compresie xantia

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

stefan xantia
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Mar 02-Sep-2008 21:28
Localitate: cluj-napoca

compresie xantia

Mesajde stefan xantia » Mar 02-Sep-2008 21:37

salutare
am o problema la xantia
e 1.9 td din 95. porneste putin mai greu decat normal si nu trage cum ar trebui. dimineata la pornirea la rece scoate si un nor de fum alb dupa care ii trece, avansul la pompa e bun ca scoate si fum negru la forja
am fost la un atelier de pompe de injectie sa imi masoare compresia, pompa si injectoarele sa vad cauza problemei
compresia a iesit 21, 23, 26, 25 si din patru bujii incandescente mai mergea una (le-am schimbat dar nici o imbunatatire)
pompa a dat 400 de bari si injectoarele 160 ceea ce inseamna ca nu de acolo vine problema

ma ingrijoreaza compresia, stie cineva care e cea normala sau din ce cauza nu trage motorul?
pompa cat ar trebui sa scoata si ce se poate face....se rezolva totul cu o segmentare sau ce e de facut

multumesc!

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Mar 02-Sep-2008 22:09

dar turbina mai este sanatoasa? poate d`aia nu mai trage :wink:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 03-Sep-2008 10:09

compresia cred ca e diferita din cauza supapelor. motoarele diezel, chiar daca sunt uzate, trag.... cum a spus si mihai, ia un ceas si verifica daca turbina face presiune.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 03-Sep-2008 17:04

din cate stiu (nu sunt 100% sigur) compresia pentru un motor nou este de 28. Iti pornea mai greu din cauza bujiilor care nu functionau corect. La diesel, bujiile nu sunt utilizate in timpul functionarii, ci doar la pornirea motorului.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 04-Sep-2008 08:51

mbc scrie:din cate stiu (nu sunt 100% sigur) compresia pentru un motor nou este de 28.


Poate la un diesel aspirat. La un turbo e mai joasa, in jur de 20.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 04-Sep-2008 11:42

injectoarele la 1.9 td trebuie sa deschida la 175. daca deschid la 160 probabil ca si pisha umpic si asta ar putea fi o cauza. acuma depinde cu ce compari cind spui ca nu trage, tragea mult mai bine si acuma a murit?

stefan xantia
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Mar 02-Sep-2008 21:28
Localitate: cluj-napoca

Mesajde stefan xantia » Joi 04-Sep-2008 23:26

multumesc de sfaturi.
masina merge la fel de cand am luat-o (recent)...se poate merge cu ea dar la urcare sau in sarcina, in depasiri se simte clar o lipsa de putere.
urmeaza sa ma duc sa verific turbina ca numai asta a mai ramas.
de compresie nu is asa ingrijorat ca am inteles ca pot fi diferente de maxim 5 bari si limita de jos ar fi undeva la 21, 22. pompa s-ar putea sa fie cam slaba la 400
cei de la pompe de injectie care au verificat injectoarele au zis ca sunt bune , ba chiar au vrut sa le lase mai jos da nu am vrut eu
din pacate si dupa ce am schimbat bujiile tot asa porneste si la rece scoate mult fum alb dar dupa cateva secunde isi revine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 05-Sep-2008 11:49

nu cumva are avansul foarte mic?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 05-Sep-2008 14:33

si ar mai fi o intrebare, pe la ce turatii schimbi tu vitezele?

stefan xantia
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Mar 02-Sep-2008 21:28
Localitate: cluj-napoca

Mesajde stefan xantia » Vin 05-Sep-2008 22:53

m-am gandit si eu la avans dar atata timp cat scoate fum negru daca accelerez tare nu are cum sa fie prea mic.
vitezele le schimb cand trebe, cand cere motoru, bineinteles depinde de circumstante dar am mers cu ea si pana in zona rosie si aproape in relanti si tot se simte acea lipsa de putere.
maine am programare la service sa imi verifice presiunea la turbo...sincer m-as bucura sa scap cu atat

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 06-Sep-2008 13:44

turbina ar fi ultima de verificat cred. e de la injectie mai mult ca sigur. in cel mai rau caz poate ai o pierdere pe la vreun furtun sau intercoolerul neetans, ca turbina e ultima care crapa

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 07-Sep-2008 16:28

si chiar daca "crapa", consuma ulei dar se invarte...
cand am spus mai sus sa verifice daca face presiune, ma gandeam ca nu e ceva etans... trebuie verificat tot traseul de la turbo la chiuloasa.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 07-Sep-2008 18:54

ÂŞi dacĂŁ se gripeazĂŁ? O sĂŁ meargĂŁ mai prost ca un diesel aspirat.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 08-Sep-2008 00:47

95% se gripeaza cand ramane fara ulei, iar daca se intampla asta, se produc fenomene si in motor...
am avut mai multe masini turbo, la toate a inceput turbina sa piarda ulei, dar nu s-a gripat decat odata (la break), cand am ramas definitiv fara ulei din cauza martorului defectuos, iar atunci am fost nevoit sa schimb motorul cu totul :cry:
in schimb, am mai auzit de faze de turbine 'blocate', dar doar la masinile noi, care sunt controlate electronic, defectul fiind pe aceasta ramura, dar aici nu cred ca e cazul.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst