Sal,am un Citroen xsara2 coupe VTR de 1,4i an2001 si de catva timp sa aprins martorul motor in bord.Am fost la reprezentanta Citroen si am facut testul,iar cel de acolo mi-a zis(si am vazut si eu)ca am 2 defecte permanente pe care nu le-a putut sterge si anume:1-motorasul pas cu pas(dar motorul merge bine,adica in sensul ca nu oscileaza,relantiul e bun)
2-scurt circuit la baterie sau o sonda de pe tubulatura de plastic(langa motorasul pas cu pas)
Prb este ca nu prea imi mai trage motorul,adica nu se mai infige ca inainte si am decis sa merg luni la un mecanic sa ii spun si lui sa vad ce zice si ce trebuie schimbat,ca daca ar fi bateria in scurt sau sonda as sti ce sa cumpar asa....,iar motorasul pas cu pas il curat ca am mai avut aceiasi prb la un espero
Daca a avut cineva aceiasi prb sau stie ceva il rog sa imi zica si mie
Va multumesc anticipat
martor motor aprins
Moderator: Echipa Tehnica
Re: martor
psybross scrie:cred ca numai la un tester te lamuresti exact ce sa intamplat
..pai la tester a gasit erorile,dar vreau sa stiu daca a mai avut cineva aceiasi prb,cu martorul aprins la motor
Martor check engine aprins
salutare tuturor.
@mario7 , ai rezolvat problema?
eu am luat masina de 3 zile (Xsara pe benzina de 1.4) si pt ca nu avea viata , am demontat corpul de la clapeta de acceleratie sa-l curat. Era negru. Cu ocazia asta am demontat si motorasul de relanti (parca IAC ii spune). Dupa ce am plecat cu ea, la nici 3 km parcursi s-a apris in bord motorasul galben. Initial am crezut ca este legat de incarcarea la baterie. Masurand am vazut ca aparatul indica 14.3 incarcare. Adica f. bine. Posibil sa fi ramas mizerie la motoras?
S-a mai intalnit cineva cu aceste simtome?
Multumesc anticipat de raspunsuri.
@mario7 , ai rezolvat problema?
eu am luat masina de 3 zile (Xsara pe benzina de 1.4) si pt ca nu avea viata , am demontat corpul de la clapeta de acceleratie sa-l curat. Era negru. Cu ocazia asta am demontat si motorasul de relanti (parca IAC ii spune). Dupa ce am plecat cu ea, la nici 3 km parcursi s-a apris in bord motorasul galben. Initial am crezut ca este legat de incarcarea la baterie. Masurand am vazut ca aparatul indica 14.3 incarcare. Adica f. bine. Posibil sa fi ramas mizerie la motoras?
S-a mai intalnit cineva cu aceste simtome?
Multumesc anticipat de raspunsuri.
Chiar nu stie nimeni?
Aseara am mesterit la masina din nou incercand sa reiau pasii facuti la curatarea corpului de la clapeta de acceleratie , acolo unde se afla si motorasul de relanti dar si senzorul de la clapeta. Cred ca am gresit la montarea acestui senzor. Acesta probabil are un arculet in interior , iar atunci cand l-am demontat a venit pe pozitia "o" dupa ce a scapat de tija clapetei. Intrebarea este daca acest arculet trebuie montat dupa ce in prealabil este un pic torsionat?
Aseara am mesterit la masina din nou incercand sa reiau pasii facuti la curatarea corpului de la clapeta de acceleratie , acolo unde se afla si motorasul de relanti dar si senzorul de la clapeta. Cred ca am gresit la montarea acestui senzor. Acesta probabil are un arculet in interior , iar atunci cand l-am demontat a venit pe pozitia "o" dupa ce a scapat de tija clapetei. Intrebarea este daca acest arculet trebuie montat dupa ce in prealabil este un pic torsionat?
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
motor
am mai patit la xantia noua.motorasul pas cu pas era blocat la capat de cursa.dupa o comanda din lexia a pornit,i-am facut mai multe curse si ziua aia a mers dar s-a blocat din nou.nu am desfacut niciodata .probabil ceva angrenaj de plastic e uzat.din aceasta cauza k se aprinde cu siguranta.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Sunt "bestiali" cu plasticararia asta.
Toate masinile au plastic la greu.
Am ramas neplacut surprins sa vad ca la corpul clapetei aproape totul este din plastic.
Astazi ma duc la service Citroen sa vedem ce zic si astia. Am vorbit cu fostul proprietar si mi-a recunoscut ca si lui i se aprindea . Uneori ramanea becul aprins cu lunile, apoi deodata i se stingea. Curios fenomen. Oricum , se para ca nu am gresit la montajul pieselor, ci este o boala mai veche .
Toate masinile au plastic la greu.
Am ramas neplacut surprins sa vad ca la corpul clapetei aproape totul este din plastic.
Astazi ma duc la service Citroen sa vedem ce zic si astia. Am vorbit cu fostul proprietar si mi-a recunoscut ca si lui i se aprindea . Uneori ramanea becul aprins cu lunile, apoi deodata i se stingea. Curios fenomen. Oricum , se para ca nu am gresit la montajul pieselor, ci este o boala mai veche .
Nu am mai fost la Citroen, in schim am vorbit cu un amic si m-am intalnit cu el aseara sa-mi puna testerul (60 ron). Sonda lambda ( ce-a de sus) a murit.
Din acest motiv consumul era undeva la 13 l si scotea fum la greu. Dupa trei incercari mi-a sters si eroarea, dar trebuie totusi schimbata sonda. Din cate stiu pretul este destul de mare. Stie cineva cu aproximatie la ce suma sa ma astept?

sonda lamda
din cate stiu eu se invarte cam la 150 ron una mai ieftina
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats