Vibratii la franare

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mar 04-Noi-2008 07:29

multumesc pentru sfaturi baieti, cred`ca o sa ma duc iar la meseriasii de la reprezentanta care mi-au schimbat un rulment degeaba.... :cry:

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 04-Noi-2008 07:33

astia chiar isi bat joc de clienti auzi tu e rulmentu ](*,) ](*,) ](*,)

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 04-Noi-2008 08:29

de curiozitate au schimbat rulmenu pe banii tai sau pe garantie??

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mar 04-Noi-2008 10:07

pe garantie

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 04-Noi-2008 13:32

Fetele discului de frana NU se rectifica (indreapta) prin strunjire !!! Exista un dispozitiv spec. care rectifica fetele . Punand ceasul comparator pe suprafata discului , el trebuie sa aiba un voblaj stg. -drp. de aprox. 0,5 pana la 1mm

Daca strungul este uzat, merge :lol:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 06-Noi-2008 22:41

strunjirea nu se face doar pe o masina numita strung. procedeul in sine de rectificare prin rotire in timp ce un cutit atinge suprafata care trebuie prelucrata se poate numi strunjire. daca sint de ajuns de groase, discurile se pot rectifica, cu unele riscuri insa. se recomanda inlocuirea. in alta ordine de idei, discurile NU au o duritate apropiata de cea a placutelor de frina nici macar la Dacia 500 Lastun (scuze Ady). daca ar fi asa, discul ar trebui schimbat inainte de primul set de placute. rotile dezechilibrate pot provoca acelasi efect, dar numai ca ar vibra si fara actionarea frinei. cauciucurile strimbe pot provoca asta, dar iarasi, fenomenul ar fi permanent, nu numai in timpul frinarii. caseta de directie sau capul de bara/tirantul care are joc se manifesta prin bataie, nu prin vibratia la frinare. rulmentul nu poate provoca vibratii decit daca a fost montat usor excentric, dar s-ar manifesta tot timpul, nu numai la frinare. mah ce va place sa fabulati pe aici!!! deci schimba discurile sau rectifica-le daca ai incredere. bafta!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 06-Noi-2008 23:22

andrei, andrei .....Dacia 500 are tamburi fata - spate :D

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 07-Noi-2008 10:21

se aplica si la tamburi! acuma sincer ca n-am stiut ca are tamburi numa, de tot risu'...

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 07-Noi-2008 19:01

Ultimul raspuns de la reprezentanta: mecanica este buna inclusiv discurile dar trebuie sa inlocuiesc cauciucurile.
Parerea mea este ca ori sunt incompetenti ori cat timp masina este in garantie, din punctul lor de vedere este perfecta. Sunt complet dezamagit.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 07-Noi-2008 20:08

mergi la orice service care are un ceas cu comparator si roaga-i sa imobilizeze bine discul pe fuzeta (sa nu il lase prins doar in cele 2 suruburi mici) si sa verifice planeitatea discurilor pe ambele fete. daca bataia e mai mare de 5 zecimi ar putea fi o problema. pe de alta parte, cauciucurile pot fi verificate simplu la o vulcanizare mai rasarita ca sa poti elimina problema asta. dupa verificari tragi concluziile si iei eventual si hirtii de constatare care sa ateste problema, sau lipsa ei dupa caz. numai astfel poti rezolva si eventual schimba pe garantie ce e de schimbat. bafta!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 07-Noi-2008 22:03

daca vibratiile apar numai pe perioada de franare si pe toata aceasta perioada, nu pot fi cauciucurile si nici alte elemente....
fa un test simplu: ia-ti viteza si calaca usor frana de asa maniera incat sa apara vibratiile de care vorbesti...
incearca sa observi daca frecventa oscilatiilor se micsoreaza(rareste) pe masura ce scade viteza...
daca e asa, e clar ca e un element in miscare si nu poate fi decat ansamblul etrier-placute frana-discuri de frana...

fa si testul pe acre ti l-a recomndat cinev mai inainte: faa roata, porneste masina si bag-o in viteza si uita-te la disc, daca e deformat, se va vedea usor daca te uiti la placutele de frana in raport cu etrierul...
stai nemiscat, sprijinit d eceva si uita-te la placute...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 07-Noi-2008 22:20

nu se poate vedea cu okiul liber o abatere de 5 zecimi, pentru ca daca ar fi mai mare, si deci vizibila cu okiul liber, ar rupe etrierul, fuzeta, ceva... ceasul cu comparator e sfint!

regnier
pasionat
Mesaje: 126
Membru din: Mar 11-Noi-2008 19:50
Localitate: Giurgiu

Mesajde regnier » Mar 11-Noi-2008 19:58

eu simt o vibratie si la volan si la padala de frana. E ca si cum mi-ar intra abs ul tot timpul. Stie cineva de unde e problema asta . Precizez ca masina nu s-a miscat 1 an

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 12-Noi-2008 11:12

am mai intilnit asta la masini care au stat. dupa ce mergi un timp e posibil sa dispara. in esenta e din cauza ca pe partea expusa a discului s-a format un strat de rugina, pe cind pe partea care a stst in dreptil placutelor de frina stratul e mai subtire sau chiar lipseste. in mod normal se egalizeaza de la sine, dar daca nu dispare ar trebui schimbate/rectificate (ma rog, asta e de evitat) discurile

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 12-Noi-2008 12:29

citesc pe aici si ma tot minunez de solutiile date. daca vibreaza pedala la franare, este clar ca au ceva discurile. o singura concluzie am: verificati-va discurile pe un comparator, si, daca sunt strambe, altele... daca au ajuns sa se ovalizeze, materialul nu mai are aceleasi proprietati, si daca le mai si subtiezi, e clar ce iese. nu recomand rectificarea. este doar o solutie temporara ce poate crea probleme mai mari si fara rost. si hai sa fim seriosi, ca un disc de frana nu este asa de scump. recomand ca odata cu verificatul discurilor sa se verifice si ghidajele de la etrieri.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh