Consum C1
Moderator: Echipa Tehnica
eu schimb asa de sportiv ca aseara cand i-am dat a doua la semafor (ma trageam cu o calibra 2.0i rapciugoasa care cred ca nu mai ramasese cu mai multi cai decat mine) am carait cutia intr-un asemenea hal incat am crezut ca rup ceva in ea.
e ultima oara cand mai fac asa ceva. de ieri m-am hotarat sa nu o mai alerg. e pacat de ea. saraca masina chiar nu e facuta pt. asa ceva. pana la urmatoarea (care sper sa vina destul de curand) incep sa merg ca tot omu', fara schimbari bruste si turatii mai mari de 4000RPM. 
pai si mie tot de vreo 3 ori mi s-a intamplat
. masinuta chiar este destul de infipta. (mai ales cand stai sa te gandesti ce motorash mic are), dar spun ca nu e facuta pt. asta in sensul ca:
sa luam exemplul Swiftului Sport (ca ala imi place mie). scoate 8.9 pana la 100km/h, ceea ce nu e stralucit. sunt TDI-uri de la VW care "pot" la fel de bine. insa are niste modificari (ambreiaj marit, un sistem de ungere performant etc.) care au fost special facute ca masina sa reziste la "forja". sunt multe masini care au performante decente sau chiar bune, dar nu sunt construite pt. a fi exploatate in acest regim. te ajuta cand faci o depasire, te grabesti undeva, dar daca stai numai dupa liniutze la semafor ceva o sa cedeze. am vazut la ProMotor un baiat cu o Toyota Celica modelul nou care la 100.000km a trebuit sa refaca tot motorul fiindca manca ulei si incepuse sa bata. incredibil, nu? din pacate masina era alergata non-stop, cu toate ca motorul era un 1.8 aspirat de 143cp. baietzasul o confundase probabil cu TS-ul de 197cp.
sa luam exemplul Swiftului Sport (ca ala imi place mie). scoate 8.9 pana la 100km/h, ceea ce nu e stralucit. sunt TDI-uri de la VW care "pot" la fel de bine. insa are niste modificari (ambreiaj marit, un sistem de ungere performant etc.) care au fost special facute ca masina sa reziste la "forja". sunt multe masini care au performante decente sau chiar bune, dar nu sunt construite pt. a fi exploatate in acest regim. te ajuta cand faci o depasire, te grabesti undeva, dar daca stai numai dupa liniutze la semafor ceva o sa cedeze. am vazut la ProMotor un baiat cu o Toyota Celica modelul nou care la 100.000km a trebuit sa refaca tot motorul fiindca manca ulei si incepuse sa bata. incredibil, nu? din pacate masina era alergata non-stop, cu toate ca motorul era un 1.8 aspirat de 143cp. baietzasul o confundase probabil cu TS-ul de 197cp.
nu, absolut deloc. a mea merge FOARTE des in 4000-4500RPM si a mers si in 5500-6000RPM fara menajamente.la 3500RPM, abia incepe sa functioneze VVT-i (managementul inteligent al supapelor), deci 4000RPM e ceva absolut banal la genul asta de motoare.
pe vechea Dacie model 1994
, schimbam la 3000RPM si toata lumea spunea ca e mult si o sa distrug motorul. si poate s-ar fi intamplat asta daca foloseam ulei la 4lei/litru ca majoritatea posesorilor de dacii. in timp ce altii faceau schimburile cu 12lei + filtru, eu dadeam 80lei sau chiar 100lei + filtru (vara Aral BasicElastic 20w-50 si iarna Castrol High Milage 15w-40) si am parcurs cateva zeci de mii km. bune fara nici un fel de problema. am incercat si cu solutii de mijloc gen Elf dar il papa cat ai zice "peste!", deci era prost. asa si cu buburuza. Aral si schimburi la fiecare 7000km. 
pe vechea Dacie model 1994
Dupa 5110 km prin Europa de Vest, am facut un calcul mult mai bun privind consumul de carburant decat pe distante scurte.
Consumul mediu a fost de 4,85 litri la suta de km, in conditiile in care pe distante mari am mers cu viteze relativ modeste 60-70 kmh pe drumuri nationale (ca am dorit sa vad acele tari, nu sa le tranzitez), iar aerul conditionat a fost foarte putin folosit. Pe autostrada am mers doar 100 km in Italia si de la Viena la Szeged, dar sub limita de viteza de 130km/h. In schimb am mers mult prin orase: semafoare, sensuri giratorii, cedari de prioritate, opriri dese.
Anul trecut am fost cam pe aceleasi trasee, dar mai mult pe autostrazi, 6500 km. Consumul mediu a fost de 5,60 litri % atunci, dar cu viteze mult mai mari, pana la capatul vitezometrului, si cu aerul conditionat pornit aproape non stop.
Consumul mediu a fost de 4,85 litri la suta de km, in conditiile in care pe distante mari am mers cu viteze relativ modeste 60-70 kmh pe drumuri nationale (ca am dorit sa vad acele tari, nu sa le tranzitez), iar aerul conditionat a fost foarte putin folosit. Pe autostrada am mers doar 100 km in Italia si de la Viena la Szeged, dar sub limita de viteza de 130km/h. In schimb am mers mult prin orase: semafoare, sensuri giratorii, cedari de prioritate, opriri dese.
Anul trecut am fost cam pe aceleasi trasee, dar mai mult pe autostrazi, 6500 km. Consumul mediu a fost de 5,60 litri % atunci, dar cu viteze mult mai mari, pana la capatul vitezometrului, si cu aerul conditionat pornit aproape non stop.
owystyle scrie:mie imi iese cam 7.5 urban .. cu 30 litri merg cam 400km .. numai k eu merg cam sport .. schimb cam la 3000rpm ceea ce zic eu k e bine
in fine am gasit unul care consuma cam ca mine. Am masina de 2 ani si ceva.. 37.000 km ! Consum 8% si putin in Bucuresti .. 7% Bucuresti-Constanta 150km/h constant ! Ma tot uitam pe aici.. si toti au putin km la bord.. consum putin. In primul rand consumul este direct proportional cu modul de condus al soferului. Cu cat acesta conduce cat mai sport si in turatii mari logic ca si masina consuma mai mult. Totusi dupa 10.000km cu orice stil de condus nu vei mai putea consuma cum scrie la carte ! eu momentan fac 300km cu 24 de litri in Bucuresti.. si asta ptr ca momentan am indicatorul de benzina bulit.. si-mi arata full tot timpul (lucru care e posibil sa se schimbe dupa 10nov. au gasit in fine piesa care trebuie schimbata cica), de aceea fac plinu la fiecare 300km.. ca asa m-am obisnuit
am facut si eu o data plinul cu 100 si pot sa zic k am fost impresionat (eu mergand numai pe 95).. mi-a cosumat cam 4.5% - 5% bucuresti - valcea - bucuresti mers pe autostrada cu 130-140 reali (scanGauge).. si pe langa asta se simte bine la acceleratie..
offtopic: legat de chinu in care o tin pe bubuzura.. ma refer la faptul cand ies din bucuresti nu ma pot abtine sa nu merg rpd.. tin uneori constant la 150 - 160 pe bord kilometri intregi.. si nush dak e chiar ok ptr k ii vad pe toti k abia se misca iar eu fug k nebunu
).. voi cum va comportati cu ea in afara? k sa nu mai zic k am urcat si pe munti cu ea 
offtopic: legat de chinu in care o tin pe bubuzura.. ma refer la faptul cand ies din bucuresti nu ma pot abtine sa nu merg rpd.. tin uneori constant la 150 - 160 pe bord kilometri intregi.. si nush dak e chiar ok ptr k ii vad pe toti k abia se misca iar eu fug k nebunu
:)
pai eu am scris si mai sus ca Bucuresti - Constanta merg 150 constant dar daca e liber si e frumos afara .. ma duc in 170 lejer.. dar neavand detector de radar de obicei 150 e ok . Cat despre "eu alerg ca nebunu si restu d-abia se misca" .. am depasit la masini pe autostrada de-a lungul timpului.. de m-am mirat si eu.. am un prieten pe care-l tin ca copilot.. saracu era sa opreasca vreo 10 masini pe autostrada sa le arate soferilor cum ar trebui conduse.. gen bmw M5 si altele
adica plm.. sa am bmw M5 si sa treaca un C1 pe langa mine si sa dispara in zare.. mi se pare.. umilitor !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady
