Motorina pt. hdi

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 12-Aug-2005 10:56

in preajma inseamna sa foloseasca plaja dinainte si de dupa turatia de cuplu, nu sa schimbe cind motorul a ajuns la cuplul maxim, ii tai gazu exact cind incepe si el sa se simta bine
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 15-Aug-2005 09:09

sunt si eu de acord cu khan. Dupa 5600 Km cu mingiuta, dupa inca 60000 km cu micul tanculet, ambele HDI, pot sa spun ca eu schimb viteza dupa 2000 turatii, recomandarea dealerului (chiar daca este ATS) initial mi-am zis sa conduc si eu in acelasi stil ca dancld, dar cand am vazut cat de sprinten este motorul dupa 2000 ture, cum poti sa il sugrumi cand vezi ca incepe si el sa dea din coada. Si surpriza daca mentii constant sa zicem 2000 - 2100 ture (intr-a treia ai in jur de 55km/h) consumul instantaneu indicat de computerul de bord este fenomenal - 3,7%, pe langa asta, daca vrei sate bagi nitelus cum ai apasat acceleratia cum ai raspunsul imediat din partea masinii!!!!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 15-Aug-2005 17:36

Staţi să nu ne ĂŽncurcăm: eu când am spus că schimb 2 la 28km/h, era vorba de viteza 1 ĂŽn viteza 2 :twisted: (turaţie ~ 3000rpm).

Oricum, ĂŽn afara oraşului, când trebuie să ajung la viteze mari repede-repede, schimb vitezele peste 2900-3000rpm. În oraş le schimb la 2500-2600 (viteza 1 -> 2), 2700 (viteza 2 -> 3), şi sub 1500 (viteza 3 -> 2). Schimbul 3 -> 4 (foarte foarte rar ĂŽn oraş), ĂŽl fac pe la 2400rpm (60km/h ĂŽn viteza 3).

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 15-Aug-2005 22:23

eh, asa mai seamana!!!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Trekvogel
simpatizant
Mesaje: 26
Membru din: Vin 18-Iun-2004 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde Trekvogel » Lun 05-Sep-2005 14:02

Din cate imi aduc aminte doar modelul C3 evolution este euro 4 atat pe benzina cat si pe motorina asa ca o motorina euro 4 (cu continut scazut de sulf nu prea face bine motorului). Nu mai spun de "euro5". In cazul folosirii motorinei euro 4 pentru un motor euro 3 se observa o ardere mai puternica si implicit o degradare a motorului. In timp e posibil sa scada si performantele motorului datorita arderilor mai intense.
Se mai tine cont si de faptul ca OMV si Petrom au aceeasi sursa de motorina ca si MOL-ul pe perioada verii - intern, Petromidia. Aceasta se afla foarte simplu intreband la benzinarie in cazul in care nu sunt afisate specificatiile combustibilului la loc vizibil - cei de la MOL au langa casa o foaie cu furnizorii clasificati pe tipuri de combustibil.
Schimbarea vitezelor o face fiecare dupa stilul de condus - sportiv sau economic - si dupa AC-ul pornit sau oprit pentru ca, vorba dealer-ului "Citroen-ul e o masina care poate sa fie si sport si linistita"

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 05-Sep-2005 14:41

Nu cred ca sta in picioare ceea ce spui tu pt ca computerul de injectie ar trebui sa ajusteze niste parametrii. Similar la benzina, daca pui una proasta, computerul modifica avansul (cel putin asa e la xsara si mai sus).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 05-Sep-2005 14:57

Eu am o mare nelamurire: din cate stiu eu sulful mareste arderea, dar totodata mareste si cantitatea de noxe, iar la Euro5 reducand sulful au trebuit sa aduca alti aditivi pentru a mari arderea!!!
Deci, ce vreau sa spun este ca, in oricare din cazurile de mai sus, acel computer (ca deh de aiai ii zice injectie electronica) dozeaza cantitatea de motorina/benzina care este supusa arderii in functie de necesitatile motorului. Ceea ce inseamna ca nu se va uza prematur motorul!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 05-Sep-2005 15:05

prafuit scrie:Ceea ce inseamna ca nu se va uza prematur motorul!

Dar poate ĂŽn schimb să crească (,) consumul. Din păcate acest factor e mai greu de urmărit, fiindcă ţine şi de stilul de condus, de temperatura de afară ĂŽn cazul aerului condiţionat pornit etc. Plus - să nu uităm de factorul noroc: cu OMV Euro 3 de la aceeaşi pompă am avut şi 4% ĂŽn afară - plus comportament bun la depăşiri şi la accelerări - dar (după altă alimentare) şi 9% ĂŽn oraş plus porniri la a 5-a cheie.

Trekvogel
simpatizant
Mesaje: 26
Membru din: Vin 18-Iun-2004 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde Trekvogel » Lun 05-Sep-2005 15:08

Asa mi-a fost spus de "specilistii" in domeniu. Eu am observat la motorina euro 4 (5) de la OMV:
1. Zgomot marit la relanti
2. Reactie rapida fata de motorina de la MOL
3. Consum un pic mai mare
4. Miros de "otet" de vin nu de mere al esapamentului :D :lol: - parca miroase mai intepator

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 22-Noi-2005 17:27

OMV-ul a ĂŽnlocuit motorina Premium Diesel cu "Alpin Diesel", cică garantată până la -30C. Şi da, la un preţ mai mare! 3.47 ron / litrul

:-s


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst