Limitare electronica a vitezei maxime la C3?
Moderator: Echipa Tehnica
Limitare electronica a vitezei maxime la C3?
Salut,
Ma adresez cu postul asta in special posesorilor de Citroen C3, 1.4 HDi, 70 CP (8 valve), dar si posesorilor altor masini care poate stiu ceva legat de subiect.
Am facut de curand revizia la Pitesti (schimb de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de motorina, lichid de frana). Pe drumul de intoarcere, pe A1, am zis sa-i dau nitica forja, sa testez pentru prima oara masina la limita, cu viteza maxima. Pana atunci mai mersesem pe A1 cu 140 km/h, dar nu trecusem niciodata de 3.000 de ture in treapta a 5-a. Acum m-am urcat serios pe acceleratie in treapta a 5-a si am dus-o pana la 3.500 de ture. La turatia asta am reusit un maxim de 157 km/h, viteza inregistrata pe vitezometrul masini. Ce mi s-a parut ciudat a fost ca motorul aparent refuza sa urce peste 3.500 de ture, cu toate rugamintile mele. Cu pedala de acceleratie calcata la fund am lasat-o cateva zeci de secunde asa, dar turometrul se incapatana sa ramana intepenit la 3.500 de ture. Viteza maxima declarata de Citroen pentru masina mea este de 165 km/h, dar am auzit si de persoane care au atins 170 km/h.
In masina nu eram decat eu, bagaje nu prea am avut, masina nu era incarcata. Motorina folosita a fost OMV Premium Diesel (facusem plinul la plecarea din Bucuresti). Masina turata in gol sau in treapta a 2-a urca bine merci pana la 4.000 de ture (mai mult n-am avut curaj sa-i dau).
Are cineva idee daca exista cumva o limitare electronica a turatiei maxime in treapta a 5-a?
Ma adresez cu postul asta in special posesorilor de Citroen C3, 1.4 HDi, 70 CP (8 valve), dar si posesorilor altor masini care poate stiu ceva legat de subiect.
Am facut de curand revizia la Pitesti (schimb de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru de motorina, lichid de frana). Pe drumul de intoarcere, pe A1, am zis sa-i dau nitica forja, sa testez pentru prima oara masina la limita, cu viteza maxima. Pana atunci mai mersesem pe A1 cu 140 km/h, dar nu trecusem niciodata de 3.000 de ture in treapta a 5-a. Acum m-am urcat serios pe acceleratie in treapta a 5-a si am dus-o pana la 3.500 de ture. La turatia asta am reusit un maxim de 157 km/h, viteza inregistrata pe vitezometrul masini. Ce mi s-a parut ciudat a fost ca motorul aparent refuza sa urce peste 3.500 de ture, cu toate rugamintile mele. Cu pedala de acceleratie calcata la fund am lasat-o cateva zeci de secunde asa, dar turometrul se incapatana sa ramana intepenit la 3.500 de ture. Viteza maxima declarata de Citroen pentru masina mea este de 165 km/h, dar am auzit si de persoane care au atins 170 km/h.
In masina nu eram decat eu, bagaje nu prea am avut, masina nu era incarcata. Motorina folosita a fost OMV Premium Diesel (facusem plinul la plecarea din Bucuresti). Masina turata in gol sau in treapta a 2-a urca bine merci pana la 4.000 de ture (mai mult n-am avut curaj sa-i dau).
Are cineva idee daca exista cumva o limitare electronica a turatiei maxime in treapta a 5-a?
Masina are 21.500 km. Nu prea eram in deal, am incercat faza asta de 2-3 ori pe portiuni diferite de pe A1, chiar si in usoara coborare. Stiu ca trebuie sa am rabdare cu acceleratia, motorul fiind mic. Reprizele sunt slabe la viteze de peste 110 km/h, dar am stat macar vreo 30 de secunde cu piciorul pe acceleratie la podea si nu dadea semne ca ar vrea sa se clinteasca turometrul de la 3.500 de ture. Eh, cu vantul e mai greu de spus... nu mi s-a parut ca batea din fata, poate din lateral nitel.
OK, Matrixu. Dar motorul meu parea blocat la turatia maxima de 3.500 de ture in treapta a 5-a. Inteleg ca nu pot sa ating intotdeauna aceeasi viteza maxima din cauza anumitor factori (vant, panta, incarcare, etc), dar la tine se intampla la fel, motorul nu poate sa urce peste o anumita turatie? La diesel-ul meu, puterea maxima a motorului e data la 4.000 de ture.
Ceea ce pot sa iti zic este ca si eu am vrut sa testez la maxim ce viteza poate sa prinda buburoza. Prin urmare am reusit ca vitezometru sa imi indice viteza 171 km/h.
Atunci aveam cam 165.000 km eram 3 pers in masina (fara bagaje, dar rezervorul plin). Viteza asta am realizat-o pe o autostrada in Austria cu motorina normala de la OMV. Ceea ce trebuie sa precizez este ca de la 160 a urcat foarte greu si nici la 171 nu ai 4000 rpm ci doar aprox 3750.
Atunci aveam cam 165.000 km eram 3 pers in masina (fara bagaje, dar rezervorul plin). Viteza asta am realizat-o pe o autostrada in Austria cu motorina normala de la OMV. Ceea ce trebuie sa precizez este ca de la 160 a urcat foarte greu si nici la 171 nu ai 4000 rpm ci doar aprox 3750.
anul asta miam adus un c3 1.4 hdi din germania. Singur in masina cu rezervorul pe la jumate am venit cu ea cu 186 km pe ora aproximativ vreo 80 km. Masina avea 1650000 km. Acum o luna cu 4 persoane si plin de bagaje(full) si rezervor plin in austria iam dat jar cu 164 km pe ora. deci in principiu duce mult mai mult d3ecat scrie in cartea tehnica.
Salutare tuturor.
Tot cu 1.4 HDI si tot pe A1 (cand ma duceam la mare vara trecuta) am mers cu 175 - 176, dar nu am ajuns la 4000 r/min. Chiar cred ca ma duceam ceva mai sus, dar ... nu sunt genul sa merg cu viteza si C3 - ul nici nu este facut pt asta.
O singura data m-am "tachinat" cu un Logan 1.4 MPI si pe plecare dupa loc, l-am facut varza, dar am forjat-o la maxim.
Atat. In rest.... calm-calm ... consum mic.
Tot cu 1.4 HDI si tot pe A1 (cand ma duceam la mare vara trecuta) am mers cu 175 - 176, dar nu am ajuns la 4000 r/min. Chiar cred ca ma duceam ceva mai sus, dar ... nu sunt genul sa merg cu viteza si C3 - ul nici nu este facut pt asta.
O singura data m-am "tachinat" cu un Logan 1.4 MPI si pe plecare dupa loc, l-am facut varza, dar am forjat-o la maxim.
Atat. In rest.... calm-calm ... consum mic.
vldst scrie:OK, Matrixu. Dar motorul meu parea blocat la turatia maxima de 3.500 de ture in treapta a 5-a. Inteleg ca nu pot sa ating intotdeauna aceeasi viteza maxima din cauza anumitor factori (vant, panta, incarcare, etc), dar la tine se intampla la fel, motorul nu poate sa urce peste o anumita turatie? La diesel-ul meu, puterea maxima a motorului e data la 4.000 de ture.
De ce nu schimbi in viteza a IV-a ca s-o urci mai usor in ture?
Motorina a fost OMV Premium Diesel, cum am spus si mai sus.
In treptele inferioare, motorul cred ca nu are probleme sa urce pana la 4.000 de ture. Ce-i drept, nu l-am mai forjat de mult asa rau, dar cand voi mai avea ocazia, voi incerca sa fac un test si in treapta a 4-a...
Inteleg ca masina nu poate atinge in orice situatie viteza maxima declarata de producator, din cauza anumitor factori (incarcare, vant frontal, cauciucuri dezumflate, etc), dar ceea ce mi s-a parut ciudat atunci a fost ca desi motorul ar mai fi trebuit sa urce in ture, nu am putut cu niciun chip sa-l duc dincolo de 3.500 de ture in treapta a 5-a.
In treptele inferioare, motorul cred ca nu are probleme sa urce pana la 4.000 de ture. Ce-i drept, nu l-am mai forjat de mult asa rau, dar cand voi mai avea ocazia, voi incerca sa fac un test si in treapta a 4-a...
Inteleg ca masina nu poate atinge in orice situatie viteza maxima declarata de producator, din cauza anumitor factori (incarcare, vant frontal, cauciucuri dezumflate, etc), dar ceea ce mi s-a parut ciudat atunci a fost ca desi motorul ar mai fi trebuit sa urce in ture, nu am putut cu niciun chip sa-l duc dincolo de 3.500 de ture in treapta a 5-a.
Depinde
Depinde de conditiile de drum: vant, motorina, greutate, etc.
Totusi motorasul de 70cp e super ok dar pana la o anumita viteza... oricum daca in carte e 165 se poate depasii viteza
Mama are de 70cp din 2006 iam dat blana 188...
Eu am de 90cp, in carte e 183km/h si i-am dat blana 203
))
Dar am patit sa am vant din fata si sa nu trec de 170 cu ala de 90.
Dar eu zic ca 130 suficient, oricum c3 nu are efect de sol:)))
Succes Stima!
Totusi motorasul de 70cp e super ok dar pana la o anumita viteza... oricum daca in carte e 165 se poate depasii viteza
Mama are de 70cp din 2006 iam dat blana 188...
Eu am de 90cp, in carte e 183km/h si i-am dat blana 203

Dar am patit sa am vant din fata si sa nu trec de 170 cu ala de 90.
Dar eu zic ca 130 suficient, oricum c3 nu are efect de sol:)))
Succes Stima!
Vand C5 2,0 HDi full-option, masina de reprezentanta 0743 493 922
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot