o nelamurire

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 20-Aug-2008 21:06

avantajul motoarelor pe benzina VAG este ca, fata de cele frantzuzesti, sunt gandite pt benzina simpla, de 95.Merg si cu 98, 99, dar fara sa creasca performantele sau sa "traga" diferit. Deh, shnapsu versus sampania fina...
Asa ca daca ai avea benzinar de fitze made in VAG, ai putea pune fara mustrari de constiinta benzina mai ieftina decat motorina.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 21-Aug-2008 00:49

tartorul scrie:Indiferent ce motor alegi, la puterea asta e preferabil sa il iei cu cutie automata de tipul steptronic.

probabil te referi la cea DSG cu dublu ambreiaj. intr-adevar, cand a aparut a fost prima cutie care schimba mai repede decat manuala (in afara de CAMBIOCORSA de la Ferrari :D ). INSA, am un cunoscut care a luat un Passat 2.0 TDI cu 20.000km (km reali, masina a avut 6 luni si a fost vanduta chiar de el primului proprietar. omul e vanzator la dealer VW). pe la 23.000 cutia a inceput sa bruscheze urat schimbarea treptelor chiar pe modul confort (sau normal, habar nu am cum se numeste). explicatia mecanicului a fost ca s-a defectat un panou de comanda pneumatic, care a fost inlocuit cu totul pe garantie. nu mai sunt in bune relatii cu persoana asa ca nu stiu cat ar fi costat piesa respectiva dar sunt sigur ca MULT.
in plus am citit intr-un articol Top Gear ca Steptronicul de la BMW "pica" f. des. chiar si Mercedes cu 7G-Tronic are belele, dar mai putine. deci probleme sunt, si riscul e totusi destul de mare. as ramane la varianta clasica. nu va spun cum poate sa mearga un A3 3.2 V6 Quattro cu DSG. (DOAMNEEE!!! :shock: ). a fost o experienta GRAVA. are o acceleratie nesfarsita. dar, daca se strica? :lol:

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Joi 21-Aug-2008 07:14

indiferent de motor prefer sa-mi iau cutie manuala ;)

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 21-Aug-2008 09:04

XENON scrie:
tartorul scrie:Indiferent ce motor alegi, la puterea asta e preferabil sa il iei cu cutie automata de tipul steptronic.

probabil te referi la cea DSG cu dublu ambreiaj. intr-adevar, cand a aparut a fost prima cutie care schimba mai repede decat manuala (in afara de CAMBIOCORSA de la Ferrari :D ). INSA, am un cunoscut care a luat un Passat 2.0 TDI cu 20.000km (km reali, masina a avut 6 luni si a fost vanduta chiar de el primului proprietar. omul e vanzator la dealer VW). pe la 23.000 cutia a inceput sa bruscheze urat schimbarea treptelor chiar pe modul confort (sau normal, habar nu am cum se numeste). explicatia mecanicului a fost ca s-a defectat un panou de comanda pneumatic, care a fost inlocuit cu totul pe garantie. nu mai sunt in bune relatii cu persoana asa ca nu stiu cat ar fi costat piesa respectiva dar sunt sigur ca MULT.
in plus am citit intr-un articol Top Gear ca Steptronicul de la BMW "pica" f. des. chiar si Mercedes cu 7G-Tronic are belele, dar mai putine. deci probleme sunt, si riscul e totusi destul de mare. as ramane la varianta clasica. nu va spun cum poate sa mearga un A3 3.2 V6 Quattro cu DSG. (DOAMNEEE!!! :shock: ). a fost o experienta GRAVA. are o acceleratie nesfarsita. dar, daca se strica? :lol:


Nu ma refeream strict la DSG ci la cutiile de tip stepronic/triptonic/etc in general la care poti sa mergi si pe modul automat, poti sa schimbi si din schimbator (+/-) sau din clapetele de pe volan (daca le comanzi sau daca sunt disponibile). In plus cutiile astea sunt adaptive, au mai multe moduri de functionare (normal, sport, confort, etc) si sunt o mare realizare.
Actualele cutii automate de pe BMW, Audi/VW si Mercedes sunt facute in mare parte de ZF sau GM. Doar la DSG a mai participat si VW intr-o oarecare masura. Ca tot ziceai de DSG, o sa scoata si BMW o cutie asemanatoare cu doua ambreiaje. Legat de DSG si fiabilitate, primele masini echipate au avut o serie de probleme care ulterior au fost rezolvate - printe altele si schimbul uleiului. Initial uleiul nu se schimba dar mai nou au recomandat schimbarea lui la 80K km. :)

Este obositor sa schimbi vitezele manual la motoare mai mari de 150 CP, in conditiile traficului din Bucuresti. Soliciti in plus si ambreiajul si nu te alegi cu nimic.

Ideea e ca ai cerut un sfat si multi ti l-au oferit. Fa un drive test sau mergi mai mult daca ai ocazia cu o astfel de cutie o sa vezi diferenta.

Dezavantajul mare la cutiile astea este pretul, care pleaca de la 1500 euro, in functie de marca si model.
Fun Citroen

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 21-Aug-2008 09:54

alexd scrie:avantajul motoarelor pe benzina VAG este ca, fata de cele frantzuzesti, sunt gandite pt benzina simpla, de 95.Merg si cu 98, 99, dar fara sa creasca performantele sau sa "traga" diferit. Deh, shnapsu versus sampania fina...
Asa ca daca ai avea benzinar de fitze made in VAG, ai putea pune fara mustrari de constiinta benzina mai ieftina decat motorina.


Aici nu intra TFSI unde scrie clar ca trebuie minim 98!

@razwan..Daca nu te intereseaza consumul ia benzina de 170CP cu DSG!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 21-Aug-2008 11:47

@FlorinZ: mai ia in calcul ca la iarna trebuie sa pui motorina din aia scumpa, ca altfel te trezesti ca ingheata. La benzina poti sa o lasi asa sau daca vrei sa fii sigur, poti sa ii pui o sticluta de aditiv anti-freeze.

@alexd: ai dreptate, numai ca la noi benzina de 98, nu are de fapt nici macar 95, de aia un motor putin pretentios e foarte bun.

@Matrixu: asa e... poate tocmai din motivul de mai sus

Acum referitor la cutii: toate cutiile aparute in ultima vreme (DSG included) inca nu au ajuns la stadiul de "proven technology". Stiu si eu pe cineva cu un S care nu mai schimba treptele, iar aleator cind reusea sa schimbe brusca rau. Masina era in prima luna de la cumparare, luata de noua din Romania.
Tocmai din motivele astea ar fi indicata o manuala clasica sau o hidramata clasica (cu convertor de cuplu)
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Joi 21-Aug-2008 22:14

ma gandesc ca motorul de 1.4 sa nu fie chiar asa de bun la cat e el de laudat....


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot