina.
Considerati acest mesaj ca un update la problema pe care o ridicam acum un an.
Topic inchis! (din punctul meu de vedere).

Avatar utilizator
cos76
pasionat
Mesaje: 239
Membru din: Joi 30-Noi-2006 20:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde cos76 » Vin 01-Aug-2008 08:50

Eu cu C4-ul meu din semnatura, in primii 1000 km am avut cel mai ridicat consum in jur de 11.5-12%. Dupa 3000 de km consumul s-a stabilizat undeva in jur de 10% cu ac si pe la 9 fara ac in oras iar anul trecut in august am avut un consum extraurban in jur de 7.5.
PSA car forever/Passion pour Peugeot et Citroen

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 01-Aug-2008 11:46

D-l Pirscoveanu mi-a spus ca aceasta masina nu are cum sa afiseze consum instant 0.00 in frana de motor deoarece clapeta de acceleratie nu se inchide niciodata de tot.

Nu cred ca exista injectie moderna care in frana de motor sa consume benzina.

Liviu-VTR
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Dum 12-Aug-2007 13:29
Localitate: Craiova

Mesajde Liviu-VTR » Vin 01-Aug-2008 14:33

Exista .... e putin diferit procedeul si modul de functionare al clapetei de acceleratie la C4, 1.6i decat la majoritatea modelelor.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Vin 01-Aug-2008 22:17

Da, dar chiar si in frina de motor, chiar daca nu e inchisa de tot admisia din punctul de vedere al clapetei, ea este suprimata mai incolo, pentru ca in cilindri nu mai intra nici un fel de amestec (ECU taie alimentarea).

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Sâm 02-Aug-2008 19:35

In frana de motor orice motor pe injectie are consum 0. Ceea ce a facut colegul nostru a fost reinitializarea motorasului pas cu pas, responsabil de "tinerea" relantiului si de ajustarea pozitiei clapetei de acceleratie. Probabil ca acest lucru s-a produs, involuntar, in momentul curatarii, prin scoaterea mufei de alimentare a acestei piese, desi, era normala o resetare a ECU, petru o mai mare acuratete (acesta tinand minte pozitia relativa a motorasului pas cu pas MTIA).
citroen - o pasiune permanenta

Liviu-VTR
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Dum 12-Aug-2007 13:29
Localitate: Craiova

Mesajde Liviu-VTR » Lun 04-Aug-2008 08:06

Nu stiu daca s-a reinitializat ceva acolo, cert e ca era jeg ca la balamuc depus in interiorul corpului clapetei si pe circumferinta ei.
Cat despre resetare ECU, daca imi spui cum se face o s-o incerc si pe asta. Cu scosul bornei am incercat de cateva ori (pentru alte cauze), dar consumul/comportamentul nu s-a schimbat.
Cat despre ECU si taiatul carburantului ..... n-as putea sa fiu 100% sigur in a face vreo afirmatie...
Cert e urmatorul lucru: la celelalte masini pe care le-am mai avut eu, adiacent cu corpul de clapeta, mai era unul muult mai mic in diametru. In clipa care apasam pedala de acceleratie cel mic se inchidea (cu ajutorul unei tije cu filet, cu con in cap, controlata de motorasul pas cu pas resp. de relanti), cand luam piciorul de pe pedala si turatia se apropia de relanti (in frana de motor) se deschidea.
La citro, acest al doilea corp nu exista in corpul de clapeta, asa ca ma gandesc eu ca in situatia asta aceeasi clapeta de acceleratie e responsabila si de relanti. Si de aici => faptul ca nu se inchide niciodata total.
Dar, nu pot decat sa banuiesc acest lucru, nicidecum nu afirm ca sunt sigur.
Oricum cert e ca situatia s-a ameliorat considerabil. Singura problema pe care o mai am acum si nu imi dau seama de la ce ar putea fi, e faptul ca undeva intre 3 si 4 mii rpm imi cade in nas pentru o secunda dupa care incepe iar sa traga .... sper sa fie tot de aici, pentru ca vreau sa mai fac o curatare.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 04-Aug-2008 15:19

Jegul ala vine de la valva EGR :wink: si poate reprezenta o indicatie de carburant prost.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Liviu-VTR
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Dum 12-Aug-2007 13:29
Localitate: Craiova

Mesajde Liviu-VTR » Mar 05-Aug-2008 10:47

cand am luat masina avea canistra de la recuperatorul de vapori sparta. am inlocuit canistra cu tot cu EGR Valve. Dar si-a bagat nasu` in ea un mecanic de la citroen. E mesterit el pe-acolo nu stiu la surubul de la supapa. Cre'ca trebui umblat din nou.
Si tocmai am citit pe net ca unul din simptomele unei valve egr care nu mai mere bine e si faptul ca masina accelereaza in valuri, prost cu intreruperi.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Mar 05-Aug-2008 15:55

Nu cred ca ti-a schimbat EGR-ul (valva de recirculare a gazelor de esapament) ci electrovalva legata de canistra de vapori.
Intr-adevar, simptomele la care faci referire sunt cele de la o valva EGR care nu functioneaza cum trebuie. Aceasta trebuie curatata, si vazut apoi cum merge. Dar in principiu la nefunctionarea EGR, se aprinde martorul galben de poluare. Si de asemenea, EGR se infunda de obicei de la mersul subturat, ceea ce nu cred ca s-a intamplat la masina ta, fiind masina sport.
De aceea, din toate simptomele pe care le prezinti, am banuiala ca masina a suferit un chip tuning prost facut. Iti recomand resoftarea cu softul original, la o reprezentanta Citroen, si tot acolo, verificarea daca nu cumva aceasta modificare a softului s-a facut prin adaugarea unui "tuning box", undeva, in compartimentul motor, pe circuitele ECU.
citroen - o pasiune permanenta

nitrometan
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Mie 02-Apr-2008 13:54
Localitate: Suceava

Mesajde nitrometan » Mie 06-Aug-2008 12:42

@Balanel
Scrii in totala necunostinta de cauza.Chip-tuningul inseamna modificarea cartografiei de functionare a motorului si acest lucru nu poate fi nici citit nici modificat de nici o reprezentanta Citroen.Un eventual dispozitiv montat pe masina ulterior NU modifica nici un soft,ci doar pacaleste unii senzori pentru a merge cu un amestec putin mai bogat spre a stoarce inca vre-o citiva CP.Motorul de 1,6I nu are EGR.


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO