
Vibratii la franare
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
strunjirea nu se face doar pe o masina numita strung. procedeul in sine de rectificare prin rotire in timp ce un cutit atinge suprafata care trebuie prelucrata se poate numi strunjire. daca sint de ajuns de groase, discurile se pot rectifica, cu unele riscuri insa. se recomanda inlocuirea. in alta ordine de idei, discurile NU au o duritate apropiata de cea a placutelor de frina nici macar la Dacia 500 Lastun (scuze Ady). daca ar fi asa, discul ar trebui schimbat inainte de primul set de placute. rotile dezechilibrate pot provoca acelasi efect, dar numai ca ar vibra si fara actionarea frinei. cauciucurile strimbe pot provoca asta, dar iarasi, fenomenul ar fi permanent, nu numai in timpul frinarii. caseta de directie sau capul de bara/tirantul care are joc se manifesta prin bataie, nu prin vibratia la frinare. rulmentul nu poate provoca vibratii decit daca a fost montat usor excentric, dar s-ar manifesta tot timpul, nu numai la frinare. mah ce va place sa fabulati pe aici!!! deci schimba discurile sau rectifica-le daca ai incredere. bafta!
mergi la orice service care are un ceas cu comparator si roaga-i sa imobilizeze bine discul pe fuzeta (sa nu il lase prins doar in cele 2 suruburi mici) si sa verifice planeitatea discurilor pe ambele fete. daca bataia e mai mare de 5 zecimi ar putea fi o problema. pe de alta parte, cauciucurile pot fi verificate simplu la o vulcanizare mai rasarita ca sa poti elimina problema asta. dupa verificari tragi concluziile si iei eventual si hirtii de constatare care sa ateste problema, sau lipsa ei dupa caz. numai astfel poti rezolva si eventual schimba pe garantie ce e de schimbat. bafta!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
daca vibratiile apar numai pe perioada de franare si pe toata aceasta perioada, nu pot fi cauciucurile si nici alte elemente....
fa un test simplu: ia-ti viteza si calaca usor frana de asa maniera incat sa apara vibratiile de care vorbesti...
incearca sa observi daca frecventa oscilatiilor se micsoreaza(rareste) pe masura ce scade viteza...
daca e asa, e clar ca e un element in miscare si nu poate fi decat ansamblul etrier-placute frana-discuri de frana...
fa si testul pe acre ti l-a recomndat cinev mai inainte: faa roata, porneste masina si bag-o in viteza si uita-te la disc, daca e deformat, se va vedea usor daca te uiti la placutele de frana in raport cu etrierul...
stai nemiscat, sprijinit d eceva si uita-te la placute...
fa un test simplu: ia-ti viteza si calaca usor frana de asa maniera incat sa apara vibratiile de care vorbesti...
incearca sa observi daca frecventa oscilatiilor se micsoreaza(rareste) pe masura ce scade viteza...
daca e asa, e clar ca e un element in miscare si nu poate fi decat ansamblul etrier-placute frana-discuri de frana...
fa si testul pe acre ti l-a recomndat cinev mai inainte: faa roata, porneste masina si bag-o in viteza si uita-te la disc, daca e deformat, se va vedea usor daca te uiti la placutele de frana in raport cu etrierul...
stai nemiscat, sprijinit d eceva si uita-te la placute...
am mai intilnit asta la masini care au stat. dupa ce mergi un timp e posibil sa dispara. in esenta e din cauza ca pe partea expusa a discului s-a format un strat de rugina, pe cind pe partea care a stst in dreptil placutelor de frina stratul e mai subtire sau chiar lipseste. in mod normal se egalizeaza de la sine, dar daca nu dispare ar trebui schimbate/rectificate (ma rog, asta e de evitat) discurile
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
citesc pe aici si ma tot minunez de solutiile date. daca vibreaza pedala la franare, este clar ca au ceva discurile. o singura concluzie am: verificati-va discurile pe un comparator, si, daca sunt strambe, altele... daca au ajuns sa se ovalizeze, materialul nu mai are aceleasi proprietati, si daca le mai si subtiezi, e clar ce iese. nu recomand rectificarea. este doar o solutie temporara ce poate crea probleme mai mari si fara rost. si hai sa fim seriosi, ca un disc de frana nu este asa de scump. recomand ca odata cu verificatul discurilor sa se verifice si ghidajele de la etrieri.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh